M: Saab 96 2D Sedan 96-V4/2500, 1974, Ivomets

Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7154
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#1

T Jaan 17, 2012 17:31

Taas üle kolme aastakümne sai ostatud endale üks saab 96.
Olen juba tükk aega silmad lahti vaatanud ja uurinud, et kust saaks midagi sellist enam-vähem, kuhu kohe kaablirullitäis keevitustraati ja vagunitäis plekki vaja ei läheks.
Nüüd vist leidsin. masina sain oma esimese saabimehe-autoriteedi Martini käest. Kui ma möödund sajandi keskpaigas Martini roosat masinat nägin siis sellest ajast peale ma unenägusid enam ei näinud. See oli ikka selline iludus, kenadus ja kui ühel mingil külmal talvepäeval kuskil Nõmmel ka Martinit ise nägin ja juttu ajasin, siis olin küll väga õnnelik ja rõõmus, et tean sellist kuulsust, kelllel saab 96 ja kes ka rootsis ülemaailmsel kokkutulekul oma 96 ga käinud; ja eks noh mõtlesin siis, et prooviks ise kah ühe 96 teha.
Muideks, uurisn martinilt, et palju siis huvilisi on olnud, kogu selle aja jooksul, mis masin siin müügis, siis vastuseks sain, et üks väliseestlase moodi hästi viisakas mees oli suvepoole vaatamas käinud aga lõpuks tõi ta endale soomest. ( me muidugi teame, kes too on; ta tervitab meid tihti, kui meie saabikestega midagi juhtub ja me abi otsima läheme)
Aga nüüd autost.
Sõites Pärnu poole uurisin mis paberipahna ta mulle kaasa andis. Paberiteks ise auto ajalugu ühesõnaga... aastast 1973. Silmad võttis märjaks kui aastal 2000 juba see käsi , mis kõike üle 30 aasta ülestähendanud juba värisevaid numbreid ja tähti maalind....
ja muidugi veel oli Soome Muuseumiregistri pass, või kuidas seda kutsutakse.

Autoga jõudsin Pärnu täitsa normaalselt, 110 jooksis välja ja möödasõitudel hätta ei jäänud. Kodus tegin tunni tööd ja nüüd peaks olema parem kui kunagi varem!
Hea, et see auto maha põlenud veel polnud!! Karburatorisse mineva bensiinivooliku ots oli ammusest ajas praguline ja kust bensiini sisselaske peale juba ammmu tilkunud, nii et seal korralik vaigu kiht juba peale tekkinud. Siis sai veel klapivahed tehtud, mis olid kõik olemas aga väga, väga napid , karburaator ja tühikäik tunde järgi reguleeritud ja nüüd võiks sõita nagu. Ah ja veel klaasipesu vee paagi voolik sai paagi pesa õigest august välja toodud ja see kah nüüd töötab. Tunniga jõudis päris palju ;)
Mootori rihm tundub kah veel originaal olema, seega koduümbert suurt kaugemale ilma uue rihmata või sukkpükstes naiseta minna ei julge. Aga sõitis hästi! Eriti meeldis see vaikse hääl.... mitte nagu mu sinisel.
Esmamulje järgi tundub kõige viletsam see laiguline välimus ja puuduvad liistud ustel ja tiibadel. Tõenäoliselt tuleb esitiivad eemaldada ja mõned praod kinni keevitada ja tagaservad fikseerida. Aga muidu tehnika esmapilgul tundub OK. Ülevaatuselt käisime kah Martiniga koos läbi ja läbi ta läks kuigi riided veel selle sumpsist tuleva rikkabensuhaisuga koos.

Pilt

Pilt
jätkan...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Ets
Postitusi: 390
Liitunud: K Veebr 06, 2008 16:13
Asukoht:
Auto:

#2

T Jaan 17, 2012 17:35

loodan, et see "jätkan..." tähendab ka pilte ;)
Nakataja
Postitusi: 383
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#3

K Jaan 18, 2012 11:06

Nael kummi! Nüüd on taas üks hea põhjus Pärnusse sõit ette võtta. Sellised paberid auto ajaloo kohta on juba ise palju väärt.
Mis see 2500 sel mudeli numbris tähendab?
Kasutaja avatar
Thor
Postitusi: 506
Liitunud: K Nov 05, 2008 10:32
Asukoht:
Auto:

#4

K Jaan 18, 2012 11:36

Kui ma möödund sajandi keskpaigas Martini roosat masinat nägin...



1950-ndatel ? :)
Palju õnne uue pereliikme puhul!
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7154
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

K Jaan 18, 2012 15:38

panen kirja ka täönase tunni jooksul uuritu/puuritu.
Sõber tarmiit märkas kohe, et tagarattad lääpas all, muidugi sellest sain juba eile lumepeal sõites aru,,,, juhitavus selline nagu välgul, ei tea kuhu j'ärgmine hetk põrutab...

siis hakkasin ka õli taset vaatama; mille järel tuli tahtmine poodi uue õlivarda järele minna; ei ulatunud õlini, mis muud. eile sai veel küsitud, et kas valasid juurde, et kas on....
kui ei olnud õli, siiis ok, aga teine variant, et sööb õli nagu bensiini, samas väga sinine suits taga ei ole.... uurime/ vaatame veel. uue õliga oli isegi külmalt rõhku, soojaks laseme pärast.
pärast seda kui toore automaatikat sai väänatud-keeratud hakkas ka külmast peast pöördeid hoidma ja sellega ehk veel paar korda külmalt näppida, siis peaks ehk saama...
... kui esimese silindri ka tööle saab. tõenäoliselt mõni klapipesa või klapp põlenud täiega ja survet pole.
ah, see pole kah asi üks mootor uute rõngaste ja kaantega kokku panna.
aga homme uurime, kas käigukastis on ka õli? :thumb:

üks ilus pilt ka millegist kenast.

Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1709
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto:

#6

K Jaan 18, 2012 16:00

Huvitav, et sellist keret 2D sedaaniks nimetati... kuju järgi ütleks ikka kupee.

Mulle meeldis selle konkreetse auto välimus siis, kui ta oli "sõjalennuki nahaga" kaetud,
oli vist mingi aasta uunikute talveralliks üle kleebitud.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Ets
Postitusi: 390
Liitunud: K Veebr 06, 2008 16:13
Asukoht:
Auto:

#7

K Jaan 18, 2012 16:10

Öeldakse, et üks pilt räägib rohkem, kui tuhat sõna. Kui vaatan neid dokumente, siis ütleks, et sel korral on vastupidi. Sõnad on olulisemad kui pilt :) Tahan seda öelda, et väga muljetavaldav paberipahn koos auto ajalooga. Silma just märjaks ei võtnud (nagu ivometsal) aga väga ehe, eriti praegusel digi-nuti ajastul.
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 501
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#8

K Jaan 18, 2012 17:07

Taas üle kolme aastakümne sai ostatud endale üks saab 96.


Vaat sellest lausest ei saa aru. Kas eelmine oli enne 1982. aastat, juba Brežnevi ajal?
Aga muidu loe nagu Russowi kroonikat. Guugeldasin ja vaatasin, et kunagine omanik Alvar Jokinen elab tänase päevani Vaasa linnas. Võiksid talle tervisi saata, vanahärral oleks kindlasti hea meel. Mulle tundub neid pabereid lugedes, et vähe on mehi, kes oma naise ja laste eest nii hästi hoolitseks, kui see soomlane oma Saabi eest.
SAAB on tegusõna!
Jannes
Postitusi: 8
Liitunud: R Apr 04, 2008 11:06
Asukoht:
Auto:

#9

N Jaan 19, 2012 10:49

/.../
Muideks, uurisn martinilt, et palju siis huvilisi on olnud, kogu selle aja jooksul, mis masin siin müügis, siis vastuseks sain, et üks väliseestlase moodi hästi viisakas mees oli suvepoole vaatamas käinud aga lõpuks tõi ta endale soomest. ( me muidugi teame, kes too on; ta tervitab meid tihti, kui meie saabikestega midagi juhtub ja me abi otsima läheme)

Kusjuures, oli ka minul huvi selle ühiku vastu, kuid kuna praegu kulub raha muude asjade jaoks ja ka hoiustamiskoht on asju täis, ei hakanud müüjat tilkade näppimise eesmärgil tülitama. Hea, et asjaliku kaasfoorumlase kätte sai!
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7154
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#10

E Jaan 23, 2012 17:52

Taas tunnike auto seltsis veedetud.
Kiskusin küünlad maha ja siis selgus, miks 1 silinder üldse töötada ei taha, oli see, et küünla elektroodide vahe oli nii paksult põlenud õlist tekkivat jama täis, et vahet polnud ollagi. Panin manomeetri külge ja mõõtsin surved ära. 10,6; 8,5; 7,7 ja 4,5: või midagi sellist oli. Selline tulemus saadakse siis kui klapivahesid ei ole või nad niii väikeseks tehakse, et mootor vaikselt ilma tiksuta käiks ja tulemuseks, et pinnad ära põlevad.
Aga juhi istme narvandav istmenahk on nüüd korras nagu lausa suisa!

Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1230
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#11

E Jaan 23, 2012 19:29

Vahva, eriti, et sihuke täisajalugu alles :) ja et see nüüd kõik Ivometsa hoole all on. Tuleb üks trett Pärnusse seda vaatama ikka ette võtta, aga näis millas sobiv võimalus tekib.
Jõudu, Ivomets :thumb:
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7154
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#12

E Jaan 23, 2012 21:01

muidugi siin nädalavahetusel leidsime, et saab 96 turvavöö istmete vahelised kinnitused on aja jooksul teistpidi keeratud; kui kunagi olid nupud all, siiis mingist ajast keerati need lahtipäästmise nupud üles mugavuse pärast vist??

tegelt on mul mõningaid asju kah vaja. äkki kellegil on midagi pakkuada; siiis ehk saaks komplekti kokku:

kõrvalistuja poolne päikesesirm
kapotil olev klaasipesu pihusti
ukse alla äärde käiv kummitihend
esitiibadele käivad aluse peal olevad SAAB kirjad
juhiuksele sirge polstripapp.
tagumised porilapakad, nii ratta ette kui ka taha.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7154
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#13

K Veebr 01, 2012 18:08

Hingele ei andnud rahu , et ei tea, mis seal mootori sees küll on ja et saada rahu, siis muidugi otsustasin mootori avada.

See masin on esimene 96 mul kus ma näen asju,mida ma kunagi varem näinud pole: näiteks kuidas kapoti avamise tross kinni käib. tavaliselt on pandud traadiga ja näpitsatega.

Esimese asjana plokikaaned maha ja ei mingit üllatust, KÕIK väljalaske klapid on pessa sisse põlenud.
Karteripõhja eemaldamisel oli seal põhjas terve hunnik tekstoliiditükke ja natukene ka saale jäänuseid. Kah ei midagi erilist. Näha olnud, et mootor kunagi avatud; sellest räägib suur hunnik silikooni, mis tihendite vahelt välja ajab.
Ju kunagi on väikene tekstoliithammasratas puruks läinud. Ja millest?-- ikka liigsest genekarihma pingutamisest; Sellest sodid ka mõlemad tasakaalustusvõlli saaled; kuigi mingi 1/4 jagu veel oli seal peal seda libisevat kihti; päris terasrõngaga veel tegu ei olnud.
Ah ja veel ühel kolvil oli paksem surverõngas tükkideks ja kahel kolvil olid kolvirõnga otsajäljed kolvidese mõnusad süvendid sisse ajanud ja ühel kolvil oli veel kahe rõnga vahelisesosas pragu. Aga 2 kolbi saab kenasti kasutada.
Vända -ja kepsusaaled väga uhked nägid välja, samuti võllikaelad ise. See 200000 km, ei tee ju midagi, kui õli sees on.
Igaljuhul uued kaaned läksid töökotta, kus klapid-asjad korda tehakse, et mulle jääb vaid mutrite keeramise vaev.
Ah veel, hooratas oli kunagi libisevast sidurist lausa praguliseks põletatud, aga see ei vaja märkimist. küll varsti sõidab taas ja paremini kui kunagi varem.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7154
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#14

R Veebr 03, 2012 20:36

Tänasega on asjad niikaugel, et mootor hakkab kokku saama, tegelikult veel sidur ja karburaator panna, siis peaks olema nagu päris.
tehtud asjad:
2 kolbi vahetatud
uued kolvirõngad
uued plokikaanetihendid
silindrid kergelt hoonitud
uued korralikud plokikaaned
kasutatud korralikud tasakaalustusvõlli saaled pandud
klapipesad freesitud, solvendatud (65 eur)
vända esi- ja tagasimmer vahetatud
suur jaotushammasratas vahetatud
tehtud palju uusi tihendeid
generaator taastatud: uued laagrid (3 eur) ja harjad (3 eur)
hoorattal hammasvöö ümberpööratud
uus siduriketas
siduri survelaager määritud

igaljuhul mõnus on teha taas üle pika aja saab 96 mootorit.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
OVE
Postitusi: 79
Liitunud: N Mär 10, 2005 21:21
Asukoht:
Auto:

#15

R Veebr 03, 2012 22:12

mis see hammasvöö ümberpööramine endast kujutab?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7154
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#16

R Veebr 03, 2012 22:49

mis see hammasvöö ümberpööramine endast kujutab?


mittekorras starter ei hambu hammasvööga korrektselt ja see kahjustab hammasvöö hambaid ja teeb nad ümaraks ja tönntsiks kuni sinnamaale, et enam starterist käima ei saa.
. selle vöö teistpidi peale pannes on starteripoolsed habmapooled nagu uued.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7154
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#17

P Veebr 05, 2012 18:15

Nii, nüüdseks võiks külmad ilmad lõppeda, sest toased tööd on läbi ja mootor on koos ja peal ja peale selle sai tööle lõpuks kah!
Pagan, käima ei tahtnud ainult minna... aga hea, et sai natuke ilma küünaldeta ringi krutitud ja õlirõhu kenasti üles.
Käima seepärast ei läindki, et jagaja veel üle käimata ja sellise kollase sädemega mida ta praegu toodab pole nagu suurt midagi mootoris peale hakata. aga jagasin asja õigepea ära ja tegin sädevahed minimaalsed ja siis kroonis käivitamist edu! Töötab kenasti; aga noh õli paks nagu masuut ja temperatuur -275 kraadi ja ega selles supis miskit müra veel kuulda saa, tuleb lõunapoole üks pikem sõit teha, siiis saab aimu, kuis sees asjad töötavad. Aga praegu on küll vaikne ja nurrub kenasti. liiiga alla pöördeid veel ei lase, las töötab natukene sisse.
Tegemistest sai veel pea kõik lõdvikud uute ja paremate vastu vahetada, et julgeks ka koduümbert kaugemale minna, näiteks Uulu või Paikusele.
Siis panin veel plokisoojenduse kah peale, et oleks soe masin alati võtta, tulgu või +5.
Nüüd peaks keretöödele mõtlema ehk pigem värvimisele...
Mis see ühel tiival paar pragu kinnikeevitada on.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 501
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#18

P Veebr 05, 2012 18:22

aga noh õli paks nagu masuut ja temperatuur -275 kraadi


Kohutav! See peaks vist maailmarekord olema. Pärnu - külmapealinn.
SAAB on tegusõna!
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7154
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#19

P Veebr 05, 2012 19:46

tegelt tegin selle jagaja kah ära. kontaktid olid põlenud ja kondekas ka juba väga vana.
Nüüd peale 2,5 h. seisimist käivitus kohe. ja säde nagu sinine välk!
ei saand ju jätte nii väikest tööd homseks, sest muidu oleks külm öö raisku läindu. huvi hommikul vaadata, kuis tööle läheb.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7154
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#20

E Veebr 06, 2012 20:02

ei saa veel asjast jagu:
täna siis selgus, et laadida ei jõua. Mingid närused 13,6 V vaid. Õnneks järgmine pingeregulaator sobib talve nagu silmaauku. 14,6 V.
Aga hommikul käivitus nagu peab. S.t. natukene ikka gaasiga mängida nagu vanal autol kombeks.
ma ei kuijuta ette palju külmi hommikuid vaja läheks, et automaattoore saaks välja reguleeritud a nii nagu tänapäeva masinad, et vajutad gaasi ja keerad võtit ja kohe jääb parajatel pööretel käima ja ei sure välja ja siis soojenedes pöörded koha väga kõrgeks ei tõuse. mingi 160 külma hommikut vaja katsetada, siis ehk saab ka nii. Aga huvitav kuidas vanasti tehases tehti??
Või oligi nii, et iga masin tahtis omamoodi "stardiabi" - ühes käes tooretross, teise jala all gaasipedaal ja pea peab seal vahel aju osa täitma...:eureka:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7154
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#21

L Mär 03, 2012 16:56

suured tänud kasutajale Oll87 ja veel suuremad tänud vvs-ile, kes mulle Tartust läbi Tallinna roostes tagasillatala sebisid!
Nüüd on tala paikas ja eks mingiaeg saab sillastendi mindud.

see originaal tala oli ikka kõva paugu küljepealt saanud, et keresse augu lausa sisse lõi. kes 96 tagasilda näind, see teab, millega selline auk sinna tuleb.
Muidugi auto on põhja alt täiesti vingelt säilinud. sinna peale on pandud mingit grafiitõliga möginat, mis kõik kummidetailid on üles paisutand aga pleki roostest puutumata jätnud.
ja see mögin on ikka meletult liiva ja sodi külge võtnud, mis kihi nii paksuks ja raskeks teeb, et see maha hakkab kukkuma.


Pilt


Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
OVE
Postitusi: 79
Liitunud: N Mär 10, 2005 21:21
Asukoht:
Auto:

#22

L Mär 03, 2012 18:24

kuidas need vredestein snow+ rehvid ennast muidu õigustavad? pidamine lumes testide järgi pidavat super olema
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7154
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#23

L Mär 03, 2012 18:33


kuidas need vredestein snow+ rehvid ennast muidu õigustavad? pidamine lumes testide järgi pidavat super olema


ah-ah-haaa!! kindlasti on paremad kui suverehvid; talverehvidega võrrelda ei saa.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7154
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#24

R Mär 23, 2012 18:51

tänasega asi sealmaal, et võiks hakata nagu värvimise peale mõtlema.
aga kus ja kuidas, seda veel ei tea. hinnapakkumised on 1000....1500 vahel. oma pakkumist pole veel teinud.


Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7154
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#25

K Mär 28, 2012 18:06

nüüd sai siis proovitud, mismoodi uus tiib paika sobib.
poolt undi toksimist ja paigas oligi! veel vaja mõned kinnitusaugud õigeks puurida...
igaljuhul kui oleks ära värvind ja siis panema hakkanud, siis oleks oi, oi, oi...

Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta