1. leht 1-st
turbo seieri liikumine
Postitatud: T Juun 21, 2011 19:55
Postitas aarnek1
tekkis lihtsalt huvi et kas turbo seier peab/võib liikuda põhja gaasiga punasele alale või mitte. Omal liigub sinna peaaegu kollase ala lõppu. Paraku jah tekkis küsimus pärast seda kui nägin youtubis videot 9-5 kiirendamisest ja seal läks seier poole punase peale.
turbo seieri liikumine
Postitatud: T Juun 21, 2011 20:14
Postitas Trionic
Kõik sõltub,millise tarkvaraga sõidad ja milline on turbo.
turbo seieri liikumine
Postitatud: T Juun 21, 2011 20:25
Postitas sebastian
...ja kui selgub, et liigub liiga vähe punase poole, võime aidata

Pärast softi vahetust hakkab liikuma sinna punase lõpu poole...
turbo seieri liikumine
Postitatud: T Juun 21, 2011 22:27
Postitas aarnek1
ega see seier on vist nii suht koht huinamuina ka vist. Selle seieri järgi töötab turbo koguaeg ju ja iga gaasi vajutuse peale on turbo täiega järel. Pigem meenutab see hetkekulu näitu nagu BMW on. A vähemalt on siis igast varjante olemas.
turbo seieri liikumine
Postitatud: T Juun 21, 2011 23:17
Postitas TGB
Turbo töötabki kogu aeg.
Mitte kuigi täpne, kuid päris "huinamuina" see seier ka ei ole.
Mingisuguse aimduse toimuvast ta siiski annab ja üsna ilusti sünkroonis toimetab eraldi paigaldatud rõhunäidikutega. Paraku ei ole seal numbreid peal ja tehase poolt pakututest suuremate rõhkude puhul jääb tema liikumistee ka liiga lühikeseks.
turbo seieri liikumine
Postitatud: T Juun 21, 2011 23:19
Postitas sebastian
See seier polegi mingi täppisasi, annab lihtsalt aimu, missugune rõhk parasjagu on.
Turbo töötabki peaaegu koguaeg ja kui gaasi annad läheb ta üsna kähku veel kiiremini käima

Seier näitab turborõhku ja see tõuseb juba kusagil 1800 pöörde juures maksimaalseks. 9-5 Aerol natuke hiljem.
turbo seieri liikumine
Postitatud: K Juun 22, 2011 4:47
Postitas Trionic
Tsitaat:
"Turbo töötabki peaaegu koguaeg ja kui gaasi annad läheb ta üsna kähku veel kiiremini käima

Seier näitab turborõhku ja see tõuseb juba kusagil 1800 pöörde juures maksimaalseks. 9-5 Aerol natuke hiljem."
Peaaegu tähendab.et turbo ei tööta ainult siis,kui mootorgi seda ei tee.Kasulik töö algab 1500-2500rpm.vahemikus,sõltuvalt raua-softi tasemest.
turbo seieri liikumine
Postitatud: K Juun 22, 2011 7:29
Postitas aarnek1
ok, tavaliselt ju turbo tuleb alles hiljem järgi. Vanal autol (volvo s80 ka bensukas) tuli sealt 2500 juurest alles järgi. Selle softi kohapealt saan ehk mingi aeg aimu, proovin siin tutvuste kaudu softi uuendust autole saada, et see pidi kah seda limp home mode asja leevendama, eks siis saan uurida mis ja kuidas.
turbo seieri liikumine
Postitatud: K Juun 22, 2011 7:53
Postitas Andrus99
Lihtsalt vahemärkusena, on päris naljakas kuidas enamus inimesi arvavad, et turbo on mingi müstiline jõudu lisav asi, mis mingil hetkel "tööle hakkab", aru saamata, et tegelikult on see puhtalt mehhaaniline seade, mis töötab kogu aeg kui mootor käib. Küsimus on selles kas ja mis hetkel ta sisselaskesse sobivat ülerõhku tekitama hakkab. Mitmeid kordi olen kuulnud kommentaare, et "turbo ei tööta", kui auto iseenesest sõidab aga jõudu on vähe vms.
turbo seieri liikumine
Postitatud: K Juun 22, 2011 7:57
Postitas Executive
Limp Home leevendamiseks peaks auto korda tegema.
turbo seieri liikumine
Postitatud: K Juun 22, 2011 14:12
Postitas Trionic
Limp Home leevendamiseks peaks auto korda tegema.
Täpselt nii ja mingi softidega mängimine "limp-home" tekkimist/kadumist eriti ei mõjuta.
turbo seieri liikumine
Postitatud: K Juun 22, 2011 15:13
Postitas Gals
Kas LPT'del ei jookse sinna kelladeplokki isegi mingit juhet mitte, mis on lihtsalt lahtiühendamata seieru puudumise tõttu? Teisisõnu, kui ma lihtsalt "ägeduse" pärast ostaksin kuskilt romulast mõne turboseieriga 9-3og kellaploki, kas siis selle seieri liikumapanemine nõuab juba ka mingit pikemat juhtmetevedamist või muud jauramist?
turbo seieri liikumine
Postitatud: K Juun 22, 2011 15:15
Postitas Jupats
LPT seades reeglina see seier punase peale ei lähe. Punase algus tähistab enamjaolt ca 0,9bar piirimaad, kuid leidub ka muid väärtusi. Nagu Seb mainis, võime selle kella 0,4 bar juures ka juba punasesse ajada;), kui soovi on.
Limp-home välja lülitamine softis on teoorias võimalik, kuid see oleks sama, kui lööksin endal kõik hambad välja, kuna üks neist valutab.
turbo seieri liikumine
Postitatud: K Juun 22, 2011 15:43
Postitas Homersimpson
proovin siin tutvuste kaudu softi uuendust autole saada, et see pidi kah seda limp home mode asja leevendama, eks siis saan uurida mis ja kuidas.
Proovi siis leida tuttava tuttav, kes ikka teaks ka mida ta teeb
Päris lampi softe raksutada pole soovitatav

turbo seieri liikumine
Postitatud: K Juun 22, 2011 17:03
Postitas Gals
Ei seda küll, ma mõtlen lihtsalt seda, et LPT'del ei olegi ju üldse olemas seda turboseierit. Lihtsalt tehas nägi et see oleks mõttetu ja seega LPT kellaplokkidele ei hakatudki seda seierit sinna peale panema. Aga kui ma nüüd võtan mingilt teiselt 9-3'lt sellise ploki, millel on see turbonäidik olemas, siis kui keeruline oleks seda minu auto kelladeplokiga ära vahetada, ja nii, et see rõhuseier seal ka liikuma hakkaks?
Minul puhub 1,2 bari praegu, seega ilus oleks vaadata kui seal mingi turboseier pendeldaks veidike:), aga kuna mul algselt oli LPT, siis pole mul ju seda näidikut olemaski....
turbo seieri liikumine
Postitatud: K Juun 22, 2011 17:07
Postitas KorK
Tonnise kellaplokis liigutab seda rõhk. Vaakumvoolik läheb otse kellani. Kergem on vast panna korralik rõhukell juba kui hakata tervet kellaplokki vahetama
turbo seieri liikumine
Postitatud: K Juun 22, 2011 17:11
Postitas Gals
Ei noh jah, tegelikult ega mul polegi vaja mingit täpset rõhku vaadata, mõtlesin lihtsalt, et kui oleks lihtne ja odav töö, siis võinuks originaalkellaga ploki vastu ära vahetada, aga kuna ma olen originaalsusearmastaja, siis mingeid "võõrkehasi" ma enda auto interjööri üldse ei taha panna.
Ja selle väikse silmailu pärast ma tõesti mingit vaakumvoolikut sinna vedama ilmselt ei viitsiks hakata ja ega ploki mahakiskuminegi kõige mõnusam töö ilmselt ei ole.
turbo seieri liikumine
Postitatud: K Juun 22, 2011 17:30
Postitas Trionic
Ei seda küll, ma mõtlen lihtsalt seda, et LPT'del ei olegi ju üldse olemas seda turboseierit. Lihtsalt tehas nägi et see oleks mõttetu ja seega LPT kellaplokkidele ei hakatudki seda seierit sinna peale panema. Aga kui ma nüüd võtan mingilt teiselt 9-3'lt sellise ploki, millel on see turbonäidik olemas, siis kui keeruline oleks seda minu auto kelladeplokiga ära vahetada, ja nii, et see rõhuseier seal ka liikuma hakkaks?
Minul puhub 1,2 bari praegu, seega ilus oleks vaadata kui seal mingi turboseier pendeldaks veidike:), aga kuna mul algselt oli LPT, siis pole mul ju seda näidikut olemaski....
Sõltub su masina valmidusest,samas pole ju mingi kunst neid traate vedada,kui soft võimaldab MAP signaali konvertida "kellale" sobivaks.
turbo seieri liikumine
Postitatud: K Juun 22, 2011 17:59
Postitas aarnek1
e tegelt see softi update on lahendus ikka, auto ei hakka enam mingi tühise asja peale ärrituma. Kuskilt netis liikudes sain sellise info, et selle liigse limp home mode minemise vastu saab updatega. Ka eelmisel autol S80 oli neid update üsna palju mis ei lase autol enam tühise asja peale veakoodi ette. See kes mulle seda softi asja ilmselt mingi aeg teeb töötab Carringus. Ei kavatse hetkel mingi softiga autot tuunima hakata kah. Selleks et auto paremini töötaks on tehas teinud uue softi, et teatud vigu vältida ja kui on võimalus seda kasutada siis miks mitte. Auto peabki korras olema et temaga sõita saaks ja hetkel sõidan nagu tahan, kõik toimib. Kuna pole saabidega pikalt kokku puutunud siis ka mõned lollid küsimused. See et turbo pidevalt töötab on loogiline jah aga et ta gaasi vajutusele kohe ka hagu annab on mulle uus. Kui nüüd võrrelda eelmist autot hetke omaga siis jah eelmisel tundsid turbo olemas olu alates 2500rpm aga saabil praegu on ta jah nagu gaasi vajutusest alates tunda. Või noh mingit hilisemat turbo rakendumist tunda ei ole.
turbo seieri liikumine
Postitatud: K Juun 22, 2011 18:21
Postitas Gals
Eks see
lag ongi see mis "turbo tööle hakkamise" tunde annab. Kui sõita vaikselt ja püsivalt 3000rpm ja siis maasse vajutada, siis ei ole tõesti enam midagi oodata, läheb koheselt, sest rõhk on juba olemas mida kohe silindritesse paistata, aga kui seda sama teha 2000rmp peal, siis läheb paarisaja pöördejagu ikka aega, enne kui mingi tunne tekib. Kui seda sama teha 1000rmp peal, siis läheb vähemalt minu Saabil ikka kusagil 1200 pööret aega, enne kui jõu kiiret kasvu tunda on.
Eks see ole iga mootori, iga turbo ja iga tarkvara iseloom ja kõik ei peagi samasugused olema.
Mulle isiklikult meeldiks kui see "tõmme" vähe allpool on, siis tuleb harvem ette olukordi kus peab käiku alla vahetama, aga noh, eks see on rohkem diislite pärusmaa. Kui linnas töristada 2000 pöördega ja on vaja mingi kiirem ümberreastumine teha, siis sellega jääb küll hätta, jõu saabumiseni läheb omajagu aega. Aga noh, eks iga auto karakteristikaga tuleb ära harjuda ja vastavalt ka sõita temaga

turbo seieri liikumine
Postitatud: E Juun 27, 2011 1:14
Postitas Jupats
e tegelt see softi update on lahendus ikka, auto ei hakka enam mingi tühise asja peale ärrituma. Kuskilt netis liikudes sain sellise info, et selle liigse limp home mode minemise vastu saab updatega. Ka eelmisel autol S80 oli neid update üsna palju mis ei lase autol enam tühise asja peale veakoodi ette. See kes mulle seda softi asja ilmselt mingi aeg teeb töötab Carringus. Ei kavatse hetkel mingi softiga autot tuunima hakata kah. Selleks et auto paremini töötaks on tehas teinud uue softi, et teatud vigu vältida ja kui on võimalus seda kasutada siis miks mitte. Auto peabki korras olema et temaga sõita saaks ja hetkel sõidan nagu tahan, kõik toimib. Kuna pole saabidega pikalt kokku puutunud siis ka mõned lollid küsimused. See et turbo pidevalt töötab on loogiline jah aga et ta gaasi vajutusele kohe ka hagu annab on mulle uus. Kui nüüd võrrelda eelmist autot hetke omaga siis jah eelmisel tundsid turbo olemas olu alates 2500rpm aga saabil praegu on ta jah nagu gaasi vajutusest alates tunda. Või noh mingit hilisemat turbo rakendumist tunda ei ole.
Oskad sa äkki oma auto aastakäigu öelda? Mind hakkas täitsa huvitama, mis update on silmas peetud:P Esialgu softe võrreldes on 2000-2008 limp-homega seotud mäpid suhteliselt 1:1. Hea meelega uuriks teatud aastakäiku;)
turbo seieri liikumine
Postitatud: E Juun 27, 2011 8:25
Postitas aarnek1
2000 on dok. Ses suhtes jah et selle info sain kuskilt netist et see update on sellise asja leevendamiseks olemas. Omal tuli see huinamuina selle pärast, et see voolik sealt TB mingisse andurisse oli puruks. Ja see miks mul seda asja mitu korda oli oli see, et me ei resetinud TB peale veakoodide kustutamist. Nüüd on asi ok, ühe vooliku mis sealt samast andurist turbo juurde läheb peab kah veel ära vahetama, sest see kah suht kohe minemas.