Nüüd läheb jutt juba jahutuse peale, või mis? Seal kehtib reegel et kasutage korralikke töötavaid termostaate ja MITTE KUNAGI sisnist tosooli. Kurat, see on ikka hämmastav kuidas see sinine löga on võimeline alumiiniumisse mitmemillimeetriseid auke söövitama.Algselt postitas: ivomets
kasutage korralikke töötavaid termostaate, ka siis tekib selle sasta ladestumist vähem
Jahutusvedelikest
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Algselt postitas: qdwinNüüd läheb jutt juba jahutuse peale, või mis? Seal kehtib reegel et kasutage korralikke töötavaid termostaate ja MITTE KUNAGI sisnist tosooli. Kurat, see on ikka hämmastav kuidas see sinine löga on võimeline alumiiniumisse mitmemillimeetriseid auke söövitama.Algselt postitas: ivomets
kasutage korralikke töötavaid termostaate, ka siis tekib selle sasta ladestumist vähem
Sõitsin aasta punasega (ja enne seda oli samuti punane)ja kui välja lasin (mootori vahetus) siis oli selle punase nimi ......... Vahetage jahutus vedelike regulaarselt.
Ja veel kas ikka kõik sinised jahutus vedelikud on TOSOOLID? See nimi lõhnab kuidagi vene värgi järgi.

ei ole,aga hea lihtne laensõna
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Sinine jahutusvedelik ei kõlba kusagile, punane olla jälle hää, aga jõnks kallis, aga mida endast see roheline kujutab? (tundub, et tegelt peaks vist jahutusvedelike kohta oma teema tegema)
Ja mis nende vedelikega aja jooksul juhtub - hapenduvad kuidagi või?
Ja mis nende vedelikega aja jooksul juhtub - hapenduvad kuidagi või?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! 

Eemaldasin jahutusvedelike jutu pesuvahendite teemast. Räägime siis siin asjast. Sinine vs Roheline vs punane - millist valida? Miks on roheline kehvem kui punane(kas on?)? Miks on sinine kehvem kui roheline (kas on?)?
Vedeliku valik on kindlasti seotud ka meie kliimaga. Ehk peaks lugejatele mingeid näpunäiteid soojalt maalt toodud autode kohta jagama.
Vedeliku valik on kindlasti seotud ka meie kliimaga. Ehk peaks lugejatele mingeid näpunäiteid soojalt maalt toodud autode kohta jagama.
Millest koosneb jahutusvedelik?
Monoetüleenglükool + inhibiitorid.
Värvus ja omadused sõltuvad just inhibiitoritest, mis sinna lisatakse. Kallimad inhibiitorid on ka paremad ja sellest ka hind kõvem.
Aja jooksul inhibiitorid kaotavad oma töövõime ja lihtsalt monoetüleenglükool, mis sinna alles jääb, on korrodeeriv vedelik. Paljud firmad Eestis on hädas sellega, et ka kontsentreerimata monoetüleenglükool sööb metallvaati, kui teda seal hoistatakse ja isegi toatemperatuuril.
See ei ole hooldufirmade kaval jutt, et vahetame teil ka jahutusvedeliku ära, see on paratamatus
Monoetüleenglükool + inhibiitorid.
Värvus ja omadused sõltuvad just inhibiitoritest, mis sinna lisatakse. Kallimad inhibiitorid on ka paremad ja sellest ka hind kõvem.
Aja jooksul inhibiitorid kaotavad oma töövõime ja lihtsalt monoetüleenglükool, mis sinna alles jääb, on korrodeeriv vedelik. Paljud firmad Eestis on hädas sellega, et ka kontsentreerimata monoetüleenglükool sööb metallvaati, kui teda seal hoistatakse ja isegi toatemperatuuril.
See ei ole hooldufirmade kaval jutt, et vahetame teil ka jahutusvedeliku ära, see on paratamatus
Aga kuidas selle külmumistäpiga on, sügisel sai siuke roheline "Automaailma" kirjadega vedelik sisse pandud väidetavalt kuni -35 celsiust peaks pidama ja detsembris VM-s öeldi, et jahutusvedelik na lahja - kuni -20 vaid kannatab
?
Mida ma tegema pean
, miskit kontsentraati selga valama? Aga kui, siis millist? Ja kas ja mida neist üldse omavahel segi võib valada?

Mida ma tegema pean

Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! 

-
- Juhtkoer
- Postitusi: 1900
- Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
- Asukoht:
- Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771
Endal oli sama teema, et ostsin auto, mis oli shveitsist tulnud ja ütlesid ka et -20 kannatab. Kas neil tester peetis vms. Shveits ju ka piisavalt külm koht ju.
Segi on üldse mittesoovitav midagi valada:evil:
Ei ole see hind ka midagi nii jube, et selle taha asi kinni jääks. Prismas nt maksab 1L punast jahutusvedelikku 29 krooni (see on valmissegu) ja 1L kontsentraati (kui ma õieti mäletan) 39 krooni. Paaki vist mingi 2- 2,5 liitrit lähebki?? Müüakse ka kanistrites (2,5 või 3l, täpselt ei tea, ise ostan liitrikaupa) Kuna mul veidi seda vedelikku lekib ja aeg-ajalt SID teatab et "coolant level low", siis ma pean aeg-ajalt juurde valama ja seetõttu ka hindadega kursis.
Ei ole see hind ka midagi nii jube, et selle taha asi kinni jääks. Prismas nt maksab 1L punast jahutusvedelikku 29 krooni (see on valmissegu) ja 1L kontsentraati (kui ma õieti mäletan) 39 krooni. Paaki vist mingi 2- 2,5 liitrit lähebki?? Müüakse ka kanistrites (2,5 või 3l, täpselt ei tea, ise ostan liitrikaupa) Kuna mul veidi seda vedelikku lekib ja aeg-ajalt SID teatab et "coolant level low", siis ma pean aeg-ajalt juurde valama ja seetõttu ka hindadega kursis.
ma otsin tartus (ülo juurest, ülo autokaubad, teguri tn) mingi rohelise ja valasin sisse küüliku "südamikku" . selline eriti mõnus mesine oli (võrreldes nt nende siniste tavaliste vesise olemisega tosoolidega), ja kui olin peaaegu täis valanud terve jahutuse kontuuri, hakkasin kanistri pealt täpsemalt uurima - kontsentraat, - 50 kraadi
. kõike lubas teha, korrokaitsest määrivate omadusteni olid kiidulaulud sildil kirjas, hinda kah ei olnud eriti, vist paar sotti midagi... eks vast ikka parem kui paljas vesi

- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
tegelikult sobivad kõik:
pole tähtsust kas sinine, punane või roheline, kui kasutamiseeskirjast kinni pidada.
kõige tähtsam, et õigel ajal ära vahetada.
pole tähtsust kas sinine, punane või roheline, kui kasutamiseeskirjast kinni pidada.
kõige tähtsam, et õigel ajal ära vahetada.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Algselt postitas: Gunn
Paaki vist mingi 2- 2,5 liitrit lähebki??
Paaki võib-olla jah umbes selline kogus, kuid kui jahutusvedelikku vahetad, siis süsteemist tuleb teist umbes 5 liitrit välja. Päris kõike alati kätte ei saadagi minu teada. (Seoses Novatio radikalekke peatajaga vahetasin hiljuti "tosooli")
Selleks, et kogu 900 klassiku jahutussüsteem täita, läheb nii ca 7 liitrit (oma kogemus) vedelikku, ehk minu mõistuse järgi on see kogus, millega täisvahetuse puhul arvestada tuleb - ma ei usu, et tonnistel see väiksem oleks. Küülikute kohta las räägivad aretajad
ja neist 9-x loomadest ma kah ei tea.

Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! 

Roheline on hea,punane super.Aga mingeid roosasid odavaid vedelikke marketitest pole mõtet osta.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: part
külkaril on mingi 5.5 L vist
minu liikurile läheb 8 l. õli ja 20 l. jahutuslöga:headbang:
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
A kas sa seda lahjendama ei pidanud? nt. mul müüdav -94 kraadi vajab tingimata lahjendamist, (-94 kr. on teoreetiline), kui see sisse panna lahjendamata talub ta ainult -12 kraadi.... muidugi on ka võimalik, et Sinu ostetud oli juba "valmis"Algselt postitas: part
ma otsin tartus (ülo juurest, ülo autokaubad, teguri tn) mingi rohelise ja valasin sisse küüliku "südamikku" . selline eriti mõnus mesine oli (võrreldes nt nende siniste tavaliste vesise olemisega tosoolidega), ja kui olin peaaegu täis valanud terve jahutuse kontuuri, hakkasin kanistri pealt täpsemalt uurima - kontsentraat, - 50 kraadi. kõike lubas teha, korrokaitsest määrivate omadusteni olid kiidulaulud sildil kirjas, hinda kah ei olnud eriti, vist paar sotti midagi... eks vast ikka parem kui paljas vesi
Normaalne, Trionic...ega sellist mootorihiiglast paari liitriga ikka ei jahuta 
Palju mahub:
900 '83-'93 --> 10L
900 '94-'98 2,0/2,3 --> 8,5L
900 2,5V6 --> 8L
9000 2,0/2,3 --> 9L
9000 3,0V6 --> 8,5L
9-3 --> 8,5L
9-5 2,3 --> 7,4L
9-5 3,0 --> 7,2L

Palju mahub:
900 '83-'93 --> 10L
900 '94-'98 2,0/2,3 --> 8,5L
900 2,5V6 --> 8L
9000 2,0/2,3 --> 9L
9000 3,0V6 --> 8,5L
9-3 --> 8,5L
9-5 2,3 --> 7,4L
9-5 3,0 --> 7,2L
Esteks võiks klassik 900 mu meelest olla siiski 78 - 93 aastakäigud (täpsem liigitus ehk 78-81; 81-86 ja 87-93), teiseks praktikas ei saa ma aru, kuidas sinna 10 l ära topitakseAlgselt postitas: sebastian
900 '83-'93 --> 10L


Või on vähjad äkki selle kivi all, et vana vedelik või vastavalt loputusvesi jääb kuhugi mingis koguses sisse

Sellega oleks ka põhjendatav jahutusvedeliku külmataluvuse langus ...
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! 

Eks muidugi oleks õigem klassikut juba '78 alates panna, aga mul pole käepärast andmeid enne '83 toodetud masinate kohta
...niisama lambist pakkuda ei julgenud.
Aga usutavasti olid mahud juba '78 alates samad.
Mulle küll tundub, et radika põhi on kõige madalam koht (õigemini alumine lõdvik) vedeliku jaoks...et kui radikas tühi, peaks ta ka mujalt kadunud olema. Aga mine sa tonti tea
.
...õli mahuks näitab mul ka 5L, aga 5-liitrises kankus on vähemalt pool liitrit veel järel. Krt. teab, äkki hoiab osa vedelikku kramplikult toruseinte küljes ennast kinni
(ma ei tahaks küll vaielda, aga kas 900 ei paisatud müüki mitte '79 aastal? Kui muidugi selle järgi väljalaskeaastat on üldse õige võtta. Tarkades raamatutes on classic ikkagi alates '79 mainitud)

Aga usutavasti olid mahud juba '78 alates samad.
Mulle küll tundub, et radika põhi on kõige madalam koht (õigemini alumine lõdvik) vedeliku jaoks...et kui radikas tühi, peaks ta ka mujalt kadunud olema. Aga mine sa tonti tea

...õli mahuks näitab mul ka 5L, aga 5-liitrises kankus on vähemalt pool liitrit veel järel. Krt. teab, äkki hoiab osa vedelikku kramplikult toruseinte küljes ennast kinni

(ma ei tahaks küll vaielda, aga kas 900 ei paisatud müüki mitte '79 aastal? Kui muidugi selle järgi väljalaskeaastat on üldse õige võtta. Tarkades raamatutes on classic ikkagi alates '79 mainitud)
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
aga kas sa plokist lasid ka veed välja? sealt tulebki see "puudujääv" osaAlgselt postitas: Ryhkija
Või on vähjad äkki selle kivi all, et vana vedelik või vastavalt loputusvesi jääb kuhugi mingis koguses sisse??

Algselt postitas: RyhkijaEsteks võiks klassik 900 mu meelest olla siiski 78 - 93 aastakäigud (täpsem liigitus ehk 78-81; 81-86 ja 87-93), teiseks praktikas ei saa ma aru, kuidas sinna 10 l ära topitakseAlgselt postitas: sebastian
900 '83-'93 --> 10Lno üle 8 ei pane kuhugi mul pool 5l-st kankut siiani pagassis
Või on vähjad äkki selle kivi all, et vana vedelik või vastavalt loputusvesi jääb kuhugi mingis koguses sisse??
Sellega oleks ka põhjendatav jahutusvedeliku külmataluvuse langus ...
Plokk ja salongi soojusvaheti jäävad vedelikku täis,sealt see paar liitrit.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989