Saab 9-3 Aero, MY2004, Skyline

skyline
Postitusi: 988
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#1

K Okt 16, 2013 16:42

Otsustasin siis enda Saabist ka teema teha.
Saabi ostmise lävel olen olnud 2007. aastast ja samuti ka 2009. aastal kuid toona osutusid valituks ikka teist marki autod ja eks neid Saabi kurikuulsaid mootoriprobleeme sai ka varem peljatud. Sel korral oli siht selgem leida endale 9-3 või 9-5 Aero või häda pärast ka 1,9 tdi. Kuna diislitel osutusid mitmetel sisselaskekollektorid katkisteks langes lõpuks ka diisel sõelalt.
Ka sel korral olin lootusetus 4 kuulises otsingus leida korralikku ja sobivat Saabi juba valmis ostma Seat Leoni, aga õnneks või kahjuks jõuti minust 1 päev varem ette enne kui oleksin saanud minna Tallinna toda autot ostma.
Septembris sai siis ostetud alltoodud auto ühest autoaiast. Auto ilmus sinna müüki päev enne ostu. Mis esmatutuvusel kohe meeldis oli Aero varustus, lemmik kahte tooni nahksisu ja must värv. Lisaboonusena veendusin värvikihi mõõtjaga kohe ka, et auto on avariivaba kuigi poleeritud. Järgmine päev sai siis tehtud proovisõit ja tehnokontroll ja kõik tundus ok ja nii saigi see ära ostetud. Kanalilt oli küll hermeetiku jälgede tõttu näha, et käigukast on millalgi olnud maha võetud....

Rõõmu autost polnud kuigi kauaks, täpsemalt sajakonnaks kilomeetriks, sest järgmine päev läks automaatkast avariirežiimi ja sõit viis esindusse diagnosti, kus diagnoositi kasti mehhaaniline rike :( Järgnes visiit automüüja juurde, millest õnneks selgus, et kastil on garantii ja et auto oli Eestisse imporditud käigukasti rikkega ja siin korra juba kasti remonditud. Ega midagi, auto viidi uuesti remonti ja hüdrobloki sisust oli näha, et kurikuulus tüüpviga - jahutusvedelik oli millalgi ajaloos käinud läbi kasti ja palju pahandust põhjustanud. Esimeses remondis vahetati siis hürdoturbiin ning teises remondis renoveeriti hüdroblokki jm pudinaid ning lapiti kast kokku. Nüüd siis olen 1,5 nädala jagu autoga sõita saanud.

Läbisõiduks on hetkel 137 tuh km ja hooldusraamatu ja salongi sisemise kulumise järgi julgen seda isegi uskuda. Tundub, et enne Eestisse toomist on auto ca aasta kasti rikkega seisnud. Kohe läks vahetusse:
*mootoriõli koos filtriga, panin sisse Mobil 1 0w-30
*jahutusvedelik
*Carringis lasin paigaldada kastiõlile eraldi jahutusradika, et kastiõli ja jahutusvedelik enam iial seguneda ei saaks

Vahepeal olen paigaldanud vasakule jalale kummist toe, kuna ei taha tekstiilmatti määrida. Lisaks ostsin esindusest teise võtme juurde ning eBayst sai senisele võtmele soetatud uus kest ja teise võtme jaoks ka uus mehhaanilise võtme toorik. Talveks ostsin valmis 16 tolli plekkveljed ja 205/55R16 rehvid.
Vigu olen nii palju tuvastanud, et juhiukse kõlar teeb vaid mingit arusaamatut prõginat ja üks tagumine uks ei taha alati lukustuda ja siis kuvab SID "locking system failure" teadet.

Mõni pilt ka

Pilt
Pilt
Pilt
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
skyline
Postitusi: 988
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#2

E Okt 28, 2013 10:54

Peale esimest teravat olukorda linnaliikluses sai autole paigaldatud eelmiselt autolt maha võetud liikluskaamera. Saab nii tihke masin, et kaamera toitejuhtme salongi mööda varjatult vedamisega käetoes oleva toitepesani oli tükk tegu ja ideaaltulemist lahutas mind juhtme pikkus, millest jäi ca 30 cm vajaka. Hetkel on kõik kenasti peidus kuniks kindlaeka tagant hakkab juhe nähtavalt jooksma mööda keskkonsooli käetoe sisse.
Nüüdseks paar paagitäit ka läbi aetud ja täispaagi meetodil mõõdetud keskmist kütusekulu, esimesel korral sain 11,4/100 km ja viimati 11,1/100 km - kompuuter näitab optimistlikult küll 0,3-0,5l väiksemat keskmist kulu. Liiklen ca 60% ajast linnas ja 40% maanteel. Aga see sõidurõõm ja eriti möödasõidurõõm, kus kellad hetkega 140 peale viskavad, on seda küttekulu väärt :head:
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
skyline
Postitusi: 988
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#3

T Nov 05, 2013 10:59

Panen siis autoga tehtu kaardistuseks kirja ka vahepeal toimunut:

WIS juhendi järgi õpetasin oma auto automaatkasti sujuvamaks. Kuna peale remonti keegi koolitust teinud ei olnud, oldi vaid veakoodid kustutatud, siis minu antud 3 ülesande ja ca 15 minuti kulutamise tulemusena said käiguvahetused nii üles kui alla senisest sujuvamaks. Võiks öelda, et nüüd on lausa ülisujuv.
Kasutaja nael eeskujul kiletasin 3M Di-Noc kilega üle need väga kriimustuste altid kummeritud uksekäepidemete katted. Mässamist oli omajagu, ühe katte kiletamise peale soojapuhuriga kulus 25-45 minutit. Esimest korda tegin ka, eks selle võttis asjatult aega ja samuti ei tahtnud tohutult materjali raisata, mõnes youtube videos näeb, et teist sama palju materjali raisatakse niisama ära. Tagumiste uste käepidemete katetega oli keerulisem, kuna need rohkem tõusva kujuga kui esiuste omad.

Lisaks sai eesmiste ja tagumiste tiivanurkade juurde kleebitud Tesa värvikaitsekiled, kuna Aero on kahjuks liiga madal, et sinna kummist porilapatseid sobitada. Samas ei taha näha ka seda pilti, mida mõnede 9-3 puhul näeb, kus kivid on värvi tiivalt lahti peksnud.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
nael
Postitusi: 172
Liitunud: T Okt 13, 2009 21:18
Asukoht:
Auto:

#4

K Nov 06, 2013 23:19

Jäid tulemusega rahule? Neid üpriski lihtne teha, arvan, et sai hea, pildilt küll kena.
skyline
Postitusi: 988
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#5

N Nov 07, 2013 9:15

Jäid tulemusega rahule? Neid üpriski lihtne teha, arvan, et sai hea, pildilt küll kena.


Esimeste käepidemete tulemusega jäin rahule, tagumistega päris 100% mitte. Tagumistel käepide keerab järsema nurga all ülesse ja siis kipub serva volte tekkima, sai tehtud omajagu sisselõikeid voltide eemaldamiseks servadele ja lõpuks sain enam-vähem. Takkajärgi tarkusena võib öelda, et materjaliga tuleks suht suuremeelselt ringi käia, siis tekib ka volte ja asju vähem või saab need lihtsalt ära lõigata. Mul oli aga kasutada vaid eBayst tellitud ca 80*40cm jupp kilet ja üle jäi veel 1 käepideme jagu. Kokkuvõtteks võib öelda, et külge panduna on üsna ideaalsed ja serval asuvad üksikud ebakorrapärasused jäävad valtsi sisse, mida niisama keegi tähele ei pane :) Igatahes nagu uus ja oluliselt kenam kui need kriibitud käepidemed.
Kindlaeka nupu kraapisin küüntega ka niisama paljaks sellest irduvast kummikihist, mõtlesin ka seda kiletada, aga ei viitsi vist hakata selleks seda nupumehhanismi sealt lahti harutama, tundub üsna keerukas.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
skyline
Postitusi: 988
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#6

E Nov 11, 2013 21:18

Nädalavahetus sai autole tehtud enne talve veel korralik vahatamine ja muidu nipet näpet puhastatud. Ilmnes ebameeldiv tõik, et juhi taha tagaistuja jalge ette mati peale tekib kuskilt vett ja kummimati alt oli ka riidest matt märg. Kuivatasin matid fööniga ära. Kuna vesi on lausa kummimati peal, siis peab vesi tulema ülevalt poolt. Testides valasin pool ämbrit vett katusele, aga sisseleket siis ei tuvastanud.
Uurides veidi välismaiseid Saabi foorumeid tundub, et viga tuleb otsida ukse polstri alt lahtistest või katkistest tihenditest. Tuleb siis proovida valada vett akna peale ja vaadata, kas hakkab polstri altosas vett sisse jooksma. Eks käesolev nädalavahetus tuleb polster lahti võtta ja vaadata, mis seal toimub.

Täna sain kätte ka kauaoodatud OBD II/ CAN diagnostikaseadme :) Tegu sellise seadmega http://www.autelscanner.com/products/Autel-MaxiScan-MS309_749.html
Esimene testitav oli loomulikult enda auto ja õnneks veakoode ei tuvastanud. Ligi saab sellega siis nii mootoriajule kui ka käigukasti ajule. Lisaks näitab erinevaid tööparameetreid. Lähiajal peaks saama kätte ka Tech 2 laadse seadme, siis saab veel rohkem infot kätte.
Kellel häda käes või huvi võin nüüdsest Tartus väikese summa eest diagnostikateenust pakkuda.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
13piisab
Postitusi: 389
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku
Auto: 0,5tk+0,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 1,5tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, M2140

#7

K Nov 13, 2013 9:28


Täna sain kätte ka kauaoodatud OBD II/ CAN diagnostikaseadme :) Tegu sellise seadmega http://www.autelscanner.com/products/Autel-MaxiScan-MS309_749.html

mis raha ta maksis? Lingil ostmist klõpsides tuleb 25..40$ transpordikulu juurde :o

ma võtsin selle viite peale end eile käsile ning tellisin kah lõpuks OBD-plönni ära. Kui saabub ikka sama asi, mis pildidil, siis taoline on mu Saabi küljes korra juba (edukalt) käinud:
http://www.ebay.com/itm/Vgate-v1-5-Mini-Small-ELM327-OBD2-OBDII-Bluetooth-Adapter-Scanner-TORQUE-ANDROID-/350758434239?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item51aad4f5bf&vxp=mtr

hind koos transaga 7,8eur. Elame-näeme, kas tõesti sellise raha eest asja saab :)
skyline
Postitusi: 988
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#8

K Nov 13, 2013 9:36


mis raha ta maksis? Lingil ostmist klõpsides tuleb 25..40$ transpordikulu juurde :o

ma võtsin selle viite peale end eile käsile ning tellisin kah lõpuks OBD-plönni ära. Kui saabub ikka sama asi, mis pildidil, siis taoline on mu Saabi küljes korra juba (edukalt) käinud:
http://www.ebay.com/itm/Vgate-v1-5-Mini-Small-ELM327-OBD2-OBDII-Bluetooth-Adapter-Scanner-TORQUE-ANDROID-/350758434239?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item51aad4f5bf&vxp=mtr

hind koos transaga 7,8eur. Elame-näeme, kas tõesti sellise raha eest asja saab :)

Minu oma oli ikka ligi 30 euri koos saatekuluga. Vaatasin ka algul neid ELM327 asju, aga Amazonis väideti, et sellest on väga palju piraatkoopiaid liikvel, mis baseeruvat kõige esimese versiooni avatud koodiga tarkvaral, selle ei julgenud seda osta. Lisaks tahab see arvutiga ühendamist. Aga loodan, et saad töötava originaali.
Minu seade töötab iseseisvalt ja kuvab ka sõnadega veakoodi tähendust, odavamatel analoogidel pidi ise käsiraamatust hakkama koodi dešifreerima. Need on põhjused, miks ostsin Auteli seadme.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Aasakyla
Postitusi: 150
Liitunud: T Juul 12, 2011 14:07
Asukoht:
Auto:

#9

K Nov 13, 2013 9:43

Nädalavahetus sai autole tehtud enne talve veel korralik vahatamine ja muidu nipet näpet puhastatud. Ilmnes ebameeldiv tõik, et juhi taha tagaistuja jalge ette mati peale tekib kuskilt vett ja kummimati alt oli ka riidest matt märg. Kuivatasin matid fööniga ära. Kuna vesi on lausa kummimati peal, siis peab vesi tulema ülevalt poolt. Testides valasin pool ämbrit vett katusele, aga sisseleket siis ei tuvastanud.
Uurides veidi välismaiseid Saabi foorumeid tundub, et viga tuleb otsida ukse polstri alt lahtistest või katkistest tihenditest. Tuleb siis proovida valada vett akna peale ja vaadata, kas hakkab polstri altosas vett sisse jooksma. Eks käesolev nädalavahetus tuleb polster lahti võtta ja vaadata, mis seal toimub.

Täna sain kätte ka kauaoodatud OBD II/ CAN diagnostikaseadme :) Tegu sellise seadmega http://www.autelscanner.com/products/Autel-MaxiScan-MS309_749.html
Esimene testitav oli loomulikult enda auto ja õnneks veakoode ei tuvastanud. Ligi saab sellega siis nii mootoriajule kui ka käigukasti ajule. Lisaks näitab erinevaid tööparameetreid. Lähiajal peaks saama kätte ka Tech 2 laadse seadme, siis saab veel rohkem infot kätte.
Kellel häda käes või huvi võin nüüdsest Tartus väikese summa eest diagnostikateenust pakkuda.

Räägi natuke sellest Tech 2 laadsest seadmest, kust sellist saab ja mitme raha ees? Mina olen platsis, kui selle seadme kätte saad:)
skyline
Postitusi: 988
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#10

K Nov 13, 2013 11:29

See on hiinakate Tech 2, mis mõeldud küll otseselt Opelile, aga kuna mitmed mootorivariandid on Saabil samad, siis peaks ka Saabi puhul teatud abi saama. Pakett sisaldab mingi jullaga kaablit ja CD-d ehk pole eraldiseisvat Tech2 skännerit nagu originaalis. eBay ja isegi osta.ee on selle hankimisel abiks.
Kuna veel pole kätte saanud ei oska miskit arvata sellest. Ehk midagi analoogset nagu need pakkumised:
http://www.amazon.co.uk/Car-Diagnostics-Opel-TECH2-Scanner/dp/B00FQAUS74/ref=sr_1_7?ie=UTF8&qid=1384334827&sr=8-7&keywords=opel+tech2
http://www.amazon.co.uk/Car-Diagnostics-Opel-TECH2-Scanner/dp/B00FQAY816/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1384334953&sr=8-2&keywords=opel+tech2
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
skyline
Postitusi: 988
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#11

R Nov 15, 2013 11:09

Kas keegi on suutnud ka 9-3 SS Aerole mingisugused porilapatsid külge pookida? Mõtlen selliseid tavapäraseid tehase originaalide laadseid, mitte Subaru rally stiilis kühvleid. Ehk miskit sellelaadset http://www.ebay.co.uk/itm/Saab-9-3-2003-Rear-Right-Drivers-Side-Mud-Flap-Splash-Guard-Genuine-OE-/221300497941?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3386899e15
Googeldades leidsin välismaa foorumeid, kus väideti, et tehas neid Aerole ette ei näe spileririni tõttu, teisalt oli postitusi, mis väitsid, et tagasilla juurde neid siiski saab panna.
Esiosas tundub mulle, et lapatsite otsad hakkaksid meie teedel kergelt maad kraapima, aga tagakaitseraua külge annaks neid täiesti paigutada... Ilu need just juurde ei annaks, küll aga omaksid praktilist väärtust.
Kas keegi foorumlastest on sellist asja teinud ja milline jäi tulemus?
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
veikov
Postitusi: 272
Liitunud: P Sept 09, 2007 11:02
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 2.8 XWD, 9-3 1.9TTiD, 9-7x 5.3, 9000 2.0 ~300kw, 900 2.0, 99 2.0, 96 v4 ...

#12

R Nov 15, 2013 11:46

ise pookisin orginaalid enda omale külge. Kuid pidin neid ikka omajagu enne lõikuma, sest karbi kuju teine.
Kuid kui vaeva näha siis saab külge küll! Aga orginaali hind meil siin ikka väga soolane selleks et lõikuda.
ivark
Postitusi: 774
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#13

E Nov 18, 2013 11:38

Saab ka lõikumata, ma kuskil juba linkisin seda kuidas üks mees Soomes need enne kuumapuhuriga ära töötles ja siis võttis peaaegu loomuliku kuju. Ma enda omale panen ainult ette, tagumised on rohkem teise sillaveoga masinatele.
skyline
Postitusi: 988
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#14

E Nov 18, 2013 11:53

Ma siiski vist loobun nende porilapatsite külge panekust. Kodus garaaži all vedelesid ühe varasema auto porilapatsid ja eile proovisin neid niisama eri asenditest, et kuidas jääks...kuidagi väga porno jääb ja rikub ikka Aero bodykiti välimuse ära. Loodan, et paigaldatud kaitsekleepsud aitavad ka värvkatet kaitsta.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
ivark
Postitusi: 774
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#15

E Nov 18, 2013 15:45

Ma siiski vist loobun nende porilapatsite külge panekust. Kodus garaaži all vedelesid ühe varasema auto porilapatsid ja eile proovisin neid niisama eri asenditest, et kuidas jääks...kuidagi väga <b>[Censored]</b>o jääb ja rikub ikka Aero bodykiti välimuse ära. Loodan, et paigaldatud kaitsekleepsud aitavad ka värvkatet kaitsta.

Lootus sureb viimasena, sain värvaltransist spetskiled. Paigaldasin ka. Võibolla oleks pidanud sisse sulatama aga umbes poole talve peal ripnes see asi nagu õnnetusehunnik. Ma ei tea kuidas sa paigaldad aga siis tuleb pind eelnevalt ülihoolega ettevalmistada ja kontaktipinda peab ka omajagu olema. Parem oleks mingi plastikribagi sinna koopa serva ette panna.
skyline
Postitusi: 988
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#16

E Nov 18, 2013 22:01


Lootus sureb viimasena, sain värvaltransist spetskiled. Paigaldasin ka. Võibolla oleks pidanud sisse sulatama aga umbes poole talve peal ripnes see asi nagu õnnetusehunnik. Ma ei tea kuidas sa paigaldad aga siis tuleb pind eelnevalt ülihoolega ettevalmistada ja kontaktipinda peab ka omajagu olema. Parem oleks mingi plastikribagi sinna koopa serva ette panna.

Loodan, et ehk peavad paar aastat need kiled ikka ära. Teisel pere autol, mis sõidab küll vaid suviti on need Tesa kiled 3a ära kestnud.
Paigaldasin täpselt juhendi järgi. Enne tegin pinnad viinaga puhtaks :) Siis seebivee abil kiled külge ja spaatliga mullid välja surutud. Kõige lõpuks kuivatus ja kuumaõhufööniga lasin üle. Praeguseks 2 pesu hiljem on veel normaalne...eks näis

Nädalavahetus sai siis ka testitud, et kust vesi tagaistuja jalge ette tuleb. Algul lasin abilisel valada vett akna vahele, siis ei tulnud miskit sisse. Hiljem lasin valada katuse ja ukse liitumiskohta ja siis mingi hetk hakkas kena nireke üle lävepaku täpselt plastdetailide liitekohast põrandale jooksma. Selgus, et kui vett saab piisavalt palju, siis ei jookse vesi enam lävepakult ära, tihend ka täitub ja ujutab üle. Ei saagi aru, kas see lävepaku kant Saabil liiga tihe tehtud või milles asi. Esmalt korjasin ukse altservast 2 kummikorki ära ehk nüüd algselt 2 avatud augu asemel 4 avatud augukest ukse allservas. Vaid ühe korgikese jätsin alles, katsetan ja vaatan kas on abi.
Välismaised foorumid rääkisid küll uksepolstri all oleva kile vahelt vee sisselekkest, aga kui klaasile sai vett valatud, siis jooksis kenasti ukse alt välja ja ei tundu selle kile irdumise viga olevat :freak: Kas kellelgi on sama probleemi olnud ja mis lahendus oli?

Laupäev sai ka talverevid alla pandud ja muid töid tehtud. Esmalt sai vahetatud salongiõhufilter, mille vahetamine selle suurepärase juhendvideo abil oli käkitegu http://www.youtube.com/watch?v=KpE-Qsjsp4E
Vanade velgede alt saamisega oli paras jama, sest need veljed polnud selle auto alt Šveitsis vist mitu aastat ära käinud. Poldid tulid väga kenasti välja, aga velg oli ketta keskosa külge kinni jäänud. Aitas siis auto alt lauajupiga vastu rehvi külgservi löömine ja lõpuks nad maha tulid. On ka näha, miks Aerole alla 16" velgi paigaldada ei saa - sadul on veljele nüüd kole lähedal. Ilmnes ka, et tagumised kettad üsna kulunud, tuleb peagi tagumiste ketaste-klotside vahetus ette võtta.
Õnneks 205/55R16 rehvid kuskile vastu ei käi ja kui naelteklõbin välja arvata on kõik OK. Erilist heameelt teeb see, et esispoileri allosast mõõdetuna sain auto esiosa senise 13cm pealt nüüd talveks 17 cm kõrgusele :)
Omajagu nalja sai nende tungi pesasega, kuna tõstsin õues kõvaks tambitud kruusa peal ja auto madaluse tõttu tungile lauda alla ei mahtunud, siis tunk vajus veidi kruusa sisse ja hiljem tunki alla lastes eemaldus auto põhja küljest ka 2 tungi tugipunkti. Sai need siis tagasi kinni pandud, aga tulevikuks targem, et paluda kasvõi kedagi appi autot kergitama, aga tungile tuleb kindel pinnas alla leida, et kinnituspunkte taas küljest ei murraks.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
skyline
Postitusi: 988
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#17

E Dets 09, 2013 19:25

Kas keegi oskab ammendavalt vastata, et kas Šveitsist toodud Saabi puhul on Eesti esindusest võimalik ajalugu kontrollida?
Siin foorumist loen, et mitmed siiski esindusest abi saanud. Mina pöördunud nii Tartus Carringi kui Tallinnas Viking Motorsi poole ja need on öelnud, et Saabi ajalugu pole võimalik kontrollida, kuna ühtset baasi polnud ja autotootja pankrotis (ok, nüüd päris enam pole pankrotis)
Võtsin siis omal käel kätte ja võttes ette hooldusraamatu hakkasin googeldama hooldusraamatus olnud templite kontakte. Leidsin ühe Šveitsi esinduse, mis müünud Saabe ja ühe Saabidele spetsialiseerunud väiksema töökoja. Kirjutasin mõlemile siis kirjad. Ainsana vastas esindus, kes ütles, et 3a tagasi vahetusid omanikud ja koos sellega ka arvutiprogrammid ja vanu andmeid üle ei toodud ja seega neil infot pole :(


Töödest vahepeal nii palju, et kuna palja plekkveljega talvel sõita ei soovi ja Eesti kaubandusvõrgust meelepäraseid ilukilpe ei leinud tellisin alltoodud pildil olevad kilbid Poolast ja kilbi tsentrisse sobivad kleepsud UK-st :) Nii 5m pealt jätab täitsa valuka mulje, ligemale astudes on plekkvelje mummud juba alt näha.
See nädalavahetus sai taaskord jahitud probleemi, mis tingib mul juhipoolse tagaistuja kummimatile vee voolamise. Kuna välismaised foorumid väitsid sel puhul enamasti uksepolstri all oleva isolatsiooni kahjustust, siis sai nädalavahetus uksepolster maha võetud ja näha oli, et millalgi on see alumine penolaadne matt osaliselt lahti kakutud, et vist lukku või aknatõstukit remontida. Samas otsest häda ei paistnud sellest olevat, kuid teipisin MacGyveri teibiga kogu mati ümberringi veel korra üle ja lappisin kokku tagasi...eks näis, kas oli abi või mitte.

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/440/dbov.jpg/][IMG]http://img440.imageshack.us/img440/1012/dbov.jpg[/IMG][/URL]

Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us[/URL]
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
skyline
Postitusi: 988
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#18

L Dets 28, 2013 19:16

Nali naljaks, aga jõulu esimese püha päeval oli +6C ja kuna päeval aega oli, siis sai autole tehtud pigieemaldus ja vahatamine ning kannatas seda täitsa õues teha :) 24nda detsembril tehtud vahatamine läheb minu jaoks igatahes ajalukku, tavaliselt jääb viimane vahatamine oktoobri keskpaika ja järgmine aprillis.
Peale järjekordse Fifth Geari osa vaatamist otsustasin katsetada pihusteid puhastava kütuselisandiga. Initsiaatoriks sai siis see klipp http://www.youtube.com/watch?v=WQN-0zvZNbY
Kui senini oli minimaalne keskmine küttekulu mida olen täispaagi meetodil välja võlunud olnud 10,6 l/100 km, siis peale seda kui kasutasin STP Petrol Injector Cleaner nimelist puhastuslisandit tuli viimase paagitäie keskmiseks lausa 9,7 sajale :beer:
Sõidustiil oli sama ja keskeltläbi 50% linn ja 50% maantee nagu ka varem. Pea liitrine keskmise küttekulu langus on igatahes väga positiivne üllatus. Subjektiivselt tundub ka, et gaasile reageerib auto nagu veidi vahetumalt kui varem - ju sai see sodi pihustitelt nüüd minema. Eks näis kuidas edaspidi küttekulu kujuneb, teen peale iga täispaagi tankimist Fuel Friend Lite nimelisse äppi sissekandeid auto soetamisest saati.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
13piisab
Postitusi: 389
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku
Auto: 0,5tk+0,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 1,5tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, M2140

#19

R Jaan 03, 2014 9:47

vana jutu jätkuks (natuke OT-na):


Räägi natuke sellest Tech 2 laadsest seadmest, kust sellist saab ja mitme raha ees? Mina olen platsis, kui selle seadme kätte saad:)


mul jõudis eile jupstükk kohale. Maksis koos transpordiga 7,79eur ( :) ). "Scanner".

telefoni läks prii äpp "Torque Lite" ja asjad töötavad - andurite näidud on kenasti olemas. Veakoode ei saanud telefoni, sest masinal neid ei leidu. Kui ükspäev igav hakkab, siis tekitan :)
kalamees
Postitusi: 185
Liitunud: N Veebr 16, 2006 15:30
Asukoht:
Auto:

#20

R Jaan 03, 2014 10:17

Kasutan sama vidinat koos Torque PRO rakendusega juba pea 2 aastat ja töötab täitsa edukalt. Veakoode loeb ilusti ja vajadusel saab neid ka edukalt kustutada. Live info jaoks on antud scanner tiba aeglane, kuid logimiseks sobib hästi. Selle raha eest olen mina selle vidinaga väga rahul :thumb:
skyline
Postitusi: 988
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#21

R Jaan 03, 2014 12:05

Mul sai prooviks selline Opel Tech2 soetatud http://www.ebay.com/itm/Cheap-Tech2-Auto-OBD2-OBDII-USB-Diag-Scanner-Code-Reader-For-Opel-Vauxhall-Blue-/151092905139
Totaalne saast, ei tööta mingil viisil. Esmalt nõuab arvutit, millele ei oleks uuemat Windowsi kui XP ja siis ka ei tunne arvuti teda pordi otsas ära ja softi install ei toimi korrektselt. Olgu see teistele hoiatuseks. Seda OBD2 kaablit saab vist kasutada vaid sidumismaterjalina või komplektis mõne teise töötava softiga kuna tundub et kaablis mingit "tarkust" salvestatud pole ja kogu tarkus peaks tulema CD-lt.

Õnneks minu varem ostetud Autel Maxiscan seade töötab kenasti.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
skyline
Postitusi: 988
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#22

R Veebr 28, 2014 18:55

Uuenduseks- vahepealsed tegevused on suuresti piirdunud ülenädalase juhiistme nahahooldusvahenduga puhastamisega. Ilmnes, et hele nahk on kena küll, aga teksapüksid annavad sinna jubedalt värvi ja nii tulebki keskmiselt 2x kuus nahapuhastusvahendiga iste üle käia, sest muidu muutub iste päris siniseks.
Ukselukud ka vahepeal jamavad täiesti suvaliselt, algul streikis vahel vaid 1, nüüd juba 2 tk. Autot lukustades pean alati jälgima, et kas läksid ikka kõik nupud alla. Esinduse sõnul ei aita muu kui luku vahetus, senini olen wd-40 ja uksenupu lõgistamise abil lukud toimima saanud ja lukuvahetust edasi lükanud
Hetkel väike sisemine dilemma, et kas panna juba nädalavahetusel suvekad alla, kuna lund on vaid külmikus näha ja ka 2 nädala ilmaprognoosid miskit talvelaadset enam ei luba :freak:
Üls talvine pilt ka
Pilt

Muus osas õnneks vaid talla ja kalla, auto ostust saati 6 kuud tagasi on kõigi tankimiste keskmine kulu 11,1 sajale... ja ei kurda, sest kiirendab ikka looma moodi ja aeg-ajalt naudin seda tunnet, mis paraku ka keskmise küttekulu üles viib :beer:
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
skyline
Postitusi: 988
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#23

L Mär 01, 2014 19:38

Täna said siis suvekad ka alla, eks aeg näitab, kas oli õige või liiga varajane otsus :)
Igatahes ei mäleta, et kunagi oleks veel 1. märts suverehvid ja veljed alla saanud.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
skyline
Postitusi: 988
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#24

N Apr 03, 2014 21:18

Kuna imageshack on vahepeal muudatusi teinud oli see mu pildid siin teemas pekki keeranud ja kahjuks pidin osad pildid lihtsalt maha võtma.
Viimastest asjadest sai 2 nädalat tagasi pigieemaldust tehtud ning ka selle aasta esimene vahatamine. Eelmine nädal sain UK-st kätte ka greifi logod, mis sai nahkistmete peatugedele peale kantud. Tulemus siis alltoodud mulle väga meeldib, eks näis kaua kestavad, tikituna oleks kindlasti parem.

Pilt

Pilt

Elasin ka 3 nädalat tagasi üle esivedru purunemise- täiesti tavalisest kanalisatsioonikaevu luugist üle sõites käis äkki hirmus metalne latakas. Mõtlesin esmalt, et kaevu kaane serv lõi üles ja vastu õõtsa. Kuna auto sõitis normaalselt edasi ei osanud midagi kahtlustada. Päevi edasi vaatasin, et esisild ikka koliseb imelikult, 9-3 ss puhul on küll raske neid kolinaid häirivaks pidada, sest tüüpveana selle veemik kolisebki külmaga hommikuti esimesed paar kilomeetrit enne kui vaikseks muutub. Ei andnud hing rahu ja keerasin garaaži ees rattad välja ja vaataski vastu katkine vedruots :(
Sai siis uued vedrud tellitud, sai eraldi öeldud, et Aerole vedrusid vaja. Tulemus see, et paigaldaja ütles tööd üle andes, et uued vedrud on pool keerdu pikemad ehk anti mulle siiski tavaversiooni vedrud poest lisaks on uued vedrud ilma vedruotse plastkateteta, mis tähendab et kohati vedrud krigisevad aukudes :wall: Aga kuna sõidab normaalselt ja esiots senisest 3 cm kõrgem ehk ei pea enam suurematest takistustest diagonaali üle minema, olen isegi lõpptulemusena rahul, sest lootus Aero esipamperi tervena püsimiseks meie kliimavööndis suurenes :) Vedrude paigaldaja tegi siis ka sillaregulli, aga ohh häda.... nimelt hiljem paprelt vaatan, et eelmise põlve 9-3 andmetele tuginedes. Tulemus see, et auto hakkas paremale jooksma ja rehvide väliskülgi sööma :wall: Täna siis tehti oma praak ümber ja nüüd tundub lõpuks normaalne.
Kallid tartlased, kus teie oma Saabe remondite? Mõtlen kui Carring välja jätta.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1033
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#25

R Apr 04, 2014 13:01

Päris huvitavad logod istmetel. Mingid kleebised ??
Vasta