Hästi tehtud.
Mina läksin seda teist "lihtsamat teed" mööda - kõigepealt lasin kliimasüsteemi ära täita, kuigi ta seda ei vajanud, ning siis 750EEK vaesemana eemaldasin seibid ning tükk aega hiljem puhastasin põlenud relee
SAAB 9000 CDE, sebastian
Ma eeldasin, et kui pumba ratas teatud aja pärast enam ringi ei käi (kuigi kuuma ilmaga peaks ometi pidevalt pöörlema), on siduriga miski mäda.
Vähese "freooni" puhul pump töötab ju ikka, ega's ta seisma jää...või siiski?
Koputasin teist haamriga, nagu keegi kusagil soovitas, aga noh, mida sa kopsid, kui ei tule elektromagnetiga sidurile pingetki peale..
Vähese "freooni" puhul pump töötab ju ikka, ega's ta seisma jää...või siiski?
Koputasin teist haamriga, nagu keegi kusagil soovitas, aga noh, mida sa kopsid, kui ei tule elektromagnetiga sidurile pingetki peale..
Minul oli eelmine suvel väike puupulk autos, st. kui enam sooja ei tulnud keerasin kuhugi parklasse ja andsin puupulgaga üks koksu sidurile, mis väikse pauguga kohe tööle ja külma puhuma hakkas. Kuna seibe mida eemaldada minu pumbal enam ei olnud aitas siduri rummu õhemaks freesimine. Siiani asi töötab ja kaks seibigi vahel (läksin freesimisega liiga hoogu
vabandused algteemast kaldumisega...
PS Töötame jälle oma näidiku kallal ja tahaks enne suurt suve ver 2. valmis saada, millel SD kaardi pesa ja millega võiks kõiki trionicu andmed lõpmatuseni logida.
vabandused algteemast kaldumisega...
PS Töötame jälle oma näidiku kallal ja tahaks enne suurt suve ver 2. valmis saada, millel SD kaardi pesa ja millega võiks kõiki trionicu andmed lõpmatuseni logida.
Zazou, ära siis mind unusta, kui asi valmis
Crossroad Performance eesotsas siinse tegelasega on sulle siis aegade lõpuni tänulik. Ka materiaalselt. Pluss külvame sind softidega üle, niiet sa väljagi ei paista kuhja alt
Olen mõelnud, et oma turbonäidiku jaoks olen liiga vana(kala?) ja selle mõttetu vidina peaks konsoolis millegi asisemaga asendama.
Aga puupulga idee on hea. Arvestades, et ka miski muu võib vajada koputamist, siis ehk... (no teate küll misasi )
Crossroad Performance eesotsas siinse tegelasega on sulle siis aegade lõpuni tänulik. Ka materiaalselt. Pluss külvame sind softidega üle, niiet sa väljagi ei paista kuhja alt
Olen mõelnud, et oma turbonäidiku jaoks olen liiga vana(kala?) ja selle mõttetu vidina peaks konsoolis millegi asisemaga asendama.
Aga puupulga idee on hea. Arvestades, et ka miski muu võib vajada koputamist, siis ehk... (no teate küll misasi )
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
Mismoodi 9000 kiirust mõõdab kas tagarattast, või oli see peenema logimise tulemus? sest tulemus on ulme, olenemata NM-st kõik mis alla 6 sek 0-100kmh , on tänavarehvi (ilma LSD-ta) kentsakas tulemus
Siis tuli ACMile2010, kus Jupats lubas peksa anda, kui ma head kiirust ei saa ja siis ma lõin kartma ja nii tuligi 248km/h ja
0...100km/h 5,25sek. Rehvideks olid siis plastmassist Accelera'd.
Hiljem logi vaadates selgus, et kiirus läks natuke enne finišit ka 250km/h peale, siis aga langes veidi. Küllap luges iga väiksemgi tuulepuhang.
Vist juba mainisin, et õhu sisselaske temp. lõppkiirusel 69 kraadi, kuigi intercooler see ärevam, mis üleval pildilgi. Crazy suvi oli...
Sent from my Monte Carlo using B236
Mõõdab tagaratta ABS sensorist.Mismoodi 9000 kiirust mõõdab kas tagarattast, või oli see peenema logimise tulemus? sest tulemus on ulme, olenemata NM-st kõik mis alla 6 sek 0-100kmh , on tänavarehvi (ilma LSD-ta) kentsakas tulemus
Ei ole < 6 sekundit Saabi ja tänavarehvide jaoks ulme Küll aga raskem uskuda neid, kes väidavad, et saanud esiveolise Saabiga alla 5 sekundi. Ja väitjaid-mõõtjaid on...
Muidugi, mingi 0,1 sekundit võiks 5,25-le ilmselt juurde liita, sest sensor ei tarvitse täpselt auto liikumahakkamisel mõõta. Küllap seal mingi viivitus siiski on.
Ideeliselt saaks selle viivituse ka teada, kui lisada stardihetkel logisse "marker". Näiteks kõrvalistuja vajutab läpaka vastavat shortcut nuppu. (...ja on ülikiire reageerimisega )
edit: pildike ka logist Kiltsi 2010
(kuna reso mõttes liiga suur, siis allalaadimiseks...)
LOG
edit2: Eksisin. 9000 puhul ei võeta kiirusesignaal ECU jaoks tagatattast vaid hoopis käigukastist. NG900 saab kiiruse ABS andurilt.
Mis tähendab seda, et oma 5,25 sek kannan maha ja asendan väärtusega 5,x sek
Logimise ajal läks 2. käik libisema ja sellest ka liiga optimistlik tulemus.
Muidu aga minu eelnev jutt peab paika, alla 6 seki pole eriline probleem, kui tahta.
Kas seda üldse vaja, on muidugi iseasi..
Pool aastat pole midagi lisanud, parandan vea.
Seekord patsiendiks auto aku. Talv külm, tassisin teise tuppa sooja ja sai ka natuke laetud/tühjendatud. Huvitas, palju siis 1,5 aasta vanusest akust järgi on.
Mudeliks Varta Blue Dynamic E11 74Ah, külmkäivitus 680A. Akut pole kunagi täiesti tühjaks lastud, jäätunud pole. Ülelaadinud samuti mitte.
Kõigepealt soojenes toas paar tundi, siis lülitasin laadija järgi ja laadisin 5A vooluga kuni klemmpingeni 14,7V. Seejärel tühjendustsükkel samuti 5A vooluga ja kuni pingeni 10,5V. Ehk siis nagu soovitatud, 1,75V/per cell.
Tulemus: aku mahutavus 41Ah
Võttis natuke pead kratsima. Arvata oli, et mahutavus originaalist väiksem, aga et lausa nii väike...
Uus katse, seekord laadisin vooluga 10A. Hommikuks näitas laadija, et sisse on läinud ainult 37Ah. Egas midagi, jälle tühjendustsükkel. Seekord koormasin teda juba 10A vooluga.
Tulemus: aku mahutavus 35,6Ah
Ilmselt saaks mahutavuse kuhugi 45Ah kanti, kui nõrga vooluga laadida, aga see on juba meelitamine, auto laadimissüsteem nii ei tee.
Mida oskan öelda...pool akust on siis vähemalt alles
pildike kah...
Lisatud failid
Seekord patsiendiks auto aku. Talv külm, tassisin teise tuppa sooja ja sai ka natuke laetud/tühjendatud. Huvitas, palju siis 1,5 aasta vanusest akust järgi on.
Mudeliks Varta Blue Dynamic E11 74Ah, külmkäivitus 680A. Akut pole kunagi täiesti tühjaks lastud, jäätunud pole. Ülelaadinud samuti mitte.
Kõigepealt soojenes toas paar tundi, siis lülitasin laadija järgi ja laadisin 5A vooluga kuni klemmpingeni 14,7V. Seejärel tühjendustsükkel samuti 5A vooluga ja kuni pingeni 10,5V. Ehk siis nagu soovitatud, 1,75V/per cell.
Tulemus: aku mahutavus 41Ah
Võttis natuke pead kratsima. Arvata oli, et mahutavus originaalist väiksem, aga et lausa nii väike...
Uus katse, seekord laadisin vooluga 10A. Hommikuks näitas laadija, et sisse on läinud ainult 37Ah. Egas midagi, jälle tühjendustsükkel. Seekord koormasin teda juba 10A vooluga.
Tulemus: aku mahutavus 35,6Ah
Ilmselt saaks mahutavuse kuhugi 45Ah kanti, kui nõrga vooluga laadida, aga see on juba meelitamine, auto laadimissüsteem nii ei tee.
Mida oskan öelda...pool akust on siis vähemalt alles
pildike kah...
Lisatud failid
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Ma arvan, et see ei koti kedagi palju on mahtuvust alles. Talvel on tähtis ampraaž, mis tõsi küll on ka mahtuvusega seotud. ichargeriga seda enam ei testi.
Ei testi jah, aga mahutavus väheneb -> aku sisetakistus suureneb. Tähendab maakeeles seda, et starter taha haakub, langeb pinge madalamaks, kui uue akuga. Ehk siis veab aeglasemalt. Kui genekas jõuab lühikeste sõitude ajal selle ca 40Ah lõpuni laadida, siis tõesti, midagi hullu veel pole.
[size=-1](akudel on mahutavus, kondekatel on mahtuvus ...qdwin vana elektroonik krt.. )[/size]
[size=-1](akudel on mahutavus, kondekatel on mahtuvus ...qdwin vana elektroonik krt.. )[/size]
Põhjust jälle kirjutada.
Täna läks sportkatalüsaator alla. Enne oli lihtsalt sirge toru, mürises maanteel mis hirmus.
Salongis meeldivalt vaiksem, aga seda rohkem kostab nüüd mootorist keti vingumine. Tahab vahetamist, pikalt seda edasi enam ei lükka ma arvan.
Kat. päris vinge jurakas, 4" toru jaoks. Nii et pudelikaelaks vast ei jää, kui kõik muu on 3 tolli.
Ja muidugi otseteed ülevaatusele, CO=0,01% ja CH=26ppm. Ülevaataja natuke muretses, et liiga palju hapnikku tuleb, kuigi summuti kusagilt läbi ei lase.
(Et siis tere hommikust, hapnik kah halb asi ) Aga sai korda, kui paar minutit gaasi peal hoidis. No eks mul vabakäigu segu terake ka lahjem, kui olema peab..
Täna läks sportkatalüsaator alla. Enne oli lihtsalt sirge toru, mürises maanteel mis hirmus.
Salongis meeldivalt vaiksem, aga seda rohkem kostab nüüd mootorist keti vingumine. Tahab vahetamist, pikalt seda edasi enam ei lükka ma arvan.
Kat. päris vinge jurakas, 4" toru jaoks. Nii et pudelikaelaks vast ei jää, kui kõik muu on 3 tolli.
Ja muidugi otseteed ülevaatusele, CO=0,01% ja CH=26ppm. Ülevaataja natuke muretses, et liiga palju hapnikku tuleb, kuigi summuti kusagilt läbi ei lase.
(Et siis tere hommikust, hapnik kah halb asi ) Aga sai korda, kui paar minutit gaasi peal hoidis. No eks mul vabakäigu segu terake ka lahjem, kui olema peab..
Krooni ajal sai veidi rehkendatud, et ca 100k kulunud lisavidinate ja suuremate remontide peale.ulme...pane nüüd siia kogu oma autole kulutatud summa ka...
Tõsisema tuunija jaoks oleks see vist üsna peenraha..
Kolm aastat möödunud nagu lennates.
Alustame peaaegu algusest. Ehk siis sellest, et üsna pikalt sai muretult rooli keeratud, kuniks 4. silinder näitas tugevat detonatsiooni
juba suht madalatel pööretel. Punane "knock LED" armatuuris hakkas vilkuma üsna intensiivselt ja see tegi murelikuks.
Kuna jahutusvedelikku oli õli ilmunud, sai asi ka selgemaks. Peale läks igati lihvitud asenduskaas. Kes sarnast asja on enne teinud
teab, et mootori töö võb muutuda meeldivalt vaikseks. Nii oligi.
Sõidurõõmu jätkus jälle üsna pikalt kuniks kusagil Rakvere linnuse "mägedes" õnnestus raske ja madala autoga karteripõhi vastu maad koksata.
Ega enne probleemist aru ei saanudki, kui päevi hiljem kusagil Põlva bensukas märkasin väikest õliloiku auto all. Kiire diagnoos kohalikus teeninduses
tuvastas prao põhja ja käigukasti vahelises kinnituses. Kaasreisija valas veel "õli tulle" öeldes, et siia nüüd jäämegi...
Ei jäänud muidugi. Paarkümmend grammi maas on sama hea, kui loomulik kadu. Nädalaga haihtus kõige rohkem pool liitrit õli.
Tuli meelde, et garaažis seisab mul endine mootor kust sai ka korraliku jupi.
Nädala jooksul 2500km Eesti teid ja lehmaradasid ei mõjunud autole siiski hästi. Küllap oli jõudnud harjuda rohkem hoovis seisma.
Ühesõnaga mingi häiriv hääl tekkis mootorisse. Salogist hästi kuulda, kapoti all mitte eriti. Herr Trionic pakkus, et mingi ikaldus rihmaratastes.
Justkui mingi laagri kuulid oleksid kandilised...sihuke metalne kõrin/undamine gaasi andes. Olenemata sidurist ja sellest kas sõites või koha peal.
Vahetusse läksid veepump ja generaator, rullikud pöörlesid justkui vabalt-pehmelt ja mootor üldiselt läks veel vaiksemaks kuid see õnnetu kõrin ei kadunud kuhugi.
Remondist tulles, keset kõige suuremat liiklust kadus sidur ära. Vajus põhja ja sinna ta jäigi. Ei ole kerge foori tagant autode rivis sidurita startida, aga öeldakse,
et inimesel peabki natuke närv sees olema, muidu muutub laisaks
Kõik viitas siduri peasilindrile ja meenus, et 9000CC-l olin kunagi remontkomplekti abil selle ka tööle sundinud. Silinder maha (kes vahetanud,
teab kui toredalt mahub inimene pedaalide ja istme vahele nokitsema), lahti, hoonisin ära, uued mansetid sisse ja külge tagasi.
Kuna oli teada, et siduri õhutamine ilma spetsiaalsete vahenditeta võib olla paras pain in the a**, valmistusin hullemaks.
Aga ei, pool tundi hirmu ja tehtud see oligi. Abiks suurem süstal ja jupp läbipaistvat voolikut.
Võibolla jääb isegi tööle...
Nüüd on ootel taastatud esitiivad ja siis võib helgele tulevikule vastu minna
Saabist sai ajutine videostuudio
Lisatud failid
Alustame peaaegu algusest. Ehk siis sellest, et üsna pikalt sai muretult rooli keeratud, kuniks 4. silinder näitas tugevat detonatsiooni
juba suht madalatel pööretel. Punane "knock LED" armatuuris hakkas vilkuma üsna intensiivselt ja see tegi murelikuks.
Kuna jahutusvedelikku oli õli ilmunud, sai asi ka selgemaks. Peale läks igati lihvitud asenduskaas. Kes sarnast asja on enne teinud
teab, et mootori töö võb muutuda meeldivalt vaikseks. Nii oligi.
Sõidurõõmu jätkus jälle üsna pikalt kuniks kusagil Rakvere linnuse "mägedes" õnnestus raske ja madala autoga karteripõhi vastu maad koksata.
Ega enne probleemist aru ei saanudki, kui päevi hiljem kusagil Põlva bensukas märkasin väikest õliloiku auto all. Kiire diagnoos kohalikus teeninduses
tuvastas prao põhja ja käigukasti vahelises kinnituses. Kaasreisija valas veel "õli tulle" öeldes, et siia nüüd jäämegi...
Ei jäänud muidugi. Paarkümmend grammi maas on sama hea, kui loomulik kadu. Nädalaga haihtus kõige rohkem pool liitrit õli.
Tuli meelde, et garaažis seisab mul endine mootor kust sai ka korraliku jupi.
Nädala jooksul 2500km Eesti teid ja lehmaradasid ei mõjunud autole siiski hästi. Küllap oli jõudnud harjuda rohkem hoovis seisma.
Ühesõnaga mingi häiriv hääl tekkis mootorisse. Salogist hästi kuulda, kapoti all mitte eriti. Herr Trionic pakkus, et mingi ikaldus rihmaratastes.
Justkui mingi laagri kuulid oleksid kandilised...sihuke metalne kõrin/undamine gaasi andes. Olenemata sidurist ja sellest kas sõites või koha peal.
Vahetusse läksid veepump ja generaator, rullikud pöörlesid justkui vabalt-pehmelt ja mootor üldiselt läks veel vaiksemaks kuid see õnnetu kõrin ei kadunud kuhugi.
Remondist tulles, keset kõige suuremat liiklust kadus sidur ära. Vajus põhja ja sinna ta jäigi. Ei ole kerge foori tagant autode rivis sidurita startida, aga öeldakse,
et inimesel peabki natuke närv sees olema, muidu muutub laisaks
Kõik viitas siduri peasilindrile ja meenus, et 9000CC-l olin kunagi remontkomplekti abil selle ka tööle sundinud. Silinder maha (kes vahetanud,
teab kui toredalt mahub inimene pedaalide ja istme vahele nokitsema), lahti, hoonisin ära, uued mansetid sisse ja külge tagasi.
Kuna oli teada, et siduri õhutamine ilma spetsiaalsete vahenditeta võib olla paras pain in the a**, valmistusin hullemaks.
Aga ei, pool tundi hirmu ja tehtud see oligi. Abiks suurem süstal ja jupp läbipaistvat voolikut.
Võibolla jääb isegi tööle...
Nüüd on ootel taastatud esitiivad ja siis võib helgele tulevikule vastu minna
Saabist sai ajutine videostuudio
Lisatud failid
Ei taha nahkistmeid. Külmad ja libedad. Enamuses on nahkistmed 20-aastasel Saabil üsna räbalad, hästi hoitud isendeid kohtab harva.Nahkistmed võiks olla.
Talvel nahksesse salongi minna on kuidagi kõle...Veluuriga juhiiste on ka selles vanuses veel üllatavalt hea välimusega.
Oleksid päris uued, võiks isegi mõelda. Isiklik arvamus on, et "äraistutud" nahk sobib ehk suuremasse (suitsu-)tuppa diivanile, aga mitte autosse.
Tänud
Iff, e-suitsu teeb autos lõdvalt. Võid ka proovida, võin lausa juhendada. Ei põleta auke istmesse ega miskit ja salong ka pärast ei haise..
No Fear: sai enamustel Eesti lauluväljakutel Saabi tsentris hoida, 22.07 Viljandis. Äkki olid ka ise kaemas üht meie tuntumat esinejat,
publiku hulgas üks laulis kaasa väga sinu häälega
Täna sai uue peasilindriga kiire prooviring tehtud, korraks julgesin isegi turbokella 1,7 baari peale lasta. Et mine tea, sidur võtab kuidagi rohkem
ülevalt ja pedaalgi endisest suti kõrgemal. Aga kõik toimis, libisemist ei täheldanud. Kindlasti platseebo, kuid justkui sujuvam minek oli.
Muidu tagus ikka tagumikku tänu 0,9bar base boost'le.
Iff, e-suitsu teeb autos lõdvalt. Võid ka proovida, võin lausa juhendada. Ei põleta auke istmesse ega miskit ja salong ka pärast ei haise..
No Fear: sai enamustel Eesti lauluväljakutel Saabi tsentris hoida, 22.07 Viljandis. Äkki olid ka ise kaemas üht meie tuntumat esinejat,
publiku hulgas üks laulis kaasa väga sinu häälega
Täna sai uue peasilindriga kiire prooviring tehtud, korraks julgesin isegi turbokella 1,7 baari peale lasta. Et mine tea, sidur võtab kuidagi rohkem
ülevalt ja pedaalgi endisest suti kõrgemal. Aga kõik toimis, libisemist ei täheldanud. Kindlasti platseebo, kuid justkui sujuvam minek oli.
Muidu tagus ikka tagumikku tänu 0,9bar base boost'le.