1. leht 1-st
SAAB 900 S 96kw, 1996, Loom
Postitatud: R Juul 15, 2011 14:07
Postitas Loom
14.07.2011 Sai siis Tartus arvele võetud minu järgmine SAAB
Manufacturer: Saab Automobile AB
Product line: SAAB 900 2nd generation
Body type: 5-door Hatchback
Gear box: 5-Speed Manual
Engine type: B204I
Model year: 1996
Assembly plant: Trollhattan, Sweden, line A or B
Serial number: 030670
Control symbol: Passed
SRS: w/Dual Airbags, 9-3
Elu esimene ja eilseni ainus varem omatud Saab oli 9-5 2.3lpt, mis seoses mingite hetkeemotsioonidega sai maha müüdud. Kulgesin jälle mitu aastat erinevate jaapanimaal toodetud masinatega, kuid miskit nagu kripeldas..
Nüüd siis saigi oma neliveoline maha müüdud ning aeg oli hakata uut masinat soetama. Sai kõiksugu liikureid kaalutud ning proovitud, kuid ühegagi neist ei olnud sellist tunnet, et vot seda autot ma tahan. Saabe isegi ei vaadanud millegi pärast seekord (juu siis mõtlesin, et juba proovitud värk jne).
Ühel päeval märkasin auto24 odava hinnaga 900NG-d... no ei olnud piltidelt üldse mitte midagi sellist, mis oleks kutsunud ostma, selline enam vähem auto.
Otsustasin siiski vaatama minna ning, siis see armumine jälle pihta hakkas: Värv palju ilusam kui piltidel (roheline muidu ei meeldi, aga sellel kuidagi sobis), roostet ei leidund, paar kriimu, kuid muidu ilus kere, sisu korralik ja kulumata, ketikõrinat ei kuulnud, sõitis imeliselt, sees SAABI LÕHN:head: Mõistus genereeris igasugustele emotsioonidele veel juurde, et
tegemist manuaalkasti ning ilma turbota masinaga, seega jäävad kallimad tüüpvead ehk olemata.
Sama päeva õhtul oli auto minu õuel!
Tehnilise poole pealt juba vahetatud õlid ja filtrid ning sisu puhastatud. Loomulikult kaportile uus kulumata märk.
Originaalraadio on oma päevad millegi pärast lõpetanud ning sai soetatud Clarion CZ100, taustavalgus sama tooni roheline, mis Saabi originaal ning ei häiri silma väga igasuguste tiluliludega.
Tiivaääred, koopad ukseääred seest poolt ning muud kohad kuhu kunagi võib hakata roosteuss end sättima, tasuks vist kohe üle teha, peab selle asja ette võtma millalgi.
Seniks aga naudin jälle piloodirollis olemist:love:
SAAB 900 S 96kw, 1996, Loom
Postitatud: L Juul 16, 2011 17:14
Postitas Loom
Mõned pildid
Lisatud failid
SAAB 900 S 96kw, 1996, Loom
Postitatud: L Juul 23, 2011 11:55
Postitas Loom
Kastiõli vahetatud. Tase oli varasemalt kõvasti alla normi ning teine ja kolmas käik läksid juba raksuga sisse. Uus õli 10w30, poolteljesimmer (8732117) ning üks O-rõngas (8731390) kah uued ning lekked kõrvaldatud. Peale seda on käiguvahetus hoopis mõnusam:)
SAAB 900 S 96kw, 1996, Loom
Postitatud: P Juul 24, 2011 21:26
Postitas Loom
Küünlad ja küünlajuhtmed vahetatud, vanad ei kannatanud enam mingit kriitikat.
Väike fotosession kah...telefoniga:D
Lisatud failid
SAAB 900 S 96kw, 1996, Loom
Postitatud: K Aug 17, 2011 17:43
Postitas Loom
Nädalavahetusel sai tegeletud ng ühe suurima vaenlase ROOSTE ennetamisega.
Logarid, karbi plastosad ära ning tööd isegi jagus.
Poldid/tüüblid, kuhu kinnituvad küljekarbi plastkatted otsustasid kaks tükki peale puhastamist oma kohalt lahkuda, sest uss oli juba oma töö teinud

Kõrvalistuja jalgealt leidsime roosteussi närimas põhjapunni kõrvalt ning keevitust muud kohad rohkem ei vajanudki.
Korralikult igasuguse keemiaga kõik üle käidud ning ka tiivaoopad seest ning SAAB kulgeb rõõmuga edasi (enda südame rahustamiseks tean ka, et roostet kuskil närimas hetkel jälle pole)
SAAB 900 S 96kw, 1996, Loom
Postitatud: K Aug 17, 2011 18:40
Postitas IQ*
Loom tundub olevat hea peremees! Peremeesloom (auto) sai roosteussist (parasiidist) puhtaks.
Mis vahendeid roostetõrjeks kasutasid? Mul endal plaanis klassikule enne talve veidi profülaktikat teha ja oleks hea soovitusi kuulda.
PS Vaatan, et kena teema juba kuu aega üleval, aga autor üksi postitab...
SAAB 900 S 96kw, 1996, Loom
Postitatud: K Aug 17, 2011 23:03
Postitas Loom
Loom tundub olevat hea peremees! Peremeesloom (auto) sai roosteussist (parasiidist) puhtaks.
Mis vahendeid roostetõrjeks kasutasid? Mul endal plaanis klassikule enne talve veidi profülaktikat teha ja oleks hea soovitusi kuulda.
PS Vaatan, et kena teema juba kuu aega üleval, aga autor üksi postitab...
Las autor postitab, pean siin väikest viisi päevikut:)
Keemia, mida mina olen enda ja tuttavate masinate juures kasutanud on koguaeg sama olnud. See ei pruugi võibolla mõnede arvates õige tööjärjekord olla ....aga siiani on masinad roostevabad püsind.
Tavaliselt siis pind maksimum puhtaks roostest (relaka traadikettaga näiteks), sellele kaela mingi roostesurm utsema)(Buvanol), roostesurma jäägid plekilt maha (kipub muidu värvi all edasi tegutsema), roostekrunt v6i epokrunt, pahtel, krunt värv... räägitakse, et pleki ja pahtli vahele oleks hea kiht krunti kah lasta, ise teind kuidas kunagi.
Kõik õõnsused drinitoliga kokku lasknud..kui miskit keevitanud, siis plekki olen yritanud alati kahelt poolt töödelda pärast keemiaga..
Profid kindlasti teevad paremini, aga mina olen oma tulemustega siiani rahule jäänud:)
Täna SAABiga koju kulgedes kostus eest mingi kolks, tundub, et varsti peab hakkama esisillale tõsisemat tähelepanu pöörama:)
SAAB 900 S 96kw, 1996, Loom
Postitatud: N Aug 18, 2011 21:13
Postitas Lepp
Kolksud ng esisillas - see tundub juba niikui reegel meie masinate puhul.
SAAB 900 S 96kw, 1996, Loom
Postitatud: T Aug 23, 2011 10:26
Postitas Loom
Midagi seal vahepeal kolksub jah, tõstukil olles aru ei suutnud saada, mis see täpselt on. Las kolksub rohkem, siis jõuame jälile vast

Ja veel üks tüüpviga tuli välja - õline jagaja:D Simmer olemas juba ja pärast paneb värske rootori ja kaane.. Millal selleks aega leida, seda ma veel ei tea.
SAAB 900 S 96kw, 1996, Loom
Postitatud: T Sept 06, 2011 11:12
Postitas Loom
Jagaja nüüd leketeta ja SAAB käivitub hoopis paremini ning minek kah mõnusam. Kolksude teemadel ma ei taha sõna võtta

SAAB 900 S 96kw, 1996, Loom
Postitatud: N Nov 17, 2011 14:42
Postitas Loom
Kaanetihend vajab vahetust..
Vahetab ära ülevalt kõik tihendid ja simmerid. Ehk siis puhtam ja kuivem tunne.
Hakkab juba SAABi moodi see lugu olema mul
Mingeid muid erilisi vingumist väärivaid asju ei olegi. uued naelad all ja ootame lund.
SAAB 900 S 96kw, 1996, Loom
Postitatud: K Nov 23, 2011 9:05
Postitas Loom
Selgus siis tõsiasi, et ketimajandus tahax kah vahetust. Ootame kuni Carring suudab tarnida ketikomplekti ning siis saab tööle hakata jälle ning kiirnuudleid sööma:drink:
SAAB 900 S 96kw, 1996, Loom
Postitatud: K Nov 23, 2011 9:10
Postitas iisak
Carringust sa paraku jäädki ketisatsi ootama...

SAAB 900 S 96kw, 1996, Loom
Postitatud: K Nov 23, 2011 9:30
Postitas Loom
Hetkel Carringu variant kõige parema hinnaga, tarneaeg on muidugi mõistatus ka nende enda jaoks..
SAAB 900 S 96kw, 1996, Loom
Postitatud: K Nov 23, 2011 9:42
Postitas iisak
Need asjad mida meil ei ole on eriti hea hinnaga:thumb:
SAAB 900 S 96kw, 1996, Loom
Postitatud: K Nov 23, 2011 17:29
Postitas Loom
Tänud Iisakule! Ketikmpl peaks homme hommikul mul Tartus kohal olema, saame hakata masinat kokku panema.
SAAB ei ole lihtsalt auto, SAAB on pereliige.

SAAB 900 S 96kw, 1996, Loom
Postitatud: K Nov 23, 2011 18:09
Postitas IQ*
SAAB ei ole lihtsalt auto, SAAB on pereliige.

Oot-oot, kus meil see tarkuseterade koht oligi...
SAAB 900 S 96kw, 1996, Loom
Postitatud: R Nov 25, 2011 14:34
Postitas Loom
Auto koos!
Vahetusse läks siis:
Ketikmpl
Ülemine tihendisari koos kaanepoltidega
Termostaat+jahutusvedelik
Õli+filter
Odokas: 241700
Olen rahul, rahakotis väikene auk on, aga see saab ära lapitud
Paar korda tüütasin telefonis ka Iisakut, kes mind ketimajanduse hingeeluga rohkem kurssi viis, tänan!
SAAB 900 S 96kw, 1996, Loom
Postitatud: K Apr 25, 2012 18:58
Postitas Loom
Uued esivedrud all (vana vasakpoolne lennutas kaks keerdu minema).
Toanurgas ootamas juba kastipadi, esimesed piduriklotsid ning tagumised piduriklotsid ja -kettad.
Talvisele soolale on kere üllatavalt kenasti vastu pidanud. Suvel tuleb kõik jälle puhtaks loputada ning uus roostetõrje korraldada.
Ls 245 023km (aastased läbisõidud mul sellised, et võiks vist jala käia:) )
SAAB 900 S 96kw, 1996, Loom
Postitatud: E Juul 30, 2012 10:58
Postitas Loom
Käsipidur korrastatud, juhiukse aknasiini rullik vahetatud ning filtrid ning õli samuti.
Läbisõit 249 200km
SAAB 900 S 96kw, 1996, Loom
Postitatud: K Okt 10, 2012 16:27
Postitas Loom
Auto müüdud