1. leht 2-st
Saab 9-5 3.0 TiD Vector, 2002, fofa
Postitatud: L Sept 10, 2005 10:04
Postitas fofa
Veeres õuele minu elu neljas Saab ja esimene 9-5
Masin on siis täpsemalt 9-5 3.0TiD Vector 130KW aastast 2002.
Lisade list on korralik, suurematest asjadest puuduvad vaid el. istmed, automaatkast ja xenonid (viimane probleem saab peatselt lahendatud)
Hetkel on positiivseim emotsioon seotud kütusekuluga. Tartu-Tallinn-Tartu otsa keskmiseks tuli ohtra ja äkilise linnas sõelumisega (kokku 500+km) 6.5L/100km.
Uusi pilte ja juttu varsti.

Saab 9-5 3.0 TiD Vector, 2002, fofa
Postitatud: L Sept 10, 2005 20:28
Postitas part
fofa on õudne kadekops - täna käisin ja mangusin pisarsilmil et annaks sõita, mitte muhvigi
(auto on muidu täitsa kobe - ukse alaservad ja esilääbade kinnitused eriti ei roosteta, pahtlit on minimaalselt, viimane omanik kaheksast enne fofat oli mingi lapimaa kolhoosnik, kes oli ka korra õli vahetanud, karpad on paigas, kõik tuled põlevad ja pidurid on enamvähem, tagaklaasil on näha jäljed endisest armsast legendiks saanud kleepekast - "SE.VARMA.KOTIMAINEN.")
Saab 9-5 3.0 TiD Vector, 2002, fofa
Postitatud: L Sept 10, 2005 20:37
Postitas Trionic
Tubli part ja tere tulemast tagasi fofa.

Saab 9-5 3.0 TiD Vector, 2002, fofa
Postitatud: L Sept 10, 2005 21:08
Postitas krss
See on mu lemmik mootorivariant, mida üldse kaasaegse Saabi juurde on võimalik saada. Ja kere on kah see asiseim. Ainult nelivedu on veel puudu:P
Õnniltused!

Saab 9-5 3.0 TiD Vector, 2002, fofa
Postitatud: L Sept 10, 2005 22:15
Postitas qdwin
Ja automaatkast samuti puudu.
PS nr 1! Mida Sa arvad Inglaste arvamuse kohta mootorist et "not as refined as should"?
PS nr 2! Ja miks Sa ikkagi Aerot ei tahtnud?
Saab 9-5 3.0 TiD Vector, 2002, fofa
Postitatud: P Sept 11, 2005 12:48
Postitas fofa
Mootori kohta ei oska midagi halba kosta kuna väga palju kokkupuuteid diislitega ei ole ja oskan võrrelda ainult 2.5TDI Audi A6'ga. Väike omapära on see, et madalatel pööretel on jõudu üpris nutuselt ja kõvem laks tuleb kuskil 2,5tuh pöörde pealt. Audi mootor oli nagu veidi lamedama kõveraga ja jõudu jätkus ka madalametele pööretele, samas sellise terava mineku kohta nagu ei olnudki. Lisaks ma kujutan ette, et ökomaks liikumiseks on selline konfiguratsioon võibolla täitsa hea, kui linnas väga rahulikult ja madala käiguga sõita siis ega seda va kütet praktiliselt ei kulugi. Ja samas - kui pöörded kõrgemale lasta, siis rebib ikka väga tigedalt minna. Ühesõnaga nii mootorihääle ja mineku mõttes on kõik üsna sarnane tavalisele bensukale.
Ühtlasi jõdsingi järgmise punktini: Aero kiirendus ei jätnud mulle müstiliselt head muljet võrreldes diisliga, samas kütusekulu ja kindlustuskulu vahe oleks tulnud ikkagi päris suur. Teiseks oli Aerode valik eestis üsna väike, üks korralik masin jäi vähe kalliks ja kaks teist autot ei olnud päris need. Aga küll ükskord jõuab selle Aero kah osta. Kusjuures see Aero kiri võiks olla hoopis c900 küljes

Saab 9-5 3.0 TiD Vector, 2002, fofa
Postitatud: P Sept 11, 2005 14:18
Postitas Marquis
Aga palju see relv sul maanteel rahulikul sõidul võtab ja linnas eraldi? Kõik-kokku-keskmine kulu ei ütle kahjuks midagi :S
98E varsti vist 25 eeku liiter, peab ka diisli soetama

Saab 9-5 3.0 TiD Vector, 2002, fofa
Postitatud: P Sept 11, 2005 15:33
Postitas Cyber
Algselt postitas: qdwin
Ja automaatkast samuti puudu.
Sellest oli juba ju juttu, seda kolmeliitrist vurrtraktorit automaadiga ei antagi.
Aga õnnitlused Fofale!
Saab 9-5 3.0 TiD Vector, 2002, fofa
Postitatud: T Sept 13, 2005 13:03
Postitas fofa
Positiivseid üllatusi auto juures ilmneb veelgi. Kuigi väga kummalisel viisil. Täna hommikul avastasin enda jaoks Webasto eelsoojenduse, millest mul ostes aimugi polnud
Nimelt leidsin eile õdakul kompuutrit näppides sellise koha nagu SET START TIME A-B-C, hellitasin lootust, et ehk on asi mingit laadi eelsoojendus, panin värgi kella üheksaks hommikul tiksuma ja unustasin teema ära.
Igatahes hommikul kell 9 üritas kohalik pensionär mu korteriust maha murda ja teatas, et on vaja siva päästeametisse helistada kuna mu auto põleb. Ja nii enamvähem oligi - kapoti alt ja masina põhja alt tuli nii karmi mustjat tossu et ma kartsin et asjaga ongi korras, kohalikud seeniorid kogunesid juba veeämbritega maja ette vaatepilti nautima. Siis tuli meelde see paganama eelsoojendus, lülitasin selle salongist käbedalt välja ja asi normaliseerus. Peale kiiret kõnet Trionicule selgus, et selline laks võib peale väga pikka kasutama seismist Webastol täitsa normaalne olla, niisiis lasin eraldatud parklas masinal veel natuke aega tossata ja nüüdseks töötab asi juba täitsa ilusti. Arvatavasti polnud lõunasakslane, kellele masin ennem kuulus seda jubinat võibolla üldse kunagi kasutanud.
Lõbus lugu igatahes, ehmatasin ennast ikka vaeseomaks kui aus olla

Saab 9-5 3.0 TiD Vector, 2002, fofa
Postitatud: T Sept 13, 2005 13:13
Postitas Ryhkija
Õnnitlused

- pisike kütusekulu ja mahtuniversaalkere teevad suisa kadedaks - kui kunagi peaks juhtumisi rikkaks saama ostaks igapäevatarbeks kah sihukse, aga pühapäeviti sõidaks ikka classicuga
Hää, et pensionärid ilma sinuga konsulteerimata päästeametit ei kutsunud

, muidu oleks sul tulnud oma saabikest tuletõrjevahukuhjast otsida. Aga ega keegi teine sind ehmatand - ikka sina ise

Ja eks see ole ikka nii, et vähemast ühe teravama õppetunni peab masin uuele omanikule ikka andma, enne kui päris omaks tunnistab

Saab 9-5 3.0 TiD Vector, 2002, fofa
Postitatud: T Sept 13, 2005 13:57
Postitas epsum
Ka sina Brutus

, nüüd pole enam miskit, kuna saabnetis on olemas vähemasti kaks väiketraktorit ja üks suur traktor - tuleb oma MTJ ära teha ja kevad- ja sügispõllutöid mitte nii õndsatele saabneti liikmetele soodushinnaga pakkuma hakata

.
Aga õnnitlused kena masina puhul.
Saab 9-5 3.0 TiD Vector, 2002, fofa
Postitatud: T Sept 13, 2005 15:00
Postitas Cyber
Soovi selleks on juba tegelikult avaldatud, ma võin ju tehnika alla mootorite juurde eraldi sektsiooni teha "MTJ"..

Saab 9-5 3.0 TiD Vector, 2002, fofa
Postitatud: K Sept 21, 2005 0:46
Postitas fofa
Algselt postitas: Marquis
Aga palju see relv sul maanteel rahulikul sõidul võtab ja linnas eraldi? Kõik-kokku-keskmine kulu ei ütle kahjuks midagi :S
98E varsti vist 25 eeku liiter, peab ka diisli soetama
Väike update kütusekulu osas: karmimat sorti paarutamine AINULT linnatsüklis näitab kuluks 8.9L
Saab 9-5 3.0 TiD Vector, 2002, fofa
Postitatud: E Okt 03, 2005 23:55
Postitas teager
Vabandage mu kollanoka küsimust - kunagi Trionic kommenteeris
bankdoc'i masinat:
Algselt postitas: Trionic
Kahju,et keegi veel selle kurikuulsa ja paljukiidetud Isuzu V6 tiisliga siin sõna ei võta(üksikud isendid eestis ainult).Lihtsalt tahaks teada,kuidas see paljukiidetud Isuzu siis tegelikkuses 9-5 poolraamil toimetab.
Et kas fofa'l ongi siis Isuzu V6 disla? Kuidas selle Isuzu töökindlus on, või mis ta teeb nii kurikuulsaks?
terv, teager
Saab 9-5 3.0 TiD Vector, 2002, fofa
Postitatud: T Okt 04, 2005 9:31
Postitas Cyber
Jah, seesama Izusu disla see on. Ilmselt pole härrased veel kokku sattunud, et sellele küsimusele vastus leida.
Kurikuulus ehk seetõttu, et Izusu diisel küll aga tol hetkel polnd seda mootorit vist ühegi teise auto peal katsetatud, läks otse SAABi aiste vahele.
Saab 9-5 3.0 TiD Vector, 2002, fofa
Postitatud: T Okt 04, 2005 11:41
Postitas Trionic
(kuri)kuulsaks teeb Isuzu diislid nende väidetav supertöökindlus ja kõrgemat klassi mootori jõu-ja väändekarakteristikud.Tegemist on ju maailma suurima diiselmootorite arendaja-tootjaga.
Saab 9-5 3.0 TiD Vector, 2002, fofa
Postitatud: T Okt 04, 2005 13:49
Postitas MadMan
TraktorSaab on ka üks õige Saab - ikkagi fööniga!
Isuzu 1.7 TD on ka Opel Astra aiste vahel, kuid Oopelimehed ei suuda auto24 foorumis ka ise kokku leppida mitu erinevat 1.7 olemas on ja milline neist parim. GMi ja Isuzu koostöö tundub olevat väga pikaajaline.
Saab 9-5 3.0 TiD Vector, 2002, fofa
Postitatud: T Okt 04, 2005 15:04
Postitas krss
Isuzud on autod, mis tuntud oma mittejapsilike lahenduste poolest, ehk siis samavõrd nüri remontida kui euroopa masinaid, kuid mootorid jah kestavad. Sõitnud ka ise selle 3.0TD-ga, kuid Isuzu aiste vahel. Tõesti põnev oleks proovida, millised peavad olema ülekanded, et Saabi sõiduautolikult edasi liigutada
Saab 9-5 3.0 TiD Vector, 2002, fofa
Postitatud: T Okt 04, 2005 18:14
Postitas fofa
Kui juba jutuks läks, siis mis marki Isuzul see modra peal on? Täna selgus Tartus õlifiltrit otsides kurb tõsiasi et sellise konfiguratsiooniga masinat ei ole ühegi tootja kataloogis ja üldine tendents oli jälle sinnakanti, et "meie lennukitega ja nende filtritega ei tegele"

Kui asjale teisest otsast läheneda siis äkki leiab mõnest kataloogist kah midagi üles.
Või teab keegi selle filtri koodi äkki?
Saab 9-5 3.0 TiD Vector, 2002, fofa
Postitatud: T Okt 04, 2005 18:22
Postitas epsum
Hengsti õlifilter sinu autole : H90W12
http://www.hengst-katalog.de/site/html/ ... ahl=2&sp=2 - selle järele tundub,et kõikidel 9-5tel samad filtrid?, va 2.2TiD
Saab 9-5 3.0 TiD Vector, 2002, fofa
Postitatud: T Okt 04, 2005 18:25
Postitas fofa
Tänud, võib vist homme uuele ringile minna

Saab 9-5 3.0 TiD Vector, 2002, fofa
Postitatud: K Okt 12, 2005 14:38
Postitas teager
Algselt postitas: Trionic
(kuri)kuulsaks teeb Isuzu diislid nende väidetav supertöökindlus ja kõrgemat klassi mootori jõu-ja väändekarakteristikud.Tegemist on ju maailma suurima diiselmootorite arendaja-tootjaga.
Fofa, anna andeks, kui natuke sinu auto pealt teemast mööda läheb. Nimelt tekkis selline küsimus, et kui see 3.0 TID nii hea on, siis miks ei pakuta seda enam 9-5 mootorivalikus?
terv, teager
Saab 9-5 3.0 TiD Vector, 2002, fofa
Postitatud: K Okt 12, 2005 14:42
Postitas krss
Algselt postitas: fofa
Kui juba jutuks läks, siis mis marki Isuzul see modra peal on?
Isuzu Trooper Duty, Venemaa turule mõeldud veidi karmim versioon tavalisest uusimast Trooperist. Maasturi ülekanded ja tõenäoliselt ka pumbahäälestus (aju programm) on muidugi hoopis midagi muud. Sellepärast olekski põnev proovida sama asja sõiduauto peal
Saab 9-5 3.0 TiD Vector, 2002, fofa
Postitatud: K Okt 12, 2005 18:19
Postitas RedBaron
Üks põhjus miks seda head 3,0 TID mootorit ei pakuta enam on ka see ilmselt, et uutel 9-5-tel ja ka 9-3-del on juba mootorivalikus uus turbodiisel oma 110 kw-ga. Millegi pärast äsja VM kodulehete külastades on seal ikka veel vananenud info

VM poiste sõnul pidi olema tõeline loom ja samuti Aerole alla ei jää. Lähen seda lähiajal proovima ja sõber tellis omale juba mõni aeg tagasi selle mootoriga 9-3 ära, ning peaks kätte saama novembris, siis SAAB ka

Saab 9-5 3.0 TiD Vector, 2002, fofa
Postitatud: N Okt 13, 2005 1:38
Postitas fofa
Algselt postitas: teager
Fofa, anna andeks, kui natuke sinu auto pealt teemast mööda läheb. Nimelt tekkis selline küsimus, et kui see 3.0 TID nii hea on, siis miks ei pakuta seda enam 9-5 mootorivalikus?
terv, teager
Mina jälle juurdlen tihti teemal, et miks ei tehta enam 9000 Aerosid kuigi oli teine väga hea auto
Aga tõsiselt rääkides, siis ilmselt sai otsustavaks normaalse aut. kasti puudumine sellele mootorile? Olgem ausad, kes tänapäeval ikka enam manuaali tahab? Lihtsam on vist mootor välja vahetada kui hakata nullist moorotile kasti külge ehitama?