turbo vilistab?
Mul pole küll diisel masin aga 2 ja 3 käiguga saan ka turbo vilisema kui korralikult vajutada.Iisak kunagi imestas, et nii hästi seda kuulda on, sest muidu kuulda seda pole.
Ja turbo on korras.
Ongi autol vähe popim heli
Ja turbo on korras.
Ongi autol vähe popim heli

Kui tõesti tänapäevane turbo viliseb juba, siis on midagi küll korrast ära. Parem lase spetsidel üle vaadata.
Mu spets on iisak

Mina sellel teemal rohkem rääkida ei oska
Soovitan turbode kohta vaadata sellist harivat saadet, kes veel näinud pole: http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/10578 ... 1+osa.aspx
Vilina ja muude anomaaliate kohta tehakse juttu peale 11 minutit, aga kasulik on vaadata otsast lõpuni.
EDIT: Teine variant siis ehk jah, et mõni väike auk lõdvikus. Kuna vilin on sul väidetavalt tekkinud just viimastel päevadel, siis ei tohiks see siiski normaalne olla.
Vilina ja muude anomaaliate kohta tehakse juttu peale 11 minutit, aga kasulik on vaadata otsast lõpuni.
EDIT: Teine variant siis ehk jah, et mõni väike auk lõdvikus. Kuna vilin on sul väidetavalt tekkinud just viimastel päevadel, siis ei tohiks see siiski normaalne olla.
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
(videost) See, et turbo koormuse all ültse viliseda ei tohi, on küll paras virmaline jutt. Sama hästi võiks öelda, et mootor ei tohi käimise ajal häält teha.
Turbo viliseb siis, kui tiivik hakkab järsku kiirendama. Kodustes tingimustes võib seda mõne väiksema ventilaatoriga järgi proovida. Näiteks puhudes tugevalt selle peale.
Kui kui tiivik käib ühtlase kiirusega, siis vilin puudub.
Turbo viliseb siis, kui tiivik hakkab järsku kiirendama. Kodustes tingimustes võib seda mõne väiksema ventilaatoriga järgi proovida. Näiteks puhudes tugevalt selle peale.
Kui kui tiivik käib ühtlase kiirusega, siis vilin puudub.
Minu 2,2-sel läks katki see väike lõdvik, mis on turbo ja metalltoru vahel. Ei mingit suitsu, ainult veidi kehvem kiirendus ja salongi kuuldav vile. Auk ei olnud suur, aga rõhuga toru paisus ja lasi läbi.
Unustasin öelda aga ma kuulen seda häält ainult siis kui auto akna lahti teen,salongis ma seda ei kuule see suht vaikne hääl.
EDIT : selline heli umbes nagu siin videos 0:50 juures http://www.youtube.com/watch?v=5ZTb-AzDbZk
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Väga nõmeda kommentaari leidsid..
BOV ei "vilise" see teeb suht konkreetse "psshhhhhtt" ja siis on jälle vait. Ja teeb seda vaid gaasi lahti laskmisel.
Minu meelest on täiesti normaalne, kui turboautol vajutamisel kerge vile käib.
BOV ei "vilise" see teeb suht konkreetse "psshhhhhtt" ja siis on jälle vait. Ja teeb seda vaid gaasi lahti laskmisel.
Minu meelest on täiesti normaalne, kui turboautol vajutamisel kerge vile käib.
Ennem ka tahmas musta suitsu - oli nii nimetatud rikas segu. Vanal intercooleril oli 20cm pikk puruks riba. Mis päris tugevat heli põhjustas- nii et oli salongi kõvasti kuulda. Lahtise aknaga on korras turbo heli selline "vszzzõt"- kui kiirendad ja välja laseb õhu (nagu Cyber ütles) "psshhhhtt".
pumps
Oletan, et teema kokkuvõtteks võib järeldada, et vilinal ja vilinal on vahe. Vilistamine kui selline siiski normaalne ei ole ja viitab turbo peatsele matusele või remondile või siis mõnele õhulekkele torustikus. Need ilmekalt väljendatud helid, mis harilikult salongi ei kosta,pole ju tegelikult vilin ega krigin vms, vaid pigem vuhin
Mis omakorda on korras turbo puhul normaalne nähtus, nagu targad räägivad.

- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Foorumi kaudu autoremont on ka viimase peal tegevus, just nende eelpoolnimetatud häälte pärast. Autoremondi tulemus sõltub inimese oskusest vajalikke hääli kirjapilti ümber panna..
Kui visualiseerimine on "pildi loomine", siis kuidas oleks "hääle loomine"?

Kui visualiseerimine on "pildi loomine", siis kuidas oleks "hääle loomine"?
Kui visualiseerimine on "pildi loomine", siis kuidas oleks "hääle loomine"?
See ongi ONOMATOPOEETIKA:
Kuuldeliste aistingute edasiandmine on onomatopoeetiliste ehk helijäljenduslike sõnade hooleks. Onomatopoeetiline sõna põhineb helimatkingul või loodushääle jäljendamisel. Nt mää, kluu-kluu, klirdi, nurruma, mürtsuma, kääksuma, pinisema. Võivad moodustuda terved onomatopoeetilised sõnaread, mis iseloomustavad helide vähimaidki varjundeid: sihiseb – sahiseb – sohiseb – suhiseb – sähiseb, sulin – vulin – pulin – mulin – kulin – lulin, kilin – kõlin – kulin – kolin.
Deskriptiiv- ja onomatopoeetilistes sõnades paistab paremini kui kusagil mujal välja häälikusümboolika – motiveeritud seos sõna häälikulise kuju ja tähenduse vahel. Kas või eelmiste näiteridade põhjal võime näha, kuidas tähendus oleneb sõna moodustavate häälikute iseloomust (nt kõrge i ja madalad a, o). Sõnasisene konsonantühend annab edasi heli järskust, momentaansust või katkelisust, üksikkonsonant heli pidevust, monotoonsust, ühetaolist korduvust (vrd nt pladisema ja platsuma, plädistama ja plätsutama).
Eesti deskriptiivne ja onomatopoeetiline sõnavara on lahtine hulk, mida iga eestlane tarviduse korral vaevata täiendab. Seesuguste sõnade loomise mallid on eestlase keeletunde sees. H. Rätsepa loendatud põhiline onomatopoeetilis-deskriptiivne tüvevara on sugenenud alles läänemeresoome algkeele aegadest peale, eriti aga eesti keele iseolemise ajal (95%-il neist tüvedest ei ole vasteid kaugemais sugulaskeelis).
Vt http://www.eki.ee/books/ekk09/index.php?p=6&p1=3
SAAB on tegusõna!
Foorumi kaudu autoremont on ka viimase peal tegevus, just nende eelpoolnimetatud häälte pärast. Autoremondi tulemus sõltub inimese oskusest vajalikke hääli kirjapilti ümber panna..![]()
Kui suvalist valikut foorumi remonditeemasid lugeda, siis on mainitud onomatopoeetikal siin tõepoolest võrdlemisi suur roll

