6. leht 6-st
Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2011, vmaster
Postitatud: K Juul 24, 2024 12:23
Postitas vmaster
Crimly kirjutas: ↑T Juul 23, 2024 22:41
Kuidas GROM Vline2-ga rahul oled?
Sellega samuti keskkonsooli enamus nuppe ei tööta?
Olen väga rahul. Parim viis auto tehase navile lisada kaasaegne funktsionaalsus. FM raadio jms auto funktsioonide kasutamine käib ikka konsoolil olevate nuppudega. Vline kasutamiseks piisab ekraanist.
Võin nt kuulata raadiot ja kasutada Waze rakendust Vline kaudu või lülitada täielikult ümber tehaseraadiole jne. Täpsustan, et Vline2 ei ole asendus tehaseraadiole vaid lisamoodul. Kahjuks ei suuda ta HUD-le infot saata.
Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2011, vmaster
Postitatud: E Sept 09, 2024 14:39
Postitas vmaster
Nädalavahetusel mõtlesin proovida ise mõned tööd oma auto juures teha. Vahetamist vajasid süüteküünlad, kuna nende eelmine vahetusaeg (50+ kkm vähemalt) oli teadmata. Samuti polnud keegi vahetanud sisselaskekollektori tihendeid. Mingist hetkest hakkas vaevama probleem, et kui üle 20l tankida, siis auto käivitamine on raskendatud. Vahetatud said detailid
* Küünlad Denso IKH22
* Sisselaskekollektori tihendite komplekt
* Paagituulutuse klapp
Koos Motonetist tööriistade soetamisega võttis protsess aega u 2h. Aeganõudvaks teeb V6-l küünalde vahetuse vajadus siselaskekollektori eemaldada sest 1,3,5 küünlad asuvad kollektori all. Järgmine kord läheb juba kiiremini kuna kogemus olemas, kuidas mingeid pistikuid lahti saab jne.
Pele vahetust hakks mootor sujuvamalt tööle, kiirendus paranes. bensiinihaisu pole ja peale kütusepaagi täis tankimist käivitub auto probleemideta
Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2011, vmaster
Postitatud: E Sept 09, 2024 19:51
Postitas SoS
Lõpuks ometi ka mingi lihtne edulugu nende lõputute "väljakutsete" vahele
Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2011, vmaster
Postitatud: E Sept 09, 2024 23:47
Postitas 13piisab
Kuna teema värskelt postitusi saanud, siis midagi toredat ja mõistlikku ka kohalikust autoajakirjandusest:
https://auto.geenius.ee/eksklusiiv/kasu ... -rootsist/
2.8 XWD ei ole aga tulevikus klassika vaid juba nüüd. Ma jätsin 10a tagasi ülalpidamis-skepsise (a la et kui vahekast vms eeldatavalt unikaalne alla annab, mis siis peale hakata) pärast 20k eur eest Valgas või Võrus pakutud punase isendi ostmata ja ega taolist enam odavamalt saa. Ilmselt ei saa punast üldse, kuna palju neid üldse tehti... Niiet pidanuks ikka ära võtma - jänes šampust ei joo ja eriliste autodega ei sõida
Igatahes edu veelkord selle maruerilise masinaga ning edu nende (Saabi) inseneride kirumisel, kes mehaanikut vihkasid. Nad olid juba 0G ajal Saabi palgal, aga kuna eestlase suurim rõõm on kahjurõõm, siis on õnneks mitte väga kaua

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2011, vmaster
Postitatud: T Sept 10, 2024 20:11
Postitas vmaster
SoS kirjutas: ↑E Sept 09, 2024 19:51
Lõpuks ometi ka mingi lihtne edulugu nende lõputute "väljakutsete" vahele
Tahan märkida seda, et need "väljakutsed" on tingitud mitmetest avariidest või õigemini nö. taastajate pühendumusest mitte teha avariijärgset remonti korralikult. Peaasi et saab kiirelt mingi raha veel väikese vaevaga kätte

Ju siis enne mind Eestis veel vead tunda ei andud aga remontimise rõõm jäi lõpuks mulle

Kui need välja arvata, siis on praegune 9-5 siiani olnud mu kõige murevabam auto.
13piisab kirjutas: ↑E Sept 09, 2024 23:47
Kuna teema värskelt postitusi saanud, siis midagi toredat ja mõistlikku ka kohalikust autoajakirjandusest:
https://auto.geenius.ee/eksklusiiv/kasu ... -rootsist/
2.8 XWD ei ole aga tulevikus klassika vaid juba nüüd. Ma jätsin 10a tagasi ülalpidamis-skepsise (a la et kui vahekast vms eeldatavalt unikaalne alla annab, mis siis peale hakata) pärast 20k eur eest Valgas või Võrus pakutud punase isendi ostmata ja ega taolist enam odavamalt saa. Ilmselt ei saa punast üldse, kuna palju neid üldse tehti... Niiet pidanuks ikka ära võtma - jänes šampust ei joo ja eriliste autodega ei sõida
Igatahes edu veelkord selle maruerilise masinaga ning edu nende (Saabi) inseneride kirumisel, kes mehaanikut vihkasid. Nad olid juba 0G ajal Saabi palgal, aga kuna eestlase suurim rõõm on kahjurõõm, siis on õnneks mitte väga kaua
Proovin kõik tehtu siia teemasse kirja panna, et oleks nagu päevik või nii. Polegi ammu midagi postitanud. Peamiselt talla ja kalla auto
Mulle 9-5NG aero disain väga meeldib ja Galacier Silver on väga ilus värv. Sellise varustusega autot naljalt ei leia ja seepärast ma pidin ta ära ostma. Kindlasti pidi olema 9-5 xwd sest 9-3 xwd-lt esiveolise peale ei tahtnud liikuda. Kuigi xwd oleks lumes ideaalne, ei raatsi kuidagi Eesti talvises soolalahuses sõita. Vedrustuse osas olen täheldanud, et 20" veljega 9-5 on mugavam kui nt 9-3 18" veljega. Kuigi jah, vedrustus on 9-5l pigem jäigemapoolne. Eks madaldusvedrud anna ka sinna lisa. Pehmemaks teeb DriveSense comfort reziimis. Tavaseades on 2.8 tehase poolt üsna ära piiratud. Et saada selle auto väärilist jõudlust, tuleb mõningaid täiendusi paratamatult teha. Kõige suurem pidur on lootusetult aegunud aeglane käigukast. Sportreziimis manuaalseslt vahetades on siiski võimalik omajagu paremaid tulemusi saavutada. Ideaal oleks VAG-i DSG kastile vahetus aga selle töö hind pole mitte odav. Taskukohasem oleks manuaalkägukasti paigaldus. Sisu on GM-i plastmass aga kui kunstnahk ja polstrid puhtad ning hooldatud, siis pole väga vigagi. Õnneks on ka siin võimalusi parendamiseks
Kui see mudel välja tuli, oli see lennujaamas välja pandud. Mõtlesin, et kunagi on mul ka selline auto. Umbes 10 aasta pärast ongi. Praegu on seal vist mingid ilmetud kiad, mis kuidagi emotsioone ei tekita.
Ühesõnaga tegemist jätkub aga muidu hakkaks igav ka

Rootslaste silmis olen juba päris hea töö ära teinud. Tänavusel Saabifestivalil Trollhättanis poldud kiitustega kitsid

Olen ilmselt õigel teel ja püüan anda oma parima!
Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2011, vmaster
Postitatud: K Sept 11, 2024 12:59
Postitas I-Vaari
Välimuselt on Sinu SAAB igati tiptop. Kuid jah aevariilise auto tehnika pool on aina möistarus/üllatus. Eriti kui esiosa oli kolaka saanud.Ja pole iswgi kolakat vaja , piisab kui möni kobakäpp on mootoriremonti teinud ja lahtivötmisel/kokkupanekul ja mootorit tagasi raamile paigaldades liitmike löhkunud ja tieusid/voolikuid jöuga eest ära väänanud.
Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2011, vmaster
Postitatud: T Sept 17, 2024 17:13
Postitas vmaster
I-Vaari kirjutas: ↑K Sept 11, 2024 12:59
Välimuselt on Sinu SAAB igati tiptop. Kuid jah aevariilise auto tehnika pool on aina möistarus/üllatus. Eriti kui esiosa oli kolaka saanud.Ja pole iswgi kolakat vaja , piisab kui möni kobakäpp on mootoriremonti teinud ja lahtivötmisel/kokkupanekul ja mootorit tagasi raamile paigaldades liitmike löhkunud ja tieusid/voolikuid jöuga eest ära väänanud.
Olen vast enamuse nähtamatudi vigu kõrvaldanud aga ära iial ütle iial. Kuu veel ja siis loeme hooaja lõpetatuks.
Väikese üllatuse suutis Saab siiski visata. Nimelt lõpetas ühepäevase etteteatamisega töö aku. Õhtul vaevaliselt kävitus. Peale pikemat sõitu käivitus ka veel aga hommikul polnud käivitamine enam võimalik. Ostsin siis lähedalasuvast Akukeskusest Exide Premium aku 72Ah 720A(EN)
https://akukeskus.eu/toode/exide-premium-72ah-720aen. See mudel on akutootja poolt ametlikult soovitatud Saab 9-5 2.8T V6 mudelile.
Sn 206000 km
Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2011, vmaster
Postitatud: T Sept 17, 2024 22:15
Postitas 13piisab
Aku vast sellist äkksurma ei sure - mõõda vana aku pinge üle. Mul tegi hoopis akuklemm nalja - kuigi just murdsin pead akutühjenemise pärast, ei olnudki aku tühi... Ma laisk ja ei viitsi klemmipolte kinni kruvida - lesson learned, et võiks vaevuda

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2011, vmaster
Postitatud: T Sept 17, 2024 23:41
Postitas vmaster
13piisab kirjutas: ↑T Sept 17, 2024 22:15
Aku vast sellist äkksurma ei sure - mõõda vana aku pinge üle. Mul tegi hoopis akuklemm nalja - kuigi just murdsin pead akutühjenemise pärast, ei olnudki aku tühi... Ma laisk ja ei viitsi klemmipolte kinni kruvida - lesson learned, et võiks vaevuda
Tõesti, miinusklemm polnud just kõige tugevamalt kinni keeratud aga samas polnud ta ka täiesti lahti. VM-s juunis vb siis jäi neil tähelepanuta. Ma kohe ei osanud kahtlustada ka

Meenub kungine seik kus tonnisel oli aku miinusklemm jäänud täiesti kinnitamata ja aku hommikuks tühi. Igatahes peale aku vahetamist keerasin kõik mutrid korralikult kinni

Muide, 9-5NG on üsna kapriisne noname akude suhtes. Kõige vastupidavanad on ikkagi tootja poolt soovitatud Bosch, Varta, Exide konkreetsed mudelid. Tihtipeale kestavad muud brändid max 2 aastat. Sellest eelmine minuteada ka pikalt ei kestnud olles samuti mingi tundmatu tootja oma.
Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2011, vmaster
Postitatud: K Sept 18, 2024 9:45
Postitas Cyber
13piisab kirjutas: ↑T Sept 17, 2024 22:15
Aku vast sellist äkksurma ei sure
Minul on olnud äkksurma surnud aku, eelnevalt mitte mingeid probleeme ei näidanud.. Üsna sarnane nagu vmaster siin kirjeldab... Lihtsalt üks pott otsustas kokku kukkuda ja 12-st jäi järgi vaid 10V...
Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2011, vmaster
Postitatud: K Sept 18, 2024 11:08
Postitas vmaster
Mäletan et selllel samal mainitud tonnisel lõpetas ka üks aku järsku töö. Õhtul kõik korras aga hommikul enam ei midagi
Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2011, vmaster
Postitatud: E Nov 18, 2024 19:41
Postitas vmaster
Selleks aastaks on hooaeg lõppenud ja peale mõnede takistuste seljatamist auto Hobihoidu jõudnud.
Enne talvitumist tegin
* Sillastend
* Vahetasin 1. lambda anduri.
* Õnnetul kombel läks katki plastikust karterituulutuse voolik. Ei osanudki arvata, et tegu nii defitsiitse detailiga. Uuena ja kasutatuna saada pole. Peale pikemat otsimist ja ootamist sain Poola lammutusest sobiva varuosa pea olematu hinnaga.

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2011, vmaster
Postitatud: E Mai 05, 2025 20:07
Postitas vmaster
2025 hooaja võib praeguseks juba pea kuu avatuks lugeda.
Viisin auto VM-i kus lasin eelmisel aastal tegemata jäänud tööd ära teha. Nimekiri tuli selline
* Mootoriõli Valvoline c3 koos filtriga
* Salongiõhufilter
* Esimesed kettad (kaheosalised) Brembo 355mm
* Esimsed piduriklotsid EBC Yellowstuff
* Pidurivedelik Motul RBF600
* Käigukastiõli
Tasub mainimist, et suured Brembo kettad on aastatega poole odavamaks läinud.
Klotsid tellisin eelmine aasta Eestist saab24.ee veebipoest. Peale mitmeid kuid ootamist sain lõpuks raha tagasi. Ebcbrakeshop tarnis uk-st need mulle sel aastal umbes nädalaga.

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2011, vmaster
Postitatud: T Mai 06, 2025 9:41
Postitas I-Vaari
Jaahahh. KALLA ja TALLA. Mönusaid kilomeetreid.

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2011, vmaster
Postitatud: T Mai 06, 2025 10:20
Postitas vmaster
I-Vaari kirjutas: ↑T Mai 06, 2025 9:41
Jaahahh. KALLA ja TALLA. Mönusaid kilomeetreid.
Mõned asjad vaja veel remontida - jahutusventilaatorid töötavad ainult teises astmes. Vaja panna uued (tahaks potensiaalselt mitteülekuumenevat mootorit ja soojemal päeval jahedamat salongi ka). Käigukast lekib solenoide bloki juures. See vaja uuesti tihendada. Need tööd teeb VM mai lõpus ära. Siis saab loodetavasti tuunimisega edasi minna.
Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2011, vmaster
Postitatud: T Mai 06, 2025 11:02
Postitas I-Vaari
vmaster kirjutas: ↑T Mai 06, 2025 10:20
Mõned asjad vaja veel remontida - jahutusventilaatorid töötavad ainult teises astmes. Vaja panna uued (tahaks potensiaalselt mitteülekuumenevat mootorit ja soojemal päeval jahedamat salongi ka). Käigukast lekib solenoide bloki juures. See vaja uuesti tihendada. Need tööd teeb VM mai lõpus ära. Siis saab loodetavasti tuunimisega edasi minna.
SAAB peab töökorras olema , muidu on ta OPEL.
Kas see Motul pidurivedelik ka ESP söbralik on , mina sellele vastust ei leidnud. Soome foorumis vaid hoiatati , et kui ühtesobivat = tehase poolt ettenähtud pidurivedelikku ei kasuta siis löpetab ESP süsteem mingil hetkel töölepingu.
Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2011, vmaster
Postitatud: T Mai 06, 2025 11:13
Postitas vmaster
I-Vaari kirjutas: ↑T Mai 06, 2025 11:02
Kas see Motul pidurivedelik ka ESP söbralik on , mina sellele vastust ei leidnud. Soome foorumis vaid hoiatati , et kui ühtesobivat = tehase poolt ettenähtud pidurivedelikku ei kasuta siis löpetab ESP süsteem mingil hetkel töölepingu.
Kõige tähtsam on et DOT4.
Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2011, vmaster
Postitatud: R Mai 30, 2025 16:17
Postitas vmaster
Vahepeal likvideeritud mõned eelmise aasta vanad ja mõned väiksed uued vead.
* Jahutusventilaatorid vahetatud. Algselt oli mõeldud see eelmisesse aastasse kohe peale Saabfestivali aga kuna juunis tellitud venitkad jõudsid kohale alles oktoobris, siis jäi vahetus sellesse aastasse. Kuna ülekuumenemise märke ei esinenud, siis läks hästi
* Käigukasti leke likvideeritud. Lekkis solenoidide bloki kaane vahelt.
* Õlivarda kinnitus murdus ära. Peale pikka otsimist leidsin uue oem deltaili USA-st.
* Summuti kuumaplekid uuesti kinnitatud.
* MAF sensor vahetatud. Tühikäigul segu rikas, koormuse all normis. Oleks võinud proovida ka puhastada aga kuna uus ei maksa palju ja vahetus lihtne, siis otsustasin uue Boschi detaili kasuks.
* Mootori õhufilter (BMC) pestud ja õlitatud.
* Lakkas töötamast vasak piduritule pirn. Selle lahendas pirni vahetus. Samuti lakkasid põlemast salongivalgustus ja tagurdustuli. Põhjuseks kaitse, mis oli läbi. 9-5NG foorumitest selgus et peale õhufiltri vahetust võib see kaitse läbi minna.
* Mingist hetkest tekkis rooli häiriv vibratsioon alates 100-110 km/h. Lasin korra taskakaalustada aga siis läks hoopis hullemaks. Teise korraga sai tulemus omajagu parem.
Kllimakompressor hakkab töötamise lõppemise märke näitama. Selle vahetus siis järgmiseks korraks.
Tööd teostas Viking Motors. Sn 208000 km.