Õli reostumine
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 925
- Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc
Mis võib põhjustada mootoriõli reostumist ehk õli värvuselt süsimust? Õliks 5W30 GM kirjadega potsikust. Õli mootoris olnud vähem kui 1000 kilomeetrit aga pealevaadates tundub nagu oleks vanas diiselmootoris olnud juba 30000 kilomeetrit. Mootor ise 2.3 bensiin 136 kw. Ja autoks 9-5.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Pikad hooldusvälbad kui õli mittevahetamist selleks arvata . :)
Kolvid ei puutu asjasse.
Nüüd su uus õli leotab pasa lahti ja siis mootor jookseb kokku. Hea oleks karter ära võtta ja õlivõtu sõel üle vaadata ja ära puhastada. lihtne töö võrreldes mootori vahetusega.
Kolvid ei puutu asjasse.
Nüüd su uus õli leotab pasa lahti ja siis mootor jookseb kokku. Hea oleks karter ära võtta ja õlivõtu sõel üle vaadata ja ära puhastada. lihtne töö võrreldes mootori vahetusega.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 925
- Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc
Auto on mul olnud umbes 5000 km ja mina olen kaks korda õli vahetanud. Õlivõtu sõel on kontrollitud ja see oli puhas. Ehk siis tuleb jälle õli vahetada. No pole hullu. Õnneks see ei maksa suurt midagi.
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Kuna oman kanaliga garaaži, siis minu õlivahetus reeglina selline, et reedel sõidust tulles punn alt ära ja lasen õli vanni jooksma. Nii ta seal tilgub pea 24h, siis järgmine päev lähen vahetan filtri ära ja panen uue õli sisse, nii olen täheldanud, et õli püsib kauem puhas kuna on aega oodata millal see vana läbitöötanud õli võimalikult suures mahus välja tilgub. Kui on võimalust, siis võid nii proovida. Tavapärasel õlivahetusel, kus pole aega oodata jääb vana musta õli ikka arvestatav kogus sisse ja see must õli määrib ka uue kiirelt mustaks.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Kuna oman kanaliga garaaži, siis minu õlivahetus reeglina selline, et reedel sõidust tulles punn alt ära ja lasen õli vanni jooksma. Nii ta seal tilgub pea 24h, siis järgmine päev lähen vahetan filtri ära ja panen uue õli sisse, nii olen täheldanud, et õli püsib kauem puhas kuna on aega oodata millal see vana läbitöötanud õli võimalikult suures mahus välja tilgub. Kui on võimalust, siis võid nii proovida. Tavapärasel õlivahetusel, kus pole aega oodata jääb vana musta õli ikka arvestatav kogus sisse ja see must õli määrib ka uue kiirelt mustaks.
100% nagunii ei saa kätte.
Veel lahendus: osta odavam õli, vana välja, siis värske "odav" sisse anda mõned minutid töötada mootorile, siis taas välja ja peale seda juba kvaliteetne uus õli.
__In Boost We Trust__
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 925
- Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc
Seda, et mingi kogus jääb vana õli sisse ma tean aga no sellist asja pole ma varem ühegi oma autoga näinud. Ma mõtlen, et uus õli nii ruttu NII mustaks läheb. Eks ma teen proovi siis 1000 kilomeetrise välpadega. Kui asi on ainult selles, et uus õli peseb vana saasta lahti siis nii peaks sellest kuni 5 vahetusega lahti saama. Hetkel värvub õli 1000 kilomeetriga täiesti süsimustaks
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 925
- Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc
2003 aasta auto. Karteri tuulutuse KIT on paigaldatud ja Werneril palusin ka vaadata kas on õigesti paigaldatud. Leidis, et üks valge ühesuunaline klapp oli tagurpidi. Pani uue klapi õigetpidi ja rohkem kommentaare ei teinud. See oli umbes 1500 kilomeetrit tagasi. Peale seda on vahetatud turbo ja koos sellega ka mootoriõli. Eelmine õli oli samasugune süsimust vedelik nagu praegunegi. Aga siis oli õli mootoris u 4000 kilomeetrit praegune on olnud 1000 kilomeetrit.
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
See üks klapp tegi pahandust, seest mootori tahmaseks ja soodustas kiiremat turbo surma. Nüüd vast ei peaks nii ruttu mustaks minema.
__In Boost We Trust__
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
õlivahetusmetoodikast rääkides - ma panen tühjaks nõrutatud (aga veel sooja) mootori ka käima. Ca 5sek tühikäiku, üks gaasivajutus ca 3krpm-le ja väljasuretamine. Selle järel kostab karteripunni all taas õlisorinat. Pumbast, torustikust ja õliradikast lööb nii veel mingi koguse õli välja. Käivitamine rahuliku tühikäiguga, et õlirõhu ilma piinamata üles saaks.
soe mootor on sel protsessil oluline, kuna vähemalt mingitel tootjatel on õliradika eel "termostaat".
protsessi rakendamine omal vastutusel, kuigi ma ei loe lühikest õlita pöörlemist mootorile ohtlikuks ja harrastasin ka oma turboSaabil.
soe mootor on sel protsessil oluline, kuna vähemalt mingitel tootjatel on õliradika eel "termostaat".
protsessi rakendamine omal vastutusel, kuigi ma ei loe lühikest õlita pöörlemist mootorile ohtlikuks ja harrastasin ka oma turboSaabil.
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
õlivahetusmetoodikast rääkides - ma panen tühjaks nõrutatud (aga veel sooja) mootori ka käima. Ca 5sek tühikäiku, üks gaasivajutus ca 3krpm-le ja väljasuretamine. Selle järel kostab karteripunni all taas õlisorinat. Pumbast, torustikust ja õliradikast lööb nii veel mingi koguse õli välja. Käivitamine rahuliku tühikäiguga, et õlirõhu ilma piinamata üles saaks.
soe mootor on sel protsessil oluline, kuna vähemalt mingitel tootjatel on õliradika eel "termostaat".
protsessi rakendamine omal vastutusel, kuigi ma ei loe lühikest õlita pöörlemist mootorile ohtlikuks ja harrastasin ka oma turboSaabil.
Miks sa seda kirjutad?? Mõni teebki selle lolluse järele!? :?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
9-5 2,3b on termostaat õlifiltri korpuse sees,avanemistemp. peaks olema nii 105 c. Mina keeran esimesena võimalikult ruttu filtri ära,sest pole selgeks teinud,millise kanali kaudu õli liigub ja kuidas.osa õli võib sellele vaatamata nö.radikasse jääda,sest ülespoole ei taha voolata.Lisaks veel ,et parematel filtritel on õli tagasivoolu klapp,mis ei lase seisva mootoriga õlil läbi filtri karterisse tagasi voolata.
Saan harva sõita SAABIGA.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 925
- Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc
No mootorisse õlivahetusel jääv õlikogus ei ole nüüd nii suur, et kogu 4 liitrit koheselt pigimustaks värviks. Kui õlivahetuseks kuluv kogus on 4 liitrit siis ma ei usu, et mootorisse jääb sisse rohkem kui 150 ml vana õli. See kogus ei tohiks küll kuidagi värsket õli ära rikkuda.
See 100ml jääb juba põhja peale,ilma ,et punnist välja tuleks.Siin tilk seal tilk,vanarahvaski räägib tõrvatilast meepotis,lisaks kõik mootori sisepinnad on mustad,kust puhas õli võtabki seda sodi ,millest ei saa enne lahti,kui mootori rem. käigus detailide pesuga.
Saan harva sõita SAABIGA.
õlivahetusmetoodikast rääkides - ma panen tühjaks nõrutatud (aga veel sooja) mootori ka käima. Ca 5sek tühikäiku, üks gaasivajutus ca 3krpm-le ja väljasuretamine. Selle järel kostab karteripunni all taas õlisorinat. Pumbast, torustikust ja õliradikast lööb nii veel mingi koguse õli välja. Käivitamine rahuliku tühikäiguga, et õlirõhu ilma piinamata üles saaks.
soe mootor on sel protsessil oluline, kuna vähemalt mingitel tootjatel on õliradika eel "termostaat".
protsessi rakendamine omal vastutusel, kuigi ma ei loe lühikest õlita pöörlemist mootorile ohtlikuks ja harrastasin ka oma turboSaabil.
Miks sa seda kirjutad?? Mõni teebki selle lolluse järele!? :?
Turbomootoril kah niiviisi või? Et laseks turbo ilma õlita pöörlema, no ma ei tea...:mad:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Palju tühja poleemikat, sekka mõni tarkusetera ka. Mõni "õpetus" kõlab lausa kuriteona mootori vastu.
Antud bens.mootorite täielik õlikogus on 5,4 liitrit (loe viis koma neli). ÕV käigus väljutad 4-4,5l. sõltuvalt, kaua tilkuda lased. Turbomootori õlifiltrit vahetades teevad mõtlevad inimesed seda võimalikult kiiresti, vältimaks torustiku täielikku tühjenemist ja täites uue filtri eelnevalt (turbo õlivõtt).
Lased ploki purukuivaks nõrguda, peaksid õlirõhu pärast ilma käivitamata üles saama. Liitri jagu jääb sisse ikkagi.
Korra juba bituumeniks lastud õlidega sõites hilisemalt sealt mootorist uueväärse välimusega õli välja lasta on soovunelm. Kogu õliga kokkupuutuv pind, eriti klapikambri- ja otsakaanetagune on kaetud vaigu/tahma kihiga, mida uus ja heade pesemisomadustega õli kohe lahti leotama asub.
Pole vahet, mis värvi see õli on, kui ta oma põhifunktsiooni edukalt täidab.
Antud bens.mootorite täielik õlikogus on 5,4 liitrit (loe viis koma neli). ÕV käigus väljutad 4-4,5l. sõltuvalt, kaua tilkuda lased. Turbomootori õlifiltrit vahetades teevad mõtlevad inimesed seda võimalikult kiiresti, vältimaks torustiku täielikku tühjenemist ja täites uue filtri eelnevalt (turbo õlivõtt).
Lased ploki purukuivaks nõrguda, peaksid õlirõhu pärast ilma käivitamata üles saama. Liitri jagu jääb sisse ikkagi.
Korra juba bituumeniks lastud õlidega sõites hilisemalt sealt mootorist uueväärse välimusega õli välja lasta on soovunelm. Kogu õliga kokkupuutuv pind, eriti klapikambri- ja otsakaanetagune on kaetud vaigu/tahma kihiga, mida uus ja heade pesemisomadustega õli kohe lahti leotama asub.
Pole vahet, mis värvi see õli on, kui ta oma põhifunktsiooni edukalt täidab.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989