9-3 SC vs ...

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Kasutaja avatar
paulk
Postitusi: 162
Liitunud: R Apr 04, 2014 22:37
Asukoht:
Auto:

#1

Tere.

Praegune 9-3 OG kupee on mind suhteliselt truult teeninud ja suurem remondiring on vist seljataga.
Küll aga on pere vahepeal suuremaks saanud ning see tõi paar muudatust mõttemaailmas.
  • Auto võiks olla turvalisem. Äratundmise põhjustas see video: https://www.youtube.com/watch?v=xidhx_f-ouU
  • Tagaistmele võiks uksest saada. Imik + kupee on tegelikult täiesti toimiv kombinatsioon, sest paned hälli klõps aluse külge kinni ja valmis, aga turvatooliga enam nii lihtne enam pole.
Kuna Saab on jätkuvalt meelepärane, siis:
  • Faceliftitud 9-3 SC - praktilisem ja ilusam kui seebikarbikujuline sedaan.
  • Bensiin - peaasjalikult on plaanis linnaotsad. Lisaks ei taha hakata jaurama DPF jms hädadega. Teiste diislite haisvas suitsupilves sõitmisest on niigi kõrini, ei taha ise samasugune olla.
  • 110/129kw - madalam kütusekulu/kindlustus?
  • Manuaal - töökindlam? Madalam kütusekulu? Rohkem sõidurõõmu ka.
Paar küsimust:
  1. Kipun teinekord palju trääna vedama, kas tagaistmed saab täiesti maha lappida ja tala sinna vahele ei jää?
  2. Kas automaati peaks kartma? 9-3OG automaat on suht töökindel tegelane, SS/SC puhul autolehe artikli põhjal enam mitte?
  3. Kas 154kw on asi, mida peaks kartma?
  4. Kust selline auto saada? Paar kuud on otsiagent auto24-s üleval olnud. Bensiinimootoriga autosid praktiliselt ei liigu, pakkuda on tomatkastiga auto1, auto2 ja usa päritolu auto3.

Alternatiivid:
  • BMW E91 - oleks huvitav ka tagaveolist BMW-d proovida, aga pealiskaudsel lugemisel tunduvad suht korralikult lagunema (tüüpvigadega mootorid jms). Kas keegi omab ehk isiklikku võrdlust? Bmwklubi foorumist jäi mulje, et kodumaist bmwturgu kujundavad peaasjalikult leedu raipeputitajad, kuna olen veel ca kuu aega Saksamaal, siis oleks ehk iva mõnega koju sõita.
  • Tutikas Auris vms... Pigem ei tahaks.

Kui kellelgi mõtteid on, olen tänulik.
Viimati muutis paulk, N Mai 17, 2018 1:15, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
Myke
Postitusi: 713
Liitunud: E Mai 19, 2008 17:01
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 SC 06" Vector

#2

Tere

Omades sc kogemust soovitan soojalt ja just autom 129+ kw ja tumedamat täisnahka ning vähemalt vector paketti.
Ja kui fortuuna naeratab ja on hooldatud masin, siis rõõmu jätkub vast kuni 500 000 kellal.
Mõni huvitav näide veel juurde:

http://www.auto24.ee/used/2815079

http://www.auto24.ee/used/2820928

Sõltub ka rahapatakast.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#3

paulk kirjutas: K Mai 16, 2018 12:28 ]Faceliftitud 9-3 SC - praktilisem ja ilusam kui seebikarbikujuline sedaan.
Inimestel maitsed täitsa seinast seina :D Minu arvates näeb 9-3 universaal suisa õudne välja sedaani kõrval. Samas OG 9-5 puhul ma arvan vastupidi - sedaan ei ole nii ilus kui universaal.
kroom
Postitusi: 329
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#4

OG 9-3 on turvalisem kui '98 Corolla. 9-3 universaal mingi eriline mahutavuse kunn pole nii et kolaga pead piiri pidama ikkagi. Facelift variandi automaatkastil ei tohiks olla seda jahutusvedeliku kasti sattumise jama ning linnas sõites lihvid sidurit nii tihti, et automaat peaks manuaalist murevabam olema.
Kasutaja avatar
Marko647
Postitusi: 393
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saabitu

#5

Mul küll diisel, aga see automaat on päris mugav, sportrežiimis ja manuaalselt käike lapates on päris lõbus temaga ringi lasta :D
:drive: Diisel lennuk
Pilt
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1980
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#6

Soovitan soojalt enne proovida, kas turvahäll/tool mahub tagaistmele ja kas lapsele jalaruumi jääb.
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#7

Estmalt soovitatav vaadata facelifte, veidi värskemad ja tõenäoliselt ka vähem tõenäoliselt kehvade omaniku käes olnud ;) .
154 kw ei tasu küll karta, sisuliselt on tegu sama mootoriga. Mootori kallimad remondid balanss ketitalla purunemine, mootoriketi vahetus, veepumba vahetus, halvimal juhul plokikaan remont. Muus osas on ok.
Veermik pigem selline nii ja naa- kui korras siis on hea. Kahjuks ei kipu meie teedel hästi vastu pidama.
Pidurid- njaa--- tagapiduri suppordid kipuvad teatud aja tagant kinni jääma.
Käigukastid enamasti ok- eriti kui vaatad facelifte.
EI puudu ka elektroonika vead : süütelukk, CIM plokk, harvem segusiiber, ECM või helivõimendi hädad jne
Ühesõnaga tavaline auto :). Vahest ka roostetab.
Sõidumugavuselt ja mahutavuselt jääb päris palju 9-5 le alla. Kui vajad perele suuremat autot pead ikka vähemalt 4,8+ m autode poole piiluma.
Alternatiividena kiidaks Astra J universaali, väga vastupidav ja kui on hea varustusega siis vaikne ja mugav sõita. Kahjuks ei paku keegi hetkel sellist varianti auto24s.
Võimsust pole kunagi piisavalt
Kasutaja avatar
paulk
Postitusi: 162
Liitunud: R Apr 04, 2014 22:37
Asukoht:
Auto:

#8

Aitäh kommentaaride eest!

Kas SC-s on vähem ruumi kui 9-3 OG-s?
kroom kirjutas:OG 9-3 on turvalisem kui '98 Corolla.
Nagu ma aru saan, siis tollal hinnati plekimõlkimise tulemusi teisiti. Ehk siis tänapäeva mõistes oleks tulemus ühtviisi halb. Tõsi, 9-3SC pole neist ülemäära palju uuem.

Esimeses postis oleva auto3 müüja kirjutas:
Auto vaatasime üle ja auto on korralikult korda tehtud.
Auto on saanud tagumisse paremasse äärde tagantpoolt kõksu 2013aastal.
Arvatavasti eestis korda tehtud.
Ei taha kelleski kahelda vms, aga kas tagaosa kõksuga suhteliselt uut autot on mõtet USAs maha kanda ja siis Eestisse tuua? S.t. kas see ikka oli ainult "kõks". Njah, ühe avariilise autoga ma juba olen vaeva näinud, pole kindel, kas teist tahaks.


Või siis hoopis selles suunas?
http://www.auto24.ee/used/2735576
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#9

Mine proovi Insignia ära. Mulle meeldis see auto täpselt nii kaua, kuni mul avanes võimalus esimest korda sinna sisse istuda. Mondeo jättis parema mulje ja Mondeo suur auto ka.
entson
Postitusi: 496
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#10

Ei puutu küll teemasse,kuid oli vist võimalus ,et ka Eestis peale garantii lõppu ja liisingu korral ei pruugi kõik avariid rahvale loetavaid jälgi jätta? Loodan ,et eksin.
Saan harva sõita SAABIGA.
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1980
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#11

entson kirjutas: N Mai 17, 2018 23:06 Ei puutu küll teemasse,kuid oli vist võimalus ,et ka Eestis peale garantii lõppu ja liisingu korral ei pruugi kõik avariid rahvale loetavaid jälgi jätta? Loodan ,et eksin.
Kui teist poolt ei ole ja kasko remondib, siis pole seda kuskil kirjas.
marti420
Postitusi: 196
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: EV6
Kontakt:

#12

Insignia on hea auto, aga vaata hea varustusega ja võimsama mootoriga. Raskele autole on see 1,8 vabalthingav väga lahja, samas jällegi väga töökindel.

Saabiga saad lisaks autole ka emotsioone.
que
Postitusi: 1410
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: GMmees

#13

Toyota crashtestid on siiski midagi muud kui SAABI omad.
Väikese lapsega on nii kaua kupeega keeruline nii kaua kui ta õpib ise rihma kinni panema, nii 4 aastasena, peale seda on taga "kongis" põnev. Kui auto on hea korras ja sõita meeldib siis on teise saabi ostuks leiab ikka põhjuseid :D
Kui tahad mahukamat autot, siis miks mitte vaadata juba 9-5 poole?

OT: Inimene tahab endale ikka SAABI mitte OPELIT eks :shock:
Everyday Regular SAAB guy!
Kasutaja avatar
eerik911
Postitusi: 31
Liitunud: N Okt 12, 2017 19:33
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 Aero 184kw 2004
Saab 9-3SC 1.9TiD 2007 MY08

#14

Ma ei tea selle facelift automaadi kohta.. Ütleks, et sutsu uimane on. Ka siis, kui panen manuaal režiimile on seda tunda. Kui soovin käiku vahetada, siis kangiliigutuse/nupuvajutuse ja käiguvahetuse vahele tundub vahest terve igavik jääma. Samas, kui lasta tal oma tööd ise teha, on mugav küll linnas ummikutes konutada ja fooride vahel kruiisida. Diislit kartma ei pea, mul on 1.9 110kw. Muidugi peaks vaatama, et EGR delete ja DPF delete on tehtud. Ei tahma, ei haise. Olen pidanud auto sabas sõitma ja ausalt, mõni uuem öko-, looma- ja kõigesõbralik Priuski näitas rohkem lonti summutist.
Küttekulu on linnas sinna 7-8 kanti, maanteel 5,5 ja üles.
See SC on tegelt ikka päris suure pagasiruumiga, kui istmed all. Need saab täielikult alla klappida ja kui sa mõtled tala all pagasikatte rulood, siis see on täiesti eemaldatav. Pagasiruumi puhul ainukeseks miinuseks on see, et seal on minu arvates liiga pehme vaip, millele meeldib igast peenikest sodi koguda.
Facelifti puhul ole valmis selleks, et väiksemate kõksude puhul on kereosade saamisega jõle jama. Seda just tulede ja uste osas. Muus osas pole kogemust. Tagatuli Rootsist ~200€ kanti. Eestis oli suht võimatu aksepteeritavas seisukorras tagatuld leida(klaas selge ja pragudeta).
Kasutaja avatar
paulk
Postitusi: 162
Liitunud: R Apr 04, 2014 22:37
Asukoht:
Auto:

#15

Tallinnas on üks bensukas müüki lisandunud (üllatav, et Aero on 129kW mootoriga; 2017 oktoobris oli too 9600€ eest müügis):
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=2860746

Kuidas pikemaajaliste kasutajate tunne on, kas Aero vedrustus Tallinna tänavatega klapib? Või on Tallinnale pigem sobivam mõni tavavedrustusega Vector?

OK. Kaalun eerik911 propaganda ajel puhtalt selleks, et veidi rohkem valikut oleks, ka õhkõrnalt diislit.
Milline kasutusprofiil peaks diisli jaoks olema, et filtrid jms puhtaks saaks ja mootor ise ka kestaks? Mul on tööpäevased sõidud enamasti 2x~10km, nädalavahetustel satub aeg-ajalt pikemaid otsi ka.
Siin on vahepeal juttu olnud, et 2018 maist hakatakse ülevaatustel DPF ja EGR olemasolu kontrollima. See käib risti vastu nii siin teemas kui foorumis kõlanud soovitustega mõlemad välja visata.
Mis seis regulatsioonidega praegu on?
Mõned silma jäänud diislid:
http://www.auto24.ee/used/2357285
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=2815231

Kas ~250k+ km läbisõit on probleem? S.t. kas on oodata roolilati vms kulukate detailide lagunemist või jäävad tööd veermiku kuluosade juurde ja muu kestab Myke pakutud 500 000 km läbisõiduni?
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#16

See Aero BP on minu müüdud auto, vahepeal on omanik vahetunud muidugi. Vana kuulutus: http://eng.veetehnika.ee/kasutatud/auto ... _missing=1
250k+ km pole probleem, Pootsman vahetas enda TTiD turbod 300 pealt. DPF jääb visuaalselt alla ja ülevaatusel ka probleemi pole. Oli hiljuti üks TTiD mis keerutas tagant ikka korraliku londi välja, ülevaatuspunktis null probleemi, kõik näidud korras.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 859
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#17

rantto kirjutas: P Juun 17, 2018 8:43 DPF jääb visuaalselt alla ja ülevaatusel ka probleemi pole.
Käisin kuu tagasi ülevaatusel ja seal tuli DPF jutuks, väideti, et hakatakse ka elektrooniliselt kontrollima, suht ulme ... Kas pihustid tänapäeva diislil tõesti kestavad 250+ Km.
Kasutaja avatar
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#18

Tere,

käisin teemaomanikuga läbi sarnase tee. 9-3 OG roolist peale perekasvu SC-sse.

Ma ei tea, kas sattusin eriti hea eksemplari otsa, aga minu jaoks oli SC hooldusest hooldusesse auto, OG ikka viskas korda paar ka hoolduste vahepeal nõudmisi sisse. Aga kui numbreid vaadata, siis OG ja SC pidamise kulu tuli minu jaoks sisuliselt sama, 24 OG ja 25 senti/km kohta SC (arvestades sisse ka ostu- ja müügihinna vahe). Ruumi ei ole taga nii palju kui oleks lootnud, aga kui ees kõrvalistuja ei ole keskmisest pikem, siis mahub lapseiste ilusti. Mina olen 190cm ja minu selja taha ei oleks mahtunud. Mootori osas minu jaoks ei ole üldse mingit küsimust, kui peaks uuesti sama tee läbi käima, siis 110 kw bensukas ja kohe kõne sebastianile. Edasist müüki silmas pidades ilmselt mõistlik jah FL vaadata, sest nende vastu huvi suurem, ma oma vana silmnäoga SC müüsin päris kaua. Ja varustuse osas nagu eelpool soovitati alates Vector.

Emotsionaalselt pakkus mulle OG rohkem. Aga SC saab reasonably priced family car soovituse küll.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#19

aatom kirjutas: P Juun 17, 2018 10:37
rantto kirjutas: P Juun 17, 2018 8:43 DPF jääb visuaalselt alla ja ülevaatusel ka probleemi pole.
Käisin kuu tagasi ülevaatusel ja seal tuli DPF jutuks, väideti, et hakatakse ka elektrooniliselt kontrollima, suht ulme ... Kas pihustid tänapäeva diislil tõesti kestavad 250+ Km.
Elektrooniliselt saavad näiteks vaadata kuna oli viimane tühjaks põletamine ja ka seda, et kui täis DPF tollel ajahetkel on. Mooduseid on palju kuidas selgeks teha kas olemas ja töökorras.
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#20

Ron24 kirjutas:
Elektrooniliselt saavad näiteks vaadata kuna oli viimane tühjaks põletamine ja ka seda, et kui täis DPF tollel ajahetkel on. Mooduseid on palju kuidas selgeks teha kas olemas ja töökorras.
Huvitav kas softi tegijad selle km näidu saavad mingiks kindlaks numbriks muuta. S.t kui OBD kaudu siseneda siis nt alati on "789km" tagasi viimane põletus olnud ja soot % oleks nt mingi kindel number. Kuulujuttude baasil pidi saama, mis aga reaalsus on oleks huvitav teada.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#21

Ei ole kuulnud, et selliseid andmeid kuhugile salvestada saab. Kui DPF-st ainult tühi kest alles on jäetud piisab ka ainult peale koputamisest, tühi kest ju kõmiseb tühjalt vastu. Kõik oleneb, kui hakkamist täis ülevaataja on.
Kasutaja avatar
paulk
Postitusi: 162
Liitunud: R Apr 04, 2014 22:37
Asukoht:
Auto:

#22

Olen nüüd suuremale osale Tallinna universaalidest tiiru peale teinud. Kõigil on mingitsorti hädad küljes. Minu 10 aastat vanem auto näeb enamasti viisakam välja. Mis teeb kurvaks, eriti kui lugupeetud müüja väidab, et ta küll luubiga kontrollinud pole, aga palja silmaga roostet ei ole.

Igatahes, üks normaalsematest eksemplaridest. TTiD mootor. Mis see pööretest sõltuv vinguv heli on? Normaalne või mitte? Teistel pole veel sellist kuulnud.
https://www.dropbox.com/s/ap0r1oq58dbhq ... 6.mp4?dl=0


Ühtlasi olen teinud väikese arvutuse (hooldus ja remont muidugi laest võetud - kas olen optimist või pessimist?):
tabel.PNG
tabel.PNG (32.98 KiB) Vaadatud 9373 korda

70% linna ja 30% maanteesõidu puhul tulevad 5 aasta kulud sõltuvalt aastasest läbisõidust järgmised:
graafik.PNG
graafik.PNG (26.2 KiB) Vaadatud 9373 korda
Ehk siis üle 2x kallim gaasipassat oleks minu ~13000km aastas läbisõidu puhul täiesti rentaabel otsus. Turvatool mahub ka komplikatsioonideta ära. Hakka või usku vahetama...
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#23

Gaasi passatil on neli paaki ja iga paagi vahel ventiil 800.- tk pluss vahetus.
Kasutaja avatar
paulk
Postitusi: 162
Liitunud: R Apr 04, 2014 22:37
Asukoht:
Auto:

#24

rantto kirjutas: K Juul 04, 2018 21:46 Gaasi passatil on neli paaki ja iga paagi vahel ventiil 800.- tk pluss vahetus.
Kas ikka on nii hull?
https://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php ... 5b#p886695
Klappidel vahetatakse Gaznetis ära ainult sisud.
umbes 100 eur per paak koos tööga maksab.
Just läksid endal köik 3. Gaznetis 350e
Ja üks üks gaasiautopropagandist kirjutas "Gaznet ja hinnad on väga mõistlikud: näiteks kontrollitud pihusti 60€, diislil 250€. "
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#25

Samas foorumis oli teema kus mees arvas, et diisel passat oleks tema jaoks odavam pidada olnud kuid nagu isegi tead on kõik loterii. Passatis on ruumi rohkem kui 9-3s ja pole just kõige kehvem valik. Vaata juba NG 9-5 olgugi, et 8a vana, linnapildis on ikka uus.
Vasta