Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga

Rehvide-velgedega kauplemiseks oma koht. Ka üldised rehviteemalised küsimused võib siia postitada.
Vasta
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#1

K Okt 01, 2008 15:10

Loodetavasti on abi.

Ootan parandusi ja täiendusi, eirit vanemate Saabide vallas - klassikud, küülikud ja sonetid.

http://lauren.kosei.ee/pcd-tabel.html







Lisatud failid
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#2

K Okt 01, 2008 15:16

Aga pista siis keskava mõõt ka tabelisse kui saad. Siis kõik strateegilised mõõtmed olemas.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13569
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#3

K Okt 01, 2008 15:26

äkki väike viga... 9-3 on 98-03 ja teine 03-09. Ma saan aru, et üks on OG ja teine SS, aga kas siis eipeaks olema 98-02 OG jaoks? Ja kas 9000 puhul on MY 98??
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#4

K Okt 01, 2008 15:33

Kui oskate ainult viidata allikat, kust saaks vaadata/kontrollida keskava mõõtu? Hetkel nimistus olevatel mudelitel on keskavaks ilmselt 65.

OG9-3 tehti siiski ka MY03 ning ka tonnist tehti MY98. Küll nende kogus on suhteliselt väike ja seega pole ka eriti levinud.

terv, teager
Kasutaja avatar
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 740
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#5

K Okt 01, 2008 15:45

ma Saabidega veel võhik ...
kas Aero mudelitel pole äkki suuremad pidurikettad ja seetõttu ka suuremad veljed, mis alla mahuvad!

või nii spetsiifiliseks te seda tabelit ei aja.
daags
Postitusi: 679
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto:

#6

K Okt 01, 2008 15:47

mis te vingute alati postituste kallal...igati hästi tehtud ja au mehele, kes viitsib midagi tarka üles riputada.:notworthy:
Võimsust pole kunagi piisavalt
ipi
Postitusi: 151
Liitunud: K Juul 11, 2007 10:49
Asukoht: Rakvere
Auto:

#7

K Okt 01, 2008 15:48

Algselt postitas: spark
ma Saabidega veel võhik ...
kas Aero mudelitel pole äkki suuremad pidurikettad ja seetõttu ka suuremad veljed, mis alla mahuvad!

või nii spetsiifiliseks te seda tabelit ei aja.


Õige märkus, vähemalt 9-5 Aerole ei lähe 15" velg alla.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#8

K Okt 01, 2008 15:56

Algselt postitas: daags
mis te vingute alati postituste kallal...igati hästi tehtud ja au mehele, kes viitsib midagi tarka üles riputada.:notworthy:


Teinekord soovivad inimesed "vingumise" asemel hoopis täpsustada!
Iga ratas veab and then some!
daags
Postitusi: 679
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto:

#9

K Okt 01, 2008 16:09

no tahtsin ka ju vinguda :headbang:
Võimsust pole kunagi piisavalt
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#10

K Okt 01, 2008 16:11

Turbo-X'le ei lähe alla ka enam 16" veljed... 17" on miinimummõõt (talveks) ;)

Lisaks pandi 16" pidurikettaid ka siis,kui mootor oli võimsam kui LPT, kui oli 3.0 disla jne jne. Alati saab täpse info kasutamisjuhendist.

Suht keeruliseks läheb see tabel sedasi

terv, teager
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13569
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#11

K Okt 01, 2008 16:13

Viimasesse lahtrisse "Ei sobi", sinna alla siis lühidalt "aero", "3.0 disla" jne...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#12

K Okt 01, 2008 19:27

aga kuidas rehvirõhkudega oleks?
55581286
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13569
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#13

K Okt 01, 2008 22:12

Vastavalt kasutustingimustele...
Algselt postitas: roomlane
aga kuidas rehvirõhkudega oleks?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Werdinand
Postitusi: 91
Liitunud: R Jaan 20, 2006 16:50
Asukoht:
Auto:

#14

N Okt 02, 2008 13:44

Minul annab manuaal NG900 15" veljele sobivateks rehvideks järgmised variandid:
185/65R15
195/60R15
kaameraklõpsud @ phogulum.com
maxuud
Postitusi: 531
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#15

R Okt 03, 2008 0:06

Ei tohiks ju nii ulmeline nende tehaseandmete kättesaamine olla, kui igaüks kellel on kodus kindla mudeli ja aastakäigu "Käyttöohjekirja" / "Owners manual" need andmed sealt siis 1:1 maha kirjutab. Tuult jagub praegusel aastaajal õues niigi, seepärast jätkan puhumise asemel kirjutamisega.

andmed raamatust: Classic 900 M1988 / Combi Coupé / Sedan / Cabriolet

- terasvelg 900, 900c, 900i 5 1/2J x 15" H2
- alumiiniumvelg 900 turbo 8, 900 turbo 16, cabrio 5 1/2J x 15" H2
- varuratas (teras) 4J H1 x 15"

- rehvid:
900, 900c, 900i 175/70 R15 86T
900 turbo 8 (teatavad mudelid ?) 185/65 R15 87H86T
900 turbo 8 (teatavad mudelid ?), 900 turbo 16, 900 cabrio 195/60 VR 15
varu(ratta)rehv T 115/70 D 15

- soovitatavad talverehvid veljele 5 1/2 x 15" H2
175/70 R15 MS
185/65 R15 MS

- soovitatav rehvirõhk (bar) on muutuv suurus:
esiteljel: suverehv 2,0 - 2,4 / talverehv 2,2 - 2,4
tagateljel: suverehv 2,1 - 2,5 / talverehv 2,3 - 2,5
Väärtuse vahemikku mõjutavad tegurid:
rehvimõõt,
1-3 reisijat kuni 190 km/h ( ka kuni 210 km/h),
4-5 reisijat

Varuratas: rehvirõhk 4,5 bar, läbisõidu piirang kuni 3500 km, suurim lubatud kiirus 80 km/h

Mulle tundub, et veljenubritest ei loe siiski kõiki vajalikke andmeid välja.

Ühes ammuses kellegi velje müügiteemas oli Cyber toonud välja ka järgmised numbrid (trükkisin omale tookord välja).
poldivalem:
- 1987 Saab 900/99 - 4 x 114.3mm
1988-edasi 900 (-98 9000) - 4 x 108mm
1994-edasi 900, 9-3, 9-5 - 5x110mm

velje laius ja offset (ET):
9000/900 (88-93) 6-6.5 +27-33mm
900 (-87) 5,5 +40mm
900 (94+), 9-3, 9-5 6.5 +49mm

keskava (klassik):
-87 71mm
88-93/94 cabrio 65mm

poldid/mutrid (klassik):
-87 mutrid M12x1.25
88 ja hiljem: poldid M14x1.5; 1.10" pikkus, kooniline ots, spetsiaalne Saabi ratastele.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2115
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#16

T Okt 07, 2008 18:28

Kui päris täpne olla, siis keskava on 65,1mm.
Selleks, et vajadusel ratta ka kätte saaks.
Muidu oleks vist tõmmitsat vaja :P
Kasutaja avatar
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#17

R Okt 31, 2008 14:14

Oskab keegi öelda, kas ma ei saa/tohi panna 15'' veljele 195 laia rehvi asemel 205 ja mis selle kõrgus peaks siis olema? Jutt käib küll aastaajale vaatamata suverehvidest.

Rehvikauplusest leidsin head 15-tollised rehvid - Continental Premium Contact 2, 205/65 või 60.

[URL=http://www.rehvikauplus.com/premium-contact-2-p-3570.html]Rehvikalkulaator[/url]ütleb aga, et spidomeeter 65 kõrgusega hakkab 5 km/h üles valetama ja 60 kõrgusega 2 km/h üles valetama.

Või ei tohiks ma üldse panna midagi sellist alla?

EDIT: Eelneva mõttekus on ka muidugi küsitav, sest 195/65 15'' hoiab jooksu pealt rahaliselt igati korralikult kokku.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13569
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#18

R Okt 31, 2008 14:29

195/65 -> 205/55 selle tarbeks on tqhq.ee saidis kalkulaator
205 kõrgusega 60 või rohkem jääb liialt kõrgeks.

Sobiva rehvi laius sõltub ka velje laiusest. (velje peal on mingis kohas kindlasti märge, näiteks 6J, ehk 6 " lai velg). 6 tollise peale võiks 205 mahtuda küll.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#19

R Okt 31, 2008 14:36

Algselt postitas: Cyber
195/65 -> 205/55 selle tarbeks on tqhq.ee saidis kalkulaator
205 kõrgusega 60 või rohkem jääb liialt kõrgeks.

patujutt.
195/65R15 on kõrgem kui 205/60R15.

Minul just ongi talvel 195/65R15 ja suvel 205/60R15. Väga hästi sobib. Kusjuures minumeelest oli manuaalis ka selline asendus lubatud.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13569
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#20

R Okt 31, 2008 14:41

right.. ma ju muidugi arvutasin automaatselt seda, mis ma kevadel tegin ..:) 195/65/15 -> 205/55/16 ..:) Tainas rsk...

15 puhul on 60 söödav veel ..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
kuusetaat
Postitusi: 9
Liitunud: T Mär 06, 2007 10:54
Asukoht:
Auto:

#21

P Nov 02, 2008 10:49

Ehk siis 97 aasta 900 le võib 195 65 15 alla panna küll või mis
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#22

P Nov 02, 2008 11:09

Algselt postitas: kuusetaat
Ehk siis 97 aasta 900 le võib 195 65 15 alla panna küll või mis

Tabel ütleb nii.

Edit: Kuusetaat, Sulle infoks. Eelpooltoodud kalkulaatori põhjal võib öelda, et 195/65R15 saad asendada 185/70R15. Ühes teises teemas jutuks olnud 185/65 jääb liiga madalaks.
maxuud
Postitusi: 531
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#23

E Dets 01, 2008 22:28

Palju ja tihti on foorumist läbi käinud, et uuema klassiku 87- ja tonnise veljed sobivad üksteisele oma mõõtude poolest justkui 1:1. Ütlen kohe alguses ära, et nii see ongi (praktikas nüüd järeleproovitud) aga kui võrrelda terasvelgede peal olevaid numbreid siis on mõne koha pealt siiski ka erinevusi.

Rohkem on siin soovitatud just tonnisele alla kruvida uuema klassiku omi aga vastupidiseid soovitusi uuemale klassikule -> tonnise omad alla kruvida, on harvem kohanud.
Proovisin omal nahal ära, ei väida midagi aga avaldan arvamust oma tunnetest:
9000 -le klassiku omasid alla kruvides, tundus, et esiteljel istub velje sisekülg sadulale väga lähedale, ratas käis küll vabalt ringi.
900 -le tonnise omasid alla kruvides tundus, et tonnise keskava on nõks väike, pidi polte kordamööda võrdselt pingutama ja nö. tõmbama velje jõuga peale. Näiteks kevadel, kui ka mingil määral on kinniroostetanud võib olla tegu, et ratast kätte saada. Tavaliselt saab ju näiteks kasvõi ühe poldi lõpuni kinni keerata vabalt nõrga jõuga ja siis järgmised. Aga nüüd kogesin, et nii ei saanud, velge ei tõmmanud vastu rummu, keskava serv jäi justkui toetuma, ei läinud lõpuni vastu rummu ja nii polte järk-järgult kordamööda pingutades sai paika.

Kirjutasin maha kõik numbrid velgede pealt ja kui õnnestub siis lisan pildi (PDF failis v.t allpool).
Nagu näha on erinevused velje laiuses 1/2" (ei ole segav asjaolu) ja offsetis tervelt 6 mm.
Lisaks veel terve rida numbreid, milliste tähendust ei oska arvata.
Kui keegi on veel niimodi risti velgesid vahetanud siis kas olid ka sarnased kahtlused/kõhklused, huvitab just nende arvamus.

Kui pilt on liiga suur, katsun väiksemaks teha ja uuesti postitada.

Lisatud failid 900-9000-velje-erinevus.pdf (184.8 KB) 
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#24

E Dets 01, 2008 22:58

Oled sa kindel, et mõlemal orig veljed?
Poldivalem ja keskava on kindlalt samad. Minumeelest oli ka Offset sama. Erinevus võib tulla ainult velje laiuses (900 5,5" tonnil 6"), kuid see on ka mudelite lõikes erinev.
maxuud
Postitusi: 531
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#25

E Dets 01, 2008 23:16

Jah, olen kindel, mõlemal komplektil ka kiri SAAB peal, oma autode alt kruvitud, ei ole ostetud ei tea kust kellegi käest turu pealt.
Ehk siis mida kahtlustan on see, et tonnise keskava on nõksa väiksem kui uuemal klassikul. Võib-olla on see nõksa 0,1-1,0 mm aga mängib rolli.
Vasta