1. leht 1-st
Soome poisid, vähe infi vaja
Postitatud: E Aug 01, 2005 17:24
Postitas Chipy
Et leidsin sellise classikalise. tundub korras ja automaadiga... aga seda ainult jutu järgi. kas kuskilt saab kontrollida selle auto tausta numbri vm järgi? oleks abiks. vaja üks inimene saabi usku keerata
Siin siis peidus see sinine...
EDIT Cyberi poolt, Tegin lingi korda..

Soome poisid, vähe infi vaja
Postitatud: E Aug 01, 2005 18:11
Postitas Chipy
suured tänud. osa sellest lingis olnud jutust saab ka kuulutusest teada ja seepärast ma mõtlesingi, et äkki on kuskil ka neti versioone AKE päringutest.
aga kui palju selline automaat võiks bensu võtta, u 10 keskmist???? kas see on 3- või 4-käiguga???
Soome poisid, vähe infi vaja
Postitatud: E Aug 01, 2005 18:16
Postitas farmacoma
classikute automaat on 3 käiguline
Soome poisid, vähe infi vaja
Postitatud: T Nov 29, 2005 23:13
Postitas maxuud
Mõtlesin, et teeks siia mingi jätku classiku aut kasti osas, kuna hetkel sobivamat kohta ei leidnud. Loodan, et Chipy sai oma küsimusele vastused ning ei pane pahaks.
Käisin täna vaatamas seda:
classic automaati
Endal igasugused kogemused aut kastiga puuduvad, paar küssi siis:
- sellel isendil nagu aru saan on 3 käiku, millal kasutada lisaks D asendile positsioone 1 ja 2, milllistel kiirustel, millistes olukordades ja miks just siis, mida need võimaldavad enamat kui lihtsalt D asend ?
- kas parkima peab kindlasti P asndis või võib ka N olla, mis vahe ?
- mis on proovisõidul see mis viitaks, et kastiga võib jama olla või jama tulla ?
- veel põhjuseid miks peaks/ei peaks vältima aut kasti (nii) vanal classikul
Enamus teema arendusi on siin ikka liikunud selles suunas, et aut kasti rem. kallis (milles ma muidugi ei kahtle ka + tegijaid vähe); parem vaheta aut kast manuaali vastu jne. Ehk siis üldine suhtumine pigem skeptiline kui positiivselt pooldav. Õhku jääb nagu mingi selline maik, et ise tead millega riskid !
Classic automaate ei ole vist Eestis väga palju, nüüd Nakataja ostis endale ka, kas oled selle lühikese ajaga juba kasti koha pealt kogemusi/tarkusi juurde saanud ? Kes veel midagi lisada oskab, see aitaks mõtlemist.
Soome poisid, vähe infi vaja
Postitatud: T Nov 29, 2005 23:36
Postitas ivomets
sõitnud ca 2 nädalat automaat turbo klassikuga mingi 2000 km. ja muljed järgmised:
1. kytusekulule kindlaslt kasuks ei tule. pöörded palju suuremad kui manuaalkastiga. kiirusel 90 pöördeid juba yle 3000
2. kohapealt minek uimane, sest pöörded jälle liialt madalad.
tõmme 1.käiguga tekib kiirusel 40...50 km/ h.
3. möödasõidukiirendus jälle tänu kõrgetele pööretele väga hea. 2 viskab esimesele alla 50 km/h. ja 3 lt teisele alla alla 100 km/h. 1 käiguga saab kiiruse ca 80 ja teisega vist isegi oli vist 130.
4. automaatkast on mugav ja isegi väga. pärast tavalist ei taha.
5. kui midagi autol juhtub, siis pikemaid otsi paelaotsas vedada ei saa.
Soome poisid, vähe infi vaja
Postitatud: K Nov 30, 2005 10:26
Postitas mart96
Tere mehed!
Vabandust, tänapäeva korrektses maailmas ikka tere mehed ja naised!;)
Et siis automaadist...
Sai siin naise õele ka eelmisel aastal üks ostetud-1991 klassik softturbo, ehk siis kuskil 145 hobust.
Alguses Tartusse järele minnes ka oli väike kahtlus, et kolm käiku ainult. Oli nimelt Soomes käies üks selline kogemus, kus olin reisijana ühes soomlase juhitud autos ja sel olid pöörded kogu aeg kuuldavalt kõrged, aga võib-olla oli tal miskit viga, või sõidukiirus liiga suur-käisime tema ''mökki'' juurest läbi ja need keskmised põhjaalused porilapakad käisid kogu aeg mööda asfalti-kraaps kraaps.
Aga selle konkreetse (91. a) isendiga oli Tartust Tallinnasse sõit küll lausa lust.
Algajale naisterahvale on see küll väga hea auto-seisab tõusul ise paigal ja ei ole vaja käiguvahetusega vaeva näha-meie Tallinna tipptunni liikluse ajal olen ise ka hakanud hindama automaati.
--võtab rohkem bensiini-noh kindlasti, aga vaadake kulla inimesed: iga mugavuse eest tulebki ju maksta. Kindlasti oleks odavam talv mööda saata puukuuris, kui sinna kütet ehitada, kütte eest maksta ja veel veevärk ka teha. Iseküsimus paljud siinsest foorumist oleks nõus seda tegema-ahjaa netiühendus ja arvuti tuleks ju ka kuuri vedada, et saaks Saabnetis käia;)
to ivomets-kus kuradi kohast ta sul uimane on?
Noh väga palju sõltub ka juhist muidugi-ma oli oma Saab 96-ga ka linna kiireimaid mehi-foori tagant minnes ja peeglisse vaadates tundus, et sõidan Porschega:P
Kui automaadiga tahad kiiresti liigelda tulebki gaasipedaal põhja tallata ja seal hoida, kuni kiire on. Õrnalt vajutades ei saa ju auto aru, et juhil kiire on.
N-asendisse pole nagu mõtet parkimisel kangi jätta-
P-asendis on automaatselt ka pidur peal
1 ja 2 on mägedes ja talvel sõidu puhul vajalikud. Muidu ei soovitaks väga rapsida selle kangiga-automaat on vägagi töökindel ja pikaealine, kui oma lollusest p-sse ei keera-kõige hullem on talvel kinni jäädes edasi tagasi lülitada hoogsalt.
Ostes-vaata, et käigud lülituvad sujuvalt, ei unda, ei vaheta alla liiga kiiresti... jne
Soome poisid, vähe infi vaja
Postitatud: K Nov 30, 2005 10:31
Postitas mart96
ahjaa selle soomlaste jutu kohapealt...
üldiselt jah seadusekuulekas rahvas-aga ei maksa üldistada
nagu igal rahval on ka seal omad --- ja ---
üldiselt autot müües kiidab igaüks seda üles ja ostja jälle teeb maatasa
on olnud küll juhuseid, kus soomlase arvates heas korras auto(või varuosa) on pehmelt öeldes romu
see esimene link ju päris Lapimaalt-ma küll ei viitsiks niikaugele tavalise püstise ninaga Saabi järgi minna;)
Soome poisid, vähe infi vaja
Postitatud: K Nov 30, 2005 18:16
Postitas farmacoma
püstine nina ongi just see mille järele minna

tahaks enda omale kah püstist tagasi panna, nagu ta originaalis oli
Soome poisid, vähe infi vaja
Postitatud: K Nov 30, 2005 18:26
Postitas ivomets
Algselt postitas: mart96
to ivomets-kus kuradi kohast ta sul uimane on?
paigalt minnes uimane ja isegi väga, kuni kiirus tõusis ca 40...50 peale.ja siis justkui hyppas minema, rattad all ringi käimas. ja edasi kõik oli vägev kuni 160 ni. siis hakkas ka aeglaselt kiirendma.
mul veel full turbokas oli ja peale kah keeratud.
lihtsalt kastis see ylekanne selline, et kuskil 2500 mootori pöörde peal hakkas alles tõmbama ja siis kiirus oligi 40...50
edit:
yks võrdlus sai ka tehtud;
autodeks 900 lpt manuaaliga ja teine 900 ftp automaadiga.
kiirenduse aeg 0....100 km/h manuaaliga oli parem ca 2 sekundit kuigi fuelcutoff ei lasknud pöördeid päris ylesse.
saamas kiirenduse puhul näiteks 50...150 oleks automaat tulnud kindlasti võitjaks suurema eduga.
kes ei usu otsigu autod mehed ylesse ja pangu joonele;)
Soome poisid, vähe infi vaja
Postitatud: K Nov 30, 2005 18:35
Postitas Nakataja
Ei oska minagi muud teha kui kiita automaatkasti. Ise kulgen tööasjus Citroen Xantiaga millel ka aut.kast ning mitte üks paha sõna kiirenduse või uimasuse kohalt. Ka oma "uue" Saabi ostsin just aut.kasti pärast ja et naisel linnaliikluses rohkem aega liikluse jälgimiseks jääks.
Põõrded on 3 käigulise kasti puhul tõesti 90-100 juures üle 3K aga algaja autojuhi puhul ongi hea

st. paneb mõtlema kas tasubki kiiremini sõita, kuna bensu kulu ju ka kasvab ja ega palju üle 90 lasta ju tohigi.

Soome poisid, vähe infi vaja
Postitatud: N Dets 01, 2005 10:55
Postitas mart96
ei noh mehed:notworthy:
asi vist selles, et igapäevaselt kulgen tööautoga-peugeot Partner 1,4-peale seda tundub ilmselt 900 s aut. minek väga kõva ja noh olgem ausad-normaalse ja turvalise liikumise seisukohast ongi minek väga hea.
Ja noh- kui puudu jääb-sellest softturbost saab alati võimsama teha:P
Soome poisid, vähe infi vaja
Postitatud: N Jaan 17, 2008 11:52
Postitas maxuud
Panen siia veel mõned klassik automaati puudutavad küsimused/mõtted.
Nii mitmeski teemas on läbi jooksnud, et siiski tohib automaati nööri otsas vedada, kui:
- valits asendis N
- kiirus väike, max. 30-50 km/h, mida madalam seda parem,
- vahemaa mida korraga läbitakse ei ole pikk, a 10-15 km
- auto oli eelnevalt sõidukorras, ilma igasuguse raginata.
Kui siiski ei või ja tellida puksiir (kaldun esialgu selle variandi kasuks), kas on mingid olulised momendid mida silmas pidada auto pealetõmbamisel / mahalaadimisel.
Isiklikku kogemust omava automaadi omaniku arvamused-näpunäited teretulnud.
Või ei ole asi nii hirmus miskit, teadmatus ning kogemuse puudumine taob peas, see sunnibki ettevaatusele mõtlema.
Oma otsuse eest vastutan ikka ise, lihtsalt tahan mõtteid vahetada.
Soome poisid, vähe infi vaja
Postitatud: N Jaan 17, 2008 12:20
Postitas suur
Algselt postitas: maxuud
Nii mitmeski teemas on läbi jooksnud, et siiski tohib automaati nööri otsas vedada, kui:
- valits asendis N
- kiirus väike, max. 30-50 km/h, mida madalam seda parem,
- vahemaa mida korraga läbitakse ei ole pikk, a 10-15 km
- auto oli eelnevalt sõidukorras, ilma igasuguse raginata.
See jutt käib jah seisva mootoriga klassiku kohta. Kui mootor käib, siis õlipump lööb ja N-asendis võib tiba kaugemale ja tiba suuremate kiirustega pukseerida.
Kui on selline viga, mis käima laseb panna, aga sõita mitte....
Soome poisid, vähe infi vaja
Postitatud: N Jaan 17, 2008 12:50
Postitas maxuud
Jah, nii ongi, mootor ei käivitu hetkel.
Hommikul kohaltvõttes, pöörded a 700-800 ebaühtlased, -"popsutas", ei lasknud soojaks, asendis D, läbi paksema lumeplöga rüsides suri välja ja ei käivitunud enam.