Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Vasta
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 604
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#451

R Sept 21, 2018 17:20

.
Köik toimib kenasti. Siiski kripeldab teadmatus selles Outside Temp asjus.
Saabi remondimanual , nagu eespool kirjutasin, mainib neid Parking Heater asjadest väga pögusalt. Kirjutab seal vaid, et vajalik info paigalduse ja kasutuse kohta on kirjas lisaseadme paigaldusjuhendis.
Sirvisin selle ju läbi, mölemis (elektri ja kütuse eelsoojendi) räägib vaid, et Taimer tuleb aktiveerida Tech2-ga, valida "Activation By Timer".
Uudishimu lihtsalt, et mis see "Activation By Timer And Outside Temp" ja " Activation By Outside Temperature" siis teevad ?
Kui valida kolmas versioon, siis ei ole enam timeri aegadevalikut SID-l.
Vastust ei leia ma kuskilt.
Ise arvan, et see Outside Temp funktsioon on ametimasinatele, mis peavad 24/7 söiduvalmis olema. 2. versioon siis taimeri (tarbija soovil) vöi välistemp lülitusega, kui öues temp teatud piirini jöuab. 3. versioon vaid automaatselt välistem järgi, kui see teatud piirini jöuab. Mis see piir huvitav on ja kust seda Tech2-ga muuta saab, pole veel leidnud.
Kasutama jään ma siiski 1. versiooni, ainult Timer.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 604
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#452

E Okt 08, 2018 1:50

overspeed kirjutas:
E Juun 20, 2016 9:01
Body Colour: 230 Scarab Green
...
- Tagaluugi tuulesuunaja :P see jääb küll viimaseks kui mahti on.
...
Ei jäänudki viimaseks.
Sattus silmavaatesse juhuslikult sama värvikoodiga spoiler saada ning ei suutnud vastu panna.
Krutin ta külge, kui olen leidnud kuskilt head laia kahepoolset teipi, mis ei lase vihmaveel poltidele ligi.

spoiler.jpg
spoiler.jpg (343.2 KiB) Vaadatud 1383 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
vvs
Tartu pealik
Postitusi: 3431
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006

#453

E Okt 08, 2018 13:26

Mis sa selle teibiga jändad, klaasiliim on selle jaoks :)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Tsetseen
Postitusi: 50
Liitunud: L Juun 16, 2018 15:43
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 Griffin '01

#454

E Okt 08, 2018 14:39

Kui vähegi võimalik, postita mingi juhend ka kuidas seda tiiba hea oleks paigaldada.
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 604
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#455

E Okt 08, 2018 19:39

Tsetseen kirjutas:
E Okt 08, 2018 14:39
Kui vähegi võimalik, postita mingi juhend ka kuidas seda tiiba hea oleks paigaldada.
Täitsa olemas.

Saab 9-5 5D Rear Spoiler Installation Instructions:
Spoiler 5D 400132163gb.pdf
(80.3 KiB) Allalaaditud 42 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 604
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#456

E Nov 12, 2018 22:57

overspeed kirjutas:
R Aug 19, 2016 7:46
Sai nuputatud pisut Tech2-ga (kloon) auto kallal.
...

Ei leidnud aga, kuda välja lülitada seda, et pagass ajalise viivitusega lukku ei läeks.
Alles nüüd, juhuslikult muid asju otsides, leidsin sellele probleemile (minu jaoks) lahenduse.
Tech2 menüüs jah ei ole mul valikut, et ajaliselt pagass lukku läeks ise valitud sekundite pärast. Räägib vaid sellest manual.
On mul menüü valikus Tech2-s vaid mis kiirusel ta lukku läeb ise ja kas üldse seda soovin.
Arvan, et asi on Euroopa ja USA valiku erinevustes. US on ajalimiidiga, EU aga kiirusega.

Mul kogu tech2 nagu EU menüüga, kuid paistis,et autol oli vist US salvestus signal alles peal.
Tegin Body Systems alt TWICE (Theft Warning ICE) -le programmeerimise, panin uuesti öiged parameetrid ja US asemel EU.
Nüüd enam ajalimiidiga ise pagaasnik lukku ei lähe !
Lukustub pagass vaid siis, kui söitma hakkan ja 14 km/h saavutan (ise soovin nii ja valikus valisin), vöi kui kesklukust lukku panna auto (puldist vöi vötmega).

ps ennem talve sai tehtud nahksisu hooldus ja läheb peale ka vaha.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
saabu14jr
Postitusi: 861
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#457

E Nov 12, 2018 23:35

og9-3l oli pagassi lukustus techil mingi police mode all peidus.
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 604
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#458

T Nov 13, 2018 0:40

saabu14jr kirjutas:
E Nov 12, 2018 23:35
og9-3l oli pagassi lukustus techil mingi police mode all peidus.
Käis see ka progemise käigus valikutest läbi küll seal.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 604
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#459

E Dets 10, 2018 0:03

Vaatasin huvi pärast söidu ajal lamda andmeid. Kuna mul kogemus puudub lamda asjus, siis kas see üles-alla hüppamine (ka konstantsel gaasipedaali hoidmisel) on normaalne ?

lamda 01.jpg
lamda 01.jpg (364.31 KiB) Vaadatud 1013 korda
lamda 02.jpg
lamda 02.jpg (227.8 KiB) Vaadatud 1013 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 604
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#460

E Dets 10, 2018 0:08

overspeed kirjutas:
E Veebr 06, 2017 0:32

Sai see riba vahetatud ühel SID2-st, kuid ilmnes pisike viga (vead):
- Kaduma jäi siiski paar horisontaalset riba allosas, kuid see ei sega teksti lugemist (esimese korra kohta polegit nii hull).
- sellel SID2-l on 2 omapärast viga:
1) "Washer fluid level low" informeerib ta tagurpidi, s.t. kui nivoo on öige, annab alarmi, kui nivoo on madal, ei anna ta alarmi.
2) nuppude valgustus ei pöle, ja viga ei ole pirnides vaid kuskil mujal.

Egas kedagit, proovin riba vahetada ka asendus SID2-l millel nupud pölesid ja "washer fluid" alarm öigetpidi toimis. :)
Vahetasin seekord kogu ekraani koos ribaga. Hetkel köik pikslid taas toimivad.

Ennem:

sid1 07.jpg
sid1 07.jpg (284.92 KiB) Vaadatud 1012 korda


Nüüd:

sid1 08.jpg
sid1 08.jpg (265.96 KiB) Vaadatud 1012 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 604
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#461

E Dets 10, 2018 0:19

overspeed kirjutas:
E Veebr 06, 2017 0:32

Sai see riba vahetatud ühel SID2-st, kuid ilmnes pisike viga (vead):
- Kaduma jäi siiski paar horisontaalset riba allosas, kuid see ei sega teksti lugemist (esimese korra kohta polegit nii hull).
- sellel SID2-l on 2 omapärast viga:
1) "Washer fluid level low" informeerib ta tagurpidi, s.t. kui nivoo on öige, annab alarmi, kui nivoo on madal, ei anna ta alarmi.
2) nuppude valgustus ei pöle, ja viga ei ole pirnides vaid kuskil mujal.

Egas kedagit, proovin riba vahetada ka asendus SID2-l millel nupud pölesid ja "washer fluid" alarm öigetpidi toimis. :)
Sai pisut veel uuritud seda SID2 asja.
Originaal SID2 on mul '99 aasta oma, nagu ka masin ise:

sid1 01.jpg
sid1 01.jpg (210.04 KiB) Vaadatud 1008 korda


Tee mis tahad, kui voolud taha panna, "jooksed SID2 kokku", ükski nupp ei toimi vöi siis toimib mingi megapika viivitusega (minutites). Vahest töötab isegit 10 min ennem kui kokku jookseb, kuid enamuse ajast seiskub suht kohe. Köik tuled kenasti küll pölevad.

Hetkel kasutuses olev SID2 on doonor-masinalt aastast 2002:

sid1 02.jpg
sid1 02.jpg (268.05 KiB) Vaadatud 1008 korda


SID (Saab Information Display) ise toimib kenasti, kuid nuppude taustvalgustus ei toimi, nagu ennem maininud olen. Söitmist see küll ei sega, kuid kripeldab ikkagit.
Uurisin pisut seda elektroonika-ahelat söbraga (ise ma elektroonikat ei möika). Jöudis ta oma uurimistega ühe detailini (nimetust ma muidugit ei mäleta), mis ei lase edasi 12V nuppude taustvalgustuse siinile. Tollel '99 aasta SID'il toimib see detail aga kenasti, 12V liigub sellest läbi nuppude pirnidele. Kasutuses oleval 2002 SID-l aga köigub seal algul mingi 3V ja siis kaob seegit. Kui too elektroonika komponent vahetada, peaks ehk taas nuppude taust-valgustuse toimima saama. Hetkel ma seda aga teha ei plaani. Sest kui ümberjootmisel miskit "pekki" keeran, pole mul midagi asemele panna. ennem peaks leidma uue tagavaraks.
komponent ise selline:

sid1 03.jpg
sid1 03.jpg (462.27 KiB) Vaadatud 1008 korda
sid1 04.jpg
sid1 04.jpg (407.44 KiB) Vaadatud 1008 korda
sid1 05.jpg
sid1 05.jpg (405.79 KiB) Vaadatud 1008 korda
sid1 06.jpg
sid1 06.jpg (215.41 KiB) Vaadatud 1008 korda


Ühe tähelepaneku mainiks veel. SID1-l käivad köik juhtimised, mida uurinud olen, läbi miinuspoole, +12V on konstantselt sees.
Viimati muutis overspeed, P Mär 10, 2019 9:05, muudetud 2 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
vvs
Tartu pealik
Postitusi: 3431
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006

#462

E Dets 10, 2018 12:15

Kui on teada, mis kivi seal ei funka siis see jootmine on seal kõige väiksem mure :) Piisab, kui jootemasin on töökorras ja käsi ei värise :D
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
9-5LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 907
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 cabrio Hirsch, Volvo S80 mk2 d5 stage 1

#463

E Dets 10, 2018 12:58

Värskelt jootmiskursuse lõpetanud mehe jutt 😀
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 604
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#464

E Dets 10, 2018 20:57

vvs kirjutas:
E Dets 10, 2018 12:15
Kui on teada, mis kivi seal ei funka siis see jootmine on seal kõige väiksem mure :) Piisab, kui jootemasin on töökorras ja käsi ei värise :D
Aga mul ju väriseb ;)
Eks ma ta kunagi prooviks ää jooda, kui juhused head ja kokku langevad.

Hetkel tuli ootamatu uus mure. Tagasillal paremal hakkas miskit valet häält tegema ... kolksuma järsemates konarustes. Auto alla uurides pilt selge, otsad andis ootamatult järsku tagumine parem amort. Mahlad puhta väljas ja köigutades justkui lööks kolvi pöhja kinni, kogu krempel väriseb.
Muret-tekitav on nati see, et ma pole siiani aru saanud, kas mul on tavalised amordid vöi nivomat. Pealevaadates tunduks justkui tavaline, söidukogemus ütleb aga nagu nivomat (kui täiskoorma olin maha laadinud, näitasid esi-tuled väga maha. 500m pärast oli aga tulede körgus taas öige).
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
saabotska
Postitusi: 289
Liitunud: P Mai 22, 2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Auto: SAAB 9-5 1.9TiD `08

#465

T Dets 11, 2018 9:19

Kas seal pole mitte nii et tavalistega on manuaalne tulede reguleerimise nupp armatuuris ja nivomatiga pole🤔
EX: SAAB 9000 CD 90`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 604
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#466

T Dets 11, 2018 23:21

saabotska kirjutas:
T Dets 11, 2018 9:19
Kas seal pole mitte nii et tavalistega on manuaalne tulede reguleerimise nupp armatuuris ja nivomatiga pole🤔
Vöimalik.
Vaadates vedru ja amorti köhu all, jäi ikkagit mulje et tavalised on. Nivomatiga peaks vedru poole peenem olema.
Et auto tagaosa mölemad pooled vördseks jääks, läevad vahetusse mölemad tagumised amordid.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
sigaelmar
Postitusi: 944
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#467

K Dets 12, 2018 22:06

Töö käigus saad teada, kummad on. Nivomatidel peaksid ju mingid torud või juhtmed või voolikud amortide külge minema.
https://m.eeuroparts.com/Parts/29140/Sh ... t-8994378/
Kuigi siin pildil tundub täitsa tavaline amort olevat. Misasi seda jäikust / kõrgust siis reguleerib?
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 604
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#468

N Dets 13, 2018 11:16

sigaelmar kirjutas:
K Dets 12, 2018 22:06
Töö käigus saad teada, kummad on. Nivomatidel peaksid ju mingid torud või juhtmed või voolikud amortide külge minema.
Kuigi siin pildil tundub täitsa tavaline amort olevat. Misasi seda jäikust / kõrgust siis reguleerib?
Eks ta siis paistab.
voolikuid ja juhtmeid neil küljes ei käi. Juhtmed läevad külge, kui on elektroonikaga jäikust muutev amort.
Nivomat amordi sisse on ehitatud pump ja klappide süsteem, mis liigutamisel (söitmisel amort liigub üles-alla) siis ise oma survet juurde pumpab vöi vähemaks laseb.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 604
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#469

N Jaan 31, 2019 21:24

Tagumised amordid uued (tavalised), palju parem kohe söita, auto püsib teelgi teistmoodi.

Vahelduseks sai reisul Saabi keskusega iPod'i kuulatud, toimib küll:

01 ipod.jpg
01 ipod.jpg (241.8 KiB) Vaadatud 425 korda
02 ipod.jpg
02 ipod.jpg (289.12 KiB) Vaadatud 425 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 604
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#470

N Jaan 31, 2019 21:34

overspeed kirjutas:
P Jaan 07, 2018 23:45
"Laisk", nagu ma olen, ei viitsi ma enam aku laadimiseks (aastas korra vöi kaks peab seda profülaktika möttes ju tegema ... vöi siis kui miskit aku tühjaks imenud on) plastkatet maha vötta akult, et sellele siis laadija "krokodille" külge panna.
Sai elu lihtsustamiseks ostetud Defa laadija tarvis vastav lisajuhe :
...
Tuli siiski välja, et olen "veel laisem" kui arvasin. Otsustasin paigaldada statsionaarse laadija, et ei peaks kapottigi avama :)

defalaadija 01.jpg
defalaadija 01.jpg (284.41 KiB) Vaadatud 421 korda


Nüüd pole laadimiseks muud vaja, kui vaid Defa soojendi kaabel taha pista ja köik. Laadija automaatne ja soojendus vastavalt taimerile, nagu soovitud.

defalaadija 02.jpg
defalaadija 02.jpg (216.67 KiB) Vaadatud 421 korda
defalaadija 03.jpg
defalaadija 03.jpg (245.79 KiB) Vaadatud 421 korda
defalaadija 04.jpg
defalaadija 04.jpg (286.5 KiB) Vaadatud 421 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
sigaelmar
Postitusi: 944
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#471

N Jaan 31, 2019 22:43

On sellel juhtmega kassetil mingit helikvaliteeti ka võrreldes FM jaamadega?
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 604
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#472

R Veebr 01, 2019 9:05

sigaelmar kirjutas:
N Jaan 31, 2019 22:43
On sellel juhtmega kassetil mingit helikvaliteeti ka võrreldes FM jaamadega?
Eks seda algul mötlesin isegit, kui proovima hakkasin. Netis kirjutati et pask, kuid ...
... kui korralik kassett on (mitte päris Hiina vuffel), siis on heli tipp-topp (mul sattus sahtlis olema Sony Made in Japan versioon). CD-ga küll 100% sama pole, kuid täiesti piisavalt kvaliteetne tavakuulajale, ja ka valjusti.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
sigaelmar
Postitusi: 944
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#473

R Veebr 01, 2019 13:48

Umbes protsentuaalselt kui palju CDst sitem on? :) Ja kas sa oled mõne FM transmitteriga ka võrrelda saanud, kas sellest on parem või hullem?
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 604
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#474

R Veebr 01, 2019 17:00

sigaelmar kirjutas:
R Veebr 01, 2019 13:48
Umbes protsentuaalselt kui palju CDst sitem on? :) Ja kas sa oled mõne FM transmitteriga ka võrrelda saanud, kas sellest on parem või hullem?
%-e ei oskagit öelda. Teravus oli kena, lihtsalt mingi körvalsahin kostub sisse, kui lugudevaheline paus on. Samas ei tea ka ju, mis seisus (puhtus) autol kasseti helipea on ja mis seisuses mo kassett on, kuna leidsin selle sahtlist, kuhu ta ca 15 aastat tagasi sattus ja polnud siis kordagi kasutanud, sain kellegi käest kasutatuna.
Minu proovitud (kunagi miskit sai proovitud, tootjat ei mäleta) FM transmitterist igatahes parem.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 604
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#475

K Veebr 27, 2019 0:51

overspeed kirjutas:
N Dets 13, 2018 11:16
sigaelmar kirjutas:
K Dets 12, 2018 22:06
Töö käigus saad teada, kummad on. Nivomatidel peaksid ju mingid torud või juhtmed või voolikud amortide külge minema.
Kuigi siin pildil tundub täitsa tavaline amort olevat. Misasi seda jäikust / kõrgust siis reguleerib?
Eks ta siis paistab.
voolikuid ja juhtmeid neil küljes ei käi. Juhtmed läevad külge, kui on elektroonikaga jäikust muutev amort.
Nivomat amordi sisse on ehitatud pump ja klappide süsteem, mis liigutamisel (söitmisel amort liigub üles-alla) siis ise oma survet juurde pumpab vöi vähemaks laseb.
Tavalised olid, önneks. Uued all ja juhitavus kiirendamisel hoopis teine, püsib teel nagu peab !
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Vasta