Saab 900 klassiku laepolstri vahetus

Targad ja asjalikud teemad, mis väärivad eraldi ära märkimist.
Vasta
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#1

N Dets 08, 2005 16:32

Terekest kõigile!

Niisiis võtsin ükspäev käsile ühe klassiku tüüpprobleemi lahendamise: lagi ripub.
Seal on siis üks selline suur pressitud papist või tekstiilist paneel(nimetatakse vist EPC-l ka kokkupõrkekaitseks/
pehmenduseks), millele on liimitud selline kahekihiline
kangas- riie+vahtkumm.
Aegade jooksul see vahtkumm mureneb ja pudeneb ja riie kukub selle küljest lahti.

Pilt

Vana tagasiliimimine ei õnnestu ilmselt, kuna ei jää eriti ilus ja ka minu leitud materjalid on nii odavad, et ei näe isiklikult mõtet.

Protsessist on pilte http://www.album.ee/mart96, kui foorumi adminnid leiavad, et need on ka tulevikus abiks, siis võiks nad siia liigutada, albumist kaovad nad ühel hetkel.
Materjalid: riie-Tallinnast, Luite 7 B, AS Sireldus
liim-Tallinnast Viljandi mnt 16 B, on muide parem kui 3M 80, mis on kallim.
Riiet läks 5D variandile 2,5 m ja liimi natuke üle 1 pudeli.
Nüüd siis töö ise
3D ja 5D variantidel on hea-see plaat tuleb tagauksest välja.

Pilt

Kaheukselistel pidi ka kuidagi saama, nii et esiistmed tõsta välja-täpselt ei ütle -netist leiate isegi vastuse.

Kõik päikesesirmid ja kinnitused lahti, lambi klaas maha, juhtmed lahti, A-pilari katted võtsin ka lahti, kuid mitte ära.
Tahavaatepeegel on erilise taibu konstrueeritud-kõigepealt torxid(kaks kruvi) lahti, siis tagant tavalise kruvikeerajaga jalg lahti, siis sain selle lambi juhtmed ilusti lahti. Tagaturvavööde poldid lahti, ma võtsin ka B-pilarilt esimesed lahti, võib-olla saab ka ilma. Ja tagumised kõlarikatted ka võtsin ära-seal on kaks plastjunni ja selle koha peal, kuhu tagaistmesekjatugi toetab kaks torx kruvi-üks võrdlemisi peidetult. Kogu protsessi viisin läbi üksinda, kuigi tagasipanekul oleks mõistlik abikäsi kutsuda. Üldiselt olge selle plaadiga ettevaatlikud-see on jube pudedast materjalist.

Nii-asi käes ja laual-nüüd rebida vana riie ettevaatlikult ära ja siis on tarvis vahtkumm ära puhastada. Nagu vahest juhtub-juhuslikult leitud töörist see kõige parem. Ühel pildil on näha valge tugevate plastharjastega põrandahari-sellega harjasingi selle puru sealt minema.

Pilt
Pilt

Nii-siis võtate riide ja hakkate liimima. Siin tuleb nüüd järgida põhimõtet-kaua tehtud kaunikene. Ehk teisisõnu-ärge rabistage. Tehke 30 cm korraga. See tähendab pihustage liimi nii kangale kui laele.

Pilt]

Ma vaatasi, et esimene meeter läks hästi ja hakkasin kohe tempot tõstma. No midagi õnneks ei juhtunud, aga väiksem pind korraga on ilusam tulemus, sest kui see vahtkumm kuhugi kinni jääb-ei saa teda enam ilusti lahti.
Alustasin tagant servast ja siis ettepoole. nagu tapeedi panek-silud keskelt äärte poole kinni. Jätsin isegi äärest 10 cm liimimata ja tegin seda viimases järjekorras. Riie venib ja paindub ilusti nende kõrgenduste ja lohukeste järgi-võite lohkudes kasutada tennispalli kinnisurumisel.
Siis asi teistpidi, liigne materjal ära ja ääred keerata pahemale poole ja kinni liimida. Seejärel avad noaga või väikeste kääridega kõik avad-need lõigake väiksemalt kui nad tegelikult on. Ise tegin veel sellise ratsi, et juhi kohal olevate kinnihoidmiskahva korkide jaoks auke ei lõiganudki-niikuinii hoiab eest nurgast päiksesirmi jalg ja küljepealt ka ei kuku.

Pilt
Pilt

Nüüd kõige raskem osa need ''ooperiakende'' ümbrised.

Pilt
Pilt

Vana riie maha ja nende järgi lõiked. Kõlab lihtsalt, tegelikult tuli neid tükke korrigeerida kõvasti võrreldes lõigetega. Hea, et sai suuremad tükid lõigatud-ja ärge kunagi vildikaga märkige õigele poole riiet, ikka pahemale poole;)

No vana Singer õmbles minu abiga need kaks õmblust ilusti ära ja asi lõppkokkuvõttes korras ja ilus, puhas.
Ahjaa, et seda materjali õmmelda, siis panin mõlemale poole tavalise puuvillase riide tüki-muidu ei jookse ilusti masina all.

Riie võiks muidugi natuke parem olla-ta läheb kergesti topiliseks, aga noh selle hinna eest( ca 50 kr meeter) paremat ilmselt ei saa. Nevotexis oleks ka kaks korda kallimat-kolmekihilist, aga see on kuidagi hirmus lumivalge ja ma ei tea, kas see sobiks ikkagi-läheb ju veel rutem mustaks.

Vot nii. Loodetavasti on kellelegi abiks:)
Nakataja
Postitusi: 393
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#2

N Dets 08, 2005 19:24

Suurepärane :thumb: nüüd kohe julgem tunne tööga peale hakata. Ütle, kas see riie on mingi spets autosalongi vooderdamiseks? Miks just see mitte mõni ilus lilleline riie Abhakanist :)
Palju sul selle töö peale aega ka kulus?
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#3

R Dets 09, 2005 10:11

he he he :eureka:
lilleline riie. No 60-ndad on juba möödas ja hipiliikumine ka. Ei tea, kas kadunud Lennongi enam sellist riiet kasutaks. Inimesed saavad vanemaks ja muutuvad...

Ei no kui tõsiselt, siis antud juhul oli minu eesmärk võimalikult originaalilähedane tulemus.
Vat kui mul veel see punane 96 oli, siis sinna tegi üks ilus naine mulle musta sametlae ja ise tegin uued uksepolstrid ja isegi põhjamatid.
Üldiselt meeldib mulle kui auto sisekujunduses ei oleks 10 eri tooni-kaks on soliidne ja must on hea:thumb:

Aga just seda spetsriiet ma otsisin tükk aega netist- välismaal igasugu eri toone saadaval, kuid hind ka suht kõrge.

Ei jõudnud käia neis bussiehitusfirmades, et vaadata, mis nendel on pakkuda, seal Nevotexis ütles müüja ka, et seda riiet kasutavad autoehitajad, aga nad panevad sinna veel riide peale??? Vot kuidas see välja näeb ei oska ette kujutada. Nahk laes jälle pole minu arust eriti ilus-selline matt pehme pind oleks nagu meeldivam.

Ja muidugi võiks liimida õhukese riide sinna kohe selle pressitud papi peale, aga siis peab see olema ideaalselt sile, mina ka natuke parandasin mõnest kohast seda autopahtliga..
tarmiit
Saabiklubi liige
Postitusi: 378
Liitunud: K Juul 28, 2004 23:45
Asukoht:
Auto:

#4

L Dets 10, 2005 10:58

Kas kontaktliim TIXO ei kõlba? Ise kasutan seda liimi iga päev,sirgetele ja kõveratele pindadele,tundub,et liimib kõike.
Kas Nevotex comet omab kõrgendatud niiskuskindlust?
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#5

L Dets 10, 2005 12:19

1.ei ole tixot proovinud
2.kindlasti leiab kümme sobivat liimi, eesmärgiks ei olnud
erinevate liimide test;) arvan, et aerosoolpakend on ikkagi sobivam ja see (nevotex) on ju tööstuslik liim just sellise materjali liimimiseks, 3M lasi liiga suure koguse liimi-see võib materjalist läbi tulla. Muide-seda nevotexi pihustust saab regullida pihustinupu pööramisega-ise sain teada, kui ostsin järgmise pudeli
3.niiskuskindlus??? hm pigem muretseks suvise kuumuse pärast
4. kuidas asi kestab-ei oska ju öelda-küsige samal ajal aasta pärast
Nakataja
Postitusi: 393
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#6

N Dets 15, 2005 23:44

No nii - valmis :thumb:
Aga hakkame algusest. Ei tahaks korrata Mardi juttu, nii et lisan vaid kommentaare piltidele.

1. Vana lottis katus oma täies "ilus" :D

Pilt

2. Sellel pildil on näha ,et vana riie on kinnitatud äärtest ka klambritega. Seega tuleb need enne riide maha kiskumist lahti kangutada. Samuti on näha, et katuseluugi serv on üle kleebitud teibiga (selle mõttest pisut hiljem).

Pilt

3. Mina kasutasin vana porolooni kihi eemaldamiseks trelli otsa kinnitatud pehmet nailon harja. Tulemus jäi päris puhas ja vaeva ei pidand ka eriti nägema. Pärast hõõrusin veel sõrme otstega mõne koha üle (see poroloon rullub mõnusasti näppude all känkraks ja siis puhud minema).

Pilt

4. Puhastatud sisekatus

Pilt

5. Välja mõõdetud riidetüki asetasin papist katuse peale, veendumaks et riie on piisavalt kõikjalt üle äärte

Pilt

6. Alustasin liimimist tagumisest otsast ning kaitseks liimi pritsete eest asetasin papitüki riide peale

Pilt

7. Riie on juba peale liimitud ja üleliigne riie äärtelt ja katuseluugi kohalt maha lõigatud. SOOVITUS! Jätke katuseluugi servast üleulatuv riide riba vähemalt 5-6 cm laiaks. Mina jätsin umbes 4 cm ja pärast tuli umbes 1cm puudu (ei midagi hullu aga parem oleks kui jääb laiem riba).
NB! Mitte mingil juhul ärge lõigake luugi servast ülejääva riide serva nurkadest lahti. Mina tegin seda ja tulemust võite näha viimastelt piltidelt :(

Pilt

8. Uus kate oma täies ilus!

Pilt

9. Servad on tagasi keeratud ja kinni liimitud. Vajalikud avaused sisse lõigatud. Katuseluugi servadele on pandud kahepoolne vaiba liimimis teip. SOOVITUS! Proovige ka teipi jätta üle serva umbes 4 cm. Mina jätsin umbes 3cm ja pisut jäi taas puudu (aga ei midagi hullu ;))

Pilt

10. Katuseluuki kattev riie on tõmmatud pingule riide kahte serva õmmeldud plastik liistude abil. Siin ma olen alustanud nende liistude eemaldamist (hästi on näha kui si..ane see vana riie oli :)

Pilt

11. Lõikasin vana riide järgi välja uue lõike. Selle asemel, et kõik plastikribad riide külge õmmelda, valisin ma kergema tee - nimelt liimimise (kasutasin sama liimi). Kuid peale pikka mõtlemist otsustasin igaksjuhuks esiserva ikkagi ka üle õmmelda (tagaserv jäi vaid liimiga).

Pilt

12. Valmis katuseluuk. Peab mainima, et asi sai väga täpne, nii et riide peale pingutamine nõudis ka natuke jõudu.

Pilt

13. Külgmised servad sai osaliselt üle serva pingutatud ja taas liimi abil kinni pandud (super hea liim :thumb:)

Pilt

14. No nii ja ongi valmis!

Pilt

15. Sile nagu beebi pepu ;)

Pilt

16. "Ooperi" aknaid mul teha õnneks teha ei olnud vaja. Need veel piisavalt ilusad!

Pilt

17. Minu ainuke eksimus! :( Aga järgmistel on võimalus sama viga enam mitte teha. (vt. pilt 7 teksti)
Ah jah, selle kahepoolse teibi teine pool sai vabastatud siis kui lagi juba paigas oli. Asja mõte on selles, et teip koos riide servaga keeratakse umbes 1 cm ulatuses üle katuseluugi ava ja see omakorda hoiab lage kinni ja paigal.

Pilt

Pean tunnistama, et mis kõige tähtsam - ise jäin tulemusega rahule! Kõige hullem nikerdamine oli katuseluugiga aga lõpptulemus tasus seda vaeva ära :thumb:
Vasta