1. leht 1-st
Kiire küsimus b234 mootori ketimajanduse kohta
Postitatud: N Jaan 06, 2011 13:47
Postitas otipoiss
Niisiis asi selline, et tegelt murrab mul vanamees praegu oma tuttavaga garaazis pead, et miks ikkagi 2 ketti ja mis see teine kett teeb. Olles ise väga tume saabide koha pealt suutsin hetkel kerge googeldamisega vähemalt nende funktsioonid selgeks teha omale. Aga neil oli veel küsimusi...
Veneaegse autoremondiga harjunud meestena esitati mulle kohe ka küsimus, et kas seda tasakaalustusketti üldse peabki peale panema? Hetkel käitatakse seda mootorit vaid selle ühe põhilise ketiga.
Teiseks küsimuseks oleks, et kas selle mootori turbo ja n/a versioonide nukkvõllid on erinevad?
PS. Võib tekkida rohkem küsimusi hiljem...mootor tiksub ja heli pidada teatud pööretel lausa kolina mõõtmed võtma.
Kiire küsimus b234 mootori ketimajanduse kohta
Postitatud: N Jaan 06, 2011 13:55
Postitas Jupats
Suur kett ajab nukkasid ringi. Balanskett hoiab ära vibratsiooni madalatel pööretel. Kas balanskett on vajalik? Noh, 3 rattaga on ka võimalik sõita...
Tiksumist võivad tekitada klapitõukurid...
Kiire küsimus b234 mootori ketimajanduse kohta
Postitatud: N Jaan 06, 2011 14:02
Postitas olaviv
Nii mõnedki tuunijad on need balansiketid ja -võllid ära võtnud (tulemus on kergem mootor ja kiirem pöörete tõus), seega saab ilma nendeta hakkama küll. Kui võllid eemaldada, siis peab millegagi sulgema võllidest jäänud avad.
Kiire küsimus b234 mootori ketimajanduse kohta
Postitatud: N Jaan 06, 2011 14:09
Postitas otipoiss
Funktsioonidest olin teadlik jah, kui kiire mootori huku see balanssketi puudumine kaasa toob?
Klapitõukureid oli nüüdseks mootorist nende tegevuse tulemusel ka irdunud ja neid veidi näppides selgus, et osadel seal see seesmine nupuke käib kenasti sisse-välja, teistel seevastu suru kui kõvasti jaksad, ei liigu. Milline on neist töötav ja milline mitte?
Vabandan juba ette nende ees kellele sellise võhikliku teksti lugemine nalja teeb, aga no pole kokkupuudet olnud varem Saabidega.
EDIT: Miks ma ennist küsisin nukkvõllide erinevuse või mitte erinevuse kohta...nimelt omanik ütles, et mingisuguse remondi käigus võisid praegusse vilega mootorisse saada sisse naturaalselt hingava mootori nukkvõllid. Millised võivad sellise eksperimendi sümptomid-tagajärjed?
Kiire küsimus b234 mootori ketimajanduse kohta
Postitatud: N Jaan 06, 2011 14:37
Postitas Trionic
Nukad on neil samad.Terve komplektne plokikaas on samane.
Bal. keti võid ära jätta,kuid võllid ja pinguti peavad alles jääma,muidu kaob õlirõhk.
Kiire küsimus b234 mootori ketimajanduse kohta
Postitatud: N Jaan 06, 2011 14:40
Postitas otipoiss
Ja siis see klapitõukurite jutt? On see täiesti normaalne nähtus, et osasid andis suruda sisse ja osasid mitte ?
Kiire küsimus b234 mootori ketimajanduse kohta
Postitatud: N Jaan 06, 2011 14:43
Postitas D116
Nii mõnedki tuunijad on need balansiketid ja -võllid ära võtnud (tulemus on kergem mootor ja kiirem pöörete tõus), seega saab ilma nendeta hakkama küll. Kui võllid eemaldada, siis peab millegagi sulgema võllidest jäänud avad.
Kas ainult avade sulgemist piisab? On vaja ka need balansvõllid väljavõtta. Vanematel 2.0 mootoritel neid ei ole ja mingit vibrat ka ei ole, milleks neid 2.3 siis pandi, et võimsust vähendada:)
Kiire küsimus b234 mootori ketimajanduse kohta
Postitatud: N Jaan 06, 2011 14:45
Postitas Andrus99
Nukkade kohta saad infot siit lehelt
http://www.900aero.com/
Klikka Tech ja siis Camshafts
B234-l on erinevad nukad erinevatel aastakäikudel.
Kiire küsimus b234 mootori ketimajanduse kohta
Postitatud: N Jaan 06, 2011 14:45
Postitas D116
Ja siis see klapitõukurite jutt? On see täiesti normaalne nähtus, et osasid andis suruda sisse ja osasid mitte ?
Mis annab suruda näppudega need on äraväsinud.
Kiire küsimus b234 mootori ketimajanduse kohta
Postitatud: N Jaan 06, 2011 14:54
Postitas Trionic
Tsitaat:
"B234-l on erinevad nukad erinevatel aastakäikudel. "
Aga mitte sama põlvkonna turbo ja vabalthingava omadel.
Kiire küsimus b234 mootori ketimajanduse kohta
Postitatud: N Jaan 06, 2011 15:11
Postitas Homersimpson
Nii mõnedki tuunijad on need balansiketid ja -võllid ära võtnud (tulemus on kergem mootor ja kiirem pöörete tõus), seega saab ilma nendeta hakkama küll. Kui võllid eemaldada, siis peab millegagi sulgema võllidest jäänud avad.
Kas ainult avade sulgemist piisab? On vaja ka need balansvõllid väljavõtta. Vanematel 2.0 mootoritel neid ei ole ja mingit vibrat ka ei ole, milleks neid 2.3 siis pandi, et võimsust vähendada:)
Lõika alt kett läbi ja tõmba välja ... valmis

Ka nii on tehtud...
Kui balanss võllid välja võtta, siis on sinna võlli saaledele ikka vastust vaja, muidu pahiseb õli tühjusesse. Näinud olen, et müüakse ketipinguti augu ette jubinat, aga võllid jäetakse paika.
Kiire küsimus b234 mootori ketimajanduse kohta
Postitatud: N Jaan 06, 2011 15:26
Postitas AndresV
Ma loen ja imestan - miks kangesti tahetakse neid balansivõlle välja võtta?? Kui balansikett maha võtta, siis võllid enam kaasa ei pöörle - mida ju oligi vaja saavutada? Või soovitakse tingimata autot kergemaks saada võllide võrra?
Kiire küsimus b234 mootori ketimajanduse kohta
Postitatud: N Jaan 06, 2011 16:07
Postitas Trionic
Lihtsalt ei raatsita korralikku ketikomplekti paigaldada,kuigi bal.ketinduse arvelt hinnavõit on marginaalne.
Kiire küsimus b234 mootori ketimajanduse kohta
Postitatud: N Jaan 06, 2011 16:14
Postitas D116
Ma loen ja imestan - miks kangesti tahetakse neid balansivõlle välja võtta?? Kui balansikett maha võtta, siis võllid enam kaasa ei pöörle - mida ju oligi vaja saavutada? Või soovitakse tingimata autot kergemaks saada võllide võrra?
Mida rohkem igasugust takistust-hõõrumist on, seda väiksem võimsus lõpkokkuvõttes on:)
Mis siin keerulist on:poke:
Kiire küsimus b234 mootori ketimajanduse kohta
Postitatud: N Jaan 06, 2011 16:29
Postitas otipoiss
Tänud mõistliku abi eest! Äärmiselt asjalik foorum.
Tarkuseterad said ka enne garaazi mehhaanikutele edastatud.
Soovitasin neil selle teise mootori varuosahunnikust võtta välja ka need tihedamad tõukurid ja komplekteerida mootori see osa siis kahe mootori parematest osadest. Küll aga tabas taaskord nende terav silm ka tõukuritel olevat vahe, nimelt õlikanalite asukohad, ühtedel soones sees ja teistel mõned millimeetrid allpool. Sestap pandi see asi kokku tagasi ikkagi pooleldi väsinud tõukuritega ja seega säilis mootori helipildis suhteliselt tülgastav klõbin.
Küll aga esines edasiminekuid selles osas, et ilmselt juhtusid nüüd vähemalt nukkvõllid oma õigetesse asenditesse. Varemalt pealt 2000 rpmi kostuma hakanud väidetav kolin olla nüüd igatahes läinud. Küll aga tundus mulle see asi ikkagi päris õnnetu seal kapoti all, tühikäik longas ja üldiselt oli see kaadervärk ka üsna aldis välja surema.
Tänud siiski veelkord kiire ja konkreetse abi eest ja loodame, et mehed otsustavad selle asja siiski pädevate meeste juurde viia edasise remondi jaoks.
Kiire küsimus b234 mootori ketimajanduse kohta
Postitatud: R Jaan 07, 2011 10:18
Postitas olaviv
Tõukurite töökorda on suhteliselt keeruline hinnata. Kui äsa töötanud mootoril klapikambri kaan maha võtta ja üritada tõukureid kokku suruda - need mis kergesti alla vajuvad on läbi ja tuleks kindlasti vahetada. Samas need, mis jäigad on ei pruugi ka töökorras olla ning võivad häälitseda. Aga vähemalt mingil määral nad veel töötavad. See tõukur, mis kergesti kokkusurutav on - ei ava klappi üldse või ava vähe. Tulemuseks on imelikud anomaaliad mootori töös. Niiet need pehmed tõukurid vaheta ikka välja.
Ma pole kindel, kas see õlitusaugu teine asukoht on antud juhul oluline, peaks neid nägema. Kui ikka õli sinna jõuab siis pole vahet, kui välimus veidi teine on.
Veel üks oluline tähelepanek selle Saabi mootoriga - nukkvõlli saaled kinnituvad kahe poldiga. Need on aga erinevad - ühel poldil on soon ja teisel pole. Neid ei tohi omavahel ära vahetada! Sest mööda seda soonega polti jõuab õli nuka saaleni. Kui täpselt uurida siis on aru saada, kumb poldiauk õlitamiseks mõeldud on. Mälu järgi olid küünaldepoolses augus soonega polt.
Kiire küsimus b234 mootori ketimajanduse kohta
Postitatud: R Jaan 07, 2011 10:40
Postitas AndresV
Ma loen ja imestan - miks kangesti tahetakse neid balansivõlle välja võtta?? Kui balansikett maha võtta, siis võllid enam kaasa ei pöörle - mida ju oligi vaja saavutada?
Mida rohkem igasugust takistust-hõõrumist on, seda väiksem võimsus lõpkokkuvõttes on:)
Mis siin keerulist on:poke:
Kui võllid enam kaasa ei pöörle, siis ei ole ju ka nendega seotud takistust ja hõõrdumist?!

Kiire küsimus b234 mootori ketimajanduse kohta
Postitatud: R Jaan 07, 2011 11:25
Postitas D116
Ma loen ja imestan - miks kangesti tahetakse neid balansivõlle välja võtta?? Kui balansikett maha võtta, siis võllid enam kaasa ei pöörle - mida ju oligi vaja saavutada?
Mida rohkem igasugust takistust-hõõrumist on, seda väiksem võimsus lõpkokkuvõttes on:)
Mis siin keerulist on:poke:
Kui võllid enam kaasa ei pöörle, siis ei ole ju ka nendega seotud takistust ja hõõrdumist?!

Just nii, ja väiksem kütusekulu ka.
Kiire küsimus b234 mootori ketimajanduse kohta
Postitatud: R Jaan 07, 2011 11:42
Postitas AndresV
Minu mõte oli selles, et milleks jamada võllide välja võtmisega kui piisab ka lihtsalt keti maha võtmisest.
Autol, millega pikalt sõita soovin, ma seda siiski ei teeks, autotehaste insenerid üldiselt teavad, mis teevad. Kui ... - siis mingil põllurallikal v lumeraja autol.