1. leht 2-st

Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: R Juun 30, 2017 13:30
Postitas Hemi
On lõpuks õnn jõudnud ka minu hoovile. Taevas on sinisem ja muru rohelisem, sest nende kahe vahel seisab nüüd üks flatnose klassik. Tänu meeldejäävale sõiduelamusele "Nunnu" roolis, on juba mõnda aega traumeerivalt ja silmipimestavalt kripeldanud soov omada ka ise sellist pilli. Pärast kuu aega otsinguid, piss juba ammu pähe löönud, sai see soov lõpuks rahuldatud.

Tegu on siis 1985. aasta isendiga. Toodetud on ta Trollhättanis. Hetkel mootoriks on 2.0 8 klapiline, ja selle sissepritsega mida Trionic oma hooliva südamega ei lubanud osta. Kilowatte on tal passis 81. Kere on üllatavalt heas korras. Uksed on üpris roostevabad, kuid nigu klassikul ikka, tagatiib vajab keevitajaga kohendamist. Sumpsis on ka kusagil leke, kuid keda need heitgaasid ikka kotivad. Saabiga sõites niikuinii mõistus päris selge pole. Meeletu vedamine oli ka et sain kaasa "jalgpall" veljed. Ise poleks neid kusagilt välja võlunud.

Härra Cyber tõi huvitava fakti välja, et see masin on enne ka klubiga seotud olnud. See selgitab Saabneti numbrialuseid.
FoorumiTeemaResize.JPG
FoorumiTeemaResize.JPG (357.17 KiB) Vaadatud 4678 korda

Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: R Juun 30, 2017 13:37
Postitas ivomets
Õnnitlused!
Tead, see on juba kiire auto!
tegelikult kah. kui ma kunagi sellise esimese endale sain olin ka vägagi õnnelik ja rõõmus. ja mõnus oli kihutada. samasuguse mootoriga.

Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: R Juun 30, 2017 15:36
Postitas Hemi
Õnnitlused!
Tead, see on juba kiire auto!
tegelikult kah. kui ma kunagi sellise esimese endale sain olin ka vägagi õnnelik ja rõõmus. ja mõnus oli kihutada. samasuguse mootoriga.


Täitsa mõnus masin jah. Täna sai juba esimesed 130 km kellale pandud. Olles kohanenud vana Sierraga mõjub klassik küll luksusena.

Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: R Juun 30, 2017 22:49
Postitas kristjanksl
Summutiabis Mustamäe teel pakuti tutikat summuti esimest osa alates pükstest koos esimese pütiga paarikümne euro eest.

Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: L Juul 01, 2017 1:15
Postitas Hemi
:eureka:
Summutiabis Mustamäe teel pakuti tutikat summuti esimest osa alates pükstest koos esimese pütiga paarikümne euro eest.


Peab uurima. Praegult on suuremaidki probleeme. Eesmised amordid on nii surnd kui surnd saab olla. Muhklikul teel ujub meeletult.

Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: L Juul 01, 2017 8:16
Postitas ivomets
Ma pole klassikul surnud esiamorte näinud ) . Tavaliselt on alumised puksid täitsa läbi, või siis halvemal juhul alumised amordi kinnitused, nn. sõrmused , puruks rebitud.

Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: L Juul 01, 2017 11:28
Postitas qdwin
Diagonaalis on 2 amorti tühjad. Auto jääb kiikuma.

Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: L Juul 01, 2017 12:37
Postitas konks222
Piisab ka ühest mittetöötavast tagaamordist. Auto enam teel ei seisa. Hoia roolist nagu vargal rinnust kinni. :P

Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: R Juul 14, 2017 2:13
Postitas Hemi
Sai siis ka esimest korda autole käpad külge löödud. Trionicu tarkade õpetuste abil läksid alla 4 uut KYB amorti. Hirmus hea tunne on töötava vedrustusega sõita.
Vahetatud sai ka salongiõhufilter. Kuulsin juttu, et motonetis pakutav klassiku söefilter ei pidavat sobima. Mul igatahes sobis ta väga kenasti.

Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: L Juul 29, 2017 13:53
Postitas Hemi
Täna pandi siis närve testile. Sõidu ajal viskas ilge pahmaka suitsu armatuurlaua alt, kaasnes ka plastmassi sulamise hais. Õnneks sai kiiresti kinni peetud ja aku maha võetud, seega auto põlema ei läinud.
Küll aga läksid närvid põlema kui sai armatuurlaud lahti võetud. Nii kohutavat käpardi tööd pole enne näinud. Mäskisugune suvaline juhe oli topitud pistikusse, teine ots jäetud lahtiselt armatuurlaua alla. See lahtine ots tekitas lühise, sulatades üles juhtme. Juhe suutis kokku sulatada ka pundi teisi juhtmeid võttes kaasa jupi armatuurlauda.



Lisatud failid

Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: P Juul 30, 2017 0:53
Postitas qdwin
Oli mis oli ja tegi selle viitsütikuga pommi meile kes tegi, see selleks.
Aga Saabid on meid alati koduni venitanud ilma kiunumiseta. Seekord läks lisaks ka õnneks.
Klassiku armatuurlaua lammutamine oli minu jaoks äärmiselt huvitav tegevus. Mulle meeldivad vanakooli asjad kus inseneri töö ja ilmsed lahendused on nagu puhtale valgele paberile kirja pandud.
...professionaalne kretinism.

Tänud Trionicule kes õigel ajal õiges kohas juhtus olema ja juhtnööre jagas!

Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: K Aug 02, 2017 22:07
Postitas Hemi
Üllatuste saaga jätkub. Mõtlesingi et liiga palju autot sellise raha eest.
Kripeldas uudishimu, et miks töllerdavad küljeliistud. Töllerdasid sest polnd millegi külje kinni jääda. Parempoolne uks ja tagatiib on oskusetult üle värvitud. Värv oli liistuga kere küljest ära tulnud. Lisaks oli keski ohmaan, tômmanud roostele tuimalt pahtli peale. Eks näis, mida helde tulevik veel päevavalgele toob...


Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: R Aug 18, 2017 19:01
Postitas Hemi
Seekord polegi järjekordne eelmiste omanike sõimamine, vaid ka natuke positiivset juttu siia teemasse. Nimelt sai autole sokke püksi topitud, seda turbo esistange näol. Turbo ise puudub küll igasuguseski formaadis, kuid stange annab masinale tulevikuplaanidest aimu...


Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: R Aug 18, 2017 20:55
Postitas qdwin
Eks vana hobune tahab ka kaeru...

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: K Sept 13, 2017 15:31
Postitas Trionic
Balloonid pagassi, kraan salongi ja 200kW nigu niuhti (15 sek. ehk peab vastu ka).

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: N Sept 14, 2017 16:26
Postitas Hemi
Trionic kirjutas:
K Sept 13, 2017 15:31
Balloonid pagassi, kraan salongi ja 200kW nigu niuhti (15 sek. ehk peab vastu ka).
Kõlab nagu plaan :D

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: P Sept 17, 2017 19:28
Postitas Hemi
Üllatav, kui palju iluvõre toon mõjutab masina ilmet.
20170917_144352 (1).jpg
20170917_144352 (1).jpg (306.89 KiB) Vaadatud 5206 korda

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: P Okt 22, 2017 19:43
Postitas Hemi
Õhtu enne sügisrallit sisaldas rohkelt õlle, ning kõrgharitud inseneri ropendamistermineid papsi poolt. Kogu selle agressoriks oli iga kupeeklassiku kohustusliku osa külge opereerimine. Nimelt tagatiiva.
IMG_20171022_193110.jpg
IMG_20171022_193110.jpg (144.18 KiB) Vaadatud 4996 korda

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: P Nov 19, 2017 20:23
Postitas Hemi
Nädalavahetusel sai jälle autot "riisitud". Seekord, siis shotgun stiilis sumpsiga. Viimase püti eemaldamisega ja shotguniga asendamisega, tekkis õndsa vaikuse asemele omapärane podin. Vali ta õnneks ei ole, kuid omapärast nooti lisab siiski.
Lisaks, jupid mis kunagi on olnud mustad, kuid 32 aasta jooksul kaotand enda noorusliku sära, on taas mustad. Mustaks sai võõbatud ka taga tulede vaheline ala.
20171118_194700.jpg
20171118_194700.jpg (244.31 KiB) Vaadatud 4808 korda
20171119_130600.jpg
20171119_130600.jpg (254.76 KiB) Vaadatud 4808 korda

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: P Veebr 11, 2018 13:09
Postitas Hemi
Jätkub klassiku evolutsioon, seekord Lesjöfors -40 vedrude näol. Esimene kord seda teha on ikka päris hirmus ja võttis kuskil 9h aega. Kui nipid teada teeb selle töö kaks korda kiiremini ära.
Lõpptulemus on hea. Sõidukõrgus on sportlikult madal, aga siiski piisavalt kõrge, et Postiteel paugutada. Mainima peab ka välimuse muutust. Väljast vaade on hoopis teine. Hoopis parem.
IMG_20180211_125637.jpg
IMG_20180211_125637.jpg (152.18 KiB) Vaadatud 4368 korda

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: P Veebr 11, 2018 18:10
Postitas sigaelmar
Lase kapott korda teha, see rikub praegu kogu auto välimuse ära :)

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: E Veebr 12, 2018 0:25
Postitas Hemi
sigaelmar kirjutas:
P Veebr 11, 2018 18:10
Lase kapott korda teha, see rikub praegu kogu auto välimuse ära :)
See on valus pind silmas tõesti. Kapott jäänud eelmise omaniku omapärase vägiteo ohvriks. Servad mõlki löödud ja keskel ka lohk. Aga eks peabki kere töid harjutama hakkama.

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: E Veebr 12, 2018 18:11
Postitas denczik
Hemi kirjutas:
P Veebr 11, 2018 13:09
... Sõidukõrgus on sportlikult madal, aga siiski piisavalt kõrge, et Postiteel paugutada. Mainima peab ka välimuse muutust. Väljast vaade on hoopis teine. Hoopis parem.
Madalamale klassikule vajalik suurem spoiler!? ;)

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: E Veebr 12, 2018 21:38
Postitas Hemi
denczik kirjutas:
E Veebr 12, 2018 18:11
Hemi kirjutas:
P Veebr 11, 2018 13:09
... Sõidukõrgus on sportlikult madal, aga siiski piisavalt kõrge, et Postiteel paugutada. Mainima peab ka välimuse muutust. Väljast vaade on hoopis teine. Hoopis parem.
Madalamale klassikule vajalik suurem spoiler!? ;)
Oi kui vaid leiaks mõne vaalasaba :D

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: E Veebr 12, 2018 21:45
Postitas rantto