Saab 900 2,1 ,5 doors 1993, ivomets

Vasta
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7569
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#1

L Dets 10, 2022 21:58

Ostsin endale saabi!
Alates mingi septembri algusest. Kui mingi sommi klassikuga sõitsin, hakkasin otsima, kust saama sellist,. millega talvel ka kimada saaks. Et mis poleks nagu prillikivi vaid millega tahaks ka lumes ja soolas sõita.
Nüüd lõpuks selle kõige suurema lumega tõin kuskilt Jõgeva ja Tartu vahelt ta omale koju! Kiiresti otsustasin ja läksin. deffil 20 aastat vanad hakkapelitta talvekad 5...6 mm mustrit ja treilal pea uueväärsed Lõuna -Prantsusmaa M+S id, mis nagu suvekad ikka! Aga ära tõin!!! Vaid kahest ristmikust libisesin mööda, treilal polnud tulesid ja deffil salongis vasak kõlar ei töötanud!!
Paras ront, mida mingi soome saabiärikast pettur müünud ja mõnede kohalike tyypide käes olnud. 450000 km spidol. Uus esiklaas vähemalt panud, muu puutumata!
Aga tegelikult on ikka päris hea! peale kaht poolikut päeva, mil natukene nokitsenud. Sõidab nagu siidi! Sai eile pea tutikad goodyearid alla pandud. Ja 2,1 on mõnus! Peaaegu nagu turbokas! Katalüsaator on pihta pandud, samuti eest kõlarid ja raadio. Roostet on tavaliselt, või nagunatukene vähem. Isegi nii, et hea tahtmise juures võib taastada kenaks ja kalliks.
Sõitmisel teine käik natukene kulumise märke annab. ABS kah peal ja töötab juba! Peale yhe pistiku liigutamist! Vedrustus ok, pehme ja salongis ikka päris vaikne! tundub, et kunagi ikka hästi hooldatud!
Soome numbriga veel. ARKi aja sain 22 ks. Kui kellegi sellise masina dokumente oleks üle, võiks kaupa teha.
Igaljuhul taas ülimõnus tunne hea autoga sõita!!!
Muidugi, panen lpg- gaasiseadme peale!! Selle pärast ma tahtsingi 16 valve mootorit, et õppida ka elektrooniliselt juhitavat gaasiseadet. :P
Kolmas pilt on tehtud järgmisel hommikul. Koju jõudsin õhtul kella 21.30 paiku, siis ei sadanud.


PiltPilt Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 788
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#2

P Dets 11, 2022 20:27

Äge! See peaks siis EZK mootorijuhtimisega olema, kus süüte info võetakse hoorattalt ja jagaja funktsioon on ainult kõrgepinge õigesse kohta suunamine (puudub andur, vihid ja vaakumregull), kui ma õieti mäletan. Päris huvitav, kuis ta gaasiga adapteerub.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7569
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

E Dets 12, 2022 21:07

Yhelt poolt päris hea
Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7569
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

R Dets 23, 2022 15:21

Nii, täna, 23.12. on auto enam vähem seal maal, et on arvel, on ylevatus, kindlustus ja on ka lpg- gaasiseade pandud. Ühesõnaga, et võiks nagu sõita!
Kogu see pull on rahas maksnud ca 1300 eur. Et umbes niipalju kulub, et üks risuks lastud masin taas tänavale saaks. Pluss oma töö!
Aga sõita on ikka hea! Ja see 2,1 väänab ikka päris korralikult! Kahju täitsa nastrehvidest. Edasistest töödest, et võiks tagant natukene keevitada, et vesi tuppa ei tuleks.
Aga kõige suurem häda on hoopis selles, et autost ei saa konivingu välja! külmast peast juba kannatab sõita aga kui läheb soojaks on hais kohutav! help!!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1911
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#5

R Dets 23, 2022 15:41

Hakka suitsetama.
entson
Postitusi: 445
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#6

R Dets 23, 2022 17:21

kas ülevaatusel gaasiseadme pärast jamasid ei olnud ? Said teh.passi ka märke ?
Saan harva sõita SAABIGA.
entson
Postitusi: 445
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#7

R Dets 23, 2022 17:24

Need konitopsid tuleb korralikult pesta ,need haisevad tühjalt ka, või on mõni kusagil veel vedelemas.
Saan harva sõita SAABIGA.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1159
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#8

R Dets 23, 2022 18:57

Eks korralik keemiline pesu teha, vaibad, istmed....lagi(mille pesu klassikul ilmselgelt lõppeb ripplaega)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7569
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#9

R Dets 23, 2022 20:16

entson kirjutas:
R Dets 23, 2022 17:21
kas ülevaatusel gaasiseadme pärast jamasid ei olnud ? Said teh.passi ka märke ?
Praegu veel gaasi passis pole. Aga saan korda. Vaja ettenäitamisel anda Kiri et palju autost kaalu eemaldatud ja palju juurde pandud. Ise võib selle teha. Siis ok. Võin nõu jagada sel Teemal lahkesti.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7569
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#10

R Jaan 13, 2023 21:42

Nüüd juba kuu möödas auto ostmisest ja järjest paremaks saab!
Juba võib mõlema külje pealt ilusaid pilte teha , samuti võib läbi loikude sõita, nii et salongi vett ei tuleks. Ehk natukene rattakoopaid keevitatud, samuti põhja alt mõni auk. lisaks värvitud mõni koht ja ohtrasti kõiksugu tegemisi, et rooste pidama saada ja et edasi ei läheks!
Esitule sain kah, ehk sain tagasi osta tule, mille ma kunagi müüsin ja mis kasutusse ei läinud! Taas tõsiasi, et saabi asju ei tohi müüa, hiljem ise ilma (. Taha sai kõlarid pandud ja natukene saab ka muusikat kuulata aga sound on saast praegu täiega.
Aga kõige mõnusam on ikka sõita! 2,1 mootoril seda väänet ikka on.
Huvitav, kas sellele 2,1 mootorile mingeid tuuninguid ka tehtud on? v a. see, mis tehasest tehtud. äkki keegi kuskilt lääne foorumitest midagi lugend?
Mingi 1000 + km ka juba gaasiga sõitnud. Töötab. Kulu veel ei tea aga nii 8 eur/ 100 km peale lumises linnas vist on. Mõtlesin, et käin gaasifirmast läbi ja Üv punktist kah, vaatan , uurin, mis segud on.
Vaja oleks lisaks eelpool mainitule tagumisi porilapakaid, ja ka esimesi ehk, millel servad terved, mille sisse see tiiva plastikliist läheb. lisaks veel vaja salongi õhufiltrit ja tegelt ka 2,1 mootori õhufiltri kopsikut. see mingi eriline, vist.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7569
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

E Jaan 23, 2023 20:03

No nyyd saab siis esimese mingi aruande teha, et palju siis raha kulub gaasiklassikuga sõitmiseks. Sõidetud sai mingi 1000+ km ja selle aja jooksul sai tangitud 10 liitrit bensiini ca 16 eur eest ja kolm korda gaasi ca 70 euri eest. Enamus linnasõit, vaid paar korda maanteel käinud. Ja kogu kulu tuli 8,2 eur/ 100 km. Subaruga saab vist kopikajagu odavamalt. Saabil läheb külmalt ca 3,5 km, et gaasile lülituks, subaru 1...1,5 km asemel. Samuti pole saabiga segusid mõõtmas veel käinud.

Esisilla kokkujooks sai kah paika. Oli mingi 5mm kokku, käitus väga kummaliselt, eriti libedamatel lõikudel. Samuti said vahetatud roolilati kaitsekummid, üks sharniir ja yks rooliots. Lisaks stabikavarda kummipuksidele plekist puksid sisse tehtud. Hea on!
Kui Õõtsakinnituste juurest veel natukene keevitada, ( seal on tehtud juba kord), siis saaks ka põhja alt viisakaks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
hendrik0701
Postitusi: 34
Liitunud: N Juul 14, 2011 15:21
Asukoht:
Auto:

#12

T Jaan 24, 2023 13:12

Mul on LPG ja 900 (küll LPT variant), aga linnasõitudega naljalt alla 9,5€/100km ei saa. Samas maanteel vurasin eelmine nädal ja kuluks tuli 8,2€/100km. Huvitav, kas siis turbokas imeb rohkem või on küsimus segus...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7569
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#13

L Jaan 28, 2023 21:27

Ma ei saa veel Hendrikule vastata, sest ma pole oma autoga gaase mõõtmas käinud ja ei tea segusid. Aga paagitäie gaasiga 61 l, sai sõidetud täpselt 600 km. + sinna juurede ka mingi bensiin, alla 10 l.
Aga tegelikult autoga seiklused jätkuvad!
Kolmapäeval hommikul kell 10 värvisin viimase detaili ja õhtul kell 10 sõitis rekka mulle tagant vasakusse tiiba sisse. Ju jäin "pimedasse nurka". Viskas mind yhtepidi risti, siis teistpidi ja siis veel esimeses suunas ja siis sain seisma vastassuunas ninaga pea lumevallis. Kõik läks hästi! Mendid ka nagu tellitult kohe saabusid ja tegid kindlustuse asjad ära. Neljapäevel kella 12ks oli tiib niipalju sirge, et kui ei näita, siis aru ei saa. Väljapoolt mingi vaakumimejaga sai lüüa ja seestpoolt võrkpalliga suruda, Kui pall pauguga katki läks oligi asi valmis!!
Hansu käest sain uue stange ja reedel sai asi unustatud, nüüd jääb veel vaid kindlustuse raha oodata. :P
Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 681
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#14

P Jaan 29, 2023 18:06

Hea et niigi läks. Sellele SAABile on varuosi saadaval ja kere ei ole mingist 0.5 mm paberist. ;)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7569
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#15

T Jaan 31, 2023 12:24

Nyyd sai siis kohalikku gaasifirmat külastatud. Tahtsin keerata maha gaasiga sõidu alustamise temperatuuri, kuid lõpuks sain uue seade, sest vana oli ikka nii mööda kui olla sai. Nyyd uus seade ja nagu olema peab aga jõudu enam ei ole, yldse!. Ei gaasiga, ei bensiiniga. Ja vana graafik sai kah kustutatud. Käisin ka ülevaatuspunktis segusid mõõtmas ja seal kah kõik paigas nii kui vähegi olla saab. Tellisin endale ka juhtme ja kui saan juhtme saan ka prograami ja pean ise näppima hakkama. Oh, ma seda ei tahtnud!

Ennem oli nagu T- saabiga! Aga pole hullu, hakkame näppima ja graafikuid joonistama.
EDIT.
Hakkasin graafikuid uurima. Tema ütleb, segu rikas, mina saan aru et kui pihustid vähem lahti, siis segu lahja hoopis.
Ja sellised vennad teevad tööd..... :D
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
entson
Postitusi: 445
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#16

T Jaan 31, 2023 20:09

Kas mitte gaasil ja bensiinil erinevad ajud ei ole ? Gaasile üle minnes peaksid bensiini pihustid olema välja lülitatud , ehk siis võetakse nende signaal saadetakse gaasi ajusse ja sealt läheb signaal gaasi pihustitele. Kui nii siis ei tohiks ju bensiiniga sõites halvem olla ,kui enne ? Mida nad seal näppisid ? Minu masinatel on ülevaatusel ainult CO-d mõõdetud ,minu teada nad gaasi kontrollida ei saa ,on ainult analüsaatoriga (oli vist selline nimi) gaasi lekkeid otsinud. edu.
Saan harva sõita SAABIGA.
entson
Postitusi: 445
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#17

T Jaan 31, 2023 20:13

Gaaqsi peabki tiba rohkem kuluma võrreldes bensiiniga ,sest gaasi kütteväärtus on väiksem.
Saan harva sõita SAABIGA.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7569
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#18

T Jaan 31, 2023 22:07

entson kirjutas:
T Jaan 31, 2023 20:13
Gaaqsi peabki tiba rohkem kuluma võrreldes bensiiniga ,sest gaasi kütteväärtus on väiksem.
Ma lihtsalt arvan, et ohulugeja paneb segast ja selle pärast ka bensiini peal ei ole piisavalt võimu. Gaasi peal oli ennem Ikka päris vägev!
Graafikud olid täitsa erinevad, nyyd sarnased
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta