Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Vasta
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#426

P Apr 01, 2018 19:26

ms1603.jpg
ms1603.jpg (554.54 KiB) Vaadatud 1171 korda
ms1604.jpg
ms1604.jpg (516.88 KiB) Vaadatud 1171 korda
ms1605.jpg
ms1605.jpg (750.08 KiB) Vaadatud 1171 korda

Öues rataste vahetuseks nokitsesin omale ühe lisa "tööriista", millest palju puudust olen tundnud.

velje poltide hoidja öues töötamiseks:

poldid 02.jpg
poldid 02.jpg (323.38 KiB) Vaadatud 1105 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#427

K Apr 04, 2018 15:51

Kuna usk keemiasse Xado on, siis otsustasin seda panna ka Saab'ile.
Mootori, käigukasti ja roolivöimendisse. Hiljem ka küttesüsteemi.

Xado Tauriel.jpg
Xado Tauriel.jpg (481.03 KiB) Vaadatud 1101 korda

Kes Xado asjust veel kuulnud pole, saab lugeda siit.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
AndresV
Postitusi: 898
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 vedu
Kontakt:

#428

R Apr 06, 2018 11:31

overspeed kirjutas:
P Apr 01, 2018 19:26
Öues rataste vahetuseks nokitsesin omale ühe lisa "tööriista", millest palju puudust olen tundnud.

velje poltide hoidja öues töötamiseks:
:thumb: Mäekõrguselt viisakam kui mingit toidupoest tulnud polüpropüleenkarpi taaskasutada. Aga mis on nende "äravoolupindade" otstarve, mis altvaatel paistavad? Kas need peavad vihmaga poldiaukude kaudu sisenevad meeletud tulvaveed turvaliselt karbi külgseintest eemale juhtima? Või möllavad sul karbi põhja all tornaadod ja keerutavad tolmu üles, mis siis vasemäärde külge kleepub? :conf:
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#429

P Apr 08, 2018 4:56

AndresV kirjutas:
R Apr 06, 2018 11:31
overspeed kirjutas:
P Apr 01, 2018 19:26
Öues rataste vahetuseks nokitsesin omale ühe lisa "tööriista", millest palju puudust olen tundnud.

velje poltide hoidja öues töötamiseks:
:thumb: Mäekõrguselt viisakam kui mingit toidupoest tulnud polüpropüleenkarpi taaskasutada. Aga mis on nende "äravoolupindade" otstarve, mis altvaatel paistavad? Kas need peavad vihmaga poldiaukude kaudu sisenevad meeletud tulvaveed turvaliselt karbi külgseintest eemale juhtima? Või möllavad sul karbi põhja all tornaadod ja keerutavad tolmu üles, mis siis vasemäärde külge kleepub? :conf:
Köik pakkumised on öiged.
Pilu kahe kaldpinna vahel sai küll liialt suur, pean tunnistama. Kuid idee neil on jah, et kui miskit poldiaukudest sisse peaks sattuma (lihtsalt sodi vöi siis ka vihmavesi), siis on sel vöimalus alt välja pääseda. Seetöttu täitsa kinnist ei teinud.
Kuid alt kinnisemat just seetöttu, et kui maja körval autokatuse all rattaid vahetan, siis seal pahatihti tekib tunneliefekti töttu (maja paigutus ja tuule suund asjaga seotud) tuuletömbus, mis vöib keerutada ülesse maas oleva liiva ja kruusatolmu, mida ma ei soovi et poldikeerme-määrde külge kleepuks.

ps Ja kuna mul oli natukse igav, siis ma ei tahtnud lihtsamat versiooni teha, vaid endale väljakutseks otsustasin keerulisemad kald-teed pöhja-alla nikerdada.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#430

N Mai 31, 2018 5:40

Kui teema varasemaid postitusi sirvida, siis on auto suht tihti pukkidel:

homemadekanal01.jpg
homemadekanal01.jpg (76.93 KiB) Vaadatud 800 korda
homemadekanal02.jpg
homemadekanal02.jpg (136.64 KiB) Vaadatud 800 korda
homemadekanal03.jpg
homemadekanal03.jpg (93.43 KiB) Vaadatud 800 korda
homemadekanal04.jpg
homemadekanal04.jpg (60.24 KiB) Vaadatud 800 korda
homemadekanal05.jpg
homemadekanal05.jpg (93.55 KiB) Vaadatud 800 korda
homemadekanal06.JPG
homemadekanal06.JPG (157.86 KiB) Vaadatud 800 korda


Kuna kivide ja plankude vedamine ära tüütas, tegin omale puidust kerged, kuid tugevad, pealesöidupukid.
Körgus 15 cm mahub täpselt (väikse varuga) Saabi küljekarbi alla. Kokku teen pukke 4 tk.

psp 07.jpg
psp 07.jpg (323.31 KiB) Vaadatud 881 korda
psp 08.jpg
psp 08.jpg (301.49 KiB) Vaadatud 881 korda
psp 09.jpg
psp 09.jpg (331.24 KiB) Vaadatud 881 korda
psp 010.jpg
psp 010.jpg (347.69 KiB) Vaadatud 881 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#431

P Juun 10, 2018 4:10

Arvutis ringi sobrades leidsin niisama vanu pilte:

saabid 01.jpg
saabid 01.jpg (368.06 KiB) Vaadatud 799 korda
saabid 02.jpg
saabid 02.jpg (385.94 KiB) Vaadatud 799 korda

Kord üks talv (Veebruar 2007), kui tugev tuisk oli, sai kenasti näha 9-5 estate aerodünaamikat. Tuisk puhus kenasti nina poolt:

saabid 03.jpg
saabid 03.jpg (109.25 KiB) Vaadatud 799 korda
saabid 04.jpg
saabid 04.jpg (286.13 KiB) Vaadatud 799 korda
saabid 05.jpg
saabid 05.jpg (302.2 KiB) Vaadatud 799 korda
saabid 06.jpg
saabid 06.jpg (302.27 KiB) Vaadatud 799 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
AARE530
Postitusi: 56
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht:
Auto:

#432

E Juun 11, 2018 1:13

See aerodünaamika paistab välja nii, nagu oleks Jeremy Clarkson oma hiilgavate ideede ja kuldsete kätega auto kallal käinud :D
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#433

P Juul 22, 2018 18:13

overspeed kirjutas:
T Dets 12, 2017 15:17
Defa eelsoojendus tuleb täiesti tavaline, ilma akulaadija ning taimerita. Pistik stangel, element mootorile ning puhur salongi.
Vajadusel taimeriks tuleb pistikuvaheline:


Ning kui soovin niisama lülitust, siis kaugjuhitav pistik:


Sobrasin ajaviiteks pisut Tech2-ga ringi. Proovisin seda tagurpidi töötavat "Washer Fluid Level low" probleemi lahendada, programmeerides SID-i autole uuesti.
Juhuslikult sattusin aga otsa hoopis millegile muule, millest örnalt kuskilt silmanurgaga Saabi remondimanualist lugenud olen. Nimelt on Saabil SID-is olemas taimer eelsoojendi (elektriline (näit: Defa) vöi siis kütusega (näit: Webasto)) sisselülitamiseks. Kuna ma talvel paigaldasin aga DEFA elektrisoojendi, ja ilma mingisuguse taimerita auto küljes vaid pistikuvahelise, siis oleks ju väga meeldiv kasutada seda Saabi enda funktsiooni taimeriga. Vaja ainult DEFA juhtmetele relee vahele panna ning sisendjuhe ülesse leida.

Ons kellegil kogemusi, kuidas see Saabi taimer ühendada DEFA releega ?


taimer 01 tech2.jpg
taimer 01 tech2.jpg (222.71 KiB) Vaadatud 580 korda
taimer 02 tech2.jpg
taimer 02 tech2.jpg (286.37 KiB) Vaadatud 580 korda
taimer 03 tech2.jpg
taimer 03 tech2.jpg (279.44 KiB) Vaadatud 580 korda
taimer 04 tech2.jpg
taimer 04 tech2.jpg (284.34 KiB) Vaadatud 580 korda
taimer 05 tech2.jpg
taimer 05 tech2.jpg (273.91 KiB) Vaadatud 580 korda

Kui süüde väljas on, siis + ja - nuppe vajutades on SID-l taimeri valik:


taimer 06 SID ign off.jpg
taimer 06 SID ign off.jpg (307.18 KiB) Vaadatud 580 korda
taimer 07 SID ign off.jpg
taimer 07 SID ign off.jpg (307.8 KiB) Vaadatud 580 korda
taimer 08 SID ign off.jpg
taimer 08 SID ign off.jpg (286.09 KiB) Vaadatud 580 korda
taimer 09 SID ign off.jpg
taimer 09 SID ign off.jpg (301.95 KiB) Vaadatud 580 korda
taimer 10 SID ign off.jpg
taimer 10 SID ign off.jpg (290.62 KiB) Vaadatud 580 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#434

P Juul 22, 2018 18:31

Remondimanual muidugit pajatab rohkem pöletiga soojendusest:
Et kui keegi oskaks juhendada, kus vöi mis relee kuskil olema peaks vöi kuidas ühendada ... ?
Vöimalik ju ka, et SID-i saan ringi panna, kuid autol kaablite ettevalmidus puudub selleks ?


Parking Heater General.jpg
Parking Heater General.jpg (159.28 KiB) Vaadatud 572 korda
Parking Heater relay location.jpg
Parking Heater relay location.jpg (133.88 KiB) Vaadatud 572 korda
Parking Heater ACC.pdf
(34.31 KiB) Allalaaditud 11 korda
Parking Heater Relay location.pdf
(18.83 KiB) Allalaaditud 9 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#435

K Juul 25, 2018 21:58

overspeed kirjutas:
E Veebr 06, 2017 0:32

- sellel SID2-l on 2 omapärast viga:
1) "Washer fluid level low" informeerib ta tagurpidi, s.t. kui nivoo on öige, annab alarmi, kui nivoo on madal, ei anna ta alarmi.
2) nuppude valgustus ei pöle, ja viga ei ole pirnides vaid kuskil mujal.
overspeed kirjutas:
P Juul 22, 2018 18:13

Sobrasin ajaviiteks pisut Tech2-ga ringi. Proovisin seda tagurpidi töötavat "Washer Fluid Level low" probleemi lahendada, programmeerides SID-i autole uuesti.
...

Aknapesuvedeliku alarmi probleemi lahendas ära. Taustvalgustust aga tööle ei saanud.
Viimati muutis overspeed, E Aug 13, 2018 19:38, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#436

N Juul 26, 2018 5:35

overspeed kirjutas:
E Veebr 05, 2018 15:56
Osakab keegi öelda, kes varem eelsoojendi salongipuhurit paigaldanud on, kas tollol Saab 9-5 on tulemüüris juhtme läbiviimise koht tehase poolt kuskile jäetud, nagu Volvol on ?

Isolatsioon on nii paks ja nii pakitud, et ma ei oska seda ülessegi kuskilt kergitada ...
overspeed kirjutas:
P Juul 22, 2018 18:31
Et kui keegi oskaks juhendada, kus vöi mis relee kuskil olema peaks vöi kuidas ühendada ... ?

Ise küsin, ise vastan, endaga ma hästi läbi saan:

Sai pikalt netis sobratud, otsest vastust kuskilt ei leidnud.
Pajatati küll sellest, et Saabil on tehase poolt olemas nii elektriline plokisoojendi (Engine heater) kui kütusega eelsoojendi (Parking heater), seetöttu ka taimer SID-s on.
Samuti räägitakse Parking Heater all (eksitakse ja ajatakse sassi) tollest funktsioonist, kus V6 mootoritel on tehase poolt tsirkulatsiooni pump olemas ning seda saab seisval autol Tech2-ga ette programmeeritud ajaks salongi veel soojendama jätta. Tolle nimetus öige oleks Afterheater. Mul see 30 min peale seadistatud, täpselt paras aeg praamisöiduks talvel. Kuna see funktsioon ka puhuri ja vent-flapid üle vötab, on V6 mootorile vaja vaid kütusega eelsoojendi lisada, ning sama programm eelsoojendab autot ... lihtsalt jahutusvedelik ei jahtu enam maha. Mootori ploki elektrilise eelsoojendi nii vöimas aga pole, et salongipuhuri ja tsirk pumbaga salong ülesse kütta + mootor soojaks saada. Seetöttu on elektripuhur vajalik, kui elektri soojendi mootoril. Kuid Taimer toimib ka sellele.
Leidsin lehe www.saabdocks.com, kus köik lisade paigaldusjuhendid väidetavalt olemas. Kuid mitte nimeliselt, vaid Kit-de varuosadekoodide järgi.
EPC lahti ja otsima... leidsin löpuks siis varuosa kataloogist tolle Saabi originaal lisa elektrieelsoojendi ülesse:


Saab 9-5 V6 B308 electrical Engine Heater Kit:
Engine heater.pdf
(89.06 KiB) Allalaaditud 16 korda


Samuti siis lisaks elektripuhur ja kaablistik koos releega, mis siis SID-lt impulsi saab.


Saab 9-5 Compartment heater and charger Kit:
Compartment heater.pdf
(88.82 KiB) Allalaaditud 15 korda

Saab 9-5 Engine heater Branching cable Kit with relay:
Branching cable kit.pdf
(76.48 KiB) Allalaaditud 11 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#437

N Juul 26, 2018 6:03

Nii lihtne edasi siiski polnud. Kuna uuendusi paigaldusjuhendites on peale tulnud, siis MY99 varuosakataloogidest saadud numbrite järgi polnud seal soovitud juhendeid.
Liigutasin siis kataloogis MY numbrit edasi ning leidsin löpuks ka juhendid vastavad.
Plokisoojenduse ja salongipuhuri sain küll ise pandud, kuid lihtsalt infoks sirvisin ka need läbi, mismoodi tehas siis plaaning on:


Saab 9-5 MY99- V6 B308 Engine block heater installation instructions:
Install Engine block heater B308 M00- 400126660.pdf
(370.7 KiB) Allalaaditud 14 korda

Saab 900 M94-98, Saab 9-3, Saab 9000, Saab 9-5 Engine heater Branch cable set LHD Installation Instructions:
Install Branch cable set LHD 400127866.pdf
(533.24 KiB) Allalaaditud 15 korda

Ja löpuks kauaotsitud juhend, kuidas relee SID-ga ühendada. Juhend on pikk, sest sisaldab erinevaid mudeleid ja aastaväljalaskeid.


Saab 9-3 (9400) -M03, Saab 9-5 -MY05 MY06- Engine and cabin heater Timer relay Kit installation Instructions:
Install Timer Kit 400130878.pdf
(573.65 KiB) Allalaaditud 13 korda

Kodu testin järgi tavalise releega. Kui toimib, soetan oma DEFA-le vahele vastava relee ning arvatavasti testitud releest läbi saadan tolle 12V, sest Defa ainult-lülitus-releedel impulss-sisend ja +12V koos sisse ei lähe (aint laadijatega releedel).
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#438

E Aug 13, 2018 19:45

overspeed kirjutas:
N Juul 26, 2018 6:03
Kodu testin järgi tavalise releega. Kui toimib, soetan oma DEFA-le vahele vastava relee ning arvatavasti testitud releest läbi saadan tolle 12V, sest Defa ainult-lülitus-releedel impulss-sisend ja +12V koos sisse ei lähe (aint laadijatega releedel).
Kontrollisin. jah, pin 19 ühendab ahela massiga kui taimer aktiveerub (Heater ON). Seega sinna sisse tuleb relee tööpooli (85:86) vool 12+ , nagu joonisel näha (joonis küll kütte-eelsoojendi oma, kuid mind huvitab aint SID ja relee A).

connectors pic.pdf
(28.68 KiB) Allalaaditud 3 korda


Tellisin relee Defa'le ning ühendan asjad ennem talve.

460838.png
460838.png (134.79 KiB) Vaadatud 308 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#439

N Aug 16, 2018 4:43

Installation in progress ...

SID pistik.jpg
SID pistik.jpg (276.61 KiB) Vaadatud 234 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
sigaelmar
Postitusi: 836
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#440

N Aug 16, 2018 8:52

Kas sul on omal Tech2 olemas?
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#441

N Aug 16, 2018 13:23

sigaelmar kirjutas:
N Aug 16, 2018 8:52
Kas sul on omal Tech2 olemas?
Jah
viewtopic.php?p=220207#p220207
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
sigaelmar
Postitusi: 836
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#442

N Aug 16, 2018 14:45

Sorry OT pärast aga kas sa saad mu Saabil teha nii, et pagass tuleb koos teiste ustega lahti/kinni ja ei läheks sõidu ajal lukku? Kui jah, siis mis see mulle maksma läheb?
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#443

R Aug 17, 2018 0:18

Kasutajalt Fastaero sai kevadel soetatud Aero küljekarbi plastikud. Värvisin nad mustaks ning nüüd löpuks leidsin aja, et üks neist alla kruttida.
Niisama silmailuks, täitsa kena on ja muudab autot soliidsemaks.
Lähipäevil paigaldan ka paremale poole alla.

karbid 001.jpg
karbid 001.jpg (330.73 KiB) Vaadatud 115 korda
karbid 002.jpg
karbid 002.jpg (306.36 KiB) Vaadatud 115 korda
karbid 004.jpg
karbid 004.jpg (438.71 KiB) Vaadatud 115 korda
karbid 005.jpg
karbid 005.jpg (317.49 KiB) Vaadatud 115 korda

Kui originaalplastiku olin kätte saanud, siis selle esiosas oli ikka päris korralikult kogunenud sodi, liiva ja muud setet:

karbid 003.jpg
karbid 003.jpg (298.66 KiB) Vaadatud 115 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Vasta