Niisiis, lõpuks kirjutan kah miskit. Palun mitte pahased olla, kui nimetan asju kogemata valesti, alati võib parandada
Reedel 1. aprillil sai ketivahetus käsile võetud. Ketti sai vahetatud niimoodi, et mootor peal. Esimesena sai auto pukkidele panna, rattad ära, rooliotsad vabaks.
Järgmisena algas kõik mootori ketipoolse osa lahti lammutamisega, rihmad, pumbad, genekad laiali, maha sai ka võetud kohe starter õlirõhuanduri vahetamiseks.
Lisaks sai eestpoolt lahti lastud alusraam, et mootorit seal liigutada saaks.
Esimene päev jöudsime 11 ajal kohale ja kella 5'e ajal oli aeg väntvõlli otsapoldi lahti tegemiseks. ( vahepeal oli ka nats üle tunni lõunat ) Kirumist ja vandumist garaazis oli sellel ajal palju, sest polt lahti vabatahtlikult nõus tulema ei olnud. 1000nm õhupüstol lahti seda keerata ei suutnud. Peale seda panime "kuhugile" paika tööriista et väntvõll ei liiguks ja onu proovis 1,5m kangiga lahti keerata, ei õnnestunud. Peale väga pikka ajakulu saime lõpuks mu teiselt onult töölt rekka õhupüstoli ~2500nm+, Polt tuli automaatselt peale nupule vajutust lahti. Ühesõnaga kell 7 õhtul oli polt lahti ja lõpetasime päeva ära.
Day2:
Alustasime 10 paiku ja lõpetasime 1700, seal sees lõuna ja mitu ära käimist ( ~2h ).
Väntvõllipolt maha ja vaikselt juppe eemaldama, päev lõppes sellega, et otsakaan, karteripõhi maas, samuti kett kogu kupatusega maas.
Day3:
Läksin 8st kohale ja hakkasin ööläbi bensiinis otsakaant ja karteripõhja nühkima pintslite ja terasharjadega, onu ise tuli 9st ja hakkas ketti peale panema..
Kella 11 ajal tuli talle meelde, et tal on sooda käsiprits ja lõpetasin enda lootusetu nühkimise. Peale lõunat tõime soodat ja lasin otsakaane, karteripõhja ja mõned muud jubinad soodapritsiga puhtaks, klapikambrikaane jaoks kahjuks sooda sai otsa.. ASjad puhtad, hakkas kokkupanek. NB! Peale läks ka uus genekarihma pinguti, sest vana pinguti oli omadega õhtal ja otsakaande paari millimeetrise sälgu lihvinud ( loodan, et uus pinguti samale teele üsna kiirelt ei lähe, sest rada on ees kuhu liikuda ). Masin sai lõpuks kokku südaööl. Käima läks täpselt nagu varem, mootor töötas väikselt. Onu lasi seal natukene gaasipedaaliga ning 10min hiljem läks midagi pekki. Niikui gaasi lahti lasi masin suri välja, madalatel pööretel tahtis kohe välja surra, sumpast peksis musta ja vastikut haisu ( segu oli liiga rikas ). Lõpuks leidsime vea ja "keegi" oli unustanud turbosse mineva lõdviku kinni keerata. See sai kinni ja töötas uuesti ilusti. Sai vedrustuse osa kokku pandud ja hakkas viskama ABSi põlema, veateadet ei näidanud ning peale auto alla laskmist probleem kadus.
Lõpuks oli aeg auto garaazist välja ajada ning niikui käima panin CE põles.. Veateadet ei näidanud arvutis ja sellepärast lükkasime selle vaatamise edasi.
Hetkel siis 3 viga järgi:
1. Avastasime lõpuks jahutusvedeliku lekke ( jahutusvedeliku temperatuurianduri vahelt ) -
TEHTUD 24.04
2. Suure pedaalisurumise peale viskab õlirõhutuld põlema ( või noh.. vilgutab teda, gaasi andes kaob ära ). -
KORRAS ( sisselaske lõdvik oli kinni keeramata ja kui seal otsas liikus, loopis tulesid )
3. Üks lõdvik vaja asendada ( VIST veepumba küljes [ U kujuline ] ), sest seal oli korralik pragu sees, hetkel on seal mingi omalooming ja käib imenatukene vastu genekarihma. -
Uus lõdvik olemas, vahetatud 24.04
Mootor ise töötab ilusti ja vaikselt, niiet loodame, et jääb püsima.
Tööaeg siis kokku läks põhimõtteliselt 27h. Põhimõtteliselt tänu sellele, et palju pidin ise tegema ja VÄGA paljudes kohtades jäi endal jõust puudu ja pidin onu juurde edasi-tagasi jooksma. Puhtalt sellest, et ei tunne garaazis ennast kodus ja ei oska võtta tööriistadest maksimumi.
Raha läks mul 2x vähem kui Saabianti tööaeg ja sain ka enda autot tundma, mis võib ka kunagi kasuks tulla.
Pilte kah ( peaks olema üsna järjekorras ):










Kahju et otsakaantest ja asjadest köigist mustadena pilti ei teinud.. Ulme ikka mis vahe tuli peale soodapritsiga üle laskmist..
-------------------------------------------------------------------------------
Kuna tekst sai üsna ammu valmis kirjutatud, siis on teada saadud ka mootoritule teema.. EVAP P0444 on koodiks. Vaatab, auto võetakse Saabiantis 26 apr. tegemisse ja võib-olla leiavad ka sellele probleemile lahenduse.