Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 29
- Liitunud: N Mai 08, 2014 22:27
- Asukoht:
- Auto:
Minu ja rootslase sõprus algas selle aasta maikuus, kui oli selge, et oleks aeg soetada uuem masin. Kaalusin päris pikalt 9-3 ja 9-5 vahel. Hetkel mil sain proovida 9-5 Aerot oli pilt selge - sellist masinat ongi mul vaja. Saigi käidud mõnda vaatamas. Ühel pühapäeval Tallinnat külastades saigi praegune masin minu omaks. Tehaseseades Aero mis on Eestisse jõudnud 2006 aastal Janne abil. Varasem kodumaa oli Prantsusmaa, mina masina 4 omanik Eestis. Soetades oli odomeetril ees 303000km
Ostes ei põlenud üks xenonitest,vahetusse läks tule all paiknev moodul. Maikuus sai veel vahetatud ära küünlad ja õli (NGK PFR6H-10/Mobil1 New Life 0W-40). Suvekuudel oli ainult kalla ja talla. Septembris vajasid vahetus käsipiduri klotsid ja aeg oli jälle seal maal, et vaja teha ka õlivahetus. Seekord siis juba koos käigukastiõliga. (mootorisse jälle mobil1 ja kasti comma toodang). Õlivahetusega koos läks ka uus kapikambrikaane tihend. Viimane lihtsalt uudishimust, et mis seisund valitseb mootoris seespool. Vaatepilt oli rahuldav.
Eelmisel kuul otsustas lekkima hakata ka õlirõhu andur. Esmasel vaatlusel tundus selle vahetamine pead valutama panev tegevus, kuid google abil sain hakkama poole tunniga.
Auto positiivse poole pealt on veel üllatanud mind kütusekulu. Eelmiseks sõiduvahendiks oli Mitsubishi Galant, mis oma 2l mootoriga ei olnud märgatavalt ökonoomsem. Hetkel keskmine kütusekulu 10,2l/100km (linn/maantee 50/50). Kuid möödasõidud maanteel võrreldes eelmiste autodega on ikka
Tulevikuplaanides on openSID, tagumiste uksekõlarite vahetus (keegi eelmistest omanikest on kõik ülejäänud kõlarid vahetanud Hertzi toodangu vastu) ja kevadel tagasilla pukside uuenduskuur.
Ostes ei põlenud üks xenonitest,vahetusse läks tule all paiknev moodul. Maikuus sai veel vahetatud ära küünlad ja õli (NGK PFR6H-10/Mobil1 New Life 0W-40). Suvekuudel oli ainult kalla ja talla. Septembris vajasid vahetus käsipiduri klotsid ja aeg oli jälle seal maal, et vaja teha ka õlivahetus. Seekord siis juba koos käigukastiõliga. (mootorisse jälle mobil1 ja kasti comma toodang). Õlivahetusega koos läks ka uus kapikambrikaane tihend. Viimane lihtsalt uudishimust, et mis seisund valitseb mootoris seespool. Vaatepilt oli rahuldav.
Eelmisel kuul otsustas lekkima hakata ka õlirõhu andur. Esmasel vaatlusel tundus selle vahetamine pead valutama panev tegevus, kuid google abil sain hakkama poole tunniga.
Auto positiivse poole pealt on veel üllatanud mind kütusekulu. Eelmiseks sõiduvahendiks oli Mitsubishi Galant, mis oma 2l mootoriga ei olnud märgatavalt ökonoomsem. Hetkel keskmine kütusekulu 10,2l/100km (linn/maantee 50/50). Kuid möödasõidud maanteel võrreldes eelmiste autodega on ikka
Tulevikuplaanides on openSID, tagumiste uksekõlarite vahetus (keegi eelmistest omanikest on kõik ülejäänud kõlarid vahetanud Hertzi toodangu vastu) ja kevadel tagasilla pukside uuenduskuur.
-
- Postitusi: 162
- Liitunud: E Okt 20, 2014 10:40
- Asukoht:
- Auto:
Mina väga proff ei ole, aga tundub, et sul puudub karterituulutus, mis võiks panna sest see on üks tähtsamatest, et anda saabile pikka elu.
Milleks sõita autoga, kui võib lennata Saabiga™
Sisust ka pilte on?
Kas automaat või manuaal?
Need originaal Aero veljed sobivad ikka tükk maad paremini sinna alla.
Piltide pealt paistab igati sile masin ning see MY04 alates on 9-5 puhul ühe ilusaima välimusega!
Kas automaat või manuaal?
Need originaal Aero veljed sobivad ikka tükk maad paremini sinna alla.
Piltide pealt paistab igati sile masin ning see MY04 alates on 9-5 puhul ühe ilusaima välimusega!
Regular Saab Guy
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 29
- Liitunud: N Mai 08, 2014 22:27
- Asukoht:
- Auto:
Tartus on nii mõnedki korrad see 9-5 silma jäänud. Kordades kenam on see MY04 alates Aero kere ikka, võrreldes veidi vanemaga. :)
(leidsin ka ühe kesise jäädvustuse enda mobiilist koos kahe Aeroga :P)
(leidsin ka ühe kesise jäädvustuse enda mobiilist koos kahe Aeroga :P)
Saab 900 S 2,0 96kw 96´ - Mazda 323F Sport 96kw 03´ - Saab 9-5 Aero MY03 2,3 184kw 02´ - Honda Civic Executive 1,8 103kw 07´ - ?
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
MY04 pamprid on tõesti kenad. Tagapamper on lisaks ka (suuremate kiiruste) downforce võtmes tehniliselt korrektne ning must plastiosa lisab veel seda efekti :)
man vs aut kast - tehaseseades vist kõike head korraga ei saa... 0-100kmh (ja 0-60mph) ajad on automaadil ja manuaalil väga erinevad. Ma tahtsin aerot manuaalina osalt just nende numbrite üüratu erinevuse (ca 1,5sek) tõttu.
nagu aru saan, siis automaadi kiirendusvõimet vähendab "torque limiter". Oled Sa uurinud, kas sellest saab lahti ning kas lahtisaamine on (kasti kestvuse mõttes) mõistlik tegu? Üherattaveo puhul võiks ju nn puudulik veoskeem tegelikult veermikku ja kasti siiski päris hästi kaitsta? :)
"torque limiter" otsinguga ei leiab millegipärast suht vähe teemakäsitlust...
man vs aut kast - tehaseseades vist kõike head korraga ei saa... 0-100kmh (ja 0-60mph) ajad on automaadil ja manuaalil väga erinevad. Ma tahtsin aerot manuaalina osalt just nende numbrite üüratu erinevuse (ca 1,5sek) tõttu.
nagu aru saan, siis automaadi kiirendusvõimet vähendab "torque limiter". Oled Sa uurinud, kas sellest saab lahti ning kas lahtisaamine on (kasti kestvuse mõttes) mõistlik tegu? Üherattaveo puhul võiks ju nn puudulik veoskeem tegelikult veermikku ja kasti siiski päris hästi kaitsta? :)
"torque limiter" otsinguga ei leiab millegipärast suht vähe teemakäsitlust...
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 29
- Liitunud: N Mai 08, 2014 22:27
- Asukoht:
- Auto:
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 29
- Liitunud: N Mai 08, 2014 22:27
- Asukoht:
- Auto:
Minu ja Saabi sõprus on kestnud nüüdseks aasta ja selle ajajooksul on Saab mind edukalt edasi aidanud 20.000 km. Paar nädalat tagasi tundsin hommikul auto juures bensiini lõhna, auto alla vaatates leidsin paar pisikest täppi kraavi poolt tagumise ratta juurest. Kanali peal autot alt poolt uurides avanes järgnev vaatepilt.
Tundus, et seda kütusefiltrit ei olnud mitte keegi auto eluea jooksul vahetanud, sest auk oli roostetanud selle korpusesse. Pool tundi tööd ja nüüd on Saabil küljes MANN toodang. Nüüd lubatud värskemad pildid.
Ja seest ka mõned.
Nädalavahetusel plaanis ära vahetada salongi õhufilter.
Tulevikuplaanidest veel niipalju, et hetkel on auto passiivselt müügis, soov oleks suve lõpuks omada 2005+ universaal kerega 9-5 110kW diislit.
Tundus, et seda kütusefiltrit ei olnud mitte keegi auto eluea jooksul vahetanud, sest auk oli roostetanud selle korpusesse. Pool tundi tööd ja nüüd on Saabil küljes MANN toodang. Nüüd lubatud värskemad pildid.
Ja seest ka mõned.
Nädalavahetusel plaanis ära vahetada salongi õhufilter.
Tulevikuplaanidest veel niipalju, et hetkel on auto passiivselt müügis, soov oleks suve lõpuks omada 2005+ universaal kerega 9-5 110kW diislit.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 29
- Liitunud: N Mai 08, 2014 22:27
- Asukoht:
- Auto:
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 29
- Liitunud: N Mai 08, 2014 22:27
- Asukoht:
- Auto:
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Ja milleks 1.9TiD? Nõrgaks jääb peale Aero-t! Mul ära proovinud ja midagi positiivset öelda ei saa! Öko ei ole(SID valetab - mis näitab sinna veel +20%), soojaks läheb kaua, seistes üldse mitte, kuni 3k pööreteni uimane. Tahmafilter, EGR ja muud disla lõbud nagu traktori hääl ja haisev küttus :)
__In Boost We Trust__
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 29
- Liitunud: N Mai 08, 2014 22:27
- Asukoht:
- Auto:
Uuel aastal uue hooga. Autole sai paigaldatud pimeda aja peletajad, x-vision dominatorid. Kasutaja loffa teemast inspiratsiooni saades läksid minu Saabile ette küll ainult kaks lisatuld, kuid oma funktsiooni täidavad nad eeskujulikult. Õhtuti metsavahel sõites ei saa enam arugi, et on juba pime aeg. Vastuliikuva sõiduki juhi säästmiseks tuled ümber lülitades on kontrast nii suur, et juba ootan millal see sõiduk minust mööda jõuaks. Lisaks sai eelmise aasta lõpus sai tellitud aftermarket.ee-st endale silikoonvoolikud, mis hetkel külmade ilmade saabumisega sõidavad lihtsalt pakiruumis kaasas ja ootavad oma hetke.
Palju seda pimedas sõitu on, et vaja need ette toppida? Päris inetud näevad välja.
Kunagi ammu pandi võre vahele sellised kandilised xenon lisatuled... need natukene sümpaatsemad kui need okulaarid.
Kunagi ammu pandi võre vahele sellised kandilised xenon lisatuled... need natukene sümpaatsemad kui need okulaarid.
Eks see on maitse asi, minu autol on nad puhtalt välimuse pärast ees, reaalselt kasutan harva :)
Rootsis on väga paljudel suured ümmargused tuled ees ja seal hakkas meeldima.
Selge!
Ise näeks neid küll STi või Evolutioni ees sobivamat, aga mis ka mina asjast tean :D
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 29
- Liitunud: N Mai 08, 2014 22:27
- Asukoht:
- Auto:
Mul jäävad nad talvise aja lisavarustuseks, suvel tulevad eest ära. Talvel on pimedal ajal suurem osa sõite ja siis on nad abiks.