1. leht 2-st

Kruusal SAABiga??

Postitatud: E Aug 22, 2005 13:59
Postitas vaade
SPLIT: kruusaralli jutt ühest teisest teemast ära toodud.
Algselt postitas: Chipy
kuna ma eile lõhkusin oma auto väljalaskmise, tagumise velje ja kummi (võru lähedal on väga mõnusad kruusa teed, mis kutsuvad vajutama ning sitta juhtub... :P )

900 -ga ei kannata kruusateedel vajutada !!!

Kruusal SAABiga??

Postitatud: E Aug 22, 2005 15:09
Postitas Chipy
to vaade:
900 kannatab väga kruusateel vajutada :evil: ainult et 205 laiad kummid ei sobi selleks just paremini ja täiesti kohatu on traktori liikumine samadel teedel :gun:

Kruusal SAABiga??

Postitatud: E Aug 22, 2005 15:27
Postitas part
kõige parem on kruusateel ikka anda 96-ga, palju nalja ja lärmi saab - ja teel püsib hästi kuram, eric carlsson kinnitab!! / viimatiselt kokkutullilt saaremaalt läksin tartusse meelega pika kruusateise ringiga, änks oli krossida. vendirestide ja väsinud alumiste uksetihendite kaudu viisin tartusse kaasa ka pool kilo eestimaiseid kruusateid/

Kruusal SAABiga??

Postitatud: E Aug 22, 2005 16:14
Postitas ivomets
kogemused mul räägivad nii:

900 ng ei sobi yldse kruusale- no mitte yldse !
96 seevastu ylihästi! kõige parem!
classic jääb sinna 96 ja ng vahele.
ja 9000 kuskile classicu järele /kõrvale.

Kruusal SAABiga??

Postitatud: E Aug 22, 2005 16:19
Postitas Arno
No mida te räägite, üle 110 tee alles hakkab siledaks muutuma ?! :red:

Kruusal SAABiga??

Postitatud: E Aug 22, 2005 16:30
Postitas Chipy
ma ei oska öelda nüüd teiste kohta, aga minu NG sõitis kruusal ikka väga normaalselt, vahest on ikka vahe selles et minu auto on kupee ja ikka mõeldud rohkem mitte-pereautoks... Muidugi 205 laiusega kummid olid need mis tegid kohati olemise liiga libedaks, aga ohjeshoidmine oli minu meelest suurepärane... kuni see õnnetu traktor vastu tuli ja ma pidin vähe kraavipervelt ruumi juurde võtma, et mööda mahtuda...

Kruusal SAABiga??

Postitatud: T Aug 23, 2005 10:53
Postitas qdwin
Tonnise vedrustus võrreldes me kunagise mondeoga on kruusale võrreldamatult sobivam. Samas sõit märja ja paksult lahtise kruusa peal (Leigo talust mööduv kiirtee) suht kulunud kummidega oli veidi ebamugav aga kontrollitav. Ilmselt lögased pikkivaalud koostöös õõtshoova väga väsinud liblikatega andsidki siis tunda.

Kruusal SAABiga??

Postitatud: T Aug 23, 2005 11:02
Postitas mrtn
Mina ei julge enda masinaga üldse kruusal sõita. Kui on variant minna asfaldilt, olgu see siis kasvõi topelt ringiga, lähen sealt.

Ma ei tea, kas asi on Aero vedrustuses, laiades rehvides või selles, et olen tavaliselt kruusadeid väisanud kas ülivanade rontidega või dzhiipidega, kuid 9000nde jaoks tundub kruusatee selgelt out olevat.

Külmavärinatega meenutan Pärnu - Tartu ümbersõite ning öösel Hiiumaa kärjääride vahele eksimisi. :o

Väriseb, koliseb, kõik on tunda. Aga teel seisab hästi.

Kruusal SAABiga??

Postitatud: T Aug 23, 2005 11:13
Postitas qdwin
Algselt postitas: mrtn
Mina ei julge enda masinaga üldse kruusal sõita. Kui on variant minna asfaldilt, olgu see siis kasvõi topelt ringiga, lähen sealt.

Väriseb, koliseb, kõik on tunda. Aga teel seisab hästi.
Ei värise ei kolise isegi treppis kruusakas on ilma erilise piinata läbitav. Selle suve puhkuse ajal sai erinevaid lõuna eesti kruusakaid nii avastamisrõõmu kui laste magamisaja pikendamiseks piisavalt läbitud. Ja isegi kõige jäledamad teed ei suutnud lapsi äratada.

Kruusal SAABiga??

Postitatud: T Aug 23, 2005 12:20
Postitas Cyber
Algselt postitas: mrtn
Mina ei julge enda masinaga üldse kruusal sõita. ...
Väriseb, koliseb, kõik on tunda. Aga teel seisab hästi.

Aero vist tiba jäigema ka kui tavaline?? Eks natuke tuleb sul sealt ka põhjusi otsida.

Kruusal SAABiga??

Postitatud: T Aug 23, 2005 12:36
Postitas KrikU
Mulle 9000-dega ka kruusateed ei meeldi, eriti katkisemad kus iga auku tuleb jälgida, kuna põhi on suhteliselt madal. Olen ikka päris jubedaid lõike läbinud Rakvere kandis Viru ralli ajal ja enam uuesti ei taha :freak: Põhi käis vastu kordi ja vee lompidest läbi sõites tuli auru üles kuna vesi puutus ploki vastu...

Soomes olid samas killer kruusateed mis meeldisid :thumb::evil: Seal pole sellist jämedat paekivi kruusa nagu meil, ning tolmu on seal ka tunduvalt vähem kui siinmail.

Kruusal SAABiga??

Postitatud: T Aug 23, 2005 13:10
Postitas mrtn
Algselt postitas: Cyber
Algselt postitas: mrtn
Mina ei julge enda masinaga üldse kruusal sõita. ...
Väriseb, koliseb, kõik on tunda. Aga teel seisab hästi.

Aero vist tiba jäigema ka kui tavaline?? Eks natuke tuleb sul sealt ka põhjusi otsida.

Jep. On tublisti jäigem küll.

Kruusal SAABiga??

Postitatud: T Aug 23, 2005 13:33
Postitas Donald
Endalgi sama probleem eelkõnelejaga väldin võimalusel kruusa kuna all sportvedru ja ei jõua rohkete aukude ja treppide peale sajatada ja autost hakkab kahju , samas niipalju kui kokkupuudet kruusaga ei kurda pidamise üle ,
samas ei oma 96 ega 9000 kogemust ega oska seetõttu paralleele tõmmata

Kruusal SAABiga??

Postitatud: T Aug 23, 2005 13:37
Postitas vaade
Huvitav et siit terve teema välja kasvas.
Tegelikult saab kõikide Saabidega kruusal sõita, kuid jutt on vajutamisest.
Auklikud kruusateed pole kehvemad kui auklikud asfaltteed, kui tuleb laveerida ja on oht põhja kinnijäämisele, see pole point, samuti võib lastega autos sõita kruusateel mõõduka kiirusega ja kah, ok.
Aga kui tahad vajutada, siis lapsi ei tohiks autos olla ja aukudest ukerdamine ei tule enam kõne alla - sellisel juhul võiks öelda et 900 pole just parim "ralli" auto. Ralli on jutu märkides, sest me ei räägi ju päris ralliautost, vaid sellisest mis igaühel parasjagu võtta on. Siit tulebki välja et mõnel on laiemad kummid ja mõnel sportlikum vedru ja sellest kruusasõidu omadused muutuvad hoobilt. Ja alla 90 km/h kiirusest me ju ka ei räägi?:evil:

Ühesõnaga kruusal sõitmiseks Saab sobib (valige sobiv kiirus). Kruusal vajutamiseks pange Saab kruusaseadesse. Ralli sõitmiseks valige see teine Saab (subaru).


Ise eelistaksin oma 99-ga kruusal olla iga kell enne kui 900-ga, kuigi see on paljas oletus, sest mõlemil on puksid-vedrud suht kehvas seisus ja kiireks kulgemiseks kõlbmatud.


Tuletan siinkohal meelde, et liikluseeskiri lubab asulavälistel teedel sõita kuni 90km/h ja lisaks veel tuleb valida teeoludele sobiv kiirus. :drive: (see oli manitsusena mõeldud)
Kihutada võib ainult rahvarallil.

Kruusal SAABiga??

Postitatud: T Aug 23, 2005 13:47
Postitas part
Algselt postitas: vaade
... Ja alla 90 km/h kiirusest me ju ka ei räägi?:evil: ...

hehh - mõnikord on kruusateel marutades 90 vägagi suur kiirus - sõltub sirkumstantsidest juu?!

Kruusal SAABiga??

Postitatud: T Aug 23, 2005 13:59
Postitas mddr
Mina kah parema meelega kruusa peale ei roni. Kruusateede olukord on meil samamoodi kehv, nagu kõvakattega teedel. Hiljuti sai sealsamas Võrumaal ja Põlvamaal kohatud sihukesi treppis teid, et alla 60 km/h polnud lihtsalt võimalik - meeletu, väljakannatamatu vibra.

Samas leidub seal kandis ka ilusamaid teid ja nende peal on täitsa lõbus liugu lasta. Esialgu on ainult üks sumpsi ja kere vahel olev plekilatakas otsapidi lahti tulnud.

Kruusal SAABiga??

Postitatud: T Aug 23, 2005 14:04
Postitas vaade
Algselt postitas: part
hehh - mõnikord on kruusateel marutades 90 vägagi suur kiirus - sõltub sirkumstantsidest juu?!


Need sirkumstantsid kus on aukus/treppis tee, pime kurv, vastutulev traktor jms on see selgelt liiga suur kiirus.

Kruusal SAABiga??

Postitatud: T Aug 23, 2005 14:13
Postitas aljoga
ega jah, niisama üldistusi mudelite lõikes ei saa teha, kõik oleneb ikka väga palju konkreetse isendi seadistusest. mu massinal ka tavalisest jäigemad vedrud all, siledal mnt-l sõitmiseks ideaalne (teel nagu liimitult), siledal kruusateel ka päris mõnna, auklikud linnatänavad ja treppis kruusatee on absoluutselt vastunäidustatud (ndl.vah-el sai üks väga valus roadtrip vastseliinast piusa koobastesse tehtud - niivõrd treppis kruusateed pole mu silmad eales näind ja sõit oli täielik piin, hea et hambad terveks jäid :mad: )

Kruusal SAABiga??

Postitatud: T Aug 23, 2005 14:37
Postitas part
Algselt postitas: aljoga
ega jah, niisama üldistusi mudelite lõikes ei saa teha...

saab küll - ühel on oopeli sillad all, teisel triumfi, kolmandal saabi enda jne jne Igal konfiguratsioonil on ikka oma kasulik "riba", millest üle ei timmi, olgu või plaatinast vedrud ja kullast amordid. geomeetria jääb dikteerima, pluss massi asetus

Kruusal SAABiga??

Postitatud: T Aug 23, 2005 15:00
Postitas aljoga
Algselt postitas: part
saab küll - ühel on oopeli sillad all, teisel triumfi, kolmandal saabi enda jne jne ... geomeetria jääb dikteerima, pluss massi asetus
tegelt sul, part, on õigus jah :thumb:

Kruusal SAABiga??

Postitatud: T Aug 23, 2005 15:05
Postitas Veiko
mulle meeldib kruusal, sõita. on alati meeldinud, sest seal peab vahepeal ka autot juhtima, mitte lihtsalt istuma. 205 kummid on liiga laiad kruusa jaoks nagu ülalpool öeldud. 9000 tavavedrustus on muarust üsna pehme ja aukudest läheb suht normaalselt üle. see on loomulikult kiirusega üle 90-ne alla selle raputab iga auto.

9000 raskus on hea suurtel kiirustel, kus auto on üsna stabiilne, kurvides on see samas miinuseks, sest jõud hakkab autot kurvist välja vedama. Samas on ta ka pigem neutraalse juhitavusega, aga kruusal eelistaks pigem pisut ülejuhitavat autot.
400 kilo kergema autoga kurvi minnes oli palju parem tunne.

TCS on kruusal pigem miinuseks ja ABS on väga miinuseks:(. Need mul hetkel "õnneks" ei tööta.

aga ega ta polegi ralliautoks mõeldud nagu ma paar korda juba maininud olen.

Kruusal SAABiga??

Postitatud: T Aug 23, 2005 15:12
Postitas mddr
Algselt postitas: aljoga
(ndl.vah-el sai üks väga valus roadtrip vastseliinast piusa koobastesse tehtud - niivõrd treppis kruusateed pole mu silmad eales näind ja sõit oli täielik piin, hea et hambad terveks jäid :mad: )

Sealsamas minagi oma elamuse osaliseks sain :gun:
Aga 80´ga oli juba enam-vähem.

Järgmiseks mine käi Meenikunno rabas, sinna juurde viib (kui pole üle hööveldatud) samasugune jube tee (õnneks ainult lühem).

Kruusal SAABiga??

Postitatud: T Aug 23, 2005 15:58
Postitas Ryhkija
Ja kui keegi veel peaks teravaid suure killuga kruusateede elamusi tahtma, võib näiteks Hiiumaal Tahkuna poolsaare ringi ette võtta (madalapõhjalistel on oht Tahkuna - Lehtma lõigus lisaks ka põhja peale jääda) või käigu Palupõhjas Alam-Pedja looduskaitsealal ära (Tallinn - Tartu mnt-lt Laevas lääne poole keerata) :P
Mõlemad teid olen ise 900 classicuga rohkem kui üks kord läbinud :), aga 90 km/h -st neil küll miskit välja ei tule, kui just auto ja iseenda pääle kangesti tige pole ;)

Kruusal SAABiga??

Postitatud: T Aug 23, 2005 17:26
Postitas djk
Mul isiklikult kaks 900 claasikut, üks tavalise vedrustusega ja teine turbo omadega, mingit vahet pole... 900 on ülejuhitav, ehk siis tagaosa kipub ikka ette poole minema ja seda mitte ainult kruusal vaid korraliku kiirusega ka asfaldil

Kruusal SAABiga??

Postitatud: T Aug 23, 2005 18:38
Postitas Cyber
krt.. siis on sul küll naljakad classicud... mul on kogu aeg tunne et nina läheb minema. On seda olnud kõigi mu käsutuses olnud classicutega. Ka sel talvel jäärajal oli pidevalt probleem sellega, et asi korralikult libisema saada... ikka kippus nina ees hange. Aga samas võib see ka minu sõidustiili/oskuste küsimus olla.