1. leht 1-st

Õlituli ja mäed + pidurid

Postitatud: L Juul 16, 2011 13:29
Postitas que
Tervitused,
hetkel tiirutamas mägedes Slovakkias,
allamäge on läinud paar korda hetkeks õlituli põlema :D
õlitase oli iseenesest normaalne

On see normaalne? :drink:

Lisaks kuumenesid eile vist korraks pidurid üle,
pedaal läks suht põhja, pärast natuke jahtumist oli kõik ok.
SAAB ei ole ikka vist FERRARI :head:

Terv
que

Õlituli ja mäed + pidurid

Postitatud: L Juul 16, 2011 13:32
Postitas Homersimpson
Tule mäest alla käiguga pidurdades :) Õlitaset kontrolliks kah veel :beer:

Õlituli ja mäed + pidurid

Postitatud: L Juul 16, 2011 13:33
Postitas que
Mul on ju automaat :red:

Õlituli ja mäed + pidurid

Postitatud: L Juul 16, 2011 13:39
Postitas Trionic
Mis seal vahet:wall: . Ka automaadiga saab ju manuaalselt alla vahetada.

Õlituli ja mäed + pidurid

Postitatud: L Juul 16, 2011 13:40
Postitas Trionic
Kui õlituli märku annab ja tase KINDLASTI normis on,hakkab asi väga halvana tunduma.

Õlituli ja mäed + pidurid

Postitatud: L Juul 16, 2011 13:42
Postitas que
:head: Peab siis katsetama.. pole kunagi vaja läinud :D

Õlituli ja mäed + pidurid

Postitatud: L Juul 16, 2011 13:44
Postitas que
Kui õlituli märku annab ja tase KINDLASTI normis on,hakkab asi väga halvana tunduma.
jamh, tean seda paremini kui hästi.. mõnda aega tagasi just saalede vahetus läbi elatud :head:

Õlituli ja mäed + pidurid

Postitatud: L Juul 16, 2011 13:47
Postitas Homersimpson
Käigukang 2. või 3. asendis ... siis käiku ülesse poole ei vaheta ja pidurdadki käiguga :)

Õlituli ja mäed + pidurid

Postitatud: L Juul 16, 2011 14:46
Postitas Executive
Kui pedaal oli põhjas, siis soovitan pidurivedeliku välja vahetada.
Suurema tõenäosusega läks keema ja omadused on läinud.
Ise Norras reisides sattusin samasse olukorda.
Junn läks jahedaks mäest alla minnes, kui pidurid kadusid.
Tol ajal ka ei teadnud, et automaadiga saab pidurdada.
Racing fluid sisse (keemistemperatuur on kõrgem) ja ok.
Norras selle protseduuri hind oli võrdväärne keti vahetuse hinnale Eestis :mad:

Õlituli ja mäed + pidurid

Postitatud: L Juul 16, 2011 15:29
Postitas Trionic
Tegelikult aut.kastiga käikudega pidurdamist ei maksaks enesele reegliks võtta.Ikka ainult äärmisel vajadusel,sest pidev "sidurdamine" kastis tõstab õli temperatuuri(kulumine ka veidi ülemäärane).Ise kasutan talvel ohuolukordades tihti ja ka kasti soft,kui näiteks Nõmme mäest laskudes gaasi vabastan,lajatab kohe 4 käigu ning kiirus ei kasva.

Õlituli ja mäed + pidurid

Postitatud: L Juul 16, 2011 15:31
Postitas Trionic
Tavaline Dot-4 läheb keema,see on selge,kuid ka väetimad klotsid kuumenevad üle ja tööpind "klaasistub" ning pidurdusjõud väheneb drastiliselt.

Õlituli ja mäed + pidurid

Postitatud: L Juul 16, 2011 15:35
Postitas Homersimpson
Kunagi talvel libedaga ja ilmselgelt ülemäära kiiresti kurvi sisenedes, suure ähmiga otsisin istmel tasakaalu ja kogemata tõmbasin käigud alla .. Aitas raisk :beer:

Edit: Kui mu haugiaju väga ei peta, siis väemalt 9-5 manual räägib küll käiguga pidurite säästmisest ... Eriti veel kui oled oma järeleveetava koduga kuskil kõrgemal kui Munamägi :)
Loogiline on ka muidugi Trionicu jutt ... atm kasti õli jahutus on pehmelt öeldes kesine ... kui õli haiseb kärsaka järgi, siis .. ma ei teagi ... otsiks sileda tee koju

Õlituli ja mäed + pidurid

Postitatud: L Juul 16, 2011 23:34
Postitas que
Proovisin käikudega pidurdamist.. töötab küll :D

Pidurid töötasin ca 10 km peale tip-top.

Kui omadused on kadunud siis läheb kiiremini keema ilmselt?

Proovin siis vaiksemalt võtta, äkki jääb mõni töökoda tee peale.

Executive, kas sinu masin ei liikunud siis üldse edasi?

Õlituli ja mäed + pidurid

Postitatud: P Juul 17, 2011 16:47
Postitas Trionic
Pigem liikus ikka liiga hästi edasi.Pidurid kaovad tavavarustuse puhul ikka totaalselt mägedes. Ja klaasistunud klotsipinna "elustamine" võtab palju aega.Õli on niigi juba saast.

Õlituli ja mäed + pidurid

Postitatud: P Juul 17, 2011 18:49
Postitas IFF
Pigem liikus ikka liiga hästi edasi.Pidurid kaovad tavavarustuse puhul ikka totaalselt mägedes. Ja klaasistunud klotsipinna "elustamine" võtab palju aega.Õli on niigi juba saast.

Sama asi on kiire juhtuma ka kiirteedel. Isegi ei pea hullupööra kihutama piisab paarist järjestikusest intensiivsemast pidurdamisest.

Kui positiivset kiirendamist on veel võimalik ette näha ja planeerida siis negatiivsemaga on keerulisem.

Õlituli ja mäed + pidurid

Postitatud: P Juul 17, 2011 23:30
Postitas que
nii nüüd on vist asi juba jamam.. mäest ülesse liikudes hakkas õlituli
konstantselt põlema :mad:
kogetud õlirõhu tunnused :mad:
..kuigi tasasemal pinnal sõites ei andnud see enam märku..
mingi jama sees tundub, et igatahes on :freak:

kellegil siin siin kandis mingeid "tutvusi" andmeid on kus tasuks autot remontida? :D

Õlituli ja mäed + pidurid

Postitatud: P Juul 17, 2011 23:39
Postitas que
Üks pilt tänasest päevast kah :)
Pilt

Õlituli ja mäed + pidurid

Postitatud: P Juul 17, 2011 23:57
Postitas Six
Slovakkia ametlikud SAABI esindused:

MaH spol. s r.o.
predaj a servis
Panónska cesta 43
851 04 Bratislava
Tel.: 02/ 682 08 411
Fax: 02/ 682 08 450
http://www.mah.sk
mahpetrzalka@mahpetrzalka.sk

OMNIA MOTORS, a.s.
servis
Tomášikova 30
821 01 Bratislava
Tel.: 02/ 482 40 843
Fax: 02/ 482 40 484
GSM: 907 750 759
mpokorny@omniamotors.sk

PanEuro s.r.o.
predaj a servis
Prešovská cesta 1212
040 01 Košice
Tel: +421 55 7980 220
Fax: +421 55 7980 233
Mobil: +421 907 892 973
www.paneuro.sk
saab@paneuro.sk

äkki abiks kui oled juhuslikult Bratislava või Košice lähedal.

Õlituli ja mäed + pidurid

Postitatud: E Juul 18, 2011 0:05
Postitas que
Bratsilavasse on ca 300km ja Košice'sse 175
Hetkel asukoht siis http://maps.google.com/maps?q=Liptovsk% ... 13672&z=10
Vaatasin, et siin mail on olemas ka saabiklubi ..mõtlesin, et proovin helistada homme,
äkki mõni mõikab ka inglise keelt :beer:

kunagi võiks ikka kuidagi koju ka saada :head:

Õlituli ja mäed + pidurid

Postitatud: E Juul 18, 2011 9:05
Postitas Trionic
Ega sa õlitaset äkki kastivardalt ei vaadanud? Kümned siinsed tegelased on sellega alt läinud.

Õlituli ja mäed + pidurid

Postitatud: E Juul 18, 2011 11:39
Postitas que
Pole seda ise KUNAGI vist vaadanud.. :red:

edit: vaatasin: oli nagu päris palju üle normi aga auto ei seisa tasapinnal

Õlituli ja mäed + pidurid

Postitatud: E Juul 18, 2011 13:15
Postitas Executive
Kui omadused on kadunud siis läheb kiiremini keema ilmselt?

Kui vedelik on vana, siis suure tõenäosusega on vesi sees ja lähebki kiiremini keema.
Ja samas, isegi kui uus vedelik läheb keema, siis on ka omadused läinud.
Osta suvalisest autovaruosade poest suvaline Racing Brake Fluid ja mine suvalisse remonditöökotta.
Pidurivedeliu vahetusega peaksid kõik enam vähem OK garaazid hakkama saama.

Executive, kas sinu masin ei liikunud siis üldse edasi?

Liikus väga hästi edasi, kuid pidurdas halvasti.
Kui vedelik jahtub, siis taastub ka pidurdusvõime,
kuid osaliselt. Järgnevad keemised on garanteeritud ja loomulikult kõige ebasobivamatel hetkedel.
Ohtlik on ühesõnaga :nono:

Õlituli ja mäed + pidurid

Postitatud: T Juul 19, 2011 21:49
Postitas que
no niii... sai risk võetud
sõitsime 130km Poola Krakow'isse..
Tuli hakkas põlema ühe korra, kõige kõrgema mäe tippu jõudes,
mootori hääl tundub ka ok olema.. äkki siis ongi ehk tingitud rõhkude vahest vms? :freak:

..ja pidurid on mõnusalt kahisema hakanud :beer:
peaks küsitluse tegema, kas jõuab sellises konditsioonis või ei :D

Õlituli ja mäed + pidurid

Postitatud: E Juul 25, 2011 13:02
Postitas que
nii juba paar päeva kodumaal veeremas
kokku sai sõidetud lisaks 1500 km, kõik oli rahulik, tuli pärast mägesid enam põlema ei läinud.

tahaks ikkagi teada, milles asi võis olla, päris korralik ehmatus ikka :freak:


Siin kohal tahaks tänada Slovakkia saabiklubi presidentti Roman Ulík'it, kes andis nõu ja konsulteeris kohalike mehaanikutega ning kõiki kes foorumis sõna võtsid. :head:

..jätaks selle teema lahti, äkki kellegil tekib veel kunagi selline situatsioon.

terv
que