Saab 9-3 SE 113kW Aut, 1999, kroom
-
- Postitusi: 313
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast
Nüüdseks on see auto meie peres sõitnud 10 aastat ja 125000 km. Kella peal on 345678 km ja veidi peale (pildi tegemise hetke magasin maha...)
Teele pole jäänud kordagi, kahel korral on olnud takistus teele asumisel (bensupump ja vabajooksu rullik geneka rihmal murdus küljest). Ülejäänud "ekraanita kellapommid" ehk pisut kulukamad asjad, mis võivad iga hetk vahetust vajada, aga ka väga pikalt kesta (DI, kett, turbo) pole 10 aasta jooksul pauku teinud. Peale ~10000 hoolduste pole seetõttu kulu tehnikale ülearu suur olnud - ühtteist veermikule, mõlemate SIDide pikselid, korra sumpale, kliimasüsteemi saaga, CR Performance, termostaat, üks suurem õlileke ja karteri sisu puhastus.
OK, kütuse kulu on suurem küll kui 20 aastat noorematel masinatel, aga mis seal ikka, kogukulu autole on ikkagi madalam kui uue auto liisimisel - viimase aasta kulu oli ca 300 eurot kuus ja seal sees on jooks rehve, kaks mitte rutiinset tehnilist kulu töökodades (termostaat+vahetus ja karteripühja puhastus) ning KÕIK muud kulud numbritule pirni ja aknapesu vedelikuni välja.
Teele pole jäänud kordagi, kahel korral on olnud takistus teele asumisel (bensupump ja vabajooksu rullik geneka rihmal murdus küljest). Ülejäänud "ekraanita kellapommid" ehk pisut kulukamad asjad, mis võivad iga hetk vahetust vajada, aga ka väga pikalt kesta (DI, kett, turbo) pole 10 aasta jooksul pauku teinud. Peale ~10000 hoolduste pole seetõttu kulu tehnikale ülearu suur olnud - ühtteist veermikule, mõlemate SIDide pikselid, korra sumpale, kliimasüsteemi saaga, CR Performance, termostaat, üks suurem õlileke ja karteri sisu puhastus.
OK, kütuse kulu on suurem küll kui 20 aastat noorematel masinatel, aga mis seal ikka, kogukulu autole on ikkagi madalam kui uue auto liisimisel - viimase aasta kulu oli ca 300 eurot kuus ja seal sees on jooks rehve, kaks mitte rutiinset tehnilist kulu töökodades (termostaat+vahetus ja karteripühja puhastus) ning KÕIK muud kulud numbritule pirni ja aknapesu vedelikuni välja.
-
- Postitusi: 313
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast
Veider asi see vana auto teel hoidmine - üldse mitte eriline remont läheb maksma pool auto väärtusest! Aga see selleks, kuna endiselt on masin üldiselt heas korras, on kindel plaan seda teel hoida. Nüüd on küljes mõlemad uued esimesed õõtsad (Speedpartsist, HD puksidega, sest kahjuks Ivometsal polnud enam pakkuda) ja ka uued vedrud koos tugilaagritega. Üks vedru oli suisa katki ja korrosiooni oli mõlemal paras kiht peal. Üle lamava politseiniku on hoopis teine asi sõita nüüd ja kui ma just reklaami ohvriks ei läinud või õnnetusse ei satu, oli see ilmselt sellel autol viimane õõtsade vahetus (vedrud kestavad niikuinii väga pikalt).
-
- Postitusi: 313
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast
Taas kord on auto turuväärtus või umbes nii ära kulutatud, seekord oli vaja tegeleda roolivõimuga, mis hoogsalt lekkima hakkas ning kohe peale seda ka mootori radika vahetus...
Roolivõimendi voolikuid-torusid ei leidnud kuskilt mujalt kui partsforsaabist, aga sinna lisandub nüüd ju toll ja käive ja lisa ajakulu kah veel (kuradi brexit!). Vahetamise tööraha ka veel otsa ning €350 läinud nagu naksti. Lootus on, et kui eelmised torud-voolikud kestsid 22 aastat, ei pea ka uue komplekti pärast väga pikka aega murestsema.
Ja kohe peale auto kätte saamist hakkas jahutusvedelikku maha tilkuma ning korralikult ikka - põhjuseks radikas... Tiba kahtlane on, et peale roolivõimu töid radikas lekkima hakkas, jooksevad ju osad torud eest otsast läbi, aga kui tõestust pole, ei saa näpuga näidata ja eks radikas ja selle ühendusedki ole ju 22 aastased. Kokku läks see igatahes üle 600 maksma (sisaldab 8h tööd)...
Sellegipoolest on absoluutselt kõik auto kulud kokku võetuna pikas perspektiivis 290 ja 300 euro vahel kuus, mis on odavam kui järelmaksuautot üleval pidada.
Roolivõimendi voolikuid-torusid ei leidnud kuskilt mujalt kui partsforsaabist, aga sinna lisandub nüüd ju toll ja käive ja lisa ajakulu kah veel (kuradi brexit!). Vahetamise tööraha ka veel otsa ning €350 läinud nagu naksti. Lootus on, et kui eelmised torud-voolikud kestsid 22 aastat, ei pea ka uue komplekti pärast väga pikka aega murestsema.
Ja kohe peale auto kätte saamist hakkas jahutusvedelikku maha tilkuma ning korralikult ikka - põhjuseks radikas... Tiba kahtlane on, et peale roolivõimu töid radikas lekkima hakkas, jooksevad ju osad torud eest otsast läbi, aga kui tõestust pole, ei saa näpuga näidata ja eks radikas ja selle ühendusedki ole ju 22 aastased. Kokku läks see igatahes üle 600 maksma (sisaldab 8h tööd)...
Sellegipoolest on absoluutselt kõik auto kulud kokku võetuna pikas perspektiivis 290 ja 300 euro vahel kuus, mis on odavam kui järelmaksuautot üleval pidada.
-
- Postitusi: 313
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast
Täna anti mulle üle auto surmaotsus (põhimõtteliselt). Taust selline, et nädalavahetusel hakkas salongi vingu tulema, sellist pisut kahetaktilise vingu moodi bensiinikat, ehk heitgaaside leke. Mitte kohe, aga siis kui mootor nii umbes töösoe. Ega's miskit, üle tee Carstoppi ja nad leidsid plokikaane tihendi ja karteri tihendi lekked. Karter karteriks, aga plokikaane tihendi vahetuse osas nad olid väga pessimistlikud, üle tuhande euro väärtuses pessimistlikud... et tõenäoliselt on vaja lihvida jne.
Oleks, et oleks mingigi variant seda ise teha, võiks ju proovida, äkki ei lähe banaaniks (kaotada pole midagi), kuid pole ei kohta ega oskusi ja kui oskusi annab "guugeldada", siis töökoda mitte. Eks plekkidel on ka roostet omajagu nii et aeg on ilmselt käes...
Oleks, et oleks mingigi variant seda ise teha, võiks ju proovida, äkki ei lähe banaaniks (kaotada pole midagi), kuid pole ei kohta ega oskusi ja kui oskusi annab "guugeldada", siis töökoda mitte. Eks plekkidel on ka roostet omajagu nii et aeg on ilmselt käes...
Ja milline on kompressioon silindrites? Seda omapärast bensiini vöi körbehaisu tuleb salongi muudel juhtudel kui plokikaanetihendi vigastus. Lekkiv bensiinitoru, väljalaskekollektori peale tilkuv öli, katkine dp vöi summuti jne jne.
-
- Postitusi: 313
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast
Väljalaske peale tilkus õli küll, vaatasin seda isegi nädalavahetusel, kui see vingu teema hakkas, aga õli kõrbemine ei ole päris bensiiniliku lõhnaga. Arvasin ise ka, et juu selline bensuving on mingi leke enne katalüsaatorit, aga seda ei mainitud.
Kompressioone küll ei tea, aga tuntavat võimsuse kadu ei tähelda. Plokikaane vahelt immitsevat õli ja jahutusvedelikku, aga paisupaagi sisu pruun justkui pole.
Aga nagu mainisin, kereplekkide kohta "hea" küll öelda ei saa, oli veel plaan sellel aastal kuskilt selles osas avitust leida nii et kallist remonti ei raatsi küll otsima hakata.
Oleks pidanud ikka eelmisel aastal mile challengil ära käima, et näha, kas CR Performance abiga tuleb 200 täis või ei...
Kompressioone küll ei tea, aga tuntavat võimsuse kadu ei tähelda. Plokikaane vahelt immitsevat õli ja jahutusvedelikku, aga paisupaagi sisu pruun justkui pole.
Aga nagu mainisin, kereplekkide kohta "hea" küll öelda ei saa, oli veel plaan sellel aastal kuskilt selles osas avitust leida nii et kallist remonti ei raatsi küll otsima hakata.
Oleks pidanud ikka eelmisel aastal mile challengil ära käima, et näha, kas CR Performance abiga tuleb 200 täis või ei...
Alustuseks proovi vahetada klapikaane tihend, odav, lihtne. Pärast pese väljalaske kollektori juurest piduripuhastus spreiga võimalikult puhtaks ja vaata kas siis on sama hull. Alguses ta kindlasti suitseb veidi kollektori pealt jama maha aga see kaob mootori soojenedes ükshetk ãra.
-
- Postitusi: 313
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast
Pidasin targematega nõu ja koorus välja, et nagu meditsiinilise keerukama olukorra puhul, tasub ka auto puhul juhtum veel kuskil ette näidata. Ja anti ka soovitus - Astromoto - eks näis mida nad leiavad...
Tõesti ei viitsiks auto asendamisega tegelema hakata ja kui aus olla, elaks ilmselt ilma autota edasi, kui kalal ei käiks - linnas niikuinii ühistransport mugavam kui autoga ja linnadevaheline pole ka hullu; turvahälli ka pole enam vaja. Aga vat kalale ilma isikliku transpordita saada on ikka väga keeruline, kui just ei piirdu päevase ajaga ning Tartuga või muude veekogudega, mis kas asulates või mingite peatuste lähedal.
Ja ei oskaks autot asemele vaadatagi. Kui Saabidest rääkida, siis NG 9-3 universaal näeb (minu jaoks) hea välja, aga salongis vist eriti palju rohkem ruumi pole kui praegusel ja kui vahetada, siis pigem millegi suurema vastu. 9-5 universaal on ruumikas, aga ei ole minu ilumeelele ja sedaani ei taha. Kui aga saabimaailmast välja vaadata, siis läheb pilt nii kirjuks, et võtab tükk aega aega, enne kui mingi eelistus tekkida võiks. Kui oleks koduse laadimise võimalus, siis oleks ilmselt aeg elektrisõiduki maailma astuda!
Tõesti ei viitsiks auto asendamisega tegelema hakata ja kui aus olla, elaks ilmselt ilma autota edasi, kui kalal ei käiks - linnas niikuinii ühistransport mugavam kui autoga ja linnadevaheline pole ka hullu; turvahälli ka pole enam vaja. Aga vat kalale ilma isikliku transpordita saada on ikka väga keeruline, kui just ei piirdu päevase ajaga ning Tartuga või muude veekogudega, mis kas asulates või mingite peatuste lähedal.
Ja ei oskaks autot asemele vaadatagi. Kui Saabidest rääkida, siis NG 9-3 universaal näeb (minu jaoks) hea välja, aga salongis vist eriti palju rohkem ruumi pole kui praegusel ja kui vahetada, siis pigem millegi suurema vastu. 9-5 universaal on ruumikas, aga ei ole minu ilumeelele ja sedaani ei taha. Kui aga saabimaailmast välja vaadata, siis läheb pilt nii kirjuks, et võtab tükk aega aega, enne kui mingi eelistus tekkida võiks. Kui oleks koduse laadimise võimalus, siis oleks ilmselt aeg elektrisõiduki maailma astuda!
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7593
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Minu kogemus selle firmaga on väga halb.
Kaotasin nende vale Tehnoloogia. Tõttu. 1000...1500eur +aega.
Kusjuures ennem veel küsisin et ka teate kuidas teha, et soojalt. Vastasid Ja jaaa a. Aga tegid ikka külmalt.
Kaotasin nende vale Tehnoloogia. Tõttu. 1000...1500eur +aega.
Kusjuures ennem veel küsisin et ka teate kuidas teha, et soojalt. Vastasid Ja jaaa a. Aga tegid ikka külmalt.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



-
- Postitusi: 313
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast
Torque tuligi appi ja tema silm plokikaane viga ei leidnud, arvas et vast ikka klapikambri kaane lekkest õli kärsakas. Lisaks viskas tihendit vahetades silma ketile ka peale (heli on juba kahtlane) ja tõdes, et lõtku küll pole, aga pinguti on lõpus. Ligemale 400 000 on kellal, pole ka ime...
Ehk siis klapikambri tihend läks vahetusse, ümbrus puhtaks ja vingust sai lahti ning ülevaatusel ei öeldud mootori kohta ühtki halba sõna. Küll aga öeldi seda, et rooste (ja paar aukugi) on läbi laskmiseks liiga kaugele arenenud. Endal oli plaan sügisel selleteemalist abi otsida, aga no mis seal ikka, peab sellega varem tegelema.
Ehk siis klapikambri tihend läks vahetusse, ümbrus puhtaks ja vingust sai lahti ning ülevaatusel ei öeldud mootori kohta ühtki halba sõna. Küll aga öeldi seda, et rooste (ja paar aukugi) on läbi laskmiseks liiga kaugele arenenud. Endal oli plaan sügisel selleteemalist abi otsida, aga no mis seal ikka, peab sellega varem tegelema.
-
- Postitusi: 313
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast
Aasta on peaaegu möödas viimasest postitusest ning auto sõidab endiselt. Raha on pidanud üksjagu siiski kulutama, kuid kuna nüüd on mootorikett vahetatud ning kere näeb ka sile välja, saab sellel aastal vast "tonniste laksudeta" hakkama. Pisemaid töid, paraku, on ikkagi vaja. Kui Torque ketti vahetas, siis ta mainis, et mootori-käigukasti patjadest on üks katki ning massijuhe on omadega läbi nii et vana auto liikvel hoidmine ülearu "lebo" ei ole kuid endiselt ütleb Excel, et odavam on seda autot üleval pidada kui see palju värskema vastu vahetada.
Kusjuures kui osta mingi 5 a vana ja 200 kkm läbisöiduga 50 keur maksev "preemiumklassi" auto siis ka sel on paraku hoolduskulud. BMW ja Mershedes isegi tunduvad mitmete koostedetailide koha pealt nii ebakvaliteetsed , et raske on möistliku ülalpidamiskuluga autot hankida. Tunduvalt soodsam ja "pommikindlam" on 20 a vana kasvöi SAAB mis aegajalt paarsada eur maksva remondi järel jälle 10kkm söidukölbulik on.kroom kirjutas: ↑T Apr 11, 2023 8:44... Pisemaid töid, paraku, on ikkagi vaja. Kui Torque ketti vahetas, siis ta mainis, et mootori-käigukasti patjadest on üks katki ning massijuhe on omadega läbi nii et vana auto liikvel hoidmine ülearu "lebo" ei ole kuid endiselt ütleb Excel, et odavam on seda autot üleval pidada kui see palju värskema vastu vahetada.

-
- Postitusi: 313
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast
Vahepeal on auto saanud täiskomplekti mootori-käigukasti patju ning keskmise ja viimase summuti osa. Ülevaatus on ka tehtud ning jälle teise korraga alles. Seekord olid põrumise põhjuseks summuti ja esituli (numbrituld pole mõtet mainida, see rohkem enda tähelepanematuse viga). Summuti summutiks, eks ta ikka aegajalt keevitust vajab ja kui enam midagi kuskile külge keevitada ei saa, siis vahetust (seekord siis vahetus), kuid esitulega oli küll hariv juhtum. Öeldi, et "tuli logiseb" ja kui katsuma hakkasin, siis logiseski. Selgub, et kõrguse regulaator on reflektori küljes mingi munaka laadse lahendusega ja oli lahti tulnud. Sain jälle targemaks ja remont on ka "põlve otsas" väga lihtne.
Ja tehniline pass "sai täis", vabu ülevaatuse lahtreid enam pole; hooldusraamatus on ka vaid paar üksikut lahtrit jäänud - tea, kas see on mingi vihje või?
Praegu mõtlen, et mida see automaks toob - keegi ei tea veel ju täpselt, et kas maksustatakse kilovatte, kütusekulu või luksust... Vast vanade autode omanikke ikka väga peetima ei hakata, sest kütust võib ju rohkem kuluda kui uuel, aga vana elus hoidmine on kindlasti loodushoidlikum kui uute vorpimine. Kui kütusekulu maksustama hakatakse, siis on aeg Prius osta...
Ja tehniline pass "sai täis", vabu ülevaatuse lahtreid enam pole; hooldusraamatus on ka vaid paar üksikut lahtrit jäänud - tea, kas see on mingi vihje või?
Praegu mõtlen, et mida see automaks toob - keegi ei tea veel ju täpselt, et kas maksustatakse kilovatte, kütusekulu või luksust... Vast vanade autode omanikke ikka väga peetima ei hakata, sest kütust võib ju rohkem kuluda kui uuel, aga vana elus hoidmine on kindlasti loodushoidlikum kui uute vorpimine. Kui kütusekulu maksustama hakatakse, siis on aeg Prius osta...
-
- Postitusi: 313
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast
Tundub, et auto solvus mu peale, kui kuskil suve alguse poole foorumis olnud OG9-3 ostusoovi peale kirjutasin, et "hea pakkumise korral miks mitte", sest ostusoovile vastamise hetkel oli kõik hästi ja one mile challenge mõtted peas, kuid peale seda sain rehvi parandada, Hirsch vedrustuse ring on nüüd all, veepumba ratas murdus ära (uus veepump, rihm, pluss veel paari rulliku vahetus) ja lisaks on mulje, et vähemalt üks silinder kaob hetkel aegajalt tagant ära!
Õnneks on see viimane viga midagi, mis ei vaja töökoda, vaid ilusat ilma. Äkki saan päris odavalt hakkama ja piisab momentvõtme laenamisest ja küünalde vahetusest (ja küünlapadruni ostmisest), aga kui nii odavalt ei pääse, siis paar kasutatud punast süütekassetti on ka mõistlikumat sorti hinnaga silmapiiril.
Kui nüüd kokku võtta, mida kõike viimase aasta-pooleteise jooksul remonditud-vahetatud on, siis saab päris kalli nimekirja: roolivõimu torustiku täisring, mootorikett, täiskomplekt mootori-käigukasti patju, keretööd, Hirsch vedrustuse ring, lisaseadmete rullikuid, veepump ning rihm. Klapikambri kaane tihend pole isegi kõneväärt selle kõrval...
Õnneks on see viimane viga midagi, mis ei vaja töökoda, vaid ilusat ilma. Äkki saan päris odavalt hakkama ja piisab momentvõtme laenamisest ja küünalde vahetusest (ja küünlapadruni ostmisest), aga kui nii odavalt ei pääse, siis paar kasutatud punast süütekassetti on ka mõistlikumat sorti hinnaga silmapiiril.
Kui nüüd kokku võtta, mida kõike viimase aasta-pooleteise jooksul remonditud-vahetatud on, siis saab päris kalli nimekirja: roolivõimu torustiku täisring, mootorikett, täiskomplekt mootori-käigukasti patju, keretööd, Hirsch vedrustuse ring, lisaseadmete rullikuid, veepump ning rihm. Klapikambri kaane tihend pole isegi kõneväärt selle kõrval...
-
- Postitusi: 313
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast
Nüüdseks on mootoril ka uus plokikaane tihend - muudkui immitses seda va õli ja tilkus väljalaske peale ning soojalt paigal seistes oli kiirelt kärsakas salongis. Võiks ju arvata, et nüüd saab veidi aega rahulikult, aga ei - parema esivedrustuse püstaku kinnituskuplil roostet ja suisa paar aukugi. Ja külmalt on mingi vibratsioon kuskil kapoti all - D asendis rohkem, N või P ajal vähem. Eks peab järgemööda tegelema...
Aina rohkem muutub selle auto omajal vajalikuks enda tõstuk ja katusealune, et saaks lihtsamaid vigu ise taga ajades odavamalt läbi: oktoobri lõpu seisuga on viimase kaheteist kuu keskmine kulu autole 526 eurot. Kuna bensiinile kulub kuus keskmiselt 160, tähendab et 366 kulub kõigele muule. Selle sees (viimased 12 kuud) on siiski nii keti, plokikaane, mootori-käigukasti patjade kui ka vedrustuse vahetus nii et edasi saab vaid paremaks minna!
Aina rohkem muutub selle auto omajal vajalikuks enda tõstuk ja katusealune, et saaks lihtsamaid vigu ise taga ajades odavamalt läbi: oktoobri lõpu seisuga on viimase kaheteist kuu keskmine kulu autole 526 eurot. Kuna bensiinile kulub kuus keskmiselt 160, tähendab et 366 kulub kõigele muule. Selle sees (viimased 12 kuud) on siiski nii keti, plokikaane, mootori-käigukasti patjade kui ka vedrustuse vahetus nii et edasi saab vaid paremaks minna!