Jahutusvedelikest

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#51

Algselt postitas: maxuud
Minuarust ei tohi süsteemi lihtsalt konsentraati lisada, vaid ikka valmis segu õiges vahekorras. Oli vist eelnevalt juttu, et lihtsalt konsentraat isagi mõjub vastupidiselt (kahandab) külmumise näitajale siis vastava celsius kraadi suhtes.
Odot, kui valmis segu läks seetõttu lahjemaks, et süsteemi oli pidama jäänud ca 2 liitrit vett ja kui ma nüüd võtan ja sellest u 10 liitrist mõnevõrra lahjemast segust asendan 1-2 liitrit kontsentraadiga, siis peaks ju peale mõningast sõitmist saabuma olukord, kus tsirkulatsiooni toimel on tekkinud ühtlane ja endisest valmislahusele lähedasema kontsentratsiooni ning külmakindlusega lahus.
Parandage, palun, kui näete kusagil ses loogikas viga ...
pmst peaks selle saama isegi suht täpselt (+/- 100 ml) välja arvutada, kui palju just asendada tuleb :)

Aga mu põhiküsimus oli - millist Rohelist kontsentraati ma sellele Automaailma omale selga panna võin?:wall:
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#52

Algselt postitas: Ryhkija
Aga mu põhiküsimus oli - millist Rohelist kontsentraati ma sellele Automaailma omale selga panna võin?:wall:

Arvan, et kui hoplaa väidab teema alguses, et
Värvus ja omadused sõltuvad just inhibiitoritest, mis sinna lisatakse
siis ei tee sa ränka viga, kui kasutad ükskõik millist teist rohelist jahutusvedelikku (õigemini kontsentraati). Ehk inhibiitorid on samad ... või(?).
Usun Hoplaa juttu jahutusvedelikest, kuna ametite teemas selgus et tegu on soojustehnikuga (või eksin?) ja eeldan, et soojustehnik peaks ikka jahutusvedelikke tundma.
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#53

Comma jahutusvedeliku kahes ametliku edasimüüjana märgitud poes polnud (Autoliin ja Fixus). Ostsin mingi 3QO - soomlaste toodang. Saab näha kas roosa või punane. Enne vahetust pesen Comma Rad vahendiga läbi.
Priit
Postitusi: 38
Liitunud: R Dets 31, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#54

Mingi vasturääkivus on nüüd siin nende kaitse ja puhastusomaduste osas. Mõlemad üldjuhul ei saa head olla. Ehks siis kui roheline vedelik on puhastanud haljaks katlakivist pinnad siis peaks olema suht agressiivne.
Inhibiitoritega kraam jällegi ei peaks olema suurem asi puhastaja vähemalt katlakivi lahustamise osas kui just kõvasti miskit orgaanilist kraami sees pole mis katlakivi prakku poeb ja siis kuumutamisel paisudes seda purustab näiteks..vms

a võibolla ei saanud teemast aru

Priit @ AO 1993, mis aasta Soojusenergeetik oled hoplaa?
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#55

Algselt postitas: Priit
Mingi vasturääkivus on nüüd siin nende kaitse ja puhastusomaduste osas. Mõlemad üldjuhul ei saa head olla. Ehks siis kui roheline vedelik on puhastanud haljaks katlakivist pinnad siis peaks olema suht agressiivne.
Inhibiitoritega kraam jällegi ei peaks olema suurem asi puhastaja vähemalt katlakivi lahustamise osas kui just kõvasti miskit orgaanilist kraami sees pole mis katlakivi prakku poeb ja siis kuumutamisel paisudes seda purustab näiteks..vms

a võibolla ei saanud teemast aru

Priit @ AO 1993

Loogika olemas, aga mitte tingimata. Kraam, mis saab katlakivist jagu ei pea tingimata metalli hävitama.. Teine asi on inhibiitorid, mida korralik jahutusvedelik peaks sisaldama, ja kolmas teema on see, mis sellest segust kuumutamiste käigus saab, mõned komponendid kipuvad tasapisi lagunema ja andma teinekord üsna agressiivseid saadusi sinna segusse...
hoplaa
Postitusi: 165
Liitunud: L Nov 13, 2004 15:49
Asukoht:
Auto:

#56

Algselt postitas: Tan
Algselt postitas: Priit
Mingi vasturääkivus on nüüd siin nende kaitse ja puhastusomaduste osas. Mõlemad üldjuhul ei saa head olla. Ehks siis kui roheline vedelik on puhastanud haljaks katlakivist pinnad siis peaks olema suht agressiivne.
Inhibiitoritega kraam jällegi ei peaks olema suurem asi puhastaja vähemalt katlakivi lahustamise osas kui just kõvasti miskit orgaanilist kraami sees pole mis katlakivi prakku poeb ja siis kuumutamisel paisudes seda purustab näiteks..vms

a võibolla ei saanud teemast aru

Priit @ AO 1993

Loogika olemas, aga mitte tingimata. Kraam, mis saab katlakivist jagu ei pea tingimata metalli hävitama.. Teine asi on inhibiitorid, mida korralik jahutusvedelik peaks sisaldama, ja kolmas teema on see, mis sellest segust kuumutamiste käigus saab, mõned komponendid kipuvad tasapisi lagunema ja andma teinekord üsna agressiivseid saadusi sinna segusse...

Inhibiitor tuleneb ladina keelest ja tähendab aeglustajat.
Inhibiitorid jahutusvedelikus aeglusavad korrosioonikiirust ja katlakivitekke kiirust
Katlakivi lagundajana on üks parimaid asju tavaline sidrunhape. See muudab kaltakivi urbseks ja ta irdub metalli küljest. Ma ei näe põhjust, miks sidrunhappe lahus peaks muutuma metallile agressiivseks, kui lahuses on juba ka katlakivi. Sama lahus tapab ka kogu elutegevuse, mis seal olla võib. nt tööstustes kasutati seda varem katelde konserveerimisel ja turbiinide jahutusvette lisamiseks, et ei tekiks "elu" torustikku. Tänapäeval kasutatakse teisi lahuseid, mis on odavamad, nt erinevaid amiine. mis moodustavad metalli seinale kõrgmolekulaarse kile jne.
Inhibiitoritega kraamil ei olegi vaja miskit puhastada, kuna katlakivieemaldaja (mis on ka inhibiitorina lisatud) on juba eelnevalt oma töö teinud ja sisaldub lihtsalt vedelikus, ringleb kaasa. Katlakivi hakkab uuesti tekkima siis, kui inhibiitorid hakkavad kaotama oma toimet, nt amiin on vedelikust kadunud ja kile on "kaob" ära.

P.S. diplom anti 6 aastat tagasi
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2286
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#57

Kaevasin ühe vana teema ülesse.

Küsimus, et kas punase Comma toote puhul on jäänud arvamused ja kogemused samaks?
Kas Polari toodet ei maksaks kasutada?
Kui vedelik, mida ostad, on ikka korralik voolav ollus, kas siis on see hea? Kaupluses müüakse ju lahtiselt ka ning kirjad seal peal ei vasta alati sellele, mis sees?

Ühesõnaga...probljeem!!!

Selline tekst COMMA lehelt...

Xstream Red Concentrate jahutusvedeliku kontsentraat
sisaldab Glysantin (Alu Protect) inhibiitorit kontsentraat: soovitav lahjendamisvahekord 1 : 1 baseerub orgaaniliste hapete tehnoloogial (OAT) silikaatide vaba lubatud kasutusiga 5 aastat sobib kasutamiseks Alu plokiga sõidu- , veo- ja pakiauode mootorites (enamasti v.l. aastaga alates 1999


NB!!!
Xstram Red-i ei tohi segada teiste traditsiooniliste jahutusvedelikega: seega vahetage alati kogu jahutusvedelik! Teda võib segada ainult teiste OAT tüüpi (punaste, v.a. Renault, kellel on kollane) jahutusvedelikega. Soovitav on jälgida Comma automargikohast sobivustabelit

Klassifikatsioon : BS6580 1992
Heakskiidetud: heakskiidud: VW; Audi ; SEAT; Skoda (TL 774-D); Ford (WSS-M97B44-D)
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#58

mul comma sees ja tundub et on hea, kuna on muutunud poole aastaga suht mustaks, eks on siis olnud mida pesta.
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#59

Kolme lehekülje peale on mainitud järgmisi tooteid ja vastavad kommentaarid (seda on natuke vähe):

SINISED:
- tosool A-40 - jama, saast, p.., ära kasuta

ROHELISED:
- Automaailma kirjadega (tundub, et norm.)
- Flora "Go" (?)

PUNASED:
- 3QO (soome toodang, hea)
- Comma (hea asi)
- Polar (kohaliku turu solkija)

Poes näinud veel:
APC Chemicals, - mida sellest arvata.

Lisaks on siltide peal kirjad, a la vastab xxxx normidele, poes vahid neid nagu ilmaimet ja vaevalt, et müüjagi teab (ei ole muidugi küsinud). Tihti on nii, et sildil on müüja ettevõtte nimetus, tootja keegi teine.

Paluks veel soovitusi konkreetsete tootenimetustega mida ise kasutate vastavalt värvile ja kust osta (millisest poest).
Kõlab appikarjena ja nii ongi.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#60

Stiilinäide, mida teeb jahutusvedelikuga koonerdamine: pilt
Mingi ime läbi püsis lõdvik siiski selle köndi otsas ega jätnud mind teele :D

Taustainfoks, et punane vedelik, mille jälgi näha võib, on sees olnud viimased 1.5 a, enne seda oli mingi hallikas ollus, ei saanud sedagi aru kas originaalis sinine või roheline.
taneli01
Postitusi: 150
Liitunud: K Juun 18, 2008 15:44
Asukoht:
Auto:

#61

Tere.Olen nüüd hoolega läbi lugenud kogu selle teema.Selge on see,et jahutusvedelikke segada ei maksa,s.t.,et sinisele punast jne..Probleem hoopis selline,et Soomes Comma jahutusvedelikke pole silma hakanud.Bensiinijaamades müüdav roheline ehk kõlbab,aga pudelit uurides ja infot lugedes oli kõige lõpus sulgudes väike märge (antifriis).See tegi ettevaatlikuks ja mälus kerkis esile pilt kuidas vanal vene ajal sai Tondi polgu tankistide käest antifriisi ostetud,ikka 20l korraga.Bensukast jäi seekord ostmata,juurde oleks teda aga vaja lisada.Ilmselt hakkab pumba iga läbi saama,tilgub,mitte veel oluliselt.Olen 10000 läbi sõitnud ja alles nüüd läheks natuke peale.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#62

Algselt postitas: taneli01
.Probleem hoopis selline,et Soomes Comma jahutusvedelikke pole silma hakanud.Bensiinijaamades müüdav roheline ehk kõlbab,aga pudelit uurides ja infot lugedes oli kõige lõpus sulgudes väike märge (antifriis).
Jahutusvedelik ongi antifriis (anti-freeze)
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#63

Antifriis on üldmõiste, anti-freeze (ing. k. külmumise vastu) ja tähistab mittekülmuvat või ohutult külmuvat jahutusvedelikku. Ideepoolest on puhas vesi koos manustega ka täiesti pädev jahutusvedelik aga üksnes troopikas. Veneaegne tosool on hoopis teine aine, kui tänapäevased värvilised vedelikud.
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#64

Oskab siis keegi lahti seletada antifriisi - jahutusvedeliku - tosooli erinevused, kui need eksisteerivad, sest just selliste nimetustega on vedelikud kaubanduses tänapäeval ikka saadaval ja valatakse ikka samasse auku.

Mingis teemas keegi hiljuti olla keeleotsaga antifriisi maitsmist lausa soovitanud, et magus, seda EI TOHIKS küll soovitada, kui ei taha siit elust lahkuda mürgitusega. Isa töötanud eluaeg bussipargis ja nõuka ajal läks üsna mitmeid mehi kes kangemale kraamile antifriisi õunamahla pähe peale jõid.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#65

Kasutage allikavett, see ka ei külmu :D lisaks on loodusõbralik :P
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#66

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Kasutage allikavett, see ka ei külmu :D lisaks on loodusõbralik :P
Allikavees on palju-palju mineraale.. mis on inimkerele hea;)
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#67

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Kasutage allikavett, see ka ei külmu :D lisaks on loodusõbralik :P

Võib-olla ei külmu alllikavesi siis kui ta voolab.
Kas Sinu klassik tonnises voolab allikavesi ;)
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#68

Algselt postitas: maxuud
Mingis teemas keegi hiljuti olla keeleotsaga antifriisi maitsmist lausa soovitanud, et magus, seda EI TOHIKS küll soovitada, kui ei taha siit elust lahkuda mürgitusega.
Ära nüüd ikka üle ka paku :cool: Üks asi on joomine ja teine keeleotsaga maitsemine. Kui need ollused NII mürgised oleksid, siis vaevalt neid üldse vabalt müüa oleks.
Või on keegi on kusagil teemas seda lausa juua soovitanud? :mad:
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#69

Algselt postitas: sebastian
Algselt postitas: maxuud
Mingis teemas keegi hiljuti olla keeleotsaga antifriisi maitsmist lausa soovitanud, et magus, seda EI TOHIKS küll soovitada, kui ei taha siit elust lahkuda mürgitusega.
Ära nüüd ikka üle ka paku :cool: Üks asi on joomine ja teine keeleotsaga maitsemine. Kui need ollused NII mürgised oleksid, siis vaevalt neid üldse vabalt müüa oleks.
Või on keegi on kusagil teemas seda lausa juua soovitanud? :mad:

Ei tahaks äärmusest - äärmusesse minna aga, kui soovitaksin Sul maitsta, mitte süüa arseenoksiidi, teeksid seda ?

Avalikus foorumis mürkkemikaali maitsmise soovitamine ei ole just kõige arukam tegu, mõnele hakkab see magus maitse äkki meeldima !!!

Kui vaja otsin selle soovituse foorumist ülesse.

EDIT: vaata Batmobile teemat
EDIT 2: kui midagi teha ei ole siis kuulake heavymussi, nii nagu mina praegu, krappides taob Dickinson, I... Maidenist :headbang::head:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#70

Algselt postitas: maxuud
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Kasutage allikavett, see ka ei külmu :D lisaks on loodusõbralik :P

Võib-olla ei külmu alllikavesi siis kui ta voolab.
Kas Sinu klassik tonnises voolab allikavesi ;)

Minu klassik tonnises paneb vee voolama pump, polegi nii looduslik enam ehhh? Ja tegelikult pump ka seisab, siis ei voola enam midagi :D Krt kõike ei tasu vist siiski puhta kullana võtta. Järgminekord küsin enne u2u kaudu kui postitan.

Aga siiski tasus see end ära.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#71

Okei, antifriis sisaldab põhilliselt etüleenglükooli, mis allaneelamisel on tõesti mürk. Koertele-kassidele on juba 100 grammi surmav.
Inimestest ei tea, aga ilmselt poole liitri kandis on eluohtlik. Nii et juua kindlasti ei tohi!

Aga millest me nüüd räägime...ma saan aru küll kust lugesid seda maitsmise soovitust. Kui autoaknad seest udused, siis soovitus seda "udu" näpuga tõmmata ja maitsta. Kui on magusamaitseline (mida etüleenglükool on), siis ilmselt lekib salongiradiaator.
Missuguse koguse nüüd siis maitsesime? 0,01 grammi? Veel vähem?
Kas selles "uduses" autos ei hinga me neid aure sisse võrratult rohkem, teadmata üldse milles probleem?

Ei tasu tuua siia võrdluseks arseenoksiidi, see on nagu võrdleks kärbest ja elevanti.

Mis nüüd meeldimisse puutub siis jah:
kui teil on kahtlus, et akna pealt "udu" maitsmine võib teha teid etüleenglükooli sõltlaseks, siis ÄRGE PALUN MAITSKE SEDA!

Oli see nüüd piisav hoiatus?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#72

Keeleotsaga maitsmine jah paraku lihtsaim ja odavaim meetod - pealegi, palju seda nn maitsmist ikka ette tuleb. Või vii teenindusse ja küsi mis viga - sellisel juhul maitseb remondimees sinu eest. Ja küsib raha ka.
Arvan ka, et maxuud pingutab pisut üle.
Muidugi maitsmise soovituse juurde võiks kirja panna, et tegu on mürgise ainega....
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#73

Krt,liigutage siit viimased postitused naljanurka:D:D:D:D:D
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#74

Jahutusvedelik maitstud ja siiani elus.
Tervitan siinkohal maxuudi:D

P.S nii hea ta nüüd ka ei ole, et töökojas jahutusvedelikku meeletult kaduma läheks:D
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14313
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#75

krdi koomikud..:D
Algselt postitas: maxuud
Oskab siis keegi lahti seletada antifriisi - jahutusvedeliku - tosooli erinevused, kui need eksisteerivad, sest just selliste nimetustega on vedelikud kaubanduses tänapäeval ikka saadaval ja valatakse ikka samasse auku

ei olegi vahet, heal lapsel mitu nime..:) Tosool on nõukaaegsest kõnepruugist, sest siis oligi teda selle nime all saada. Antifriis jällegi ingliskeelsest maailmast.
ТОСОЛ
Antifreeze

Ja kui sa selle ära tõlgid, saadki artikli "jahutusvedelikust"
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta