1. leht 1-st

Auto ei taha korralikult käima minna!!!

Postitatud: E Aug 15, 2011 16:25
Postitas PaisteA
Tere!

Olen värske Saab 9-5 omanik ning mõtlesin enne töökotta minnes küsida Saabi omanike käest paar küsimust, ehk oskab keegi aidata.

Mul on Saab 9-5 2.0 turbo,automaat,1999.aasta. Mõned päevad tagasi sa auto soetatud ning täna tekkis esimene jama.

1. auto käivitamisel lööb display peale kirja mingisugune bremslicht vms. Kuna display on väheke kahjustada saanud, ei loe sealt kogu infot täpselt välja:(

2. Kui täna auto olin ära pesnud ja koju jõudnud ning mingisugune 15 min pärast uuesti autosse istunud oli üllatus suur. Nii kui auto käima paned,töötab mootor mingi 2 sec ja siis pöörded lähevad madalaks ja lõpuks sureb auto välja. Ainuke viis kuidas auto käima sain, oli sedasi, et nii kui käima panin andsin kähku koha peal veidike gaasi juurde, hoidsin pöördeid veits aega kõrgemal, umbes 2500-3000 peal ja siis lasin gaasi lahti ning auto töötas korralikult edasi.
Kui keegi mu jutust väga aru ei saa siis panen siia väikese videomateriali üles, mille võtsin linti mingisugune 30 minutit tagasi:)

http://www.youtube.com/watch?v=9dHOQZMfnXU


Kui kellegil on sarnast jama olnud siis äkki saaks mind kui uut Saabi omanikku nende küsimuste puhul aidata.

Tänud!:)

Auto ei taha korralikult käima minna!!!

Postitatud: E Aug 15, 2011 16:28
Postitas Homersimpson
1. Vaata tagumised tuled üle. Piduri pirn kutu...

Auto ei taha korralikult käima minna!!!

Postitatud: E Aug 15, 2011 16:31
Postitas teager
1. Ütleb, et vajuta piduripedaali vajutaksid ning tagumisi piduritulesid kontrolliks. SID saad ingliskeelseks hoides all Clear ja SET 4 sekundit ja siis valid sobiva keela ja vajutad SET
2. Kas tehti ka mootoripesu? Must kassett keset mootorit maha siis (DI - DIrect Ignition) kirjutatud peale ja suruõhuge küünlad puhtaks puhuda.

terv, teager

Auto ei taha korralikult käima minna!!!

Postitatud: E Aug 15, 2011 16:34
Postitas Mere
mootoripesu on saatanast

Auto ei taha korralikult käima minna!!!

Postitatud: E Aug 15, 2011 17:13
Postitas PaisteA
mootori pesu ei teinud:)

Auto ei taha korralikult käima minna!!!

Postitatud: L Aug 20, 2011 15:44
Postitas PaisteA
Olen nüüd saanud küünlad ära puhastada ja katsetanud paar päeva kuid tulemus on ikka sama, et vahest käivitamisel sureb välja. Kui käivitad tõusevad pöörded algu mingi 1500 või 2000 peale ( nagu iga auto käivitamiselgi) ja kui langeb siis langeb nulli ja sureb välja. Neid ei juhtu tihti aga siiski tekib küsimus, et mis võib see küll olla, kas mingi elektrisüsteemi jama või pritsungi teema:?

Ehk keegi oskab veel vähe nõu anda:)

Auto ei taha korralikult käima minna!!!

Postitatud: L Aug 20, 2011 17:39
Postitas ivomets
mis küünlad ja mis vahe? see kah oluline.

Auto ei taha korralikult käima minna!!!

Postitatud: L Aug 20, 2011 20:30
Postitas PaisteA
noh ega ma eriline tehnik pole ja ei oska sellele küsimusele väga vastata:freak:
Mingisugused Bosch-i küünlad on aga mis vahe?
See on minu jaoks mingi tehniku küsimus :) Ei oksa öelda:)

Auto ei taha korralikult käima minna!!!

Postitatud: L Aug 20, 2011 20:36
Postitas iisak
9-5-le käivad AINULT JA AINULT NGK BCPR6-ES. :wise:
6 asemel võib ka 7 olla.
Sädevahe TÄPSELT 1 MM.

Ja kui sa "mingi tehnik" ei ole siis leia kiiresti keegi kes Saabidest rohkem jagab.
Kes teab mis seal veel valesti võib olla...

Auto ei taha korralikult käima minna!!!

Postitatud: P Aug 21, 2011 17:48
Postitas Trionic
Käivad ka PFR küünlad osadele,kuid ikkagi NGK.

Auto ei taha korralikult käima minna!!!

Postitatud: P Aug 21, 2011 18:53
Postitas aarnek1
mul oma 9-5 aerol kah NGK R küünlad ja pidid õiged olema. Täpsemat nr ei mäleta sealt pealt. Seda õigsust ütles mulle saabidele diagn. tegev inimene.

Auto ei taha korralikult käima minna!!!

Postitatud: P Sept 04, 2011 12:43
Postitas warum
9-5-le käivad AINULT JA AINULT NGK BCPR6-ES. :wise:
6 asemel võib ka 7 olla.
Sädevahe TÄPSELT 1 MM.
kas 1,1 mm vahe ei tohi olla?Lihtsalt katalogis on 1,1 või saab kuskilt ka 1mm täpselt?

Auto ei taha korralikult käima minna!!!

Postitatud: P Sept 04, 2011 19:17
Postitas Trionic
Ise teed täpseks. 1,1mm. on ju suurim lubatu,seega ei jää mingit varu.

Auto ei taha korralikult käima minna!!!

Postitatud: R Sept 09, 2011 10:26
Postitas mlcads
Äkki keegi tark ütleb, mis vahe on NGK BCPR6ES-11 ja NGK BCPR7ES-11 vahel? NGK kataloog näitab et 2.0 liitirlisele B205E läheb "7"-ga, 2.3 liitrilisele B235E "6"-ga. Parameetrid samad kataloogi vaadates :cool:

Auto ei taha korralikult käima minna!!!

Postitatud: R Sept 09, 2011 10:56
Postitas Cyber
mida suurem number seda "külmem" küünal. Mida suuremad rõhud ja tuuninguaste seda külmemaid kasutatakse. siin osad mehed isegi 8-ga sõidavad. Talveks pannakse ka "soojemaid".

Siit saad natuke lugeda

Auto ei taha korralikult käima minna!!!

Postitatud: R Sept 09, 2011 11:12
Postitas mlcads
Tänan, nüüd selgem! Aga mis puudutab elektroodide vahet- jällegi NGK kataloogi järgi, "tavalistele" 2.0 ja 2.3 lähevad BCPR7(6)ES-11, ehk 1.1 mm, kuid 2.0 141 kW näitab aga kataloog hoopis PFR6H-10, ehk 1 mm vahega. Vaatasin, Aerodel sama lugu. Sellega, tuunitud 2.0-del BCPRi 1,1 mm kasutada ei tohi? Endal ka üle 110 kW, kuid BCPR-d peal:wtf::wtf::wtf:

NGK http://www.ngkeurope.com/en/product-fin ... /SAAB/9-5/

[quote]9-5-le käivad AINULT JA AINULT NGK BCPR6-ES. :wise:
6 asemel võib ka 7 olla.
Sädevahe TÄPSELT 1 MM.

Auto ei taha korralikult käima minna!!!

Postitatud: R Sept 09, 2011 11:16
Postitas Cyber
NGK kataloog näitab küünla tehasest tulevat sädevahet (1.1)..:) Autotootja ütleb, et 1.0 peab olema..:) Trionic siin kusagil alles hiljuti mainis, et 1.1 on maksimumväärtus, ehk tegelikult instlalides "out-of-the-box", paned küünla ilma varuta.

Auto ei taha korralikult käima minna!!!

Postitatud: R Sept 09, 2011 11:20
Postitas mlcads
Et siis ainuke variant osta need 4 korda kallimad plaatinum PFR-id 1.0? Või on siin keegi ka nii täpne, kes oskab sädevahet 0,1 mm võrra väiksemaks teha?:freak:
NGK kataloog näitab küünla tehasest tulevat sädevahet (1.1)..:) Autotootja ütleb, et 1.0 peab olema..:) Trionic siin kusagil alles hiljuti mainis, et 1.1 on maksimumväärtus, ehk tegelikult instlalides "out-of-the-box", paned küünla ilma varuta.

Auto ei taha korralikult käima minna!!!

Postitatud: R Sept 09, 2011 11:28
Postitas IFF
Et siis ainuke variant osta need 4 korda kallimad plaatinum PFR-id 1.0? Või on siin keegi ka nii täpne, kes oskab sädevahet 0,1 mm võrra väiksemaks teha?:freak:
NGK kataloog näitab küünla tehasest tulevat sädevahet (1.1)..:) Autotootja ütleb, et 1.0 peab olema..:) Trionic siin kusagil alles hiljuti mainis, et 1.1 on maksimumväärtus, ehk tegelikult instlalides "out-of-the-box", paned küünla ilma varuta.

Täitsa mõõtmise vahendid on selleks olemas, millega saab sädeme vahet kontrollida. Muuta on eriti lihtne koputa kasvõi vastu lauda...

Auto ei taha korralikult käima minna!!!

Postitatud: R Sept 09, 2011 12:21
Postitas Cyber
Tööriista nimi on "lehtkaliiber"..:) Selline metalllehtedest "lehvik", kus saad ise vajaliku paksuse jagu lehti kokku panna ja sellega mõõta. vahesid alla 0.1 on kindlasti võimalik sellega mõõta.
Näiteks Stokkeris 3.85 maksab (ok.. tundub, et tellimisel, aga suht suva tööriistapood peaks siiski mõnda omama...)

Pilt

Auto ei taha korralikult käima minna!!!

Postitatud: R Sept 09, 2011 14:46
Postitas mlcads
Ok, suur tänu, nüüd kõik on selge!!!:cool: