Niisiis võtsin ükspäev käsile ühe klassiku tüüpprobleemi lahendamise: lagi ripub.
Seal on siis üks selline suur pressitud papist või tekstiilist paneel(nimetatakse vist EPC-l ka kokkupõrkekaitseks/
pehmenduseks), millele on liimitud selline kahekihiline
kangas- riie+vahtkumm.
Aegade jooksul see vahtkumm mureneb ja pudeneb ja riie kukub selle küljest lahti.

Vana tagasiliimimine ei õnnestu ilmselt, kuna ei jää eriti ilus ja ka minu leitud materjalid on nii odavad, et ei näe isiklikult mõtet.
Protsessist on pilte http://www.album.ee/mart96, kui foorumi adminnid leiavad, et need on ka tulevikus abiks, siis võiks nad siia liigutada, albumist kaovad nad ühel hetkel.
Materjalid: riie-Tallinnast, Luite 7 B, AS Sireldus
liim-Tallinnast Viljandi mnt 16 B, on muide parem kui 3M 80, mis on kallim.
Riiet läks 5D variandile 2,5 m ja liimi natuke üle 1 pudeli.
Nüüd siis töö ise
3D ja 5D variantidel on hea-see plaat tuleb tagauksest välja.

Kaheukselistel pidi ka kuidagi saama, nii et esiistmed tõsta välja-täpselt ei ütle -netist leiate isegi vastuse.
Kõik päikesesirmid ja kinnitused lahti, lambi klaas maha, juhtmed lahti, A-pilari katted võtsin ka lahti, kuid mitte ära.
Tahavaatepeegel on erilise taibu konstrueeritud-kõigepealt torxid(kaks kruvi) lahti, siis tagant tavalise kruvikeerajaga jalg lahti, siis sain selle lambi juhtmed ilusti lahti. Tagaturvavööde poldid lahti, ma võtsin ka B-pilarilt esimesed lahti, võib-olla saab ka ilma. Ja tagumised kõlarikatted ka võtsin ära-seal on kaks plastjunni ja selle koha peal, kuhu tagaistmesekjatugi toetab kaks torx kruvi-üks võrdlemisi peidetult. Kogu protsessi viisin läbi üksinda, kuigi tagasipanekul oleks mõistlik abikäsi kutsuda. Üldiselt olge selle plaadiga ettevaatlikud-see on jube pudedast materjalist.
Nii-asi käes ja laual-nüüd rebida vana riie ettevaatlikult ära ja siis on tarvis vahtkumm ära puhastada. Nagu vahest juhtub-juhuslikult leitud töörist see kõige parem. Ühel pildil on näha valge tugevate plastharjastega põrandahari-sellega harjasingi selle puru sealt minema.


Nii-siis võtate riide ja hakkate liimima. Siin tuleb nüüd järgida põhimõtet-kaua tehtud kaunikene. Ehk teisisõnu-ärge rabistage. Tehke 30 cm korraga. See tähendab pihustage liimi nii kangale kui laele.

Ma vaatasi, et esimene meeter läks hästi ja hakkasin kohe tempot tõstma. No midagi õnneks ei juhtunud, aga väiksem pind korraga on ilusam tulemus, sest kui see vahtkumm kuhugi kinni jääb-ei saa teda enam ilusti lahti.
Alustasin tagant servast ja siis ettepoole. nagu tapeedi panek-silud keskelt äärte poole kinni. Jätsin isegi äärest 10 cm liimimata ja tegin seda viimases järjekorras. Riie venib ja paindub ilusti nende kõrgenduste ja lohukeste järgi-võite lohkudes kasutada tennispalli kinnisurumisel.
Siis asi teistpidi, liigne materjal ära ja ääred keerata pahemale poole ja kinni liimida. Seejärel avad noaga või väikeste kääridega kõik avad-need lõigake väiksemalt kui nad tegelikult on. Ise tegin veel sellise ratsi, et juhi kohal olevate kinnihoidmiskahva korkide jaoks auke ei lõiganudki-niikuinii hoiab eest nurgast päiksesirmi jalg ja küljepealt ka ei kuku.


Nüüd kõige raskem osa need ''ooperiakende'' ümbrised.


Vana riie maha ja nende järgi lõiked. Kõlab lihtsalt, tegelikult tuli neid tükke korrigeerida kõvasti võrreldes lõigetega. Hea, et sai suuremad tükid lõigatud-ja ärge kunagi vildikaga märkige õigele poole riiet, ikka pahemale poole;)
No vana Singer õmbles minu abiga need kaks õmblust ilusti ära ja asi lõppkokkuvõttes korras ja ilus, puhas.
Ahjaa, et seda materjali õmmelda, siis panin mõlemale poole tavalise puuvillase riide tüki-muidu ei jookse ilusti masina all.
Riie võiks muidugi natuke parem olla-ta läheb kergesti topiliseks, aga noh selle hinna eest( ca 50 kr meeter) paremat ilmselt ei saa. Nevotexis oleks ka kaks korda kallimat-kolmekihilist, aga see on kuidagi hirmus lumivalge ja ma ei tea, kas see sobiks ikkagi-läheb ju veel rutem mustaks.
Vot nii. Loodetavasti on kellelegi abiks:)