1. leht 1-st
jääaknad
Postitatud: N Jaan 27, 2011 13:12
Postitas katre58
Tere! Viimasel ajal on tekkinud mure seoses akende jäätumisega seestpoolt. Midagi nagu muutunud pole - ilm viimased 3k enamvähem sama, distantsid samad, kiirused samad, salongisoojendust kasutan ka samamoodi. Auto mudel on 9-3 sport combi, aasta 2007.
Oskab keegi nõu anda?
jääaknad
Postitatud: N Jaan 27, 2011 13:14
Postitas anthillse
Salongifilter vajab vahetust, mul vähemalt see aitas.
Siis tee mõni paari tunnine ring ja ma ei tea kas teed seda aga klopi jalad lumest puhtaks.
jääaknad
Postitatud: N Jaan 27, 2011 13:19
Postitas Cyber
No viimased nädalad on ikka + ja - vahel kõikunud see temperatuur. See tekitab kondensi ukse sisse. Ise ka hädas pisut sellega. Peab kuhugi sooja kohta mõneks ajaks viima, uksed-aknad lahti kuivada laskma. EKs muidugi omad vitsad peksavad ka selle koha pealt, sügisel oleKS ju võinud ette valmistada autot..

jääaknad
Postitatud: N Jaan 27, 2011 13:26
Postitas iisak
Isegi üks niiske põrandamatt suudab aknad seest hetkega jäässe ajada.
jääaknad
Postitatud: N Jaan 27, 2011 13:29
Postitas IFF
Isegi üks niiske põrandamatt suudab aknad seest hetkega jäässe ajada.
Eriti kui on veel tekstiilist põrandamatid.
Ma olen nad õhtul tuppa võtnud teine kord üle öö kuivab ikka ära ning muutub pehmeks jälle.

jääaknad
Postitatud: N Jaan 27, 2011 13:48
Postitas Pocahontas
Viimases hädas Saab ka masu ajal töötuks jäänud pangakaarti kasutada, tal nagunii viimasel ajal erilist rakendust ei ole.
Tegelt ei soovita, plõksin niisama

jääaknad
Postitatud: N Jaan 27, 2011 13:53
Postitas Cyber
Ma muidugi suutsin oma esimese vastusega juba teemast mööda panna..

Eks ikka see meelel, mis omal mureks..

Kusjuures seest jääs klaasidega pole mul vist eriti probleeme olnudki, uduseks vast läheb vahel. Kuigi seda lund ikka sulab põrandale (õnneks kummimatid talveks varutud, põhjamatt on kuiv). Põhiprobleem on mul siiski jäätuvate ukselukkudega. Lihtsalt kesklukk ei jõua enam liigutada mehhanismi ja käsitsi ei jõua ka seestpoolt nuppu liigutada..

Probleem kaob tõesti peale pikemaid otsi, kui asi on läbinisti üles soojenenud ja kuivanud. Mõneks ajaks.
jääaknad
Postitatud: N Jaan 27, 2011 13:59
Postitas Jupats
Tõenäoliselt salongifilter niiske nagu uppunud sokk. Lisaks võivad jäätunud aknaid tekitada ka umbes äravool. Kui need on korras, siis isegi läbimärjad matid udu ei tekita.
jääaknad
Postitatud: N Jaan 27, 2011 14:26
Postitas que
Mul on sarnane mure, saab siis soojas sulatamas ja kuivatamas käidud.
Lukkudega pole mul ükski aasta enne muret olnud, nüüd on lukusula hea tarbeartikkel, mis tasub mitte autosse vaid tasku pista

Võiks olla kas külm või siis suvi

, mitte selline karm tõus ja kukkumine jne

jääaknad
Postitatud: N Jaan 27, 2011 14:34
Postitas Cyber
Lukusula on mul taskus..

Aga suht vähe kasu on sellest kasu tagauste puhul, kus sulgemisnublakas on ühes ukse otsas ja mehhanism teises ja vahepeal on suht nirude jõuõlgadega süsteem, milles mõni koht on kinni jäätunud ukse sees oleva kondensi tõttu..

Ja jällegi ei saa ma süüdistada mitte kedagi teist peale iseenda, et sügisel sai laisk oldud ja asja seespidiselt üle ei käinud (ilmselt piisab ühestki korrast, et pärast seda asi mitu aastat toimiks).
See on muidugi õige, et kui on pidevalt sama temperatuur, siis probleeme ei teki.
jääaknad
Postitatud: N Jaan 27, 2011 14:48
Postitas Tan
Seistes jäätuvate akende vastu aitab nt see, kui autost väljudes minutikese uksi lahti hoida, eelistatult vastakuti uksi - saad sooja ja niiske õhu välja ja kuiva ja külma sisse. Kui lund ei saja võid muidugi akna irvakile ka jätta..
jääaknad
Postitatud: N Jaan 27, 2011 15:06
Postitas D116
Aga millist vahendid kasutada, et need lukkud avaneksid? Olen proovinud WD40 ja taolisi asju ei aita, olen lukku kogu süsteemi ka mahavõtnud ja kõik puhastanud ja lisanud Liqui Moly sünt. ketti sprayd kuni külmadeni töötas hästi, aga kui sellisega ilmaga seisab paar päeva siis tuleb seest aidata(tegemist tagumise uksega).
Aerol juba 4 talv, ja avanevad hästi iga ilmaga, ja ei ole lisanud sinna midagi, ainult väljast lukule sama Moly sprayd.
jääaknad
Postitatud: N Jaan 27, 2011 15:12
Postitas Jupats
Proovi relvaõli.
jääaknad
Postitatud: N Jaan 27, 2011 16:15
Postitas mihkel1404
Salongi niiskuse vastu aitab ka ehituspoodides müügil olevad niiskusimurid. Umbkaudu telefoni suurune, läheb ilusti iste alla peitu. Seal miski soola või keemia ollus ka sees, niiet kannatab ka miinuskraade

Minul igastahes aitas.
jääaknad
Postitatud: N Jaan 27, 2011 20:29
Postitas mihkel1404
Salongi niiskuse vastu aitab ka ehituspoodides müügil olevad niiskusimurid. Umbkaudu telefoni suurune, läheb ilusti iste alla peitu. Seal miski soola või keemia ollus ka sees, niiet kannatab ka miinuskraade

Minul igastahes aitas.
Minul on ka korralik niiskusekoguja ostetud autosse, aga ma võin küll öelda, et enamus ajast on see kott keemilise pulbriga lihtsalt külmunud, plusskraadidega muidugi toimib.
Mul on ka see jääs (tahke) või vähemalt midagi sinnakanti, aga selle all, kui ütlesin, et kannatab ka miinuskraade, mõtlesin ma, et ta ei löö toda kogumiskopsikut lõhki;)
jääaknad
Postitatud: N Jaan 27, 2011 22:25
Postitas qdwin
Huvitaval kombel pole meil ei aero ega tonnisega udu ega jääga probleeme (enam???).
Tonnine sõidab ainult väga lühikesi otsi ja peale salongifiltri vahetust probleeme pole. Nädalalõpuks on tekstiilist jalamatt läbi vettinud st. jäätunud. Seepärast ongi meil juhimatte 2 tk. Üks saab vahepeal kuivada.
Aerol ei paista klaasid läbi ainult siis kui autotäis läbimärgi poisse ja pagasnikutäis lumiseid kelke on vaja linnapeale laiali viia. Tavaliselt kaob udu kui ventikast hakkab sooja õhku tulema.
Kummimatte ei kasuta! Ja ei hakka kunagi kasutama! Kummimatt on saatanast!
jääaknad
Postitatud: R Jaan 28, 2011 1:34
Postitas dreamer12
Seistes jäätuvate akende vastu aitab nt see, kui autost väljudes minutikese uksi lahti hoida, eelistatult vastakuti uksi - saad sooja ja niiske õhu välja ja kuiva ja külma sisse. Kui lund ei saja võid muidugi akna irvakile ka jätta..
See nipp ka mul kasutusel. Toimib väga ideaalselt kui on pakane (NB! Pluss kraadid lisavad udu autos sees).
Kuna vean ka sageli lapsi, kes armastavad lund autosse kaasa tuua, kasutan ka seda, et kui matid nende poolt lumega üle puistatakse, viskan need vannituppa põrandaküttega põrandale kuivama. Nii kummimatid tonnisest kui tekstiilmatid 9-3-st.
Mul kipub pakasega 9-3 madala klaasi kalde tõttu hoopis aknapesuvedelik klaasile külmuma ülalpool poolt klaasi pinda. Ainus trikk mida tean on 5 min enne klaasi pesu kogu soe õhk vuhinal esiklaasile saata klaas pesta ja siis taas kliimaseade "Auto" nuppu vajutada. Aga see võrreldes tonnisega, millel sellist probleemi pole tüütu.
Kindel on see, et Saabi klaasid ei jõua jäätumiselt seest ega väljast lähedale ei Peugeot'idele ega Skodadele (täna veeti mind sellisega ja tagaklaasid olid läbipasitmatult jääs!).
jääaknad
Postitatud: R Jaan 28, 2011 4:06
Postitas saabSS
Kummimatte ei kasuta! Ja ei hakka kunagi kasutama! Kummimatt on saatanast!
Miks too siis kohe nii saatanast on? Kui vesi ära külmab, saab nagu muuseas jääd välja visata..
jääaknad
Postitatud: R Jaan 28, 2011 8:27
Postitas D116
Kummimatte ei kasuta! Ja ei hakka kunagi kasutama! Kummimatt on saatanast!
Miks too siis kohe nii saatanast on? Kui vesi ära külmab, saab nagu muuseas jääd välja visata..
Talveks ikka kummimattid, muidu see soolavesi läheb alla. Tonnisel niigi nõrkkoht seal tukraua kinnituse kohal.
jääaknad
Postitatud: R Jaan 28, 2011 8:55
Postitas iisak
Mina näiteks ei ole mitte üheski oma autos kunagi kummimatte kasutanud.
Miks?
1. Jäätunud kummimatt on libe-väga libe
2. Mis kasu on kummimati "veekogumisfunktsioonist" kui seda ei saa autost välja võtta nii, et 95% veest ikkagi salongi ei niriseks.
3. Enamus kummiplänne näevad lihtsalt kohutavad välja.
Harjutage endid enna jalgade autosse tõstmist neid puhtaks klopsima. Mul oskab isegi 5-aastane seda ilma ütlemata teha

jääaknad
Postitatud: R Jaan 28, 2011 8:59
Postitas Cyber
Mitte et ma vaidleks, aga
1. mul on matid piisavalt kõrge mustriga, et isegi kui jäätub, siis ulatab sealt kumm välja. Ja vähemalt need mis mul on, ei ole kusagilt otsast libedad.
2. Kui hommikul on autos miinuskraadid, siis on ka see vesi seal jäätunud, tõstad mati välja, raputad ja jääkuubikud pudenevad..

3. noh jah ... eks ta ole, suur ja kole..

Aga ma vist olen vähenõudlikum siis..

jääaknad
Postitatud: R Jaan 28, 2011 9:25
Postitas AndresV
Meil on 9-5-s tekstiilmatid, NG-s on ees kummid ja taga tekstiilid. 9-5 tekstiilid pole mitte kunagi vajanud toas kuivatamist. Vaid peale märgpesu pesulas tõstsin nad vahepeal tahenema. Ja müstilisel moel nad ei määrdu ka, kuigi heledad

. Klaasid on puhtad. Erandiks korrad kui 3-4 märgade riietega inimest korraga sisse istub ja auto külm.
NG esimestest mattidest kallan pidevalt vett ja jääsuppi välja. Ja ikka on niiskus sees. Eriti peale (lumest puhtakspühitud) suusavarustuse vedamist. Salongifiltri vahetus ei ole muutust toonud. Muide kuskohas NG salongi "väljatõmme" asub?? Äkki seal viga? Arvan, et see suur vahe tuleb põhiliselt sellest, et meie NG soojeneb oluliselt aeglasemalt kui 9-5 ja kliimat, mis kuivataks, ka pole. NG-l on veel katuseluuk, mille üks dreenitorudest on vähemalt korra umbes olnud. Siis oli lagi märg
