1. leht 1-st

NG900 kolks ees

Postitatud: E Juun 13, 2011 21:24
Postitas Reinart
Tere!

On mure '94 aasta NG900-ga. Nimelt on kuskil ees mingisugune metalne kolks. Heli poolest meenutab natuken nagu oleks kaks paksu metallriba otsast kokku ühendatud liigendiga ja siis nad kolksuksid kinni (umbes nagu küüslaugupressi tühjalt kokku lahti kolksutada).

Heli tekib, kui sõita lohust läbi. Samuti on seda aeg-ajalt kuulda vasakpööret tehes, mõnikord ka täiesti siledal teel pidurdades ja suht harva käik vahetades. Salongis kuulates tuleks see umbes nagu vasaku esimese ratta tagant umbes käigukasti kohalt.

Vaatasin tõstuki peale heeblit kasutades kõik puksid üle ja need tunduvad kõik terved ja OK. Ja alt vaadates tundub kõik muu samuti OK. Ratast loksutades on seda väga- väga õrnalt kuulda, kui rattad on paremale täiesti välja keeratud ning vasakut ratast otseks loksutada. Kuid see on üpriski vaikne.

Hiljuti on just vahetatud mõlemad esimesed vedrud ja amordid, samuti sai veendutud, et mõlemad tugilaagrid olid OK.

Mida soovitate veel üle vaadata?


Ette tänades,
Silver

NG900 kolks ees

Postitatud: E Juun 13, 2011 23:22
Postitas uralavto
Hi, kui amordid ja vedrud said vahetatud tasuks kontrollida, kas amordi kinnitus mutter on ikka kinni. Eelmine suvi, kui enda masinal samu juppe vahetasin tekkis täpselt samasugune kolin nagu sa kirjeldasid. Ise ma sellele kolinale jälile ei saanudki. Antis keerati mutter kinni ja vaikus majas :)

NG900 kolks ees

Postitatud: E Juun 13, 2011 23:25
Postitas ivomets
täna ühte klassikut putitades ja esimest ratast alt ära võttes avastasin, et piduri sadul oli peal lahti!! ja liikus edasi-tagasi.
seega ka selline võimalus, mida küll minu silmad esimest korda näevad.

NG900 kolks ees

Postitatud: T Juun 14, 2011 20:45
Postitas Lepp
Täpselt samasugune kirjeldus ja täpselt samasugune mure. Amordid vahetatud u 11k tagasi, vedrud vahetatud korralike kasutatute vastu ja pilk on peale visatud ka töökojas... öeldi, et kõik ok. Ja kolks tuleb samuti nagu vasaku esiratta alt ja lauget vasakut kurvi võttes "ristirööbastest" läbi sõites :freak: Aga 2 vihjet olemas, mida uurida. Kui kellelgi veel kogemust sarnast, siis laduge ette. Ettetänud.

NG900 kolks ees

Postitatud: T Juun 14, 2011 20:47
Postitas saps
minul kolkusus sellepärast et tugipadi ja tugi laager oli läbi- pidev klõbin ja kolksumine Eesti kehvadel teedel + Konid

NG900 kolks ees

Postitatud: T Juun 14, 2011 21:46
Postitas Reinart
Vaatasin amordi kinnitusmutrid kah üle, olid nii nagu peab.

Pidurisadulat veel ei ole vaadanud, aga võtan selle lähiajal ette. Kuigi ei tahaks väga uskuda, et asi selles on. Mul jäi see mainimata, et see hääl oli enne amordivahetust kah olemas, aga siis oli selline tuhm ja natukene kummine. Viimasel ajal on metalseks üle läinud. Ja kuna siis käis kogu krempel seal nii kui nii lahti- kokku, siis peaks olema see ehk korras. Aga vaatan üle kindlasti.

Tugilaagrid said üle vaadatud, siis kui amordid alla sai pandud. Amordid on all olnud vaevu tuhat kilomeetrit.

Mul isa arvas, et võib olla sisemine pooltelje ots. Viskan sellele pilgu peale nädalavahetusel.

NG900 kolks ees

Postitatud: T Juun 14, 2011 22:03
Postitas iisak
NG tüüphäda-lõtkuv roolilatt- ei tule muidugi kellelegi pähe:cool:

NG900 kolks ees

Postitatud: T Juun 14, 2011 23:35
Postitas siilivudi
Aga mis seal roolilatis siis juhtub, et hääl muutuma peaks? Kui võetakse lahti kogu püstak ja pannakse kokku tagasi, ainus seos roolilatiga on rooliotsa lahti laskmine. Kuid ka see läheb väga hästi kokku tagasi, ei liigu ega kolksu.

NG900 kolks ees

Postitatud: T Juun 14, 2011 23:59
Postitas iisak
Mul jäi see mainimata, et see hääl oli enne amordivahetust kah olemas, aga siis oli selline tuhm ja natukene kummine. Viimasel ajal on metalseks üle läinud.

NG900 kolks ees

Postitatud: K Juun 15, 2011 7:32
Postitas Trionic
Abiraami kinnituspolte ei tohiks ka unustada.Kipuvad lõdvaks venima.Pingutusmoment on keskmistel-tagumistel tähtis.

NG900 kolks ees

Postitatud: K Juun 15, 2011 10:49
Postitas siilivudi
Mul jäi see mainimata, et see hääl oli enne amordivahetust kah olemas, aga siis oli selline tuhm ja natukene kummine. Viimasel ajal on metalseks üle läinud.

Jah, saan aru, et enne oli kolks ja hiljem kolksu toon muutus. Endal täpselt samamoodi. Enne püstiku vahetust oli kummine, vahetult pärast vahetust metalne. Küsimus oli selles, et mis juhtub vahetuse käigus roolilatiga?

NG900 kolks ees

Postitatud: K Juun 15, 2011 17:53
Postitas Reinart
Abiraami kinnituspolte ei tohiks ka unustada.Kipuvad lõdvaks venima.Pingutusmoment on keskmistel-tagumistel tähtis.

Need on juba üle vaadatud ning olid kinni korralikult.
NG tüüphäda-lõtkuv roolilatt- ei tule muidugi kellelegi pähe:cool:

Kuidas seda täpsemalt võimalik diagnoosida oleks ja mis seal enamasti kulunud/katki on?

NG900 kolks ees

Postitatud: K Juun 15, 2011 19:38
Postitas faca
Vaatan ka teemat huviga, sest enda autol tekkis ka sarnane heli, ilmselt pärast liiga madalate rehvide paigaldust.
Mul tuleb ka heli vasemalt, kuigi roolimehhanismid kõik paremal.

NG900 kolks ees

Postitatud: K Juun 15, 2011 20:41
Postitas ivomets
pagan seda teab mis seal sillas alati kolksub.
ega ennem aru ei saa kui jupphaaval järjest asju välja vahetad. enda peso hakkas ka vaikselt kõbisema eest ja ülevaatuspunktis tundus täiesti tihe olma ja arvamus oli, et amordika ül. laagrid. aga täna võtsin kondi varda lahti ja vaevalt tuntav lõtk oli sees. muidugi ostasin mõlemad uued vardad ja nüüd asi korras.

NG900 kolks ees

Postitatud: N Juun 16, 2011 7:57
Postitas Trionic
Vaatan ka teemat huviga, sest enda autol tekkis ka sarnane heli, ilmselt pärast liiga madalate rehvide paigaldust.
Mul tuleb ka heli vasemalt, kuigi roolimehhanismid kõik paremal.
Mis roolimehanismid su autol "kõik paremal"? Roolilatt paikneb täpselt kere suhtes tsentris ja roolisammas vasakul pool:freak: .

NG900 kolks ees

Postitatud: N Juun 16, 2011 8:16
Postitas iisak
Facal on UK-st toodud Saab :wise:

NG900 kolks ees

Postitatud: N Juun 16, 2011 17:52
Postitas Reinart
Mis sel roolilatil enamasti vigaseks osutub?

NG900 kolks ees

Postitatud: E Juun 27, 2011 13:21
Postitas RandomHero
endal sarnane probleem aga teistel tingimustel. Pidurdades tuleb umbes 15km/h pealt parema ratta juurest kõva raksakas. Raks ei tule kohe pidurit vajutades ega seisma jäädes vaid liikumise pealt. Raksu saab kätte ka reipamalt kiirendades ja harvem ka lihtsalt eesti teede "siledust" nautides, seega pole probleem pidurites.

Autot üles tõstes sai esimene diagnoos kohe pandud, rooliots loksus jubdelat, vahetasime selle ära, lõtku enam pole, raks aga edukalt alles ja läheb järjest hullemaks.

Oskab keegi öeldda, mis seal sellist häält teha võib? Uurisin-helistasin ka teenindustest, lähimad ajad on nädala lõpus, kas on oht, et midagi läheb väga katki ja tekitab jäädavaid purustusi? Kahjuks on vaja veel paar sõitu teha ja hinge kinni hoida. On mõni ilmselge sõlm, mida saaksin ise veel kontrollida?

NG900 kolks ees

Postitatud: E Juun 27, 2011 13:27
Postitas ivomets
endal sarnane probleem aga teistel tingimustel. Pidurdades tuleb umbes 15km/h pealt parema ratta juurest kõva raksakas. Raks ei tule kohe pidurit vajutades ega seisma jäädes vaid liikumise pealt. Raksu saab kätte ka reipamalt kiirendades ja harvem ka lihtsalt eesti teede "siledust" nautides, seega pole probleem pidurites.

Autot üles tõstes sai esimene diagnoos kohe pandud, rooliots loksus jubdelat, vahetasime selle ära, lõtku enam pole, raks aga edukalt alles ja läheb järjest hullemaks.
Oskab keegi öeldda, mis seal sellist häält teha võib? Uurisin-helistasin ka teenindustest, lähimad ajad on nädala lõpus, kas on oht, et midagi läheb väga katki ja tekitab jäädavaid purustusi? Kahjuks on vaja veel paar sõitu teha ja hinge kinni hoida. On mõni ilmselge sõlm, mida saaksin ise veel kontrollida?

bumerangi puks liigub

NG900 kolks ees

Postitatud: E Juun 27, 2011 13:52
Postitas RandomHero
bumerangi puks liigub

Kahjuks on termin mulle tundmatu. kas "liigub" tähendab, et vajab mingi osa kõvemini kinnikeeramist või tuleb mingi osa ära vahetada? Lisaks, kas selle vea kõrvaldamine on ise lihtsalt teostatav (on võimalik kasutada korraliku baasvarustusega garaazi) või on mõistlikum töökojale raha anda ja oma närve säästa?

Oleks lühikese õpetuse üle väga tänulik.

NG900 kolks ees

Postitatud: E Juul 04, 2011 17:00
Postitas RandomHero
käisin Audaceris, diagnoosiks on, et mõlemad esimesed vedrud on ära murdunud, esimesed õõtsapuksid korras, tagumised esiõõtsapuksid räbalateks, tagasilla puksid räbalateks. Hinnati, et läheb 350€ kogu ooper.

Siit ka õpetus: oma silmaga pead ostetud auto üle vaatama, kui jääd sõbra sugulase sõpra uskuma, et kõik on hästi, võid kuratteab mis üllatuse lõpuks leida.

NG900 kolks ees

Postitatud: K Aug 10, 2011 19:53
Postitas Reinart
Lõpuks siis tuli välja ka see, et mis mul kolksub. Nimelt õõtshoova välimine puks.

NG900 kolks ees

Postitatud: R Sept 16, 2011 19:23
Postitas ivomets
taas üks koliseva esiotsaga masin;
tundub, et koliseb roolilatt?m latt muidu kena ja kuiv.
kas see ons võimalik?
ja kuidas selle vahetamine välja võiks näha? äkki keegi viitsid natuke õpetada, ennem kui ise suvaliselt lähenen?

NG900 kolks ees

Postitatud: K Okt 12, 2011 8:37
Postitas siilivudi
taas üks koliseva esiotsaga masin;
tundub, et koliseb roolilatt?m latt muidu kena ja kuiv.
kas see ons võimalik?
ja kuidas selle vahetamine välja võiks näha? äkki keegi viitsid natuke õpetada, ennem kui ise suvaliselt lähenen?

Kui said vahetatud, äkki jagad ise mõned õpetussõnad, kuidas kõige lihtsamini seda teha.