1. leht 1-st

Õlituli süttib

Postitatud: E Dets 27, 2010 7:14
Postitas Mart900
Tervisi,
2,1 mootoriga klassikust käib jutt.
Neljapäeval enne jõulu süttis vahetult ennem koju jõudmist õlituli, algul hõõgus õrnalt ja koju jõudmise hetkeks säras juba täiel võimsusel. Kodus kontrollides oli õli tase normis (pigem natuke üle normi). Seostasin asja lumerohkuse ja kes teab millega, täna hommikul aga süttis uuesti, umbes pärast 10 km sõitu (ehk mootori täielikul soojenemisel).
Kui õli vaadata siis on see kergelt vahtus, väga minimaalselt aga siiski. Nädal tagasi sai lisatud 1l õli, kuna tase oli langenud miinimumini.
Kas probleemi võib põhjustada õli lisamine, äkki miskit ei klappinud? Palusin panna 5w30 nagu oli varem. Töökojad erinevad, margid võibolla erinevad.
Õli vahetus oleks nii ehk naa lähi ajal ees, kas tasub loota vea kadumisele ja teha lihtsalt õli vahetus või on see puhas raha raiskamine ja tuleks asuda probleemi diagnoosima? Mida üldse see tuli tähendab? Õlisurve on kadunud? Mis põhjustel tavaliselt?

Õlituli süttib

Postitatud: E Dets 27, 2010 8:10
Postitas mina
mina ei sõidaks edasi ja pöörduksin meistrite poole

Õlituli süttib

Postitatud: E Dets 27, 2010 8:24
Postitas Mart900
Täpsustan veel,
Käisin just kontrollimas, mootor umbes 2-2,5 tundi jahtunud. Vahtu ei ole See oli eksi arvamus mille põhjustas arvatavasti töötava mootoriga õlitaseme kontrollimine. Õli on keskmiselt must, aga mitte tökat. Tase on 10mm üle normi, äkki peaks aadrit laskma see aitas mõni sajand tagasi kõige vastu :cool:

Õlituli süttib

Postitatud: E Dets 27, 2010 9:08
Postitas mina
ma küll ei ole spetsialist aga kuda selle tuulutusega on?sellest on palju räägitud.

Õlituli süttib

Postitatud: E Dets 27, 2010 9:09
Postitas cabric
10 mm üle normi, palju see koguseliselt olla võiks? Kas pole nii, et andur reageeib rõhu langusele, mitte õli tasemele mootoris?
Elektri anomaalia see ilmselt pole, ei tohiks külmal ega soojal mootoril vahet teha.
Nõu ma sulle anda ei oska, üritan lihtsalt kaasa mõelda.
Õli mis liigne lase välja kui tahad asjast objektiivset pilti saada.

Õlituli süttib

Postitatud: E Dets 27, 2010 9:14
Postitas ivomets
kohe töökotta ja õlirõhk vaja ära mõõta. siis selgub kas andur tuksis või miskit muud

muidugi vanale klassikule 30 lõpuga õli eiole teab mis hea.
kui mootor ülemäära kulunud siis ei pruugi piisata sellest viskoosusest.
kui töökoda näitab madalat rõhku siis aitab 40 või isegi 50 lõpuga õli.

Õlituli süttib

Postitatud: E Dets 27, 2010 9:32
Postitas Mart900
Ok tänud.

Õlituli süttib

Postitatud: E Dets 27, 2010 16:51
Postitas Mart900
Käisin mõõtsin rõhku. Töökojani oli 20+ km ja vahetult ennem sinna jõudmist süttis ka tuli, rõhk oli sooja mootoriga pööretel 1500-1800 ca 3 bar ja püsis. pikalt ei tahtnud kontrollida sest natuke ajas vahelt välja. Igatahes ei tohiks olla viga rõhus, pigem siis ülerõhus. Tellitud on uus andur, uus õlifilter.
Tagasiteel tuli ei põlenud, aga süttis taas kui jätsin auto kohapeal tööle ja läksin posti võtma, postkastist koduni (ca 1,2km) põles vahelduvalt. Eks paista, ehk pääsen selle korra kergemini. Kuigi jah, andur on vahetet 9000km tagasi... ei tohiks veel puruks olla.

Õlituli süttib

Postitatud: E Dets 27, 2010 20:52
Postitas mart96
õlirõhu andur ilmselt. Mul 99-l just sama jama.
Väga palju üle normi ei maksaks ka õli sisse valada, aga sellest need jamad, mida mainisid nüüd vaevalt johtuvad. Klassikul ju väga heas kohas õlikork-ei ole mingit kanalit vaja, et välja lasta. Noh pikali peab viskama auto ette/alla, et korgi ulatuks lahti keerama. Ja anumana olen kasutanud aknapesu kanistrit, millel külg ära lõigatud

Õlituli süttib

Postitatud: E Dets 27, 2010 21:02
Postitas farmacoma
Mul sama mootoriga selline asi, et õlituli ei põle üldse. Kui süüdet keerad, siis peaks korra näitama aga mul ei tee midagi, vist kah õlirõhuandur ei tööta? Samas sõidan juba teist aastat niimoodi ja õnneks pole midagi juhtunud reaalselt õlirõhuga... vist.

Õlituli süttib

Postitatud: E Dets 27, 2010 21:11
Postitas Mart900
Farmacona,
Pane klemm massi, siis peab põlema. Kui lahti ühendatud siis kustus. Targad mehed otse pärnu jõelt rääkisid.

Õlituli süttib

Postitatud: E Dets 27, 2010 21:36
Postitas mart96
.. no täpselt nii ongi. Sellega näed muidugi ainult seda, et sul juhtmestik ja lamp ise on terved.

Õlituli süttib

Postitatud: K Dets 29, 2010 10:10
Postitas Mart900
Täna lähen töökotta ja vahetan õli kui ka rõhuanduri.
Küsimus vastuse varjantitega:
1. 5w30?
2.10w40?
Arvamusi jagub seinast seina kui foorumit lapata. On 5w30, lekkeid ei paista, 9000km vajus õlitase max-ist min-i. Ls 370 000 km.

Õlituli süttib

Postitatud: K Dets 29, 2010 10:24
Postitas ivomets
kui 2 asja korraga vahetad siis ei saa pihta milles viga oli.
vahetaks ennem anduri ainult, siis näeks, mis juhtub.

kui siis paar päeva kõik ok, siis võid õli vahetada kui selleks vajadus. ja kui rõhk ok ja rahakotile kannatab siis 5 w, või 0 w algusega õli. tagumine ots talvel võib 30 kah ola.

Õlituli süttib

Postitatud: K Dets 29, 2010 22:52
Postitas Mart900
Töökojas käidud. Esmalt vahetasime anduri, tegin paar tiiru ja tuli põlema ei hakanud. Varem töökotta jõudes hõõgus õrnalt, juu see koer kusagil seal maetud oli. Õli vahetasin, läks poolsünt 10w 40 Lotos, minu jaoks tundmatu mõõde. Eks paistab, kõige tähtsam vast ikka regulaarne vahetus. Tänu plokisoendusele on ekstreem käivitused alla -15 ka maru harvad.
Kas viga nüüd 100% kadus selgub uuel aastal kui mõni pikem sõit tulemas.

Õlituli süttib

Postitatud: R Jaan 28, 2011 16:05
Postitas Mart900
Viga pole tagasi tulnud, nüüd juba 2000 km seljataga ja tiksub kenasti. Ma omaltpoolt sulgen teema ja pean süüdlaseks õlirõhuandurit.