Niisiis, minu saabilugu:
Oli käes 2014. aasta kevadkuu, mida järjekordselt polnud võimalik nautida - seekord arvutasin ja kirjutasin suure hooga oma magistritööd teha. Aju otsis asendustegevusi ning mõnda aega oli alateadvuses olnud mõte, et suveks peaks olemasoleva kahe ratta asemel igaks juhuks ka täiendav rattapaar olemas olema, siis mingil hetkel avanes auto24 ja kiikasin, mida paarituhande euro eest saab. Saabid olid juba varem silma jäänud, aga kui selgus, et selle raha eest saab täiesti iseloomutu väljanägemisega sajandivahetuse automobiile, siis polnudki muid valikuid kui "mark" panna "saab" ja vaadata, mis pakkumised alles jäävad.
Paar inspireerivat videot veel, mis veendumust ainult süvendasid:
https://www.youtube.com/watch?v=ptU8SM6hqSc
https://www.youtube.com/watch?v=3wHKblZf3mg (sel juutuubi kanalil on üldse head klipid)
http://vimeo.com/44087332
Igatahes jäin pidama 9-3OG juurde, meeldis eelkõige just kuju poolest. Mingil hetkel oli kiusatus ka ühe roosteplekitu remonditud mootoriga 9-5 vaguni osas, aga tegemist oli tõsiselt suure laevaga, mida 2-pealisele perele vähemalt praegu vaja polnud. Lisaks selgus, et müüja "kõik on suurepärases korras" jutt ei klappinud paar nädalat varem tehtud kontrolliga, mis oli tuvastanud ca 1000 euro eest remonditavad puudujäägid (tõsi, mitte küll eluliselt tähtsad).
Igatahes käisin vaatamas ja katsumas ca 5 masinat - ette jäi manuaale, automaate, 3 ja 5-ukselisi, B204E, B205E ja 2.2TiD mootoriga, nii tehase- kui stage1 seades. Ühel õnnestus pärast paari tiiru ümber Saku Suurhalli massiivne jahutusvedelikuloik ümber auto tekitada, teisel tulevat (B205 mootoriga) käivitades sinist suitsu. Stage1 must kupee jättis igatahes kustumatu mulje, kahjuks kliima ei töötanud, püsikiirusehoidjat polnud ning istmed olid veluurpolstriga. Kahjuks hind ei paindunud ning seega jäi tagavaravariandiks.
Tõhi abiga õnnestus suuremaid karisid vältida ning võtsin ette sõidu Paidesse, kus oli müügis hõbedane 99nda aasta kupee: nahksisu, kliima, automaatkast, 136kw, kirjade järgi heas korras. Telefonitsi selgus, et ühtlasi oli ka mingi kergemat sorti kõks sooritatud. Kohale jõudes selgus, et kõks oli siiski täiesti nähtav - esistange oli kurvalt ühest küljest madalamal, tuled lahti ja suvalistes suundades näitamas. Samas padjad olid terved, kliima töötas (esimene seni proovitutest, mille kohta seda kindlalt öelda sai) ning kõik muu kriitiline tundus ka toimivat. Mõistetavalt kontrolli sellega enne ostu minna ei saanud, püsikiirusehoidjat polnud ja mine tea, mis värk selle kõksuga ikkagi on. Erinevalt paljudest varasematest vastas omaniku jutt siiski nähtavale ja tuntavale reaalsusele. Niigi soodsat hinda sai veidi alla kaubeldud ning minu kõrgendatud pulsi ja vererõhu saatel vahetas auto omanikku. Tallinna kulgemine läks temperatuure ja helisid jälgides. Kõik peale aeg-ajalt esineva kahisemise vasakus esirattas oli normis.
Esimene käik Audacerisse oli tõehetk - vigade nimekiri sai küll ootustest mõnevõrra pikem, aga mis teha, kasutatud auto. Midagi ülemäära traagilist esimese raksuga siiski ei avastatud, kerel roostet peale paari kivitäkke pole ning loodetavasti teenib B204 mind veel pikalt. Tänaseks on auto kallal kriitilisemad tööd tehtud ning rahaliselt olen jätkuvalt kunagiste alternatiivsete variantidega samas hinnaklassis - ptüi-ptüi-ptüi - vist ei läinudki esimene vasikas aiataha.
Kokkuvõttes olen kulgenud ca 1500km, uusi vigu juurde tekkinud pole ja iga kilomeetriga olen oma neljarattalise sõbraga üha rohkem rahul. Ainus kaebus on küttekulu, aga kuna ma suurem sõidumees pole, siis on tolereeritav.
Ahjaa, seesinane lõputöö sai jändamise vahepeal siiski edukalt valmis ja kaitstud ka. Mõnes mõttes saab paralleele tõmmata iQ 9-3 OG-ga. Nagu pügala võrra madalamale teaduskraadile kohane, siis perfektses korras Mitsu turbo asemel sattus mulle grammi võrra madalam kõpitsemist vajav auto.
Tänan siinkohal tõhi ja klassivend Alvarit mentorluse ning Audaceri töökat kollektiivi professionaalse abi eest.
Ostust (mai 2014) alates tehtud tööd (seisuga november 2016; teostas Audacer/Ferdinand, Troost, koduhoov):
- Õlivahetus (mootor+kast)
- Filtrid
- Pirniring (v.a. esituled)
- Vasak kaugtuli (külmjooted tulede kontrollplokis)
- Küünlad
- Uus kasutatud originaalDI
- Suverehvid
- Klapikambrikaanetihend
- Tuled sirgeks
- Aku
- Tagumine kojamees
- Esistange sirgeks
- 3 velge sirgeks
- Õõtsad
- Esimesed amordid vahetada (tulid autoga pagassis kaasa)
- Amordipadjad
- Embleemid
- Parempoolne sisemine rooliots
- Tagumised kõlarid
- Tagumised piduriklotsid
- Pidurivedelikuvahetus
- Talverehvid + Viking Aero veljed
- Mootoripadjad
- Vahejahuti
- 9-5 BPC klapp
- Faceliftitud SE spoileriring, värske tagastange
- Tagumised parkimisandurid
- Uus konditisioneeriradiaator
- Summuti alates sukast
- Stange põhjakaitse
- Tagasilla puksid
- Pidurivõimu vaakumvoolik ja tagasilöögiklapid
- Võimendi ja 6.5" uksekõlarid
- Tuuleklaas
- Roolilatt
- Ees 308mm pidurid
- CD-makk + aux in + BT
- Tagaluugi ja kapoti vedrud/amordid
- Asendasin pättide retsitud bensupaagi luugi ja korgi. Katkist lukku ei hakanud igaks juhuks välja vahetama - äkki keegi teeb veel katset, tehku siis niisama lahti ja veendugu, et sealt midagi kätte ei saa.
- Uus konditsioneeri aurusti ja kliimakompressori laager + rullik.
- Goodyear suverehvid (2017 kevadest) - maanteesõit sai hoobilt mõnusaks - miks ma seda varem ei teinud?
- Pärast 2018 kevadist hooldust ja küünlavahetust tuli mootorile nagu uus elu sisse.
- Vända simmeri ja õlipumba tihendi vahetus
- Kaassõitja iste ei sõida seljatuge kallutades ette
Pilta kah: