Saab 9-5 Estate 2.3t --#311-->3.0t, 1999, overspeed

Vasta
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#376

K Mär 01, 2017 16:13

Kas see kuidagi kangi tõmbamise ajast ei sõltunud, et kui kiirelt kangi lahti lased, siis tuledele ei lasta? Mul on mingi hägune mälestus sellisest setupist... Aga see võib väga vabalt ka mingi luul olla...:D

EDIT: siiski vist mitte... otsisin netist ühe user manuali ja seal on öeldud "The headlamp wipers will operate at the same time as the windshield washers are activated. "

EDIT2: kurat... kojameeste liikumine üle tuleklaasi ei tähenda ju veel seda, et sinna vett lastakse... ühesõnaga vvs-i vastusest selgub, et siiski sõltub ajast....:P
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
vvs
Pealik
Postitusi: 4245
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#377

K Mär 01, 2017 16:18

Mul mõlemal 9-5el olen selliselt kasutanud:

Kui hoiad klaasipesukangi ~1 sekund peal siis tuleb vaid esiklaasile :)
Kui hoiad klaasipesukangi ~2/3 sekundit peal siis tuleb esiklaasile ja esituledele ka vedelik.


Võimalik, et see on TECH-iga progetav :freak:
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#378

K Mär 01, 2017 18:32

Kas see kuidagi kangi tõmbamise ajast ei sõltunud, et kui kiirelt kangi lahti lased, siis tuledele ei lasta? Mul on mingi hägune mälestus sellisest setupist... Aga see võib väga vabalt ka mingi luul olla...:D

EDIT: siiski vist mitte... otsisin netist ühe user manuali ja seal on öeldud "The headlamp wipers will operate at the same time as the windshield washers are activated. "

EDIT2: kurat... kojameeste liikumine üle tuleklaasi ei tähenda ju veel seda, et sinna vett lastakse... ühesõnaga vvs-i vastusest selgub, et siiski sõltub ajast....:P

Seda sönavaliku "viga" mötlesin ise ka, kui pesukirjeldust lugesin, et vihma korral ju vett ei tömba :P Kuid eraldi möeldakse seal "washer" ja "wiper", seega washer on veega pesemine.

Mul mõlemal 9-5el olen selliselt kasutanud:

Kui hoiad klaasipesukangi ~1 sekund peal siis tuleb vaid esiklaasile :)
Kui hoiad klaasipesukangi ~2/3 sekundit peal siis tuleb esiklaasile ja esituledele ka vedelik.


Võimalik, et see on TECH-iga progetav :freak:

Tänud info eest. Uurin asja selle pilguga.

Nagu ülalpool kirjeldasin, mul hetkel see 1 sek probleemiks, kuna miskit ummistus on vist traktis ees kuskil, maru jamasti pritsib köigist. Kui ilmad soojemad, siis lammutan voolikud korra laiali ja puhun läbi, kardan et kuskil ennem pihusteid on juba probleem. Pumbas mitte, sest tahaklaasile pihustab hoogsasti.

Washer-system-rear-window.pdf
(57.29 KiB) Allalaaditud 165 korda
Headlamp-wipers-operation-description.pdf
(58.53 KiB) Allalaaditud 151 korda
Headlamp-rear-window-washer-pump.pdf
(27.28 KiB) Allalaaditud 215 korda
Viimati muutis overspeed, T Dets 19, 2017 20:27, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#379

N Mär 02, 2017 23:13

Mul mõlemal 9-5el olen selliselt kasutanud:

Kui hoiad klaasipesukangi ~1 sekund peal siis tuleb vaid esiklaasile :)
Kui hoiad klaasipesukangi ~2/3 sekundit peal siis tuleb esiklaasile ja esituledele ka vedelik.


Võimalik, et see on TECH-iga progetav :freak:


Heh ... katsetasin seda teooriat täna oma Volvo peal (Saab hetkel riigist väljas). Sama ka sellel, alla sekundi pestes ei rakenda pesu esilaternatele, olgugi et automaatikaloogika järgi oleks küll esitulede pesu kord. Pani mötlema, et kas see on lihtsalt viivitus elektromehhaanilistes komponentides vöi nii möeldudki kuskil softis, manual sellest aga ei kirjuta (kirjeldab vaid automaatika loogikat, et iga 5-s kord 10 min jooksul, kui 10min möödund, siis igal esimesel pesul ka).
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#380

K Mär 08, 2017 1:42

Mul mõlemal 9-5el olen selliselt kasutanud:

Kui hoiad klaasipesukangi ~1 sekund peal siis tuleb vaid esiklaasile :)
Kui hoiad klaasipesukangi ~2/3 sekundit peal siis tuleb esiklaasile ja esituledele ka vedelik.


Võimalik, et see on TECH-iga progetav :freak:

Heh ... katsetasin seda teooriat täna oma Volvo peal (Saab hetkel riigist väljas). Sama ka sellel, alla sekundi pestes ei rakenda pesu esilaternatele, olgugi et automaatikaloogika järgi oleks küll esitulede pesu kord. Pani mötlema, et kas see on lihtsalt viivitus elektromehhaanilistes komponentides vöi nii möeldudki kuskil softis, manual sellest aga ei kirjuta (kirjeldab vaid automaatika loogikat, et iga 5-s kord 10 min jooksul, kui 10min möödund, siis igal esimesel pesul ka).

Tundub, et miskit peaks ikkagit saama muuta kuskil, sest see 1 sek tömme mo Saabil ei toimi. Nii kui aknapesu kangi tömban KOHE ka esilaternad pesevad. Peab veel uurima.
Nagu ülalpool kirjeldasin, mul hetkel see 1 sek probleemiks, kuna miskit ummistus on vist traktis ees kuskil, maru jamasti pritsib köigist. Kui ilmad soojemad, siis lammutan voolikud korra laiali ja puhun läbi, kardan et kuskil ennem pihusteid on juba probleem. Pumbas mitte, sest tahaklaasile pihustab hoogsasti.

Päris korralik ummistus oli esimeses tagasilöögi-kolmik-klapis, mingid valged ja sinised kiletükipurud. Puhastasin selle, kontrollisin köik ülejäänud trakti samuti ning nüüd pritsib esiklaasile ikka kenasti ja korralikult, nagu peab.

aknapesu-tagasilook.JPG
aknapesu-tagasilook.JPG (172.01 KiB) Vaadatud 8798 korda
Viimati muutis overspeed, T Sept 19, 2017 2:26, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#381

R Mär 10, 2017 14:43

Kus see kolmikklapp asub täpsemalt ? Mul esiklaasile ei taha keskmisest august väga pritsida.
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#382

R Mär 10, 2017 21:02

Kus see kolmikklapp asub täpsemalt ? Mul esiklaasile ei taha keskmisest august väga pritsida.

Vaata siit esimene fail "Washer Unit", seal positsioonid 21 ja 23.
Asuvad mölemad kapoti all, vahetult ennem pihusteid, kapoti termo-polster tuleb eest vötta.
Teine jagaja-klapp (#23) on ennem keskmist ja kundepoolset pihustit. Kui sul ainult keskmine halvasti pihustab, siis arvatavasti sodi juba pihusti korpuses.
Vötad vooliku pihusti küljest lahti (tulevad suht raskelt, kuna äär on terav, nagu pildilt paistab) ning puhud suruöhuga pihusti avadest tagurpidi tagasi. Kui voolik lahtiühendatud on, vöid panna sinna avale kaltsu ette tagurpidi läbipuhumisel, et siis näed ka mis sodi pihustist välja lendab (kalts püüab kinni). Hiljem puhud uuesti öigetpidi läbi ja kontrollid, kas öhk pihusti avadest kenasti tuleb, mölemast.
Ilma voolikut lahtivötmata pole mötet tagurpidi suruöhuga läbi puhuda. Tagasilöögiklapid seda esiteks ei luba, ja teiseks kui ka saab sodi liikuma, siis ta ei pääse süsteemist välja ja tuleb mingi aja pärast taas kuskile ette.
Ma ei soovita pihusteid kapoti küljest ää vötta. Ajaga on plastik kövaks läinud ning kinnituskörva murdumine kerge tulema (proovisin omal, suutsin ühe ää murda, teisi enam ei puutunud).
Viimati muutis overspeed, T Dets 19, 2017 20:44, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#383

P Juun 18, 2017 3:37

Ootamatud probleemid.
Auto ei läe käima suht lambist siis kui tema ei taha. Ja siis otsustab minna.
Samas on söidu ajal üliharva tunda, et vötab hetkeks (vaid jönks) köigilt silindritelt sädeme.
Ons kellegil kindel aim, mis rikkis vöi kuidas seda kindlalt teada saaks ?
Arrogance diminishes wisdom !
alari83
Postitusi: 23
Liitunud: E Mai 12, 2014 21:24
Asukoht:
Auto:

#384

T Juun 20, 2017 22:28

Ootamatud probleemid.
Auto ei läe käima suht lambist siis kui tema ei taha. Ja siis otsustab minna.
Samas on söidu ajal üliharva tunda, et vötab hetkeks (vaid jönks) köigilt silindritelt sädeme.
Ons kellegil kindel aim, mis rikkis vöi kuidas seda kindlalt teada saaks ?


ilmselt vändaandur, techiga näeks data listist aga usun ,et vändaka vahetus lahendab su mure ;)
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#385

K Juun 21, 2017 15:31

Ootamatud probleemid.
Auto ei läe käima suht lambist siis kui tema ei taha. Ja siis otsustab minna.
Samas on söidu ajal üliharva tunda, et vötab hetkeks (vaid jönks) köigilt silindritelt sädeme.
Ons kellegil kindel aim, mis rikkis vöi kuidas seda kindlalt teada saaks ?


ilmselt vändaandur, techiga näeks data listist aga usun ,et vändaka vahetus lahendab su mure ;)


Panustan samale.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#386

E Juul 17, 2017 1:06

Väntvölli asendi andur vahetatud ja söidab taas.
ps Hetkel kui auto käima ei läinud (suri tühikäigul välja), ei näitanud Tech2 ühtki viga. Hoidsin teda tagaistmel juhuks kui viga tuleb, et näha. Ju ta siis andurit ei loe. Aga välistatud pole endiselt ka see, et ma Tech2-te öieti veel kasutada ei oska ning valest kohast vaatasin (ei kasutanud üldskänneerimist, my bad).

Ühtlasi lasin ka vahetada nii esimese kui tagumise stabikate varraste kummipuksid, kippus kole lärmakaks minema salongis. Nüüd hea vaikne söita.

Peale esimese varda pukside vahetust, misiganes seal lahti vöeti et neid vahetada, on rool nöksa viltu. Ei kisu kuhugi poole, kuid tahan rooli sirgeks. Sillastendi minek homme.

Löpuks sain ka paigaldatud kauaigatsetud mootoriruumialuse tolmukaitse/tuulesuunaja:

tolmukaitse.jpg
tolmukaitse.jpg (337.38 KiB) Vaadatud 8625 korda



Väntvölli asendi andur V6 mootoril: #7
Ignition System Trionic 6-cyl.pdf
(96.79 KiB) Allalaaditud 304 korda


Väntvölli asendi andur R4 mootoril: #6
Ignition System Trionic 4-cyl.pdf
(128.09 KiB) Allalaaditud 271 korda


Esimese stabilisaatori-varda puksid: #16
Front Suspension.pdf
(89.73 KiB) Allalaaditud 131 korda


Tagumise stabilisaatori-varda puksid: #16A
Rear Axle.pdf
(107.93 KiB) Allalaaditud 202 korda


Mootoriruumi alune tuulesuunaja/tolmukaitse: #20
Bumper front.pdf
(116.77 KiB) Allalaaditud 230 korda


Väntvölli asendi anduri vahetus V6 mootoril:
Crankshaft Position Sensor 6-cyl.pdf
(136.47 KiB) Allalaaditud 172 korda


Vänvölli asendi anduri vahetus R4 mootoril:
Crankshaft Position Sensor 4-cyl.pdf
(81.29 KiB) Allalaaditud 184 korda


Esimese stab.varda pukside vahetus:
Anti-roll bar bush replacement Front.pdf
(44.41 KiB) Allalaaditud 182 korda


Tagumise stab.varda pukside vahetus:
Anti-roll bar bush replacement Rear.pdf
(43.54 KiB) Allalaaditud 200 korda
Viimati muutis overspeed, E Sept 18, 2017 16:57, muudetud 3 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#387

T Juul 18, 2017 2:13

overspeed kirjutas:
E Juul 17, 2017 1:06
Peale esimese varda pukside vahetust, misiganes seal lahti vöeti et neid vahetada, on rool nöksa viltu. Ei kisu kuhugi poole, kuid tahan rooli sirgeks. Sillastendi minek homme.
Miskit liigset siiski lahti ei vöetud ...
Rooli sain otseks, kuid leiti ka ülesse viga, miks viltu läks. Algul ei saadudki kohe asjale pihta, kuid peale pisut nuputamist ilmnes, et esisillal parempoolne alumine sarniir on kuidagi imelikult ää kulunud. Teatud ajal (töstukiga ülesse-alla liigutades vöttes ja andes sellele koormust, seda ka ju stabikapukside vahetusel tehti) jääb oma pessa ning vahest jääb sellest välja ja veab rooli viltu.
Seega järgmine detail vahetusse.


Alumine sarniir: #5
Steering.pdf
(85.07 KiB) Allalaaditud 193 korda

Alumise sarniiri vahetus:
Ball joint, steering swivel member.pdf
(47.88 KiB) Allalaaditud 168 korda
Viimati muutis overspeed, E Sept 18, 2017 16:58, muudetud 3 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#388

R Aug 18, 2017 13:41

Niitsin hoovil muru, kaugelt panin kohe tähele, ons ikka ilus auto küll, mis sest et "kont" enam külma ei puhu (pole aega olnud uurida):

33899.jpg
33899.jpg (364.32 KiB) Vaadatud 8603 korda
Viimati muutis overspeed, T Sept 19, 2017 2:58, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#389

R Sept 15, 2017 11:51

Foorumi tarkvara vahetusega on ümberkolinud postitused oma manustega teksti suhtes natukse sega-pudru. Ehk kunagi kui aega leian, korrigeerin osa, kus tekst ja pilt vaheldumisi vajalikud.

Öues sajab iga päev vihma ja maa on väga porine ning pehme. Suverehvidega juba probleem muruplatsilt ära liikumisega, aint üks kaapimisvagu jäi maha.
Aeg alla panna kevad-sügis rattad, 15'' M+S plekkidel:

kevadsygis rattad 01.jpg
kevadsygis rattad 01.jpg (524.68 KiB) Vaadatud 8708 korda

kevadsygis rattad 02.jpg
kevadsygis rattad 02.jpg (588.17 KiB) Vaadatud 8708 korda


Kuuri 9-5 suverehvid veel ei läinud. Ajutiselt sai need 9-3 alla krutitud, kuniks tollele ta oma soovitud mustriga 17''-sed leian.

Ühtlasi, kui rattad alt olid, vötsin vasemalt koopast välja ka signapasuna. SID ütles suvelöpust saati "Theft alarm Service required" ja Tech 2 ütles pasuna akude madal pinge.
Nagu eelmisel siniselgi, vahetan lihtsalt pasunas akud. Seekord proovin siis öiged leida :)


signapasun.jpg
signapasun.jpg (531.91 KiB) Vaadatud 8720 korda



uuuhh ... I need this (Open Link in New Tab by Piro for Firefox, kes samuti väsinud Ctrl nupust vöi hiire keskmisest nupust vöi hiire parem-klikk: "Open Link in New Tab". Hiljem seadistada Add-ons menüüst !)
Viimati muutis overspeed, K Apr 04, 2018 15:57, muudetud 2 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#390

E Sept 18, 2017 4:27

Jälle mul oli öösel tööle söites maanteel igav ning "mängisin" selle pardanumbritega.
Proovisin siis, mis ökosöitu ma teha saaks selle 3,0 liitrisega. Hetke küttekulu ma ei tea, kuid piilusin seda D.T.E.-d

Kui paagi täis panin, nullisin ka trip-odomeetri. Pildid tehtud siis hetkel, mil läbitud tankimisest 169 km:

öko 01.jpg
öko 01.jpg (148.64 KiB) Vaadatud 8669 korda

Ja tulem mille tol hetkel sain oli meeltröömustav ... üle tuhande:

öko 02.jpg
öko 02.jpg (179.14 KiB) Vaadatud 8669 korda

Rohkem ma selliseid numbreid muidugit ei näe, sest timmisin püsikiirushoidja täpselt samaks mis eelsöitval rekkal :)
Pikivahe hoidsin nii pika kui sain, kuid just tuulekotis sees ... 50m oli see (1 postivahe).

öko 03.jpg
öko 03.jpg (172.93 KiB) Vaadatud 8669 korda
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#391

R Okt 06, 2017 2:23

overspeed kirjutas:
R Sept 15, 2017 11:51
...
Ühtlasi, kui rattad alt olid, vötsin vasemalt koopast välja ka signapasuna. SID ütles suvelöpust saati "Theft alarm Service required" ja Tech 2 ütles pasuna akude madal pinge.
Nagu eelmisel siniselgi, vahetan lihtsalt pasunas akud. Seekord proovin siis öiged leida :)
Ei leidnud ma ikka neid öigeid, tegelt väga kaugelt ei otsinud ka.
Töenäosus, et keegi mo signapasuna juhtmeid läbi löikama hakkab on suht nulli lähedane ... who would try/want to steal an 18-year old Saab ???
Seega otsustasin soetada need mälu-patareid (constant output 8mA) taas Elfa'st. Saan alarmist lahti SID-l ja asi sellega. Kuniks juhtmed taga, lärmab pasun küll, kui vaja.

Jootsin vana patareid ära ning ootasin uute saabumist:

Patareid 00.JPG
Patareid 00.JPG (491.07 KiB) Vaadatud 8514 korda


Esimese hooga aga tulid patareid transpordikahjustusega:

Patareid 01.JPG
Patareid 01.JPG (446.2 KiB) Vaadatud 8514 korda
Patareid 02.JPG
Patareid 02.JPG (372.78 KiB) Vaadatud 8514 korda


Informeerisin probleemist tarnijat ning kiirelt saadeti mulle uued tasuta transpordiga koju.
Jootsin uued paika ning lähipäevil paigaldan signapasuna taas auto külge ... et alarmist lahti saada SID-l.

Patareid 03.JPG
Patareid 03.JPG (482.84 KiB) Vaadatud 8514 korda
Patareid 04.JPG
Patareid 04.JPG (465.63 KiB) Vaadatud 8514 korda
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#392

T Dets 12, 2017 15:17

Saabus löpuks tellitud DEFA mootorisoojenduse element. Kuna too on vaid just sellele mootorile (kataloogis on teisi elemente, mis sobivad paljudele autodele universaalselt), siis tuli ta otse tehasest. Eriti tähelepanelik tuleb olla sellise paigaldusel, kuna läeb ta pikalt lödviku sisse ning kui ta peaks olema halvasti paigaldatud nii, et puutub lödvikut, siis on oht tulekahjule (on olnud juhuseid) !
Lisaks sai ka ostetud kaabel aku laadimiseks (et ei peaks akult plast-katet eemaldama) ning pistik, et GPS juhe, mis jookseb sigaretisüütajast üle armatuuri, pisut kompaktsemalt armatuuri alla ää peita.

01 defa element.jpg
01 defa element.jpg (308.77 KiB) Vaadatud 8251 korda


Defa eelsoojendus tuleb täiesti tavaline, ilma akulaadija (hiljem siiski tuli statsionaarne laadija ka)
ning taimerita (hiljem siiski tuli Saab orig taimer).
Pistik stangel, element mootorile ning puhur salongi.
Vajadusel taimeriks tuleb pistikuvaheline:

taimer.jpg
taimer.jpg (32.09 KiB) Vaadatud 8251 korda


Ning kui soovin niisama lülitust, siis kaugjuhitav pistik:

pistik puldiga.jpg
pistik puldiga.jpg (17.23 KiB) Vaadatud 8251 korda
Viimati muutis overspeed, L Veebr 16, 2019 16:03, muudetud 2 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#393

T Dets 19, 2017 22:17

overspeed kirjutas:
T Aug 02, 2016 16:56
Sai üksjagu "ragistatud" nende kojameeste mootoritega.

Vötsin aga uuesti lahti.
...
Pistikuid valesti ühendada auto külge ei saa.
...
Olingi punased hammakad eelmisest korrast vahetusse eksklikult ajand. Panin nad öigetesse korpustesse ja toimivad mölemad kenasti ja öieti.

...

Arvasin, et olin kuidagit kogemata sassi ajanud, kuid tegelt ei ajand ikkagit sassi. Ja ausalt öeldes, päris ideaalselt nad ikkagit ei töötanud.
Pikemalt siis uuesti asjast:
Peale mitmekordset lahtivöttu ja testimist sain esilaternate kojamehed tööle. Ideaalne aga köik polnud.
- Vasem kojamees käima minnes tegi 1 kraadi veel seisupunktist allapoole ning siis läks oma topeltringile. Tööd see ei segand ja ajasin asja kokkupanemise vea kaela.
- Parmapoolne aga ei tahtnud mitte seisma jääda. Hoog oli tal nii suur, et löpetuspunktis tegi aga kontaktile uue kliki ja läks uuele ringile. Kuna otsapunktides on hoovastikul too plast-amortisaator, mille vasta ta höörub, möeldud hoo aeglustamiseks, siis kahtlustasin et olen selle liialt libedaks määrinud ja nüüd ei vöta piisavalt hoogu maha. Kui kojamees piisavalt kaua kuivalt nühkis, siis hooga aeglustus ning ta jäi löpuks seisma.
Hiljuti sai tehtud pikem söit ida-Eestisse ning ilm oli just selline, kus esilaternate kojameestest meeltröömustav kasu oli. Häiris aga pisut see, et parempoolne seisma jääda ei tahtnud. Kuna vihma tibutas ka, siis oli tükk nühkimist tal, ennem kui seiskus oma kohal (pimedal ajal on ju näha, et ta seal nühib).
Kuna ma oma Saab 9-3 'l esilaternate kojamehed eemaldasin, siis oli mul nüüd tagavara.
Lähemalt uurides: esilaternate kojameeste mootorid on 9-5'l ja 9-3'l samad. Erinav on kinnitus kere külge ja väljundvölli pikkus.
Kuna aga kinnituskruvid mootori ja raami ühendamiseks on liialt vigased, siis raame ma lahti ei saanud et mootoreid omavahel vahetada, pistikud klapivad.
Panin 9-3'e mootori 9-5'e pistikusse (parem-poolne) ning toimis kenast ja öieti.
Vötsin siis ettevaatlikult 9-3 kojamehe reduktori lahti ja mida ma näen: Kui korpuse peal on täht R, siis seesoleval hammakal on täht L ... did Bosch mess them up ?
Nüüd saan aru, miks on kood ja täht korpusele sisse sulatatud hiljem, mitte aga tehasepoolt prinditud. Ennem ei osand sellele tähelepanu ja möttepöhjust pöörata.
Kontrollisin ka teise poole mootori ... korpus L ja hammakas sees R.
Vahetasin taas 9-5'e kojameeste reduktroitel punased hammakad ning teades ka täpselt, mis asendis hammakad tagasi panna, töötavad mölemad nüüd ideaalselt. Ei ole enam mingit 1-kraadist surnud punkti körvalhälvet ja jäävad kenasti öiges kohas seisma ka ilma kojamehe varreta (koormuseta).
Vot selline tähelepanek !


uuesti 001.jpg
uuesti 001.jpg (273.96 KiB) Vaadatud 8129 korda
uuesti 002.jpg
uuesti 002.jpg (313.82 KiB) Vaadatud 8129 korda
uuesti 003.jpg
uuesti 003.jpg (339.93 KiB) Vaadatud 8129 korda
uuesti 004.jpg
uuesti 004.jpg (185.1 KiB) Vaadatud 8129 korda
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#394

P Jaan 07, 2018 23:45

"Laisk", nagu ma olen, ei viitsi ma enam aku laadimiseks (aastas korra vöi kaks peab seda profülaktika möttes ju tegema ... vöi siis kui miskit aku tühjaks imenud on) plastkatet maha vötta akult, et sellele siis laadija "krokodille" külge panna.
Sai elu lihtsustamiseks ostetud Defa laadija tarvis vastav lisajuhe :

defa laadija 001.jpg
defa laadija 001.jpg (34.28 KiB) Vaadatud 8040 korda


Pöhimöte on tal lihtsalt see, et on statsionaarselt aku klemmidel küljes, inditseerib seal pinge taset ning vajadusel laadida ühendatakse otse laadijasse (ka teistel laadijatel on selline vöimalus):

defa laadija 003.jpg
defa laadija 003.jpg (75.73 KiB) Vaadatud 8040 korda
defa laadija 002.jpg
defa laadija 002.jpg (16.37 KiB) Vaadatud 8040 korda


Plastkate suht täpne Saabil, pidin klemmide poldid pisut ringi vahetama, et kenasti köik plastiku alla mahuks:

defa laadija 004.jpg
defa laadija 004.jpg (295.1 KiB) Vaadatud 8040 korda
defa laadija 005.jpg
defa laadija 005.jpg (303.58 KiB) Vaadatud 8040 korda


Niisama olles :

defa laadija 006.jpg
defa laadija 006.jpg (267 KiB) Vaadatud 8040 korda


Laadimisel:

defa laadija 007.jpg
defa laadija 007.jpg (187.8 KiB) Vaadatud 8040 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
Marko647
Saabiklubi liige
Postitusi: 393
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saabitu

#395

E Veebr 05, 2018 9:55

overspeed kirjutas:
E Sept 18, 2017 4:27
Jälle mul oli öösel tööle söites maanteel igav ning "mängisin" selle pardanumbritega.
Proovisin siis, mis ökosöitu ma teha saaks selle 3,0 liitrisega. Hetke küttekulu ma ei tea, kuid piilusin seda D.T.E.-d
Ega sa ei ole katsetanud ka seda hetkekuluga ? Ma enda 3.0t pole alla 8.0 saanud maanteel kuluks, mõtlen kas see on normaalne :)
:drive: Diisel lennuk
Pilt
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#396

E Veebr 05, 2018 15:53

Marko647 kirjutas:
E Veebr 05, 2018 9:55
overspeed kirjutas:
E Sept 18, 2017 4:27
Jälle mul oli öösel tööle söites maanteel igav ning "mängisin" selle pardanumbritega.
Proovisin siis, mis ökosöitu ma teha saaks selle 3,0 liitrisega. Hetke küttekulu ma ei tea, kuid piilusin seda D.T.E.-d
Ega sa ei ole katsetanud ka seda hetkekuluga ? Ma enda 3.0t pole alla 8.0 saanud maanteel kuluks, mõtlen kas see on normaalne :)
Ei ole samuti alla 8,0 saanud 3,0t-ga ... ju siis on normaalne.
Eelmise sinisega (2,3t) sain vaid 6,x midagi maanteel.
Vördluseks mul 2,5t Volvo XC, millel maanteel tiksub hetkekulu 8 ... 9 vahel.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#397

E Veebr 05, 2018 15:56

Osakab keegi öelda, kes varem eelsoojendi salongipuhurit paigaldanud on, kas tollol Saab 9-5 on tulemüüris juhtme läbiviimise koht tehase poolt kuskile jäetud, nagu Volvol on ?

Isolatsioon on nii paks ja nii pakitud, et ma ei oska seda ülessegi kuskilt kergitada ...
Arrogance diminishes wisdom !
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#398

E Veebr 05, 2018 16:55

Siin veeti õlirõhu- ja boosti kellade kaableid läbi tulemüüri, äkki on abi:
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=319274
http://photo.platonoff.com/Auto/2004041 ... e_install/
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#399

E Veebr 05, 2018 23:24

Auto sai üle pika aja katuse alla garaazi. Pisut hooldustöid.
Esmalt vahetasin ölid, mootori ja käigukasti. Plaan on ka roolivöimu öli uuendada.
Siis Defa eelsoojendi paigaldus. Saab 9-5 V6 DEFA WarmUp install:

defa install 01.jpg
defa install 01.jpg (320.64 KiB) Vaadatud 8158 korda


Juhendi järgi tundus mootori elemendi paigaldus lihtne ...

defa install 02.jpg
defa install 02.jpg (177.58 KiB) Vaadatud 8158 korda
defa install 03.jpg
defa install 03.jpg (242.68 KiB) Vaadatud 8158 korda


Tegelikus elus jäi parajalt ette kaablistik ning seda hoidev rakis:

defa install 04.jpg
defa install 04.jpg (369.12 KiB) Vaadatud 8158 korda
defa install 05.jpg
defa install 05.jpg (369.69 KiB) Vaadatud 8158 korda
Viimati muutis overspeed, P Veebr 11, 2018 2:38, muudetud 2 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#400

E Veebr 05, 2018 23:28

Kaablid sai kenasti eest töstetud, kuid rakis pidi jääma, see kinnitus ikka väga pikalt ja kaugelt ... eemaldamine liialt keeruline.

defa install 06.jpg
defa install 06.jpg (369.63 KiB) Vaadatud 8160 korda


Tegin löike nii täpse kui suutsin, kuid kontrollides kippus soojenduselement ikka otsaga mootorikorpust puutuma. Kohendasin siis pisut lödvikul löike nurka kuniks element mitte kuskile vastukäimata lödvikus sees püsis:

defa install 07.jpg
defa install 07.jpg (351.06 KiB) Vaadatud 8160 korda


Lödvikud tagasi ning klambrid kinni. Radikapoolset lödvikut tegin ka pisut lühemaks, et ta liialt pinge ei jääks:

defa install 08.jpg
defa install 08.jpg (413.79 KiB) Vaadatud 8160 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Vasta