Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Vasta
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#101

E Apr 18, 2016 11:30

mnjaa - Su to-do list on mahu mõttes mu Saabiga võrreldav. Mu peamised read on esiklaas ja käigukast. Talvel sõitsin muu masinaga, aga nüüd kisub jälle vaegveolise hooajaks ja Saab seisab. Pole veel otsustanud, kas hakata ise ravima hakata või lohistada proffide juurde. Ning toimumisajad on veelgi lahtisemad. Üks otsus on siiski juba tehtud: teen masina ikka korda, kuigi majandusliku vaate osas on tegevus suht samal tasemel olemasoleva "seibidekstegemise" + "uue" Aero soetamisega. Järgmise ligivõtt võimaldaks teoorias parema varustuse ja korralikuma (heal juhul ka mitte-halli) salongiga masina saada, praktikas on aga juba "Aero" + "manuaal" + "mitte hall" kriteeriumid, millele sobivat peaks piiri tagant otsima.

aga see pole see, millest pajatada tahtsin: kui Sul on teemaks esistabilisaatori kerekinnitused, siis mul sai kunagi iisak nende puhul imetööga hakkama: suutis need kuidagi hämmastavalt efektiivselt välja võtta. Näitas ka pärast eemaldatud poldipuru ning tõdesin, et ma olen väga rahul, et ma need puksikesed profile vahetada jätsin (olles veendunud, et lihtsa "silmus peale ja polt lahti"-meetodiga need puksid ei vahetu). Kuigi mul on olemas keevitus, "porgandid" jms hobiremontija varustus, oleks see teema mul paaaalju keerulisemaks kujunenud, kui mõne töötunni jagu kukru kergitamine ;)
Trooja
Postitusi: 217
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#102

E Apr 18, 2016 11:40

Pilt

Pildil ka üks teine asi punasega aga ei mõtle seda stabikat siis.. Mõtlen just neid väikseid polte, mis aitavad puksi kinni hoida.. Kas sul oli sama probleem?

Mõtlen siin, et ehk peaks kiirelt kellegile Saabi spetsialistile kirjutama ja uurima palju nende juures töö maksma läheks?! Soovitusi palun :gun:

Üsna kindel, et teistega võib sama juhtuda, kui eeltööd ei tee..

Võib ka soovitusi vms saata postkasti!
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#103

E Apr 18, 2016 11:57

küllap samad - mul polnud lihtsalt silme ees, et stabikas 9-5-l sillatala küljes on (ja mitte kere küljes). Samad poldid olid teemaks ja ma loobusin natuke enne seda, kui neid puruks või üle keerama hakkasin - sain aru, et need kergelt ei irdu, neid on rohkem kui üks ning ilmselt on Saabiremontijatele tuttav teema / see "ratas" on ammu enne mind leiutatud ning ma ei pea leiutama. Nii oligi.

ehk siis mu point oligi soovitus pöörduda sobiva Saabispetsi poole. Kas just telefoniajastul kirja teel asju pärima peab, aga variant seegi :D
Trooja
Postitusi: 217
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#104

T Apr 19, 2016 13:07

Saabiantis pakuti tööajaks 3h, kui Pärnus arvati et läheb umes 6-8h. Mõeldud tehtud, Saabiantisse aeg kirjas teisipäevaks. Lasen sillad üle kontrollida ja kui miskit kulunud, siis ilmselt ka ära teha.
Loodan muidugi, et nimekiri lõputu ei tule.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
Trooja
Postitusi: 217
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#105

E Apr 25, 2016 9:47

Niisiis, lõpuks kirjutan kah miskit. Palun mitte pahased olla, kui nimetan asju kogemata valesti, alati võib parandada :)

Reedel 1. aprillil sai ketivahetus käsile võetud. Ketti sai vahetatud niimoodi, et mootor peal. Esimesena sai auto pukkidele panna, rattad ära, rooliotsad vabaks.
Järgmisena algas kõik mootori ketipoolse osa lahti lammutamisega, rihmad, pumbad, genekad laiali, maha sai ka võetud kohe starter õlirõhuanduri vahetamiseks.
Lisaks sai eestpoolt lahti lastud alusraam, et mootorit seal liigutada saaks.
Esimene päev jöudsime 11 ajal kohale ja kella 5'e ajal oli aeg väntvõlli otsapoldi lahti tegemiseks. ( vahepeal oli ka nats üle tunni lõunat ) Kirumist ja vandumist garaazis oli sellel ajal palju, sest polt lahti vabatahtlikult nõus tulema ei olnud. 1000nm õhupüstol lahti seda keerata ei suutnud. Peale seda panime "kuhugile" paika tööriista et väntvõll ei liiguks ja onu proovis 1,5m kangiga lahti keerata, ei õnnestunud. Peale väga pikka ajakulu saime lõpuks mu teiselt onult töölt rekka õhupüstoli ~2500nm+, Polt tuli automaatselt peale nupule vajutust lahti. Ühesõnaga kell 7 õhtul oli polt lahti ja lõpetasime päeva ära.

Day2:
Alustasime 10 paiku ja lõpetasime 1700, seal sees lõuna ja mitu ära käimist ( ~2h ).
Väntvõllipolt maha ja vaikselt juppe eemaldama, päev lõppes sellega, et otsakaan, karteripõhi maas, samuti kett kogu kupatusega maas.

Day3:
Läksin 8st kohale ja hakkasin ööläbi bensiinis otsakaant ja karteripõhja nühkima pintslite ja terasharjadega, onu ise tuli 9st ja hakkas ketti peale panema..
Kella 11 ajal tuli talle meelde, et tal on sooda käsiprits ja lõpetasin enda lootusetu nühkimise. Peale lõunat tõime soodat ja lasin otsakaane, karteripõhja ja mõned muud jubinad soodapritsiga puhtaks, klapikambrikaane jaoks kahjuks sooda sai otsa.. ASjad puhtad, hakkas kokkupanek. NB! Peale läks ka uus genekarihma pinguti, sest vana pinguti oli omadega õhtal ja otsakaande paari millimeetrise sälgu lihvinud ( loodan, et uus pinguti samale teele üsna kiirelt ei lähe, sest rada on ees kuhu liikuda ). Masin sai lõpuks kokku südaööl. Käima läks täpselt nagu varem, mootor töötas väikselt. Onu lasi seal natukene gaasipedaaliga ning 10min hiljem läks midagi pekki. Niikui gaasi lahti lasi masin suri välja, madalatel pööretel tahtis kohe välja surra, sumpast peksis musta ja vastikut haisu ( segu oli liiga rikas ). Lõpuks leidsime vea ja "keegi" oli unustanud turbosse mineva lõdviku kinni keerata. See sai kinni ja töötas uuesti ilusti. Sai vedrustuse osa kokku pandud ja hakkas viskama ABSi põlema, veateadet ei näidanud ning peale auto alla laskmist probleem kadus.
Lõpuks oli aeg auto garaazist välja ajada ning niikui käima panin CE põles.. Veateadet ei näidanud arvutis ja sellepärast lükkasime selle vaatamise edasi.

Hetkel siis 3 viga järgi:
1. Avastasime lõpuks jahutusvedeliku lekke ( jahutusvedeliku temperatuurianduri vahelt ) - TEHTUD 24.04
2. Suure pedaalisurumise peale viskab õlirõhutuld põlema ( või noh.. vilgutab teda, gaasi andes kaob ära ). - KORRAS ( sisselaske lõdvik oli kinni keeramata ja kui seal otsas liikus, loopis tulesid )
3. Üks lõdvik vaja asendada ( VIST veepumba küljes [ U kujuline ] ), sest seal oli korralik pragu sees, hetkel on seal mingi omalooming ja käib imenatukene vastu genekarihma. - Uus lõdvik olemas, vahetatud 24.04

Mootor ise töötab ilusti ja vaikselt, niiet loodame, et jääb püsima.
Tööaeg siis kokku läks põhimõtteliselt 27h. Põhimõtteliselt tänu sellele, et palju pidin ise tegema ja VÄGA paljudes kohtades jäi endal jõust puudu ja pidin onu juurde edasi-tagasi jooksma. Puhtalt sellest, et ei tunne garaazis ennast kodus ja ei oska võtta tööriistadest maksimumi.
Raha läks mul 2x vähem kui Saabianti tööaeg ja sain ka enda autot tundma, mis võib ka kunagi kasuks tulla.

Pilte kah ( peaks olema üsna järjekorras ):
PiltPiltPiltPiltPiltPilt
PiltPiltPiltPiltPiltPilt

Kahju et otsakaantest ja asjadest köigist mustadena pilti ei teinud.. Ulme ikka mis vahe tuli peale soodapritsiga üle laskmist..
-------------------------------------------------------------------------------

Kuna tekst sai üsna ammu valmis kirjutatud, siis on teada saadud ka mootoritule teema.. EVAP P0444 on koodiks. Vaatab, auto võetakse Saabiantis 26 apr. tegemisse ja võib-olla leiavad ka sellele probleemile lahenduse.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
Trooja
Postitusi: 217
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#106

K Apr 27, 2016 19:49

Auto siis uuesti käes...
Mootorituli põles, sest 2 pistikut olid valesti ühendatud. EVAP oli kliimaga vahetusse läinud. Samuti täna esimest korda kuulsin peale auto seiskamist, et ventilaatorid töötavad ( ennem pole mitte kordagi need töötanud niiet kuulnud oleks ).
Vahetati hunnikus pukse nii ees, kui taga ja hetkel söiduga väga rahul, ei ole kõrvu piinavaid kolkse ja mõnus on sõita. ( kuid sillastendi vajab ikkagi )
Tagasi tulles Tallinnast oli ikkagi nagu mingi asi sees, vb kujutan ette.. Nimelt esmaspäeval autot viisin, siis mööda söidul kickdown ja kuskil 120 pealt tuli latakas selga ja vot siis alles auto hakkas kiirendama, tagasitulles tundus kah, et niikui 120 sees, auto vabaneb mingist piirajast ja kiirendab täispauguga. ( võib-olla lihtsalt minu ettekujutus ). Täna käisin ka onu juures, ütles, et mootoris küünaldega miskisugune jama vist..

Oskab keegi soovitada mis näite arvutiga vaadata, kui miski väga pekkis peaks olema? Arvuti näitab ~70 erinevat parameetrit, kuid ei oska vaadata, palju mida olema peaks. Kui nüüd üles tunnistada... Kasutan Boschi küünlaid.. ärge näkku lööge. Kui küünal ei toimi õigesti, kas näen miskit parameetrites?

Samas praegu metsikult rahul ja auto minek just algusfaasis on VÄGA palju parem, just 2se käiguga on tömme eriti tunda.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#107

K Apr 27, 2016 20:22

Aga vaheta küünal NGK vastu, näkku lööma ei hakka, kuid DI kassett võib seda teiste eest teha..
Ettenähtud NGK küünlad tõesti toimivad kõige paremini ja hind on neil väga taskukohane, et proovida, kas nende vahetusest midagi paraneb
Trooja
Postitusi: 217
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#108

K Apr 27, 2016 20:42

Oli nendel NGK'del mingi vahe ka? Või võtan lihtsalt manuali järgi?!
See tundub vist OK http://auto11.ee/part/6290/NGK/ ?
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#109

K Apr 27, 2016 22:31

BCPR7ES või PFR6-H10

Tähtis, et R tähisega ehk siis Takistusega
Tähtis, et projekteeritud ehk siis keskelektrood ulatub kaugemale välja
Tähtis, et temperatuuri number oleks õige. 6 on harju keskmine, 7 on tummisematele ja 5 on vabalt hingavale pigem (või üldse mitte kasutada).
Elektroodi vahe aerol oli vist 0.9 - 1,0 mm. PFR-il ei ole vist mõtet elektroode näppima hakata. Lõpus olev number 10 viitab elektroodi vahele 1.0 mm.
entson
Postitusi: 486
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#110

K Apr 27, 2016 22:59

Minu manuaal näitab2,3T PFR 6H-10,eks teadjamad täpsustaksid ehk?
Saan harva sõita SAABIGA.
entson
Postitusi: 486
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#111

K Apr 27, 2016 23:02

Näed jõuti ette,samas minu manuaal näitab vahet 1,0+0,1mm.
Saan harva sõita SAABIGA.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#112

N Apr 28, 2016 2:53

Võib sul õigus täitsa olla. Mul on meeles, et Werner oleks nagu nii alati öelnud. Pole kindel :D
Trooja
Postitusi: 217
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#113

N Apr 28, 2016 10:40

Netis googeldasin ringi ja minu arust tuleb välja, et see link mis eelnevalt panin " NGK 6290 ", see ongi teise nimega PFR6H-10. Ühesõnaga see 12€ tükk peaks sobima ilusti.

Rääkisin eile onuga, plaanin kompressioonid ära mõõta ( seade olemas ) ja küünlad siis ära vahetada.

Igaksjuhuks käin täna Raunexist ja fixusest ka läbi ja uurin neilt PFR6-H10 kohta, et kas neil olemas.

Tuli ka meelde mis onu ütles.. " Mootor jätab vahele "
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
Trooja
Postitusi: 217
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#114

K Mai 04, 2016 9:23

Nädal tagasi hakkas auto tegema midagi kahtlast..
Käivitan ja alguses podiseb ja siis läheb käima..
Eile hommikul hoidsin starterit ja ainult podises ja ei käivitunud, teisel korral starterit andes läks ilusti.
Kohe peale tööd läksin eile uusi küünlaid otsima ja Raunexist sain PFR6-H10'd. ( Loodan et on õiged, võtsin Manuali järgi siis lõpuks, iseasi kas sealt õigesti vaatasin, sest seal oli "2.3t ja 2.3 Turbo ", usun et mul siis pikalt.. " Turbo " ).

Täna hommikul +/-1 kraad sama temperatuur ja auto läks ilusti käima.

Lisaks VIST üks viga leitud, onu juures vahetasin küünlad ära ja ütles, et mootor ei tööta ikkagi öigesti. Võttis ta lahti klapikambrikaane küljest mingi vooliku ja puhus sisse, karteris vms hakkas midagi mulisema ja õlikorgi vahelt hakkas õhku välja laskma. Ütles mulle, et ei tohiks nii olla. Seda õlikorki pidi saama kuidagi lahti ja natukene seal midagi puhastada. Ühesõnaga nädalavahetusel proovib selle ära puhastada ja ilmselt viimase vaakumvooliku ära asendada, mis läheb paremalt poolt üle koopa ( EVAPi oma peaks olema ). Mäletan, et Pootsman soovitas sellele lihtsalt 2 klappi vahele panna ja pidi ilusti toimima.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
Trooja
Postitusi: 217
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#115

T Mai 10, 2016 16:54

Sai siis see viimane vaakumvoolik ära vahetatud, õlikorgile ise kummitihend meisterdatud, enam õlikorgi vahelt läbi ei lase, kuid imenatukene kuskilt veel lekib.

Panime ka arvuti järgi, kuskil 6000 pöörde juures löi 4ndasse silindrisse misfire. Onu soovitus uus/kasutatud detonatsiooniandur otsida ja siis proovida, järgmiseks ilmselt süütekasset.
Miks det.andur, sest ütles, et kui kettivahetasime, siis tema arust minu autol oli see täiesti maha mädanenud juba.

Kas det. andur võib tekitada mootori vahele jätmist?
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#116

T Mai 10, 2016 16:56

Sul pole detonatsiooni andurit. Süütekassett mõõdab küünalde kaudu detonatsiooni.
Ma hakkasin mõtlema, et kui sul kuskilt niimoodi lekib, ega ometi karteris ülerõhku ei teki ja sellepärast välja ei suru? Mõtlen, et karteri tuulutus umbes äkki?
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#117

T Mai 10, 2016 16:57

huvipärast, milline see det andur oli, mis mädanenud oli?
S9K jõudis ette.
Trooja
Postitusi: 217
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#118

T Mai 10, 2016 17:06

Sul pole detonatsiooni andurit. Süütekassett mõõdab küünalde kaudu detonatsiooni.
Ma hakkasin mõtlema, et kui sul kuskilt niimoodi lekib, ega ometi karteris ülerõhku ei teki ja sellepärast välja ei suru? Mõtlen, et karteri tuulutus umbes äkki?


Ahh nii, siis ilmselt ajab mingi muu autoga segamini. Ühesõnaga see misfire põhjus ilmselt ikkagi süütekasset, midagi muud väga olla ei saaks?.

Põhimõtteliselt ennem kui võttis klapikambrikaane küljest vooliku lahti, siis võttis karterituulutusest mingi lahti ja hoidis näppu ees ja puhus sellest klapikambri omast sisse, siis oli kuulda, kuidas mootoriall otsas "mulises" ja õlikorgi vahelt tuli seejärel õhk tuimalt välja ( tihend oli täiesti kivistunud ja servadest 1mm jagu lasi läbi ). Saime uue tihendi peale ja peale seda sama asja tehes oli kuskilt imevaikset leket kuulda.

Hädasti oleks vaja kohta, kust jätkata... Põhimõtteliselt suurim sümptom on see, et mootor hullumoodi väriseb töödates..
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#119

T Mai 10, 2016 17:11

Kas värin on pidevalt sama või teatud pööretel muutub hullemaks?
Trooja
Postitusi: 217
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#120

T Mai 10, 2016 17:21

Kas värin on pidevalt sama või teatud pööretel muutub hullemaks?


Kohapeal töötades stabiilselt väriseb
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1888
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#121

T Mai 10, 2016 20:44

Mootori padjad väsind või süüteprobleemid, et katkub mootori värisema äkki?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#122

T Mai 10, 2016 20:45

Ega pöörded liiga madalad pole?
Trooja
Postitusi: 217
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#123

T Mai 10, 2016 21:02

Kui ma õigesti mäletan siis soojamootoriga oli 840/850 kanti pöörded minuarust.
Mida võiks süüteprobleemideks nimetada? DIC?

Lisaks selline küsimus, et kui proovida kellegi teise masina DIC'i, kas võib tema DIC'i ära rikkuda vms? Küünlad mul tutikad peal. Saaks teada, et kas vigane DIC tekitab sellist mootori vahele jätmist?!
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1888
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#124

T Mai 10, 2016 21:54

Peast ei tea aga 850 rpm tühikäik tundub suts madal. Samas see väärtus peaks tulema ajust. Kassetti ei riku. Tasub proovida.
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#125

K Mai 11, 2016 1:57

Mul on ka tühikäik 850RPM kandis, see on OK!

EVAP vaakumi süsteemi mis jookseb parempoolse poritiiva äärest võid üleni maha kiskuda, teed gaasiklapi ja BPC R-vooliku otsad pimedaks, muu võid küljest ära võtta. Õhulugeja kõrval olevale klapile pead pisitku külge jätma, muidu tuleb mootori tuli.

Kas sul karterituulutuse viimane upgrade on paigaldatud?

Äkki onu mõtles det. anduri asemel vända andurit? Need saavad päris tihti otsa ja tekitavad imelikke probleeme Saabil.
Vasta