Saab 9-3SC Vector, 1.9 TTiD, 2007, Jürts

Vasta
Jürts
Postitusi: 121
Liitunud: K Sept 05, 2007 17:59
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3, 1.9 TTiD Vector

#1

N Dets 17, 2020 10:41

Nonii!

Eilse seisuga siis üle pika aja jälle Saabi roolis ja mõtlesin siia ka kohe märgi maha jätta, kuigi mul veel pilte pole ja palju aega kirutada ka pole. Ühesõnaga, otsustasin oma õnne proovida ja soetasin endale foorumlase Rantto käest üpriski eeskujuliku läbisõiduga (pea 300 000 km), 132 kW kahe turbo ja automaatse käigukastiga diisel Saab 9-3 SC. Ja ega palju sellest veel kirjutada ei oskagi, välimuse järgi korralik auto, roostet ei paista. Paar plekimõlkimist on minevikus olnud, aga tundub, et viisakalt korda tehtud. Ostueelne ülevaatus paljastas mõned veermiku detailid, mis vajavad vahetamist ja millega esimesel võimalusel ka tegelen. Lisaks paistis alltpoolt väike õlileke mootorist, mille proovime ka ära likvideerida. Kahjuks pole aega sellega enne jaanuari tegeleda ja loodetavasti kannatab paar tuhat kilomeetrit sellega ära sõita enne. Ja üks tundmatu veakood käigukastis, mille kohta ei oska midagi arvata (Kevvai Autoteeninduse tarkvara selle kohta midagi ei öeldnud).

Enne proovisõittu telefoniga ikka ühe klõpsu tegin ka, ehk tulevikus tuleb mõni parem:
Pilt
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1755
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#2

N Dets 17, 2020 13:58

Veakoodide jaoks Tech2 vist parim.
Jürts
Postitusi: 121
Liitunud: K Sept 05, 2007 17:59
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3, 1.9 TTiD Vector

#3

N Dets 17, 2020 15:14

Jah olen nii ka aru saanud. Aga kuna läks veidi kiireks siin, siis ei leidnud enne ostu sellist võimalust. Loodan, et midagi sellist viga pole, millele mõistliku lahendust ei leia, hetkel sõites küll kõik toimib ilusti. Laupäeval sõidan Oulusse ämmale külla, eks siis ole näha kuida Saab ennast üleval peab :D
Jürts
Postitusi: 121
Liitunud: K Sept 05, 2007 17:59
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3, 1.9 TTiD Vector

#4

K Jaan 13, 2021 14:02

Diisel Saabi talvine test täies hoos. Läbisõidu kellale ilmus ka ilus ümmargune number:
IMG-20210113-WA0000.jpg
IMG-20210113-WA0000.jpg (122.02 KiB) Vaadatud 284 korda
Pakasega käivitamine küll veidi problemaatiline. Aku miinus kaabli korralikult kinni keeramine küll veidi olukorda parandas aga alates -15 kraadist vaja ikka meelitada tükk aega.

Tartusse tagasi jõudes plaanis hooldus ja siit ka üks küsimus õli kohta. Kleepsu alusel on praegu sees 5w35 aga foorumi ja Google otsing annab õigeks 0w40 õli. Kas võin õli vahetades lihtsalt õige õli sisse panna mingit konflikti kartmata?
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1044
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#5

K Jaan 13, 2021 16:11

Jürts kirjutas:
K Jaan 13, 2021 14:02
Diisel Saabi talvine test täies hoos. Läbisõidu kellale ilmus ka ilus ümmargune number: IMG-20210113-WA0000.jpg

Pakasega käivitamine küll veidi problemaatiline. Aku miinus kaabli korralikult kinni keeramine küll veidi olukorda parandas aga alates -15 kraadist vaja ikka meelitada tükk aega.

Tartusse tagasi jõudes plaanis hooldus ja siit ka üks küsimus õli kohta. Kleepsu alusel on praegu sees 5w35 aga foorumi ja Google otsing annab õigeks 0w40 õli. Kas võin õli vahetades lihtsalt õige õli sisse panna mingit konflikti kartmata?
Mul hakkas selline pikema käivituse jama pihta poolpiduse starteriga, mis 1.9 mootoritel suht tüüpiline. Teine jama oli pihusti, tagasivoolu mõõtes oli näha milline pihusti jamas, ka tekitas imelikult pikka käiamist.
Jürts
Postitusi: 121
Liitunud: K Sept 05, 2007 17:59
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3, 1.9 TTiD Vector

#6

K Jaan 13, 2021 18:21

Starter eelmisel omanikul u.aasta tagasi vahetatud, aku ka samal ajal. Pihusteid pole veel kontrollinud. Huvitav kas selle 5w õli kasutamine teeb ka külma mootori ringi vedamise starteri jaoks raskemaks, peaks ju see madalal temperatuuril olema veidi viskoossem kui 0w? Soojema ilmaga alati ja mõned tunnid seisnud mootoriga ka pakases, käivitub hetkega.
Vasta