Soomes on niimoodi asi
Otse tõlge googelist natsa kiirem ,endal oleks kauem läinud:
Auto kasutusmaksu, ametlikumalt sõidukimaksu baasmääraks, sõltub tulevikus auto süsinikdioksiidi põhjal. Väikesest tarbimisest autasustatakse veroporkkanalla.
Uue maksubaasi mõju hakkab ilmuma maksete märtsist 2010 alates, kuna seda maksu tuleb tasuda 12 kuu jooksul ette. Üleminekuperioodil 2.3.2010-28.2.2011 algavate maksuperioodide maksetes on nii praeguse kui ka uue viisil sätestatud baasmääraks.
Märtsi algusest 2011 võib kogu aasta kasutusmaksust tulla kõige soodsamad pakkumised mõne kympillä. Selle asemel tositupruttaja võib välja laduma võimalus sõita autoga maksudena kuni 600 eurot aastas.
Süsinikdioksiidi ...
Tootja poolt ettenähtud CO2 heitkoguste kohaselt maksustatakse autot, mis on kasutusele võetud aastal 2001 või hiljem või 2002 või hiljem, kui auto täismass on üle 2 500 kilogrammi.
CO2 põhinev baasmääraks varieerub 20-600 euro vahel, kui süsinikdioksiidi varieeruvad 66-400 g / km.
Umbes 80 protsenti soomlastest sõiduautode CO2 heitkogus on 131-200 g / km ja maksu summa nii 70-160 eurot.
CO2 alusel maksustatavate autode keskmine on nüüd 180 g / km. Selline sõiduauto makstakse sõidukimaksu baasmääraks aastast 2010 128 eurot aastas.
Seda rohkem ligipääsetavatesse autode aastamaks tõuseb, ja vähem ligipääsetavatesse langeb.
Või kogumass
Aastat 2001 või - kogumass on üle 2 500 kg - 2002 aastat vanemad autod maksustatakse tulevikus kogumassi alusel, kuna neil ei ole registrisse kantud ELi direktiivi alusel CO2-heite. Kogumassi alusel baasmääraks varieerub 75-485 euroni. Maksude muljetavaldav täismassile vaadatakse vahemikus 1 300-3 401 kg.
Umbes 80 protsenti sõiduautodest mass on 1 301-2 000 kg. Maksu määraks on seega muutumas 85-170 eurot.
Diislikütuse aktsiisimäär jääb
Praegune sõidukimaksu baasmääraks on aastal 1994 või hiljem kasutusele võetud autost 35 senti päevas, st kogu aasta 127,75 eurot.
Seda vanemast autost maks on olnud 27 senti päevas ehk 94,90 eurot aastas.
Lisaks muust kui bensiinikütusega sõidukid makstakse maks, praktiliselt nn diiselmootoriga, mis on kindlaks määratud sõiduki üldmassi. See maks on pysymässä samaks.
Näiteks tühimass on veidi alla 1 400 kg kehakaaluga uue Volkswagen Golf 2,0 TDI-i käyttövoimavero arvutatakse 1 910 kg kogukaalu järgi. Aastast on 489,10 eurot.
CO2 ja transport Soomes
Transpordi osakaal süsinikdioksiidi heitkogustest on 20 protsenti.
Transpordi süsinikdioksiidi 77 protsenti tekib maanteetranspordis.
Sellest osast 60 protsenti tuleb sõiduautodest,
Sõiduautode osakaal Soome CO2 heitkogustest, nii umbes
9 protsenti.
CO2-heite põhjal maksustatava auto iga-aastane maks hakkab langema näib olevat võrreldes, kui bensiinimootor auto tarbib vähem kui 7,7 l/100 km ja dieselkäyttöinen alla 6,9 l/100 km.
Vähese süsihappegaasi ja täiesti tõsiselt
Vähim jõudma viie inimese auto on Toyota Prius. Mille aastased süsinikdioksiidi heitkogused on vaid 89 grammi kilomeetri. (Smart cdi lasta 88 g / km, kuid peale mahub ainult kaks reisijat).
Priuksen aastamaks on uue mudeli kohaselt seisame me 33,95 eurot.
400 g / km või üle saama autosid on näiteks Jeep Grand Cherokee 4.7 A5 Limited vm. 2002, Hummer H2 ja Ferrari 599 GTB Fiorano.
Nende aastamaks oleks 605,9 eurot.
Link :
http://www2.aamulehti.fi/teema/autot/ju ... lla/164288