Saab 9-5 Aero 2.3T, MY2003, Skybound

Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 510
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: SAAB 9-5 Aero 2002

#1

P Juul 01, 2007 23:24

Olen siin foorumis juba peaaegu aasta otsa ilma Saabita plärtsunud, nüüd sai see viga parandatud :)

Täna sai ka Paadi juures mõned pildid klõpsitud - üks teine foorumlane (wyxx?) oli ka kunagi oma lennukiga sinna maandunud ja pilte teinud. Sealt idee saingi, kuna koht minu elukohast kõigest kiviviske kaugusel ;) Muutunud on vahepeal niipalju, et pärast auto kättesaamist veeretasin alla foorumlase Dohmani käest ostetud veljed (millel peal foorumlase TROLL käest ostetud rehvid) :thumb: Aga auto on tõesti hea, peale mõne pisivea paistab olevat hästi hoitud. Seest ei nagise absoluutselt, veermik ei tee piuksugi, mootor ja elektroonilised vidinad töötavad laitmatult ja hele nahksisu (peale juhiistme) näeb müstiliselt hea välja.... nagu uus (Y) Hooldused on tehtud Saabi esinduses Šveitsis, sissekanded tehtud korrektselt ja seega peaks kehtima ka 8-aastane mootorigarantii (täpsustan Vikingis).

Pilt

Pilt

Pilt


Lühidalt siis mini-ülevaade kelladest ja viledest:

Mis peal: kõige meeldivam üllatus autot Tartus üle vaadates oli see, et tegu Model Year 2003 autoga. Tuli see välja VIN-koodilt ja see muutis hinna ka palju meeldivamaks :) Siit ka lisad, mida 2002. aastakäigul vist ei kohta: Sen-tronic käiguvahetus roolilt ja bi-xenon esituled kombinatsioonis halogeen-kaugtuledega. Lisaks parkimisabile, vihmasensorile jms. oli suureks plussiks ka eemaldatava kärukonksu olemasolu (Y)

Mis puudu: elektrilised (ja ventileeritavad) istmed ja tagaistmesoojendus (ehk esiistmed siis mehaanilised ja ainult soojustusega), katuseluuk ja telefonihoidja-handsfree (mis on plaanis lähiajal paigaldada). Seniste loomkatsete tulemusena tundub, et puudu on ka signa ja kasko nõudmisel on vaja paigaldada.

Mis viga: kriimud tagapampril, paar parkimismõlki, SID-il üsna hea ports piksleid surnd, juhiistme serv väheke marraskil, kundepoolse A-pillari kattel väike auk. Juhipoolne peegel streigib elektrilisel kokkuklappimisel, tagaluugi ühel nn. "positsioneerijal" alt mündisuurune alus puudu ja seetõttu luuk ühest servast madalam, kui peaks. Käikude lülitumisel on väike kala, viimasel ajal pole enam tunda andnud. Kui Troosti härrasmehed on üle vaadanud, eks siis saab täpsemalt rääkida.

Pilt

Pilt

Pilt


Väike ülevaade siis ka esimestest elamustest inimese pilgu läbi, kes varem pole Saabi roolis olnud:

Positiivselt üllatas: erakordselt hubane salongivalgustus, koos tumeda puitimitatsiooni ja beeži nahaga moodustab see fantastilise luksusliku õhustiku. Üllatuse alla kvalifitseerub ka see, et salongis on ikka päris vaikne - kunagi keegi foorumis torises, et salongimüra on 9-5-l vaikimisi liiga suur ja tekib vajadus pigimattida. Vennal on E38 (730) buumer ja sisemüra poolest on nad täiesti ühe pulga peal. Samuti vedrustuse jäikus oleneb taustsüsteemist ;) Kui ma nüüd Saabi roolist tagasi 10 aastat vanemasse Hondasse ronin, siis tekib tunne, nagu sõidaks kardiga. Iste madalal, lärmi palju rohkem, auklikul teel raputab.

Midagi negatiivset? Raske leida. Kui võrrelda sakslastega, siis salongi koostekvaliteet jätaks nagu mõnes kohas soovida. Nuppudel on väike "loks" sees, suunatule ja kojameeste hoovad ja käigukang liiguvad väheke ebamääraselt (nagu lõtkuga), mõnes kohas on mingid liistuvahed liiga suured. Keskkonsooli paneelid on omavahel väikese nihkega (peaks saama timmida?). Ei midagi tõsist, jutt käib millimeetriosadest ja materjalid ise (eriti nahk) on tegelikult väga kvaliteetsed, lihtsalt kohati jääb sellest Lexuse/Mersu/jne. koostetäpsusest tiba puudu. Teine asi, mis sõidu ajal silma hakkas, oli kiirushoidja kasutamise ebamugavus. Nupud on rooli varjus ja käsitsemine vajab harjumist. Paar korda sõidu ajal kobamisi ilma vaatamata aktiveerida püüdes vilgutasin vastutulijaile kaugtulesid :P Samuti see, et lisamine-vähendamine toimub samalt kangilt ja põhimõtte poolest täiesti erinevate nuppudega. Saabi insenerid oleks võinud teha mingi triki -M+ nuppudega, et D režiimis "Cruise"'ga sõites toimiksid käiguvahetusnupud roolil kiiruse regullijana.

Ja lõpetuseks ka sõiduelamusest - esimene positiivne elamus oli see, KUI rahulikult ja lihtsalt Aeroga sõita võimalik on. Selle obesekarja kohta oleks arvanud, et linnas sõites on gaasipedaal erk ja äkiline (juba Honda on linnasõidus ja ummikus kulgedes 150hp toel nagu hüppav kits - OK tegu manuaaliga), aga selle rahuliku kruiisimismaneeriga, nagu Saabil, võib julgelt kasvõi vanaema rooli saata. Ka vikatiga vanamemm tee ääres VÕIB Aero omanik olla :D Igaljuhul on tõsi, et kihutama see auto küll ei sunni, rahulikult kruiisida on hoopis mõnus - ja peamiselt linnasõiduga näitab mul kütusekuluks hetkel 11,2 :thumb: Kui on aga vaja rohkem powerit, siis on see ainult varbavajutuse kaugusel. Väga lihtne on tipptunnil kõrvalteelt peateele keerata, ilma et kellelegi jalgu jääks - mõne sekundiga on teistega võrdne linnakiirus saavutatud. Fantastiline lihtsalt, kui pingevabalt linnas kulgeda saab, omades sellist reservi. Tühjal sirgel teel sai aga ka S-tähe toel Aero võimeid proovitud. Kuni 100-ni oli see auto kiire, isegi väga kiire..... kusagil 100km/h juures aga tuli nagu mingi extra moment veel juurde ja siis läks ikka päris magusaks ära :) Tee oli lühike ja suuremaid kiirusi ei üritanud. Aga öösel und ei saanud ja üritasin meelde tuletada, kus ma veel sellist tunnet varem kogenud olen. Vist lennuväljal enne õhkutõusu, mõtlesin :)

Pilt

Pilt

EDIT: paar pilti veel lisatud...
Viimati muutis Skybound, T Sept 12, 2017 23:25, muudetud 3 korda kokku.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1453
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#2

P Juul 01, 2007 23:31

Oo jaa! Väga ilus lennuk sattunud. Et ta sul pikki aastaid ja kilomeetreid muretult sõidaks!

OT: Krt alati teeb hinge ärevaks kui 9-5 originaalraadiot näen :D
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2194
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn
Auto: Kui naine on lahke siis 9-5 Griffin,
kui Hemi on lahke siis Klassik.

#3

E Juul 02, 2007 0:08

Kas sellest katuseluugist kliimaseadme olemasolul niiväga tunnebki puudust? Mina ei tunne. Ja ongi parem, päike ei paista pähe.

Oled Sa kindel, et alarm on puudu? Tasuks vaadata kas pasun on olemas ja mida näitab Tech. Äkitsi on "peidetud". Lisaalarmi paigutamisel tasub olla ettevaatlik ja lasta töö teha kuskil kus ennegi saabidega toimetatud.

Su autol on harvaesinev peeglite elektriline kokkulappamine. Vägev! Mina sain oma masina peeglid korralikult käima survepesu abil!!! Tõsiselt! Peegli ja ta kinnituse vahele oli kogunenud midagi tagikihi sarnast. Ilmselt vähesest kasutamisest. Survepesusuriga paar korda selle vahe küürimine pani peeglid väga vaikselt ja ühtlaselt liikuma. Iseasi kas Su autol olid samad sümptomid...

Enamike kruiisi kasutamise funktsioonidega harjub suht kiiresti. Ainuke jätkuvalt ebameeldiv toiming on kangilt kruiisi maha võtmine. Väga ebaergonoomiline protsess.

Mu meelest on see pauer ikka väga palju kaugemal kui seda varbavajutus on. Ilmselt olen ma oma tonnise puhul teada saanud mida tähendab varbavajutuse kaugusel olev jõud. Et siis veidi rikutud olen ehk. Ilma S-ita on vähegi intensiivne liikumine paras pein. Mitte midagi ei ole saadaval. Samas alates 80, kui see Sinu mainitud nn extra moment tuli juurde (õigemini elektroonika:wall: loobus piiramisest ), sujub möödasõit ilma S-ita nobedamalt. Alla 80 tuleb S puhul ikka väga teadlikult (meelitades) toimetada. Vägisi kipub kogu see krempel mõtetult rapsima.
EDIT: Alates 2003 on xenonid 9-5-l saatanast! Kui pirnid on värsked, valgustavad nad ülihästi. Edasi tuleb kiire väsimine.

See nädalavahetus sai ohtralt Lõuna Eesti kruusakaid sõidetud. Avastasime perega et Aero vedrustus vaatamata oma jäikusele, sobib ülihästi ka kõige halvematele ja treppis kruusakatele! Uskumatu aga tõsi. Tonnise veidi pehmem vedrustus on ka hea aga mitte nii palju. Ilmselt mängivad oma osa 9-5 poolraamid.
Mustang
Postitusi: 36
Liitunud: L Dets 09, 2006 14:13
Asukoht:
Auto:

#4

E Juul 02, 2007 0:14

Õnnitlused!!! Väga seff isend, eriti AERO-na :)

Vaadates ühelt pildilt sinu auto pulti/võtit, siis peaks ka sul olema peal orig tehase alarm koos immoga. Proovi sellist trikki, et jäta juhi poolne aken lahti ja vajuta puldist lukku 2x, esimesel korral peaks minema peale kesklukk, teisel alarm. Minu omal igatahes on nii, algul arvasime samuti, et pole alarmi peal, kuid loomkatse kinnitas vastupidist - kahekordsel vajutamisel ja käe aknast sisse pistmisel kukkus lõugama :)
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 510
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: SAAB 9-5 Aero 2002

#5

E Juul 02, 2007 0:31

Tänud heasoovlikele :)

Algselt postitas: qdwin
Su autol on harvaesinev peeglite elektriline kokkulappamine. Vägev! Mina sain oma masina peeglid korralikult käima survepesu abil!!! Tõsiselt! Peegli ja ta kinnituse vahele oli kogunenud midagi tagikihi sarnast. Ilmselt vähesest kasutamisest. Survepesusuriga paar korda selle vahe küürimine pani peeglid väga vaikselt ja ühtlaselt liikuma. Iseasi kas Su autol olid samad sümptomid...


Arvasin ise ka, et selle taga asi. Survepesuriga pole proovinud (julgenud), aga lasin silikoonõli vahele... oluliselt paremaks ei teinud. Peab siis ikka survega ka proovima, kuigi käega klappides tundub, et mõlemad peeglid liiguvad ühesuguse raskusega... kundepoolne aga töötab ka elektriga veatult.

Luugist niipalju, et vist harjumise asi :) Mul oli tavaks vaadata pea kohal asuvat foorituld läbi luugi, nüüd pean ümber harjuma :P

Qdvinile veel: pole mul jah veel niipalju kogemust, et linnakiirusel kiirendusest mingit olulist pärssimist välja lugeda. Tundub sõltuvat kõik sellest, kui järsu liigutusega gaas alla lajatada.

Algselt postitas: Mustang
Vaadates ühelt pildilt sinu auto pulti/võtit, siis peaks ka sul olema peal orig tehase alarm koos immoga. Proovi sellist trikki, et jäta juhi poolne aken lahti ja vajuta puldist lukku 2x, esimesel korral peaks minema peale kesklukk, teisel alarm. Minu omal igatahes on nii, algul arvasime samuti, et pole alarmi peal, kuid loomkatse kinnitas vastupidist - kahekordsel vajutamisel ja käe aknast sisse pistmisel kukkus lõugama :)


Kahekordse vajutamisega pole veel tõesti proovinud, küll aga kõrge heli (võtmete kõlistamisega), autos liikumisega ja tungrauaga autot tõstes. Keegi kusagil mainis, et 2X vajutamisega toimib ainult mitte-originaalsigna... Igaljuhul proovin homme järgi, tänud vihje eest ;)
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2194
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn
Auto: Kui naine on lahke siis 9-5 Griffin,
kui Hemi on lahke siis Klassik.

#6

E Juul 02, 2007 0:35

Sõltub kuidas alarm on progetud. Minu omal lähevad nüüd esimese vajutusega uksed lukku ja alarm peale. Teise vajutusega deadlock. Avamisel esimese vajutusega läheb ainult juhiuks lahti, teisega ka ülejäänud. Tagaluuk läheb luku tagasi, kui keegi teda lahti ei tee.
Kasutaja avatar
kalamees
Postitusi: 185
Liitunud: N Veebr 16, 2006 15:30
Asukoht:
Auto:

#7

E Juul 02, 2007 0:51

Teist korda siis õnnitlused ka minu poolt :beer: Kuigi pilte vaadates võib vabalt ka kolmandat korda õnnitleda! Esimesel pildil näeb auto super välja ja salongi vaadates tekib tahtmine kohe-kohe endale puitarmatuur leida! Igal juhul muretuid kilomeetreid veelkord ja põnevat auto avastamist!

Mis muidu võtit/pulti puutub, siis minul samasugune aga pärast ostu tegi Anti ruttu kindlaks, et alarm puudu.
Helix
Postitusi: 87
Liitunud: L Okt 28, 2006 19:42
Asukoht:
Auto:

#8

E Juul 02, 2007 1:30

Kobe pill, õnnitlused. Vist on tegemist 2004 Aero velgedega.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1721
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto:

#9

E Juul 02, 2007 8:41

See oli Tartu annelinna autoaias müügis?
Meeldiv valik. Loodame, et aut kastil mingit suurt kala ei ole. Äkki õlivahetus vaja teha?
Velg teeb töö ära.
Sent from my Monte Carlo using B204
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2053
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#10

E Juul 02, 2007 9:48

Õnne!
Olen ise ka kruiisi peale panekul mitu korda tulesid vilgutanud...ja siis nad tulevad vastu ja lehvitavad mulle...:P
MaxPower
Postitusi: 156
Liitunud: P Veebr 29, 2004 17:19
Asukoht:
Auto:

#11

E Juul 02, 2007 23:46

ilus masin...ainult et enda omal võtsin konksu ära, kuna minu meelest Aero-le see ei sobi ja teiseks, mul ülejäänud osa konksust on puudu:D
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 510
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: SAAB 9-5 Aero 2002

#12

T Juul 03, 2007 0:33

Täna siis sai veel signat otsitud ja ei leidnud miskit. Ei 2X vajutusega, otse (arvatava) anduri juures kõlistamisega/liigutamisega, ega ka isegi paanikanupuga :) Nimelt manuaalis kirjas, et sees istudes keskluku nuppu 2 sekki vajutades hakkab toimima Panic Alarm (või kuidasiganes ta inglise keeles oli). Sama asi peaks toimima väljaspool autot suvalist võtmeklahvi 2sek vajutades. Aga ka nii lollikindel katse ei pannud autot huilgama. Paari pärast olen juba Troostis, küllap seal selgub tõde.

@ qdwin: xenoonid pidid saatanast olema jah, olen su teemat lugenud ;) Igaljuhul praegu (vist) veel korras..... kuigi ei meeldi mulle sugugi, kuidas nad sisse-välja lülitamisel ebamääraseid (ja iga kord erinevaid) välgatusi teevad.... paneb juba mõtlema, et varsti õhtal :wtf: Igatahes praegusel valgel ajal ma xenoone ei kuluta ja kasutan gabariit+udutuli varianti :red: Ei ole uurinud, kas on päris seaduslik, aga paar korda olen juba tee ääres passivast politseist niimoodi mööda sõitnud ja neil polnud sellest sooja ega külma.

@ kasparius: Tartust Anne tänavalt auto pärit jah, sai teisel suisa rongiga järgi käidud (minu jaoks eksootika) :thumb:

@ MaxPower: nii, sulle rändas vist see Janne toodud musta värvi beezhi nahaga 2004 iludus, millele olid ka kõik mõeldavad lisad peale topitud? Ootan juba pikisilmi postitust "Lugejate autod" rubriigis :beer:
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Kasutaja avatar
heikiw
Saabiklubi liige
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#13

T Juul 03, 2007 0:52

Algselt postitas: Skybound

Igatahes praegusel valgel ajal ma xenoone ei kuluta ja kasutan gabariit+udutuli varianti :red: Ei ole uurinud, kas on päris seaduslik, aga paar korda olen juba tee ääres passivast politseist niimoodi mööda sõitnud ja neil polnud sellest sooja ega külma.



:wise:Tegelikult on päevasel ajal udutuledega hea nähtavuse korral keelatud sõita-nii koos gabariitidega kui ka koos lähituledega.Olen Pärnu politseinik Koppeli loengut pidanud teel kuulama,kuna mul põlesid nii udu-,kui ka lähituled.:red:
Kasutaja avatar
wyxx
Postitusi: 230
Liitunud: R Sept 08, 2006 15:58
Asukoht:
Auto:

#14

T Juul 03, 2007 9:50

Palju õnne- tore tore isend!

Skybound- Täna sai ka Paadi juures mõned pildid klõpsitud - üks teine foorumlane (wyxx?) oli ka kunagi oma lennukiga sinna maandunud ja pilte teinud. Sealt idee saingi, kuna koht minu elukohast kõigest kiviviske kaugusel :)

wyxx- Mina sain kasutaja avelitolt "pähe" selle eest, et ei arvestanud parkimisel teiste kaasliiklejatega;)

Skybound- Hooldused on tehtud Saabi esinduses Šveitsis, sissekanded tehtud korrektselt ja seega peaks kehtima ka 8-aastane mootorigarantii (täpsustan Vikingis).

wyxx- Hooldusraamat vaata üle- kui seal puudub esimene leht kus kirjas auto VIN kood, müüja nimi, tavaliselt on sääl ka ostja nimi- siis on garantiiga JOKK.



Skybound- Seniste loomkatsete tulemusena tundub, et puudu on ka signa ja kasko nõudmisel on vaja paigaldada.

wyxx- Kasko nõudmisel on signa vaja kindlasti paigaldada, see siis annab sulle auto varguse korral raha tagasi- SAABe üldiselt varaste seas ei armastata- jumal tänatud, loodame, et see olukord ei muutu- kuid garantiiks on see ikke.
Samas lase auto tõesti kord üle vaadata- mine tea mis sääl pääl veel võib olla.

Skybound- Üllatuse alla kvalifitseerub ka see, et salongis on ikka päris vaikne - kunagi keegi foorumis torises, et salongimüra on 9-5-l vaikimisi liiga suur ja tekib vajadus pigimattida. Vennal on E38 (730) buumer ja sisemüra poolest on nad täiesti ühe pulga peal.

wyxx- 100% nõus- äärmiselt vaikne ja mugav- minu jaoks ei saa küll hetkel keegi vastu- samamoodi võrrelda nö. omaklassi autodega- suured bemarid, audid jne.

Skybound- Ja lõpetuseks ka sõiduel - esimene positiivne elamus oli see, KUI rahulikult ja lihtsalt Aeroga sõita võimalik on. Selle obesekarja kohta oleks arvanud, et linnas sõites on gaasipedaal erk ja äkiline, aga selle rahuliku kruiisimismaneeriga, nagu Saabil, võib julgelt kasvõi vanaema rooli saata.

wyxx- Alul see mind isegi häiris kui oma tööautoga- kah turbo- sai tunduvalt ärksamalt kohalt kiirendatud, gaas reageeris hetkega. Aero tundub uimasem, tegelikult vajuta aga pedaali tibakese rohkem ja hakkab suisa möirates liikuma. Aero on hää selle poolest, et erinevad inimesed, erinevate sõiduvõtetega, leivad oma tunnetuse roolis olles. Küll võid leida nii ekstreemselt sportlikku kui ka rahulikku kulgemist. Kes otsib, see leiab.
fofa
Postitusi: 505
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:39
Asukoht:
Auto:

#15

T Juul 03, 2007 10:50

Algselt postitas: heikiw
Algselt postitas: Skybound

Igatahes praegusel valgel ajal ma xenoone ei kuluta ja kasutan gabariit+udutuli varianti :red: Ei ole uurinud, kas on päris seaduslik, aga paar korda olen juba tee ääres passivast politseist niimoodi mööda sõitnud ja neil polnud sellest sooja ega külma.



:wise:Tegelikult on päevasel ajal udutuledega hea nähtavuse korral keelatud sõita-nii koos gabariitidega kui ka koos lähituledega.Olen Pärnu politseinik Koppeli loengut pidanud teel kuulama,kuna mul põlesid nii udu-,kui ka lähituled.:red:


Olen ise sõitnud pikka aega pidevalt xenon lähi + xenon uduka kombinatsiooniga, ei ole minuga keegi veel riielda tahtnud, muude asjade eest on seejuures kinni peetud mitu korda, aga pole kunagi ühegi mundrikandjaga jutuks tulnud.
Kasutaja avatar
Alfonze
Postitusi: 144
Liitunud: R Juun 25, 2004 3:11
Asukoht:
Auto:

#16

T Juul 03, 2007 12:03

Mina olin see mürataseme kohapealt sõnavõtja, mul oli vana faceliftiga Saab 9-5 ja mille võrdluseks tõin oli 750iL pakettakendega ja saabil olid 17" (235/45) rehvid. Võimalik, et uuemal faceliftil on müratasemega tegeletud, aga tähelepanekud olid just veermikumüra ja mootorimüra salongis. Hetkel kulgen sama klassi masinaga milleks on 530i bmw 03 lõpp, võin julgelt öelda, et OG 9-5 salongimyra on suurem arvestades isegi fakti et hetkel mul all ysnalaiad (ees 245/40 ja taga 275/35) 18" runflat müratekitajad. Võrdlus siis 100kmh normaalse kattega teel. Linnakiirusel pole erilist vahet. Olen proovinud ka 02 Aerot, millel oli kõrvale suht sarnane mürafoon nagu minu 9-5-l. Ei tee Saabi kuidagi maha, vastupidi, mulle Saab ja eriti 9-5 facelift Aero väga meeldib välimuselt ja salongilt, kuid veoskeem ja müra olid põhjused teise margi kasuks.

Igatahes edu auto pidamisel ja muretuid kilomeetreid.
Kasutaja avatar
heikiw
Saabiklubi liige
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#17

T Juul 03, 2007 12:18

Algselt postitas: fofa
Algselt postitas: heikiw
Algselt postitas: Skybound

Igatahes praegusel valgel ajal ma xenoone ei kuluta ja kasutan gabariit+udutuli varianti :red: Ei ole uurinud, kas on päris seaduslik, aga paar korda olen juba tee ääres passivast politseist niimoodi mööda sõitnud ja neil polnud sellest sooja ega külma.



:wise:Tegelikult on päevasel ajal udutuledega hea nähtavuse korral keelatud sõita-nii koos gabariitidega kui ka koos lähituledega.Olen Pärnu politseinik Koppeli loengut pidanud teel kuulama,kuna mul põlesid nii udu-,kui ka lähituled.:red:


Olen ise sõitnud pikka aega pidevalt xenon lähi + xenon uduka kombinatsiooniga, ei ole minuga keegi veel riielda tahtnud, muude asjade eest on seejuures kinni peetud mitu korda, aga pole kunagi ühegi mundrikandjaga jutuks tulnud.


Tegelikult mainisin,et kuidas on lubatud.Isiklikult ei häiri päevasel ajal udutulede kasutamine mind kuidagi.Kusjuures on udukas kaugemalt paista heleda päikesevalguse käes kui ksenoon,mille valgusvihu ülaserv nagunii madalamal veidi kui tavalisel halogeenil.Ja tähtis on ju auto nähtavus teistele juhtidele ja ka jalakäiatele.

to-fofa-kus on Sinu 07 Anny pilt??:D:D:D
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2194
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn
Auto: Kui naine on lahke siis 9-5 Griffin,
kui Hemi on lahke siis Klassik.

#18

T Juul 03, 2007 12:24

9-5 võiks tõesti vaiksem olla. Imelikul kombel kanduvad sisse just mootori ja käigukasti tekitatud kõrgemad sagedused, mille allikat on kapoti all kõrvaga väga raske avastada. Siis ükski heli nõnda tugevalt ei eristu. Käisin korda mitu isand t8-le isegi oma muret kurtmas, kuna arvasin et midagi on täiesti katki. Auto ei olnud katki...
Ilmselt tuleks armatuur ja tulemüür vildistada alustuseks.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1453
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#19

T Juul 03, 2007 14:18

Ei ütleks küll, et 9-5 müratase kõrge on. Aero mootor teeb just sellist mõnusat häält.
Kasutaja avatar
Alfonze
Postitusi: 144
Liitunud: R Juun 25, 2004 3:11
Asukoht:
Auto:

#20

T Juul 03, 2007 14:50

Ega ei olegi kõrge (võrreldes riisikatega on täielik vaikus), aga siit sealt võiks vähem tulla salongi. Ja mootori hääl on maitseasi, madalamatel pööretel on R4 nagu diisel stockis, kui väljalase ja sisselase modida ja mingi huge vurr panna siis saab laulma muidugi:-P Aga endale meeldib ikka v8 lörin või v12 humin rohkem, aga kõike head korraga ei saa, hetkel veel peab natuke ootama, et vastavad aparaadid norm hinda läheks:-)

aga aitab OT-st, las siin olla ikka omaniku autost juttu, mitte arutelu, kellele ema kellele tytar.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2194
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn
Auto: Kui naine on lahke siis 9-5 Griffin,
kui Hemi on lahke siis Klassik.

#21

T Juul 03, 2007 15:36

Sorry skybound. Pisut veel siiski jätkaks ot.

Alfonzele: Kust Su meelest kõige enam müra salongi imbus?
Kasutaja avatar
Alfonze
Postitusi: 144
Liitunud: R Juun 25, 2004 3:11
Asukoht:
Auto:

#22

T Juul 03, 2007 15:55

mootoriruum tundus täiesti isoleerimata olevat (mis alates 3k rpm oli häiriv), aga maanteel madalatel pööretel kulgedes oli esisillast kostuv rehvimüra vast häirivaim. Samas sõitsin siin millaski nädal aega pesoo 406-ga ja siis sattusin sõbra 9-5-te ja tundus, et täielik vaikus, aru sain siis erinevusest kui oma auto kätte sain:-P niiet kõik kinni selles, et millega oled harjunud, tuttavatel mitmetel on tutikad octaviad ja see on ikka täielik traktor, saab on oluliselt isoleeritum.

keegi võiks selle aruteluosa liigutada kuskile loba alla.
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 510
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: SAAB 9-5 Aero 2002

#23

T Juul 03, 2007 20:31

It's OK about OT :) Kui mul veel autot ei olnud, siis tekitasin pea iga 9-5 Aero teema alla offtopicuid, et targemaks saada ;)

Müratasemest: võibolla tuleb erinevus näiteks bemmidega tõesti esile alles maanteel, selleks peaks järgemööda katsetama. Linnaliikluses teeb praegu küll ühe välja. Kiirendades on mootorihäält kuulda, aga paljude teiste autodega võrreldes suht vähe.

@ Alfonze: veoskeemist niipalju, et ainus häiriv faktor on vajadus roolist kahe käega kinni hoida, kui lapatsit anda :) Kui lugeda sõiduarvustusi, siis mainitakse alati ära alajuhitavus kurvides.... no mina näiteks küll nii raske jalaga sõitja pole, et autot selle piirini viia, et ta kurvis otse minema hakkab :) Pereautoga ju ringrajale rallima ei lähe ja jõud kulub pigem ära möödasõitudel, mis Saabi filosoofia vast ongi.

@ wyxx: mulle tuligi su teema meelde just seoses selle "valesti parkimisega" :D Aga mis hooldusraamatusse puutub, siis ei oska midagi öelda.... lehed on kõik alles nii, nagu nummerdatud. 2. leheküljel on VIN-kood ka olemas. Esimene sissekanne oli läbisõiduga 4 km (sõiduki üleandmine I guess) ja müüja/hooldaja allkirjaga, ostja nime ei näe kuskilt. Raamat prantsuskeelne pealekauba.... Varsti VM-i asja ja siis saab targemaks.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
MaxPower
Postitusi: 156
Liitunud: P Veebr 29, 2004 17:19
Asukoht:
Auto:

#24

K Juul 04, 2007 0:09

kui rääkida sellest müratasemest, siis IMO bmw on ikkagi tiba vaiksem kui saab...eelnev auto oli 530d `02a.

to skybound: lisadest peaks tõesti olema kõik, mis tol hetkel saabile tellida sai...ainuke asi et ma ei tea milleks on taga istmesoojenduse kõrval see teise nupu koht, niimoodi oli mul ka griffinis? kas on võimalik, et sai tellida veel tagaistmete ventilatsiooni:?
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 960
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Saabitu (sõidan surugaasiga)

#25

K Juul 04, 2007 10:06

Algselt postitas: MaxPower
ainuke asi et ma ei tea milleks on taga istmesoojenduse kõrval see teise nupu koht, niimoodi oli mul ka griffinis? kas on võimalik, et sai tellida veel tagaistmete ventilatsiooni:?

minu teada sai eritellimusel paigaldada tagaistmele mõlemale istmepadjale eraldi sisselülitatava istmesoojenduse, selleks ka eraldi nupuauk.
Vasta