1. leht 3-st

Turborõhu modimisest

Postitatud: R Aug 19, 2005 7:33
Postitas Trionic
BPC klapile pakutakse normaalset tööiga 3-5 aastat,maksab palju:wall: .
Hiljem algavad ebamäärased rõhukõikumised jne.
Tuleb osta manuaalne klapp ja ongi kõik-üks kord ja lõplik.

Turborõhu modimisest

Postitatud: R Aug 19, 2005 7:38
Postitas qdwin
Algselt postitas: Trionic
Tuleb osta manuaalne klapp ja ongi kõik-üks kord ja lõplik.
Mis ta võiks maksta? Kas kaasneb ka mingit negatiivset mõju?

Turborõhu modimisest

Postitatud: R Aug 19, 2005 9:55
Postitas aljoga
midagi sellist äkki? negatiivne on asja juures see, et detonatsiooni puhul mingit automaatset rõhu mahatõmbamist ei toimu.

Turborõhu modimisest

Postitatud: R Aug 19, 2005 23:12
Postitas Trionic
to Aljoga: see san-tehnilise välimusega junn võiks ju kuidagi asja ära ajada,aga
tõsisemad klapid on näiteks Abbott Racing`i lehel,paraku hinnad ka ulmelised.
Kindlasti kaevaks kusagilt välja ka odavama hinnaklassi klapid,kahjuks pole aega netis kaevata.Sellest kuradi detonatsioonist saab trionic ka rõhku alandamata üpris tõhusalt jagu,kui minu kolbe vaadata.Särasid,nagu uued,ei
mingeid meislijälgi ,ega sulamisekahjustusi.Aga õige oleks ikka panna progetav ecu,manual boostcontroller ja mõnus vurr:thumb::headbang:

Turborõhu modimisest

Postitatud: L Aug 20, 2005 2:27
Postitas sebastian
See jah lihtne MBC (Manual Boost Controller)...sees vedru ja kuulike, teatud rõhu juures päästab õhku läbi. Parem on küll edasi arendatud MBC-A aga ideeliselt nad kõik "peidavad" ECU eest õiget infot. Teoreetiliselt samad asjad kui oleks lahtise W-voolikuga sõitmine eriti "osava" gaasijalaga.

Turborõhu modimisest

Postitatud: K Aug 31, 2005 11:16
Postitas aljoga
Algselt postitas: Trionic
see san-tehnilise välimusega junn võiks ju kuidagi asja ära ajada,aga tõsisemad klapid on näiteks Abbott Racing`i lehel,paraku hinnad ka ulmelised.
ise kogemust sellega ei oma, aga turboklubi mitmed liikmed kasutavad seda ja kuskilt on nagu silma/meelde jäänud, et üsna hea kvaliteediga pidavat olema. kuna MBC oma olemuselt suht lihtsa ehitusega ja tolle junni müüja ehitas selle esmalt enda vajaduste rahuldamiseks, siis võib arvata, et kvaliteet on ok. mulle jääb küll arusaamatuks, millega on õigustatud abbot racingu üle 1000 eegune hind. samuti elkparts`i pakutav näeb välja samasugune "junn", aga hind jääb ikkagi 1000 kanti... :freak:

Turborõhu modimisest

Postitatud: N Sept 01, 2005 8:08
Postitas Trionic
Kõigi tuuningufirmade jupid on minu meelest debiilsete hindadega.Säravad
kirjad ja vormistus ei tõsta ju asja tegelikku väärtust sajakordseks:fight:

Turborõhu modimisest

Postitatud: N Sept 01, 2005 12:32
Postitas sebastian
Võiks ka ise teha: http://www.geocities.com/chmwatson/FAQs/mbc.html
...või läheks mingisse torupoodi ja küsiks: Palun mu Saabile reguleeritavat ülerõhuklappi. Müüja siis annab mingi paarikilose metalljuraka ;).

Olen proovinud neid ka ise treida: vedru ja kuuli asemel peene keermega kruvi reguleerimaks õhu läbipääsu. Paika regullida on üsna raske - vajalik õhu läbipääs peab väga täpne olema.
Ja täpsusest isetehtu puhul rääkida ei saa...mingi u. 1bar peale seada ja nii võib aasta läbi uhada, kartmata fuel cutoffi.

Turborõhu modimisest

Postitatud: N Sept 01, 2005 13:32
Postitas qdwin
Algselt postitas: sebastian
Võiks ka ise teha: http://www.geocities.com/chmwatson/FAQs/mbc.html

Olen proovinud neid ka ise treida: vedru ja kuuli asemel peene keermega kruvi reguleerimaks õhu läbipääsu. Paika regullida on üsna raske - vajalik õhu läbipääs peab väga täpne olema.
Ma jõudsin ise ka sama lingini oma otsingutes.

Peene kruviga Sa reguleerid läbivoolava õhu kiirust, mitte rõhku nagu iga tavalise drosseligagi, st. turbo laks jõuab veistgeidini hiljem ja fuel cut off toimub seega ikka nagu lahtise W voolikuga. Kuuli ja vedruga reguleerid rõhku, st õhk jõuab veistkeidini alles peale mingi rõhu väärtuse ületamist.

Turborõhu modimisest

Postitatud: N Sept 01, 2005 14:41
Postitas aljoga
põmst on sellise asja puhul tegu "bleeder" tüüpi MBC-ga, netiavarustes (nt siin) soovitatakse eelistada kuul-vedru tüüpi MBC-si, kuna esimese puhul on tegu ikkagi rõhulekkega, kus turbo toodetavast rõhust mingi osa saadetakse pidevalt korstnasse. muidugi see eelistuse variant küünib sinna "performance" klassi, kus igasugune boosti kontroll on ülitähtis. ise tehes ja katsetamiseks kõlbab vast ka see "bleeder" tüüpi MBC :thumb:

Turborõhu modimisest

Postitatud: N Sept 01, 2005 18:21
Postitas sebastian
Täpselt nii, qdwin. Asja saab võrrelda lahtise W-voolikuga ja wastegate avatakse hiljem. Vahe ilmselt selles, et lahtise voolikuga ei satu wastegate midagi, bleeder aga pidevalt "susistab".
Üks odav võimalus klapp otse W-voolikul BPC ja wastegate vahele, mis takistab õhuvoolu ja teine võimalus osa survest T-liitmikuga ära juhtida (mida praegu kasutangi) ..
Lihtselt ise on suht raske kuul-vedru klappi aretada...peab olema mingi sarnane doonor.
MBC+A on natuke vingem variant: http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=52502

Turborõhu modimisest

Postitatud: R Sept 02, 2005 9:59
Postitas aljoga
mitte ei saa aru, mis too MBC+A endast kujutab... :freak:

[size=-2]ps: asi suht OT juba, võiks vist väikse spliti teha?![/size]

Turborõhu modimisest

Postitatud: R Sept 02, 2005 17:20
Postitas sebastian
MBC+A tööpõhimõttest pole minagi veel aru saanud, tuleb enne vist omajagu teksti läbi lugeda :cool: , näiteks: http://www.saabnet.com/tsn/bb/performan ... ?bID=94139

(krt, juba hullem OT...kohe lähen nurka häbenema :freak: )

Turborõhu modimisest

Postitatud: P Sept 04, 2005 21:27
Postitas qdwin
Algselt postitas: Trionic
Aga õige oleks ikka panna progetav ecu,manual boostcontroller ja mõnus vurr
Aga mida arvab MBC puhul automaatkast asjast? Originaalklapi abil lastakse ju 1 ja 2 käigu puhul enamus rõhust kosmosesse (võrreldav siis primitiivse traction controlliga veidi), mbc puhul saavad esimene ja teine käik tunda kogu laksu. Et kas lisaks põlevatele kummidele tekitan suitseva automaatkasti???

Ja milleks kasutab automaatkast turbo rõhku? Üks voolik nimelt suunab turbost saadava ülelaaderõhu automaatkasti.

Turborõhu modimisest

Postitatud: P Sept 04, 2005 22:52
Postitas sebastian
See, et enamus minema lastakse 1-2 käiguga pole vist niivõrd käigukasti hoidmiseks, kui lihtsalt teel püsimiseks. 400Nm peaks automaadi taluvuse piir olema kõigil käikudel. Muidugi võin ka täitsa eksida.
Pole kohanud ühtki graafikut, kuidas näiteks Maptuni chiptuning automaadi korral käitub...vaevalt et vääne 1-2 käiguga endiseks jääb.
Kas mitte ka manuaalil pole 1-2 käik veidi "õrnemad"...mingi laagrite vahe?

Turborõhu modimisest

Postitatud: T Sept 06, 2005 21:28
Postitas qdwin
Kui ma nüüd selle kuultüüpi mbc külge panen mis arvab asjast aju? Juhtme taga klappi ju enam pole. Trionicu jutust jäi mulje et võib veakoodi üles korjata, kas Sa Sebastian mingit anomaaliat ei täheldanud? Stendis pole autoga käinud?

Ja kui tekib mingi veakood kas selle teket saaks jõhkralt ca 3 oomiste takistitega ära petta? Multimeetriga mõõtes näitas keskmise ja äärmiste klapi klemmide vaheliseks takistuseks 2,5 ja 2,6 oomi.

Turborõhu modimisest

Postitatud: T Sept 06, 2005 21:58
Postitas Trionic
Klapp võib ju juhtme otsa jääda,las ta tegeleb seal oma asjadega.Samuti toimisin Hr. Iisaku Griffiniga,millele oli poogitud tehase poolt diferentsiaalõhu
kompressor,mis koledat häält tegi ja mis mootori korralikuks tööks täielik rudiment on.Kompressor lendas prükka,tema juhtklapid jätsin ilusti juhtima tont teab mida.Ei mingeid veakoode...

Turborõhu modimisest

Postitatud: T Sept 06, 2005 23:12
Postitas sebastian
Klapp võib muidugi külge jääda, las ECU toimetab kui tahab. Ainuke segav asi on see turbo kick...liiga järsult tuleb vääne taha. Kuulklapp peaks asja võibolla leevendama?
Ja stendi pole erilist mõtet minna, niikuinii on selge, et kusagil 250...260hj juures lööb fuel cutoffi peale ehk siis praegu umbes 240hj on kasutada... tagumikuga on kah tunda :head:.
Arvan et rpm/hj/Nm graafikud tuleksid stendis vääääga "ebaloomulikud".
Anomaaliaks loen hoopis seda, et alguses wastegate varda lühendamisel 5 täistiiru võrra ei muutunud mitte tuhkagi...nähtavasti ECU sai aru, et tahan kaval olla.
Vanal ilma trionicuta 9000CC-l tuli seepeale küll hobuseid kuhjaga ;).

Takistus on muidu jah 2x3oomi (+-1oom) aga lisaks peaks arvestama veel induktiivtakistusega, sest juhitakse PWM signaalidega. Võibolla tavalised takistid ei sobigi ECU-t petma.

Turborõhu modimisest

Postitatud: K Sept 07, 2005 8:49
Postitas Cyber
ninii... et astud obestega VT kannale?? :P Mitte, et selles miskit paha oleks.

Turborõhu modimisest

Postitatud: K Sept 07, 2005 9:16
Postitas Cornholio
Algselt postitas: sebastian
Ja stendi pole erilist mõtet minna, niikuinii on selge, et kusagil 250...260hj juures lööb fuel cutoffi peale ehk siis praegu umbes 240hj on kasutada... tagumikuga on kah tunda :head:.

Olen aru saanud, et seda cutoffi saab 3bar map sensoriga kaugemale viia? Endale tundub suht ahvatlev. Kuna eriti asja ei jaga, siis aga ei tea, mis see endaga veel kaasa võib tuua. Kõige rohkem kardan liiga lahjat segu. Oskab keegi oma kogemusi/teadmisi jagada selle koha pealt?

Turborõhu modimisest

Postitatud: K Sept 07, 2005 9:29
Postitas aljoga
sebastian, kuda sa need 240 obest oled saavutanud, kas aint wastegate varda lühendamisega? või on sul see omavalmistet bleeder MBC installitud? mis rõhku su masin turbol puhuda lubab?

Turborõhu modimisest

Postitatud: K Sept 07, 2005 10:08
Postitas qdwin
Algselt postitas: Cornholio
Algselt postitas: sebastian
Ja stendi pole erilist mõtet minna, niikuinii on selge, et kusagil 250...260hj juures lööb fuel cutoffi peale ehk siis praegu umbes 240hj on kasutada... tagumikuga on kah tunda .
Olen aru saanud, et seda cutoffi saab 3bar map sensoriga kaugemale viia? Endale tundub suht ahvatlev. Kuna eriti asja ei jaga, siis aga ei tea, mis see endaga veel kaasa võib tuua. Kõige rohkem kardan liiga lahjat segu. Oskab keegi oma kogemusi/teadmisi jagada selle koha pealt?
Turboclubis oli link kuidas ehitada ise "fuel cut defender"

Turborõhu modimisest

Postitatud: K Sept 07, 2005 10:43
Postitas Trionic
See 240 0best on ka piir,millest orig. ecu-ga üle ei saa.Vaatan oma dynograafikut ja 183kw oli viimane piir ennem cut offi ja pööretepiirajat.Vääne oli siis muidugi muljetavaldav.Varrast ei saa lõputult
lühendada ja kasu sellest on vähe.Tuleb kasutada lisavedrusid,või leida
jäigema vedruga wg.membraan:head:

to cornholio: 3 bar. map`ga saab cut offist lahti küll,aga sama rõhuga sõites on sul segu poole lahjem,seega siis hakkab küll detonatsioon kollitama.:(

Turborõhu modimisest

Postitatud: K Sept 07, 2005 12:37
Postitas Cornholio
Algselt postitas: Trionic
to cornholio: 3 bar. map`ga saab cut offist lahti küll,aga sama rõhuga sõites on sul segu poole lahjem,seega siis hakkab küll detonatsioon kollitama.:(

Kas lahja segu vastu aitab ainult uus ecu või on ka muid võimalusi?

Turborõhu modimisest

Postitatud: K Sept 07, 2005 13:13
Postitas sebastian
aljoga: wastegate varda lühendamine ei andnud midagi, vähemalt minu masinal mitte. Kusagilt lugesin, et trionic "teeb tagasi" e. viib basic boost surve endisele tasemele.
Seda siis mingi piirini aga edasi juba loobub...kui varras päris viiimase peale krutitud.
Samas on niimoodi hirmus ebamugav selle cutoff piiri peal mängida kui pidevalt peab auto alla ronima :D
Lihtsalt W-vooliku ja wastegate vahele T-liitmik (mis muide tuli kaasa ostetud AutoGauge mõõdikuga) ja selle otsa klapp:

Pilt

(fotokat pole käepärast, tegin mingi pildi ;) )

...ja rõhk on mingi 1,3bar maksimum, 4-käiguga alguses 1,1bar ja kukub siis 1,0bar peale. 5-käiguga 1,3bar ja kukub 1,1bar peale.
Ega see AutoGauge mõõdik nüüd täpne küll ei ole aga mingi ettekujutuse saab.