Sel Nordic Tuningu 9-5 l vist mingi tugevdatud 6 käiguline käigukast ja väänet sel mootoril ka kindlalt paar x rohkem kui minu sihtmärk. Kuid hea teada mis võimalused on kui rahakott põhjatu. Kuna ma ise veidi teise ameti peal siis lausa selliseid mootorite puurimise , viilimise , poleerimise võimalusi pole. Ja oskustega töömehele võlgu ka ei taha jääda. Teema alguse pool on veidi kulutusi mootori ümberehituse maksumuse kohta. Töökaaslane mainis selle Soomes Keraval toimiva R-koneistuse pakkumist tema 9-5 plokikaane lihvimiseks ja vist köigi kulunud detailide vahetuseks ja õhukanalite silumiseks kusagile 1000+eur kanti. Ja kui kunagi Troost Autos Viki juures käisin siis ta soovitas poolteljed täiskomplektselt uutega asendada. Ja nii 1000 + 2000 + 1500 + 1000 + jne jne = 10 000+ eur... . Selle raha eest saaks kohe päris mitu veel sõidukõlbliku SAAB i. :)
Ja lugupeetud SAABikute metallitööde Mees , ei see aeg vist kaugel ole kui mingi metalli,silikooni koorem süles Sinu ukse peale koputan.
Ei tea kas sain õieti inglise keelest aru aga see F40 kast sertifitseeritud 400 nm le . Kui palju sel võib tugevusvaru olla? Kas on kellelgi mingit teavet kui palju ikkagi see 5 käiguline manuaalkast väänet kannatab. Kusagilt meeles selline vihje , et algupärasel on 3 käigu hammasrattad veidi õhemad ja sellega nõrgeim koht. Kas vastab see tõele? Ja kui ongi nõrgem detail siis kuskohast leida tugevam sisu antud 5 käigulisele kastile?
küsimus siis kuidas saada 9-5 aero veelgi nobedamaks?
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Ma eile leidsin ühe GM-i huvilise teemast, et käigukastidele pidid nimesi panema vastavalt sellele kui palju uus mootor väänet teeb. Ja nii pidigi olema. F35 @ 350Nm, F40 @ 400Nm jne. Siis on veel need 6T75 jne. Igatahes väändega on selline lugu, et mida kõrgemal ta tuleb, seda vähem ta mõjub. Alumine madalate pöörete vääne on kõige hullem. See keerab kõik laiali. Õnneks jõu tõustes liigub väändemoment pöörete suhtes ülespoole, sest suurel turbol on suurem "läääg". Ma arvan, et kõige hullemad ongi need aero turbod ja võib olla veel selles pisut suuremad. Sealt edasi on läääg ilmselt nii palju kõrgem juba, et kasti laiali ei lase. Vähemalt mu vana B202 ja vanakooli kast pidas Holseti 2-le barile vägagi edukalt vastu. Neljanda käiguga läks ka ratas ringi. Kahjuks siduri kohta ei oska ma midagi öelda, ilmselt ma ise läheks ka Sachsi teed. Kahjuks mõned asjad on tõesti sellised, mida ei saa odavalt. Samas ei pea neid ka koguaeg vahetama. Korvi ma mõtlen. Saab esivedune, hea et neidki asju pakutakse. Võid Windorfist ka kaane portimise kohta küsida. Arvestama peab ka veel sellega, et porditud kaanega ja kangemate nukkadega tõuseb vääne veelgi kõrgemale.
Kas on SAAB i omanikel kogemusi möne Tallinna / Harjumaa piirkonnas toimiva korraliku dünostendiga. Tahaks enne SAAB i mootori "aatomiteks" demonteerimist ja ümberehitamist vaadata kui kange "viinasofti" see Suomipoika kes minu SAAB i näppis sinna ECU-purgi sisse toppis.:D