1. leht 1-st

Saab 900 2.0 74kw, 1988, albertini

Postitatud: T Mai 12, 2020 20:59
Postitas albertini
Saagu siis siia selle liba-Turbo "meie elu lugude" jaoks kah oma teema. Korra on see põgusalt siin juba olnud ka nagu ma nägin.
Mis ma oskan öelda, tunnen end muidu Alfa Romeode fännina aga Saabe on ikka rohkem olnud :D

Olen selle tehinguga ikka väga rahul. Masin on igati sõidukorras suvecruiser ja sain selle hinnaga mille eest väga lootust sõiduvalmis youngtimereid saada pole. Aasta 88 on kah paras petekas, sest disaini mõttes on tegu ju sisuliselt 70-ndate lõpu autoga! Pilgud ja tähelepanu garanteeritud! :evil:
Vändaga aknad, keskluku puudumine, veluursisu ja see vana auto lõhn on ka kõik nii vinge ajareis enda lapsepõlve, et pühi või silmi! Eks ta üks südamega ja vähem mõistusega tehtud ost ole aga sellised rõõmu just pakuvadki! Parim tõestus võibolla ostu õigsusest saabuski täna ühel ristmikul, kui leidsin ennast ühe Alfa 156 tagant mida aastaid tagasi kõvasti jahtisin aga käest libises. Mingit tunnet, et astuks juurde ja küsiks kas müügiks on, küll ei tekkinud ;)
Niipalju siis emotsioonidest. Tehnilise poole pealt on silmatorkavamad probleemid roostes tagatiivad, luuk ja pagasi põhi, karbid kah tahaks tähelepanu. Eks sügise poole vaatame! Auto seisis talve garaazis ja ostes olin ise loll, et peale seda kohe rehvirõhke ära ei kontrollinud. Ilmselt kantis rehvidega sõitmine kulutas ühel tagumisel välimise ääre ära. Teooria on selline, sest töökojas igatahes sildades mingeid erroreid ei leitud ja peale pumpamist edasi enam ei kulunud.
Liimitud on putku pannud detaile, värvitud on siit sealt roostetanud kohti(numbrimärgi tagune, kojamehe varred), käigukasti õli vahetatud(see oli jumala kuiv!) ja üks esimene rattalaager ( 6 eurot tk!). Genekarihm on üsna praguline, selle peaks ette võtma + õlivahetuse ja siis tagarehvid.
Võhikuna ma küsiks veel üle, et kas seda tüüpi mootor käib ketiga?

Ühesõnaga: "Life is too short to drive with boring cars!"
:head:
Pilt

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Re: Saab 900 2.0 74kw, 1988, albertini

Postitatud: T Mai 12, 2020 22:58
Postitas saabu14jr
Mida rohkem klassikuid, seda uhkem!
Klassiku mootorid(ja enamus käigukastid) on ketiga.

Re: Saab 900 2.0 74kw, 1988, albertini

Postitatud: K Mai 13, 2020 12:34
Postitas Andreas187
Vahel olen endiselt mõelnud, et oli ikka mugav masin! Pehme vedrustus, mõnus pehme riidest sisu, 4 ust ja üleüldse sujuv sõita kuna mingit boosti sealt ju ka oodata ei olnud.
Kupee aero on selle kõrval natuke rohkem pühapäevaauto millega sõitmist on tulnud tihedamini kaaluda.
Kas sõidan rohkem kui kahekesi? Linnas või maanteel? Kas on ette teada mõni kehv kruusatee jne....
See roheline on mõnus härrasmehe liikur :)

Eks tänaval trehvab! Jõudu ja jaksu!

Re: Saab 900 2.0 74kw, 1988, albertini

Postitatud: L Mai 23, 2020 18:44
Postitas albertini
Nagu piirid lahti tehti, andsin võtit! Reis Pärnu-Viljandi-Valmiera-Riia-Pärnu tuli kokku 520 km ühegi mureta. Pole üldse paha 32 a vanuse kohta, tõeliselt mõnus maanteeauto!
Muide ka sama kümnendit käivale ja vaid pisut numbriliselt allajäävale koerale on võimalik uusi trikke õpetada. Mõtlesin, et võtaks kätte ja vahetaks ise lauluõli välja!
Kunagi pole autosid pidades leidnud huvi või aega see töö ette võtta, küll aga laiskust ja mugavust lasta teha see autohoolduses. Lisaks on kõigil uuematel sõidukitel juba ka kompuutrid mis nõuavad igasugu hooldusvälpade teadete kustutamist arvuti abil jne jne. Millal siis veel, kui mitte nüüd? Rahaline kokkuhoid on muidugi marginaalne aga rõõm ise putitamisest täiesti siiras. Võimalused olid askeetlikud ent nagu pildilt näha sai silikaadist, tuhaplokist ja Gaz 52 tõkiskingadest rahuldavalt asjaliku estakaadi. Kogu ettevõtmine võinuks muidugi lõppeda juba alates, sest õlikork on aastatega nii ümmarguseks kulunud, et 13 võti silitab tema nurki vaid õrna ja olematu intensiivsusega. Tagusin siis temale haamri abil 12-se võtme hellalt ümbere ja selle kombinatsiooni tulemusena hakkas ka korgi vastumeelsus avanemisele murenema.
Saab on ikka inimeselt inimesele - kenasti on kohe kirjas ka "engine drain" et jumala eest muud vajaliku viskooset välja ei laseks mida antud toimingu ajal vaja poleks. Igatahes tehtud see asi sai!
Pilt
Salongifilter sai vale tellitud ja kui keegi huviline oskab mõnda koodi või suunist jagada oleksin väga tänulik. See mis seal praegu on, ma ei tea kas ongi filter? :lol: Pilt
Õhufiltri kopsiku põhjast aga leidsin samuti tumemusta õli, miks see küll sinna sai?

Re: Saab 900 2.0 74kw, 1988, albertini

Postitatud: T Mai 26, 2020 18:26
Postitas albertini
Kuna mul on mölapidamatus siis mõtlesin, et väikese tagasivaatena tooks siia teemasse välja ka oma elu esimese Saabi, millele ma teemat teha ei jõudnud. 5 a tagasi sai pooleks aastaks omatud üht 9-3, väljalaskeaastaga 99, 2 liitrise ja 96 KW mootoriga. Ostetud sai see Info Autost 450.- eest ja tegu oli tõelise romuga. Summuti lärises, eri mustriga naelrehvid all(maikuus), surnud pidurikettad, juhipoolne uks läbi roostetamas. Põhi polnud samuti just auguvaba, õlilekked...
Aga see auto kestis ja kestis ja kestis! Elementaarseks liiklemiseks korda putitatuna oli tegu väga mugava pilliga, varustus oli hea ja mulle väga meeldis hele riidest sisu. Talvel läks kiirelt soojaks nagu ükski auto enne ega pärast pole läinud. Peale mind sõitis ta vähemalt aastajagu veel, kuni nägin teda Refeuse autolammutuse värava taga - tömp suuremõõtmeline ese oli lõpetanud tema maise teekonna. Poleks avariisse sattunud, sõidaks vist tänagi!
Pilt

Re: Saab 900 2.0 74kw, 1988, albertini

Postitatud: T Mai 26, 2020 18:40
Postitas ivomets
Sul on olnud 2 saabi, ja õige saab on ikka proovimata: see on turbosaab! Ka ise omasin ma ennem vist mingit 10 erinevat saabi, kui turboka juurde jõudsin.

Re: Saab 900 2.0 74kw, 1988, albertini

Postitatud: E Juul 13, 2020 18:19
Postitas albertini
Kerge piduriremont kujunes märksa sisukamaks. Lisaks tagumistele ketastele ja klotsidele leiti laiduväärt ka pidurivoolikuid ja supordid olevat. Nüüd on tagumine ots viimase peal!
Jupid tulevad kätte täiesti mõistliku kiirusega(päev-kaks), vaid esiamordid võtsid tsipa enam ja õõtsapukse ootan juba kuu.
2 uut rehvi sai alla ja lõpp diagnoos on, et servade kulumine tekkis koostöös ilmselt talvel seismisest, ebaõigest rõhust ja vanadest rehvidest.
Palju on olnud inimesi, kes ligi astunud ja mõne meenutuse ja mälestuse sarnase auto kohta muljetanud. Näib, et 90ndatel oli see väga popp masin!