Tere,
Masin on CRi softiga 9-5 Aero ning probleemiks on bypassi leidmine, mis suudaks soovitud rõhku stabiilselt hoida (ehk siis ca 1,4bar)
Algas pull tegelikult kohe kui kevadel CRis softi upgrade tehtud sai - masin ei hoidnud rõhku üle 1bar. Pärast pikka katsetamist ja juppide vahetamist leidsin lõpuks, et autol peal olev Boschi "102" bypass (pika koodiga 0280142102) ei suudagi üle 1 bar rõhku hoida. Hakkasin siis internetiavarustest sobilikku alternatiivi otsima, ning leidsin, et bosch on neid bypasse teinud väga erinevate vedrude ning ka natuke erinevate klappidega. Veel edasi kaevates (põhiliselt AUDI ja VAG foorumites) sain teada, et "110" ja "114" lõpuga bypassid on tugevama vedruga ning suudavad 20-22psi (ehk kuni 1,5bar) rõhuga ilusti toime tulla.
Just samal hetkel, täiesti hea juhuse peale, leidsin "110" bypassi ühe lammutatava LPT masina pealt, kuhu see oli ilmselt kunagi pool juhuslikult sattunud. Selleks korraks oli saaga lõppenud ning sain oma bypassi lekkele lahenduse.
Nüüd aga, mõned kuud hiljem, õnnestus see sama õnneliku juhuse läbi saadud "110" ära lõhkuda oma lollusest - pillasin maha Mõtlesin et mis seal ikka, lähen poodi ja ostan koodi järgi uue. Aga tutkit - Bosch ei tooda neid enam?!
Hakkasin siis otsima, teades et seda klappi kasutatakse väga paljude autode peal, mis on altenratiiv. Alternatiivi, ehk kõige tugevama vedruga "Boschi" (mida nüüd toodab Kayser) klappi on võimalik tellida VAGi koodiga 06A145710P. Pakutakse seda kataloogi järgi näiteks Audi TT kõige kangemale mudelile, BiTurbo S4 jm masinate peale. Ostsin Forssist endalegi ühe sellise ning keerasin rõõmuga külge. Tulemus ei vasta aga absoluutselt ootustele - ei rohkem ega vähem kui 1,2 bari. Nüüd on mõistus otsas, sest Boschi ei müüda, ning alternatiiv ei tööta.
Millega teised Aero omanikud sõidavad? Kasutatud 110/114? Või ongi ainuke lahendus Forge vm hirmkallis tuuningjupp?
Hankisin vahepeal ka lammutusest kaks kasutatud "110" (mis pärinesid samuti vanemate Audide pealt), aga neil oli mõlemal membraan katki.
Turbo bypassi müsteerium
Viimasel käredamal masinal oli originaal tükk. Koodi ei tea, polnud kunagi vajadust uurida kun toimis nii nagu peab. Max mair 1380-1400
Uus originaal osa panna? VM, Anti, Troost või AutoINT ehk ikka pakuvad.
Kas mitte 110 pole Saabi klapp?
E: lähen vaatan oma autodel koodid üle pärast.
Uus originaal osa panna? VM, Anti, Troost või AutoINT ehk ikka pakuvad.
Kas mitte 110 pole Saabi klapp?
E: lähen vaatan oma autodel koodid üle pärast.
Seda ma ju räägingi, et Bosch neid bypasse ei tooda enam ja Boschi koodiga 110/114 pole mitte kuskilt saada. Ei Troost, ega VM, BAO, Forss.. igalt poolt sama info, et Bosch lõpetas tootmise.
Alternatiiv ongi tellida VAGi koodiga 710N (Mis on saanud hiljuti uuenduse ja nimetatakse 710P). Selle ma omale just ostsin ja panin peale, aga ei hoia rohkem kui 1,2 bar.
Alternatiiv ongi tellida VAGi koodiga 710N (Mis on saanud hiljuti uuenduse ja nimetatakse 710P). Selle ma omale just ostsin ja panin peale, aga ei hoia rohkem kui 1,2 bar.
See on küll kehv uudis, et Boschi tükke enam ei saa.
Forge jms on ülemakstud, kui järelturult leiaks klapi norm hinnaga võtaks ligi aga üle 100€ maksta lihtlabase klapi eest....
csn-i auto peal kunagi proovisime hiinakat (maksis paarsada eeki), originaal vedru vist avanes 0.5bari juures, aga panime seibe vahele ja sai asja täitsa toimima. Miinus pool see, et aeg-ajalt pidi kolbi määrima.
Hong Kongist http://www.ebay.com/itm/Black-Aluminum- ... jD&vxp=mtr
Maptun ? 60€ + shipping https://www.maptunparts.com/turbo-syste ... black.html
Forge jms on ülemakstud, kui järelturult leiaks klapi norm hinnaga võtaks ligi aga üle 100€ maksta lihtlabase klapi eest....
csn-i auto peal kunagi proovisime hiinakat (maksis paarsada eeki), originaal vedru vist avanes 0.5bari juures, aga panime seibe vahele ja sai asja täitsa toimima. Miinus pool see, et aeg-ajalt pidi kolbi määrima.
Hong Kongist http://www.ebay.com/itm/Black-Aluminum- ... jD&vxp=mtr
Maptun ? 60€ + shipping https://www.maptunparts.com/turbo-syste ... black.html
Bypassi aemele blowoff?
Forge originaal on hinnaline, aga Hiina kloon märksa odavam ja toimib ka väga hästi.
Ei tea, mis variant see: http://www.db-hp.ee/web/toode/28721/bypass-valve
Kloon peaks see olema: http://www.ebay.com/itm/VW-Audi-1-8T-2- ... G-&vxp=mtr
...kindlasti leiab ka lähemalt.
Ei tea, mis variant see: http://www.db-hp.ee/web/toode/28721/bypass-valve
Kloon peaks see olema: http://www.ebay.com/itm/VW-Audi-1-8T-2- ... G-&vxp=mtr
...kindlasti leiab ka lähemalt.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Mul on see speedpartsu sinine bypass veel alles, aga sellekohta niipalju, et täiesti õhutihe too pole. Messingust või pronksist kolb sees, tihendeid sees pole. Seega klapp kinni laseb ikka mingil määral õhku läbi. Ilmselt mitte eriti palju, töödeldud pinnad ikkagi.
Huvitav millised need hiinakad seestpoolt on, kas on mingi tihend ka tehtud?
Huvitav millised need hiinakad seestpoolt on, kas on mingi tihend ka tehtud?
- Nublik
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 224
- Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
- Asukoht: Tartu/Jõgeva
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD
Ma ostsin kunagi Eestist kasutatud Forgei, mis oli Tonnisele Aerole mõeldud, 50 raha maksis. Kogu komplekt, pluss 2 erineva tugevusega vedru. Tellisin UK Forgeist õige pikkusega varda, kinnituse tegin ise ringi ja kärab juba mitu aastat. Ilus ja läikiv ka teine.
Ma ostsin kunagi Eestist kasutatud Forgei, mis oli Tonnisele Aerole mõeldud, 50 raha maksis. Kogu komplekt, pluss 2 erineva tugevusega vedru. Tellisin UK Forgeist õige pikkusega varda, kinnituse tegin ise ringi ja kärab juba mitu aastat. Ilus ja läikiv ka teine.
Oot oot, By-passil ju pole varrast, sa äkki räägid oma Forge wastegate-st?
- Nublik
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 224
- Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
- Asukoht: Tartu/Jõgeva
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD
Õige. Ma ei pannud üldse tähele, et bypassist oli jutt. Vot neid hommikuid. Bypass on mul Maptuni oma, too sama julla, mis seal lingil on, mida ma ilmselgelt lahti ei teinud. Kui ma selle külge panin, siis mingit muutust küll, võrreldes originaaliga ei tulnud. Naljakas on see, et Maptuni oma hakkas mul sealt kuskilt keerme vahelt lekkima. Tolle valge toruteibiga sai asja tihedaks. See pealmine kaas käib maha (ilmselgelt, et vedru vahetada) ja vähemalt üks väljatulev torujupp oli ka keermestatud. See lekkima hakkaski.