1. leht 1-st

Jahutussüsteemiga jama (ongi surve veesärgis)

Postitatud: L Mär 05, 2011 21:37
Postitas Rein
Kahe kuu jooksul paar korda auto palus viisakalt lisada jahutusvedeliku,mingit lekket ma ei avastanud,eks seda on varemgi juhtunud külmadega.
Täna siis jälle sama asi,mootor seisab,paisupaagis kuumalt tase madalavõitu aga mitte tühi,naine räägib et saongi hakkas puhuma külma õhku. Teen korgi lahti jah ah sa pagan,
kus hakkas mulisema,paisupaagis tase üle normi.Auto käima kõik OK.Sõitsime koju(5KM),kapott lahti,tase nagu normis,kork avades hakkas üle ajamaja ja päris palju nii et paisupaak jooksis tühjaks kui käima panin.10 minutid sügasin kukalt ja ....arvasin küsida tarkadelt nõu,väga lõhnab "surve veesärgis" moodi.Miks kork ei lase seda survet maha?
NB .Temperatuuri tõusu pole olnud,vähemalt kella järgi.

Jahutussüsteemiga jama (ongi surve veesärgis)

Postitatud: L Mär 05, 2011 21:47
Postitas ivomets
kork peabki survet sees hoidma.
ja hea, et end selle kuuma auruga ära ei kõrvetanud.
jah. vedeliku taset kontrollitakse ikka külma mootoriga ja kylmalt ka lisatakse.
pane külmalt paak täis ja vaata, mis edasi saab.
9-5 puhul võid leket tsida tulemüüri äärest, auto keskelt.

Jahutussüsteemiga jama (ongi surve veesärgis)

Postitatud: L Mär 05, 2011 21:55
Postitas K-1
EDIT: Jöuti ette..

Jahutussüsteemi ongi survestatud - see laseb jahutusvedeliku keemistemperatuuri tösta. Tavaliselt umbes 10 kraadi vörra vöi nii (ehk siis umbes 110'C) - kui eemaldad korgi siis langeb röhk süsteemis ja jah.vedelik hakkabki keema.
Paisupaagi korgil on üleröhuklapp sisseehitatud, peaks olema peale kirjutatud mis röhust alates ta üleliigse välja laseb. Tavaliselt umbes 1 bar.

Kuumalt peabki tase paisupaagis madal olema - jah.vedelik on ju suures ringluses.

Ma ei saagi aru milles probleem on? :) Kas jahutusvedelik on kaua aega olnud vahetamata vöi ehk soojemal ajal täidetud dest. veega?

Jahutussüsteemiga jama (ongi surve veesärgis)

Postitatud: L Mär 05, 2011 21:59
Postitas Rein
Nõus.Ega mina päris võhik kah ei ole.Aga surved on nagu paljuvõitu.Kork peab liigsed survet ikkagi välja laskma.Asi ikkagi õige ei ole,korgi lahti keeramisega peab surtsu tegema,aga mitte kohe keema minema.Samas ,ma kordan,seier näitab normi.
15 aastad tagasi mul oli analoogne juhtum küülikuga,mooto keeb ja keeb,asi lahenes peale plokikaante lihvimist.
Kuna see Griffin on ikkagi lennuk,siis ehk mõni minust targem.Ennem kui ma mootorile kallale lähen.

Jahutussüsteemiga jama (ongi surve veesärgis)

Postitatud: N Mär 10, 2011 19:46
Postitas Rein
Täna survetesti käigus sai selgekset,et puhu ükskõik millisisse silindri,veetase paisupaagis tõuseb,esimeses silindris väga aeglaselt,aga nt neljandas üsna kiiresti.Samas õli ja vesi segamini ei ole.Plokikaanepoldid lahti ei ole.
Huvitav nähtus,kuidas nii on võimalik,et kõik silindrid lekivad.Homme saab pead maha ehk midagi näeb veel.
Oskab keegi kommenteerida?
NB.Mis tihendid tasub osta,kas esindusest (originaal) või võib midagi muud?

Jahutussüsteemiga jama (ongi surve veesärgis)

Postitatud: L Mär 12, 2011 8:36
Postitas Rein
Nii,kaaned on maas ja nad on 0,15 mm kõverad .Midagi hullu ei ole.See teema võib lukku panna ja uue teema alustada.