Õli reostumine

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Vasta
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 926
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#1

Mis võib põhjustada mootoriõli reostumist ehk õli värvuselt süsimust? Õliks 5W30 GM kirjadega potsikust. Õli mootoris olnud vähem kui 1000 kilomeetrit aga pealevaadates tundub nagu oleks vanas diiselmootoris olnud juba 30000 kilomeetrit. Mootor ise 2.3 bensiin 136 kw. Ja autoks 9-5.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#2

Kulunud kolvigrupp.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 926
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#3

Kas kulunud kolvigrupiga ei peaks mootor ka õli tarbima? Õlikulu samas ei ole.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

Pikad hooldusvälbad kui õli mittevahetamist selleks arvata . :)
Kolvid ei puutu asjasse.

Nüüd su uus õli leotab pasa lahti ja siis mootor jookseb kokku. Hea oleks karter ära võtta ja õlivõtu sõel üle vaadata ja ära puhastada. lihtne töö võrreldes mootori vahetusega.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 926
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#5

Auto on mul olnud umbes 5000 km ja mina olen kaks korda õli vahetanud. Õlivõtu sõel on kontrollitud ja see oli puhas. Ehk siis tuleb jälle õli vahetada. No pole hullu. Õnneks see ei maksa suurt midagi.
Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 1053
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#6

Kuna oman kanaliga garaaži, siis minu õlivahetus reeglina selline, et reedel sõidust tulles punn alt ära ja lasen õli vanni jooksma. Nii ta seal tilgub pea 24h, siis järgmine päev lähen vahetan filtri ära ja panen uue õli sisse, nii olen täheldanud, et õli püsib kauem puhas kuna on aega oodata millal see vana läbitöötanud õli võimalikult suures mahus välja tilgub. Kui on võimalust, siis võid nii proovida. Tavapärasel õlivahetusel, kus pole aega oodata jääb vana musta õli ikka arvestatav kogus sisse ja see must õli määrib ka uue kiirelt mustaks.
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#7

Kuna oman kanaliga garaaži, siis minu õlivahetus reeglina selline, et reedel sõidust tulles punn alt ära ja lasen õli vanni jooksma. Nii ta seal tilgub pea 24h, siis järgmine päev lähen vahetan filtri ära ja panen uue õli sisse, nii olen täheldanud, et õli püsib kauem puhas kuna on aega oodata millal see vana läbitöötanud õli võimalikult suures mahus välja tilgub. Kui on võimalust, siis võid nii proovida. Tavapärasel õlivahetusel, kus pole aega oodata jääb vana musta õli ikka arvestatav kogus sisse ja see must õli määrib ka uue kiirelt mustaks.

100% nagunii ei saa kätte.
Veel lahendus: osta odavam õli, vana välja, siis värske "odav" sisse anda mõned minutid töötada mootorile, siis taas välja ja peale seda juba kvaliteetne uus õli.
__In Boost We Trust__
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 926
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#8

Seda, et mingi kogus jääb vana õli sisse ma tean aga no sellist asja pole ma varem ühegi oma autoga näinud. Ma mõtlen, et uus õli nii ruttu NII mustaks läheb. Eks ma teen proovi siis 1000 kilomeetrise välpadega. Kui asi on ainult selles, et uus õli peseb vana saasta lahti siis nii peaks sellest kuni 5 vahetusega lahti saama. Hetkel värvub õli 1000 kilomeetriga täiesti süsimustaks
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#9

Mis aasta auto? Kuni 2004 kontrolli kindlasti karteri tuulutust ja klappid üle.
__In Boost We Trust__
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 926
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#10

2003 aasta auto. Karteri tuulutuse KIT on paigaldatud ja Werneril palusin ka vaadata kas on õigesti paigaldatud. Leidis, et üks valge ühesuunaline klapp oli tagurpidi. Pani uue klapi õigetpidi ja rohkem kommentaare ei teinud. See oli umbes 1500 kilomeetrit tagasi. Peale seda on vahetatud turbo ja koos sellega ka mootoriõli. Eelmine õli oli samasugune süsimust vedelik nagu praegunegi. Aga siis oli õli mootoris u 4000 kilomeetrit praegune on olnud 1000 kilomeetrit.
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#11

See üks klapp tegi pahandust, seest mootori tahmaseks ja soodustas kiiremat turbo surma. Nüüd vast ei peaks nii ruttu mustaks minema.
__In Boost We Trust__
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 926
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#12

Ma usun, et turbo oli juba ostes vigane, nagu ka kõik muu sellel autol. Aga esialgu toon õlivahetus välba 1000 kilomeetri peale ja loodan, et nii saan probleemist lahti.
13piisab
Postitusi: 470
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#13

õlivahetusmetoodikast rääkides - ma panen tühjaks nõrutatud (aga veel sooja) mootori ka käima. Ca 5sek tühikäiku, üks gaasivajutus ca 3krpm-le ja väljasuretamine. Selle järel kostab karteripunni all taas õlisorinat. Pumbast, torustikust ja õliradikast lööb nii veel mingi koguse õli välja. Käivitamine rahuliku tühikäiguga, et õlirõhu ilma piinamata üles saaks.
soe mootor on sel protsessil oluline, kuna vähemalt mingitel tootjatel on õliradika eel "termostaat".

protsessi rakendamine omal vastutusel, kuigi ma ei loe lühikest õlita pöörlemist mootorile ohtlikuks ja harrastasin ka oma turboSaabil.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#14

õlivahetusmetoodikast rääkides - ma panen tühjaks nõrutatud (aga veel sooja) mootori ka käima. Ca 5sek tühikäiku, üks gaasivajutus ca 3krpm-le ja väljasuretamine. Selle järel kostab karteripunni all taas õlisorinat. Pumbast, torustikust ja õliradikast lööb nii veel mingi koguse õli välja. Käivitamine rahuliku tühikäiguga, et õlirõhu ilma piinamata üles saaks.
soe mootor on sel protsessil oluline, kuna vähemalt mingitel tootjatel on õliradika eel "termostaat".

protsessi rakendamine omal vastutusel, kuigi ma ei loe lühikest õlita pöörlemist mootorile ohtlikuks ja harrastasin ka oma turboSaabil.

Miks sa seda kirjutad?? Mõni teebki selle lolluse järele!? :?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
entson
Postitusi: 509
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#15

9-5 2,3b on termostaat õlifiltri korpuse sees,avanemistemp. peaks olema nii 105 c. Mina keeran esimesena võimalikult ruttu filtri ära,sest pole selgeks teinud,millise kanali kaudu õli liigub ja kuidas.osa õli võib sellele vaatamata nö.radikasse jääda,sest ülespoole ei taha voolata.Lisaks veel ,et parematel filtritel on õli tagasivoolu klapp,mis ei lase seisva mootoriga õlil läbi filtri karterisse tagasi voolata.
Saan harva sõita SAABIGA.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 926
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#16

No mootorisse õlivahetusel jääv õlikogus ei ole nüüd nii suur, et kogu 4 liitrit koheselt pigimustaks värviks. Kui õlivahetuseks kuluv kogus on 4 liitrit siis ma ei usu, et mootorisse jääb sisse rohkem kui 150 ml vana õli. See kogus ei tohiks küll kuidagi värsket õli ära rikkuda.
entson
Postitusi: 509
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#17

See 100ml jääb juba põhja peale,ilma ,et punnist välja tuleks.Siin tilk seal tilk,vanarahvaski räägib tõrvatilast meepotis,lisaks kõik mootori sisepinnad on mustad,kust puhas õli võtabki seda sodi ,millest ei saa enne lahti,kui mootori rem. käigus detailide pesuga.
Saan harva sõita SAABIGA.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#18

õlivahetusmetoodikast rääkides - ma panen tühjaks nõrutatud (aga veel sooja) mootori ka käima. Ca 5sek tühikäiku, üks gaasivajutus ca 3krpm-le ja väljasuretamine. Selle järel kostab karteripunni all taas õlisorinat. Pumbast, torustikust ja õliradikast lööb nii veel mingi koguse õli välja. Käivitamine rahuliku tühikäiguga, et õlirõhu ilma piinamata üles saaks.
soe mootor on sel protsessil oluline, kuna vähemalt mingitel tootjatel on õliradika eel "termostaat".

protsessi rakendamine omal vastutusel, kuigi ma ei loe lühikest õlita pöörlemist mootorile ohtlikuks ja harrastasin ka oma turboSaabil.

Miks sa seda kirjutad?? Mõni teebki selle lolluse järele!? :?

Turbomootoril kah niiviisi või? Et laseks turbo ilma õlita pöörlema, no ma ei tea...:mad:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#19

Kasutaja 13piisab "nippi" kasutavad mitmed tuttavad kodanikud kusjuures, ainsa vahega, et lastakse starterit ringi paar tiiru mitte käima ei panda mootorit. Isiklikult pisut pelgan sellist asja just turbo pärast.
tarmiit
Saabiklubi liige
Postitusi: 394
Liitunud: K Juul 28, 2004 23:45
Asukoht:
Auto:

#20

Lahe lugeda,kuidas õlivahetusest on tehtud raketiteadus!
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#21

Lahe lugeda,kuidas õlivahetusest on tehtud raketiteadus!
Aga vähemalt ei ole ajukirurgia..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#22

Palju tühja poleemikat, sekka mõni tarkusetera ka. Mõni "õpetus" kõlab lausa kuriteona mootori vastu.

Antud bens.mootorite täielik õlikogus on 5,4 liitrit (loe viis koma neli). ÕV käigus väljutad 4-4,5l. sõltuvalt, kaua tilkuda lased. Turbomootori õlifiltrit vahetades teevad mõtlevad inimesed seda võimalikult kiiresti, vältimaks torustiku täielikku tühjenemist ja täites uue filtri eelnevalt (turbo õlivõtt).
Lased ploki purukuivaks nõrguda, peaksid õlirõhu pärast ilma käivitamata üles saama. Liitri jagu jääb sisse ikkagi.

Korra juba bituumeniks lastud õlidega sõites hilisemalt sealt mootorist uueväärse välimusega õli välja lasta on soovunelm. Kogu õliga kokkupuutuv pind, eriti klapikambri- ja otsakaanetagune on kaetud vaigu/tahma kihiga, mida uus ja heade pesemisomadustega õli kohe lahti leotama asub.

Pole vahet, mis värvi see õli on, kui ta oma põhifunktsiooni edukalt täidab.
Vasta