Saab 9-5 Aero, MY03, Nublik

Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 206
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#101

T Juul 12, 2016 9:13

Mul olid PFR6H peal jah, päris värsked ka veel. Proovisin ka BCPR7ES küünlaid vahepeal, sätitud kuhugi 0,95-1 mm peale, nendega ei tulnud nagu mingit erinevust lagedale.

Seda vendi asja võiks ju huvi pärast proovida. Vaadata, kas toob mingi erinevuse. Võiks ju ka üritada originaal coolerit teiste ette tõsta? Ei tea, kas keegi on sellist katsetust teinud?
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1086
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#102

P Dets 11, 2016 18:07

Nublik, kas sa mäletad millise jäikusega vedru on sinu auto wastegate's ?
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 206
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#103

T Jaan 03, 2017 10:44

See küsimus tuli küll ammu, aga kui aus olla, siis ma ei mäleta. Forge'i kollane või roheline. Pigem vast roheline.

http://www.forgemotorsport.co.uk/Spring_Tuning_Kit_for_Turbo_Actuators--product--132.html
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 206
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#104

R Apr 14, 2017 12:19

Teen vahepeal väikse sissekande.

Saab on kenasti terve talve üle elanud. Midagi suurt vahepeal juhtunud ega teinud pole. Tagasild hakkas vahepeal kääksuma, kuna niidirullid olid veel tihedad ja lõtkuvabad, sai lihtsalt veidikene määret käitsekummide alla süstitud ja vaikne ta oligi. Pärast viimast postitust auto teemal on vist olukord suht selline olnud, et kalla ainult paaki (ikka 98) ja anna piitsa.
Nipet näpet oleks muidugi teha, aga need asjad sõitmist ei sega. Kõrvalistuja uksele tuleb kahe käega kallale minna kui tahad sisse pääseda, käib teine vääga raskelt. Juhi ukse sees on akna süsteemis mingi kala, kipub teine liigutamisel viltu jooksma. Kunagi käsile võtma need asjad.

Talverehvist loobusin juba märtsi esimesel nädalal, kuna sai üks neljaveoline masin perekonda juurde toodud. Tollel oli lamell all ja kui ilm kole, sai sellega toimetatud. Nüüd peab Saab enda kõrval ühte Volvot taluma. Saab on hetkel selline tööauto moodi masin, kuna nädalas paar-kolm korda saab kaheksast-viieni töö kõrvalt natukene muud ametit peetud, siis viimane on hea säästlik (Volvo kõrval) ja kiire masin, millega päeva lõpus 45+45 km läbi jooksutada.

Kuradi lõbus on ikka kuiva asfalti ja suverehvidega Saabiga ringi liigelda. 235/45 Dunlopi SP Sport Maxx hoiab esiratast tee küljes päris eeskujulikult.
Üks asi on küll selgeks saanud Volvost Saabi istudes - kui jõuliselt tegelikult vääne üritab Saabi esirattaid igasse võimalikku suunda juhtida. Kahe käega tuleb sangast ikka kinni hoida + see laiem rehv ilmselt otsib ise ka teed suht palju.

Mingi aeg sai tegelikult esimesed kondid ja kastiõli ära vahetatud.

Päikest
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 206
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#105

E Okt 30, 2017 12:03

Tundub, et on piisavalt palju aega mööda läinud, et väike sissekanne teha.

Masin on terve selle aja, igati eeskujulikult toimetanud. Vahepeal sai vahetatud õli ja filtri värki, ning sai külge pandud teine karteri põhi, sest see teadupärast lekkis ühes nurgast. Nüüd on parem. Muidugi oleks võinud õlipunnile panna värske vaskseibi, sest see nüüd tibakene lekib. Ee...kõrvalistuja uks käib ka nüüd viisakalt ja....tuleb tõdeda, et rohkem polegi midagi vahepeal teinud, sest pole lihtsalt vajadust olnud. Täpselt nii hea auto ongi!

Järgmiseks suveks küsib kindlasti vähemalt ühte paari rehve. Küünlad tahaks varsti värskemad panna, need on olemas ka juba kuskil riiulis.
Septembris sai kenasti läbitud korraline ülevaatus. Muud ennetavat ei teinud kui võtsin tühja summuti toru alt ära ja panin ettenähtud kat'iga variandi asemele.

Nii palju, et paar nädalat tagasi tekkis miski võõras heli esimese parem ratta juurde, rooli pööramisel nagu kummipuksi või -katte kääks. Ei ole veel täpselt jõudnud süveneda. Klobinat, ega muud sarnast pole.
Kast ka ulub teatud kiirustel, aga see on juba piisavalt vana teema.

Kokkuvõtteks Saab endisel kenasti rahul olla! Pootsmannile suur tänu viisaka isendi eest!
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 206
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#106

K Veebr 20, 2019 11:05

Pikk paus sisse jäänud - võiks isegi arvata, et äkki Saab ei sõidagi enam... Aga, sõidab ja väga hästi!

Midagi suurt olulist remonti pole küsinud. Ühte šarniiri sai vahetatud ja siis tavapärane õlid, filtrid, küünlad. Sai ka külge pandud, värskem ja lihtsamini liigutatav, kaardilugeja ukse tuulelukk. Bensiinipaagi luuk sai viisakam, sest vana roostetas jube koledasti. Ülevaatuse läbis kenasti. Ja vahetasin ka klaasipesuri pumpa, sest see andis mingi hetk saba. Kuna pumpa alguses kohe ei leidnud, siis tõstsin voolikud tule- ja klaasipesuri pumba vahel ringi. Hea süsteem, kus on kaks ühesusugust pumpa! Muidu nagu ikka - mähib tublisti minna!

Minig hetk lõhkus keegi ühe udutule ära, kas juhuslik kivi või siis kuri inimene. Loodetavasti esimene variant..
IMG_1479.jpg
IMG_1479.jpg (191.8 KiB) Vaadatud 1078 korda
Vahetasin mõlemad ära, sest valgusvihu erinevus oli liiga suur.

Põnevama poole pealt sai üht-teist sellist nokitsetud...
IMG_1319.jpg
IMG_1319.jpg (234.29 KiB) Vaadatud 1078 korda
IMG_1435.jpg
IMG_1435.jpg (239.99 KiB) Vaadatud 1078 korda
IMG_1433.jpg
IMG_1433.jpg (213 KiB) Vaadatud 1078 korda
toru.jpg
toru.jpg (183.52 KiB) Vaadatud 1070 korda
IMG_1445.jpg
IMG_1445.jpg (161.72 KiB) Vaadatud 1078 korda
Mahtus täitsa kenasti ära! Pusimist oli, aga sai kenasti hakkama!

Ja miks süsteem ei olnud kunagi väga võimeline hoidma mAir'i mReg'i tasemel...
cooler.jpg
cooler.jpg (347.79 KiB) Vaadatud 1078 korda
Ja pärast seda, kerget tuuningut, on süsteem täitsa kenasti tihe. Ma eeldan, et see originaal vahejahuti oli sellises olukorras juba päris pikalt. Huvitav kas ka viimase düno aeg...

Klubiga liitusin...
Klubi.jpg
Klubi.jpg (133.31 KiB) Vaadatud 1078 korda
Ja muud olulist vist polegi lisada.

Suts oleks vaja nokitseda juhiukse sisu kallal, seal on miskid naginad/kolinad ja klaas jookseb aeg-ajalt üles-alla mingite huvitavate nurkade all.. Üks numbrituli ei põle. Vahejahuti paigaldamisel märkasin pumba ja radiaatori alumise nurga juures kerget jahutusvedeliku leket. Aga ei midagi tõsist, seega kannatab oodata ajani, mil ilmad ilusad ja soojad. Muidugi on ka plaanis jõudu mööda järgmiste arenduste poole liikuda..

Masin toob endiselt naeratuse näole.

Päikest
IMG_7323.jpg
IMG_7323.jpg (219.45 KiB) Vaadatud 1078 korda
See pilt on muidugi ammu tehtud.
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1086
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#107

K Veebr 20, 2019 20:01

Kuidagi kummis üldse see alumine ribi vanal vahejahutil? Klaasipesuri pumpa sai kunagi ise ka vahetatud sellel autol.

Eelmine nädal just mõtlesin su auto peale, et huvitav mis saanud on kuna 578 BKC sõitis ees aga number oli Volvo küljes...aga nagu viimasel pildil näha siis mälu lihtsalt pettis. :)
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 206
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#108

N Veebr 21, 2019 9:16

Kusjuures see on ülemine osa ja suuresti selle pärast ei ole ka kunagi silma jäänud. Ilmselt midagi andis surve all järgi lihtsalt, asjadel omajagu vanust ka juba. Ma olen korra näinud samasugust olukorda jahutusradiaatoril. Aga, väga meeldiv tunne on teada, et kogu turbo/vaakum süsteem on nüüd kenasti tihe. Ma pean nüüd üle vaatama, mis värvi vedru wastegate'i sisse sai - kohati kui esineb niiöelda over-boost, lähevad mAir'i numbrid liiga suureks.
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 206
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#109

R Mai 03, 2019 11:26

Saab arvas, et käiku numbriga 2 pole enam vaja. - sünkronisaator. Nüüd ei pea pikalt mõtlema, mis see järgmine töö olla võiks, mis auto juures tuleks ära teha. Neljas Saab, millel saab hakata kasti maha võtma ja peale panema.. Ilmselt läheb ka sisse värske sidurikomplekt ja survelaager.
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 206
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#110

R Aug 16, 2019 11:54

Väike uuendus.

Mai keskpaigast-lõpust? saadik Saab kenasti kõikide käikudega jalul. Kast remonditud ja peal tagasi. Värske ketas, korv ja survelaager samuti küljes. Sai ka üksiti õlivahetus tehtud. Tuleb tõdeda, et see kasti vahetuse teema on ikka päris mahukas töö ja võib mõjuda kohati hävitavalt närvirakkudele. Aga tehtud ta on..

Hooldasin ka vahepeal wastegate'i, tellisin UK Forge Motorsport'ist miski komplekti. Endiselt väga hea klienditeenindus.

Kuna autol juba rattad maast lahti olid, siis sai ka päris värsked rehvid alla kruvitud - Hankook Ventus V12 evo2. Uurisin ja vahtisin neid hinnanguid nii ja naa pidi, ning otsustasin nende kasuks (hinnangu ja hinna suhe). Mõõduks 235/45R17. Olen rahul, võiks öelda, et väga rahul. Julgeks isegi teistele soovitada. Pidamist on kõvasti rohkem kui vanade nahkadega. Üllatavalt vaiksed, võttes arvesse seda, et 9-5 on suht hõre maanteemüra suhtes. Kuna külgsein tundub olevat võrdlemisi pehmest segust, siis augulistel linnatänavatel on päris talutav sõita, vedrustus Aerol suhteliselt jäik siiski. Suurte vihmadega sõitnud ei ole, seega ei oska kommentaarida käitumist väga märgades tingimustes. Mulle sobib, ei kahetse.

Käisin vahepeal Eestist natukene kaugemal ja sai '16 aasta Golf R'iga sõidetud - saab ruttu kohapealt minema ja DSG teeb väga kiirelt oma vahetusi ja tõesti on nobe ning tore masin. Aga, tuled koju tagasi, paned Saabile hääled sisse, teed väikse ringi ja vägisi tuleb see muie näole...
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 206
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#111

P Nov 10, 2019 0:48

Dynojet.png
Dynojet.png (50.59 KiB) Vaadatud 318 korda
Punane ja kolmas tõmme - 211@460 rattast, mootorist x1,15(1,1?).
CR soft + Pootsmanni upgrade 3,5 rõhuregulaatori jaoks.

Rullitamine Tartus, Maaülikooli dünos - sinine on eelmise korra tõmme ja punane on selle korra liigutus. See on siis rattast kistud ja silutud tulemus. Maaülikooli garaaži ekraanil olnud ca. 216kw oleks muidugi vinge, aga olen väga rahul sellega, mis graafikus. Ja muidugi 500+nm väänet mootorist on väga uhke number.

Kui keegi üritab väita, et originaal Sachsi sidur ja korv ei kannata väänet, siis see on jama. Sõitsin ca. aasta selliste numbritega ja veel kauem eelmise korra numbritega, siis isegi suhteliselt kulunud ketas (ühe külje pealt needid peaaegu kattega tasa) ei näidanud libisemise märke. Sõidustiil? Isuga käib pedaal põhja...
Viimati muutis Nublik, T Nov 12, 2019 14:55, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
9-5LPT
Postitusi: 1072
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#112

P Nov 10, 2019 9:59

Ma ei tea kas 9-3del on sama sidur, aga kahel olen pidanud küll seda vahetama, üks neist 2.0t (hirschi 154kw) ja teine 2.0T Aero (ca 170kw). Samas 9-5 peal Hirsch softiga 225kw pidas jälle kenasti, seal andis ainult 5käik järgi..
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 206
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#113

P Nov 10, 2019 14:13

Kas 2 liitristel turbodel pole mitte väiksema läbimõõduga ketas, korv ning lisaks sellel ka hooratas?
Vasta