9000 - jamad kliima töös

Tonnised ja nende mured
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#1

Mu saabil on kombeks ennast aeg ajalt halvast küljest näidata. Juba mõnda aega on selleks halvemaks küljeks kliimaseade.

Probleemist. Mingi asi, mis on otseselt seotud kliimaseadmega, kalab hoolega. Ja see kalamine põhjustab el-süsteemis poolevoldise pingelangu (olen selles veendunud).

Avaldub nii, et linnas üsna tihedas liikluses liigeldes ei puhu kliima enam sooja õhku. Isegi siis, kui temp. on reguleeritud "HI" peale. Maanteesõitudel ja hõredama liiklusega kohtades sellist jama pole.

Trionic ja saabianti mehed on autole korduvalt juhtmeid külge pannud ja kliimaseadme töös pole ühtegi viga leitud. Külma-kuuma õhu vahemikku reguleeriv klapp/servomootor töötab täiesti ilusti. Salongiradikas ei ole väga suure tõenäosusega umbes, sest:
1. Kahtlasi lekkepeatajaid kasutatud ei ole (va siinkiidetud novatio lekkepeataja)
2. Radikas on poolteist aastat tagasi vahetatud ja siis sai süsteemi korralik jahutusvedelik sisse.

Välistemperatuuri andur ei tohiks ka kalada, sest temperatuuri näit on üsna reaalne. Ummikus seistes küll tõuseb radika läheduse ja liikuvate õhuvoolude puudumise tagajärjel mõned kraadid.

Mootori temperatuuri näit pole ammu esimesest kolmandikust (või isegi 2/5-ndikust) kõrgemale läinud.

Kõige imelikumasks teebki asja see, et kotermanniga kaasneb pingelang. Alguses tundus, et pingelangu põhjustab salongiventukas, kuid isegi, kui see välja lülitada, siis pinge lugem ei suurene. Isegi kui kliimaseade "off" lülitada, siis pinge jääb ikka alla. Mingil hetkel, kui liiklus kiiremaks muutub, tõuseb pinge ja tuleb jälle sooja.

Aidake leiutada.

EDIT: pingelang oleks pisutki seletatav jahutusventikate töölerakendumisega (temp ju kasvab). Aga külma-kuuma vahemikku regulliva servo liikumine "külma" asendisse on kurat teab millega seotud.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

Algselt postitas: suur

Mootori temperatuuri näit pole ammu esimesest kolmandikust (või isegi 2/5-ndikust) kõrgemale läinud.



tee see asi korda esmalt

krt, täna ma ainlt leian ilgelt naljakaid asju siit foorumist....:thumb:

kunagi oli kuskil nuputamisylesanne: et mees palus oma autol vahetada kulunud kummid ja remontida spidomeetri, mis valesti näitab...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#3

Algselt postitas: ivomets
tee see asi korda esmalt
See pole nii lihtne, kui arvata võiks.
Kell ise on väsinud, aga pinge kõikumisi ta küll ei põhjusta. Pakun, et enamustel tonniste omanikel näitab see kell "alla veerandi"..;)

Suur...kui salongiventika prooviks välja lülitad (või kliima OFF-i), siis klõpsi "info" nupuga režiime kuniks uuesti pinget kuvab.
Asi selles, et EDU pingenäit ei uuene alati õigesti, kuigi tegelikult peaks.
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#4

Ma maadlesin enda autoga sama jama otsas.Nägin, et soe- külm klapp ise-enesest liigub.Seega viga kuskil mujal.Kuna mul koluhunnikust on õnneks kogu aeg tükke võtta, siis läksin algul kergemat teed- lihtsamad asjad tõstsin ringi- temperatuuri nuusutaja, juhtplokk.Ei midagi.Vahetasin termostaadi ära, äkki mõjub ja ega uus termostaat pole ka halb asi.Ei midagi.
Siis tuli see kõige jälgim töö ära teha.Soojenduse radika vahetus.Kui Trionicut ei oleks 3 tundi pärast soojenduse mootori tagasipaneku algust abis olnud, siis oleksin ma selle auto mõne aja pärast kuvaldaga maa sisse tagunud.Silme ees oli juba must vöödilisega.Maha olen ma neid vähemalt 45 tükki ilma mingite probleemita maha võtnud, aga kokku panemine oli minu jaoks keeruline...Nüüd muidugi tean, kuidas seda nõksu teha.L..ll pea on ihu nuhtlus.:angry:

Ja lugu lõppes sellega, et hakkas korralikult sooja tulema.Ma ei tea, kas ma oma närvidemänguga ehmatasin auto selgeks, aga tööle ta hakkas.Radika oleks pidanud muidugi lõhki ka lõikama, et näha, mis seal sees on, ag see jäi tegemata.Mustust oli ka paisupaagis.Just seda kakit, mis sinna tekib pikalt ilma jahusvedelikku vahetamata autot ekspluateerides.Oletatavasti oli see radikas seda sama kakit täis.

Nüüd loogikat kasutades võis olla Suure autol terve veesärk kakit täis ja uue radika vahetusega läks sisse uus vedelik, mis on libestit-määrijat-lahtistit täis.See pesi möksi lahti ja soojendusradikas on kitsaskoht, kuhu ta osati pidama jääb.

See kõik on tühipaljas spekulatsioon ja ei pruugi üldse tõele vastata.Kirjeldasin vaid enda nahal kogetut ja naised saunas rääkisid oletust.Ja ei arva sähmaka kulgemise kohta midagi.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#5

Timutit jutt on muidugi üsna tõepärane, aga puudu on veel seos sümptomitega, et ummikus puhub külma ja maanteekiirustel on normaalne.
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#6

Algselt postitas: suur
ummikus puhub külma ja maanteekiirustel on normaalne.
Kõrgemate pööretega on veepumba tootlikus oluliselt suurem.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#7

Algselt postitas: ivomets
tee see asi korda esmalt
Nagu Sebastian mainis, seal on see kell ise 99% juhtudest väsinud. Techiga on eriti hea demoda seda. Ütled autole: näita 40C, seier liigub. Ütled: näita 90C, liigub pisut. Siis ütled: näita 100-110, ei kõssagi seier. Siis ütled: näita 120, mis on juba väga palju, vat siis äkki seier jälle hüppab. Mul tolkneb ka see seier "normaalasendis" kusagil kolmandiku peal. Kui sealt peaks kõrgemale liikuma, siis on kuri karjas juba...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#8

Algselt postitas: iisak
Algselt postitas: suur
ummikus puhub külma ja maanteekiirustel on normaalne.
Kõrgemate pööretega on veepumba tootlikus oluliselt suurem.
Ma ei tahaks küll ühtegi asja välistada, aga ma ei usu umbes salongiradikat. Sooja ei hakka tulema ka siis, kui näiteks tühikäigul pöörded üles ajada.

Mingi kurat sunnib selle õhusegu klapi "külma" asendisse minema.

Ma ise kahtlustan ikkagi mingit sensorit või siis äärmisel juhul kliimaplokki.
Sensorid, mis asja mõjutavad:
  • salongi temperatuuri andur - ei usu, sest sellisel juhul ei tohiks asi kiirustest sõltuda. Kala peaks ilmnema väga suvalistel hetkedel ja pngelang pole ka sealtpoolt normaalne.
  • sisse tuleva (õhusegu külm+soe) temperatuuri sensor - jällegi ei usu, sest puudub seos kiirustega
  • Päikesesensor - ei usu, viga ei sõltu päevavalgusest
  • Välisõhu temperatuuri andur - üsnagi tõenäoline, samas on välistemperatuuri näit üsnagi reaalne, kuid mine tea, võibolla viskab singaali mingeid "kahtlasi" piike sisse.
  • Mootori temperatuurianduri signaal (see, mis ECUst tuleb ja mille alusel modra) - kah tõenäoline, samas peaks see küttesegud paigast lööma.

Praguse sooloarutelu põhjal peaks proovima välistemperatuuri anduri küljest ühendamist. Vaatame ehk muutub miskit.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#9

Algselt postitas: suur
Sooja ei hakka tulema ka siis, kui näiteks tühikäigul pöörded üles ajada.
Sa ei hoia ka koha peal nii pikalt pöördeid üleval, et see mõju tunda oleks..;) Linnasõidul alla 2k, maanteel üle 2k, seal on ca 800 rpm vahet, mis võib mõjuda päris korralikult.

Ja ma arvan, et see temperatuuri anduri näppimine ei muuda midagi.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#10

Algselt postitas: suur

Mingi kurat sunnib selle õhusegu klapi "külma" asendisse minema.

Kas oled vaadanud, mis asendis klapp tegelikult on, kui sooja õhku ei tule? Seda peaks ju kapoti alt piiludes nägema. Siis on kohe selge, kas klapp ei toimi nagu vaja või asi ikkagi radikas.
Kui salongiradikasse minevat-tulevat toru käega katsuda kas siis ei saa aimu kui soe-külm radikas on?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#11

Algselt postitas: olaviv
Algselt postitas: suur

Mingi kurat sunnib selle õhusegu klapi "külma" asendisse minema.

Kas oled vaadanud, mis asendis klapp tegelikult on, kui sooja õhku ei tule? Seda peaks ju kapoti alt piiludes nägema. Siis on kohe selge, kas klapp ei toimi nagu vaja või asi ikkagi radikas.
Kui salongiradikasse minevat-tulevat toru käega katsuda kas siis ei saa aimu kui soe-külm radikas on?
Kumbagi pole teinud ja mõlemat pean ilmselt tegema. vooliku katsumine kõige lihtsam. Aitäh hea nõuande eest.

Kuigi jah, ma ei taha seda radika umbesolekut üldse uskuda.
Kuidas suhtuda igasugustesse radika läbipesuvahenditesse?

Ja termostaat on selle aastanumbri sees vahetatud.
dover
Postitusi: 34
Liitunud: T Juul 15, 2008 10:24
Asukoht:
Auto:

#12

Näide ei ole küll saabi kohta aga...
Ühel tuttaval värskel ostetud autoga sama jama. Sooja ei tule ja vedeliku temp. koledasti madal pidevalt.
Asi lahenes termostaadi vahetusega "keegi" tark olla väitnud, et tegemist nn. "aafrika" termostaadiga.
Ehk on abiks.


Minul näiteks " siberi" termostaat hetkel :P
Temeperatuurinõel on ummikus veidi alla punase, sundjahutus töötab nagu metslane. Sõidu ajal langeb aga temp. näidik alla poole tagasi. See, et salongi kuuma puhub(olenemata reguleerimisest) on oma laiskus ja krooniline rahapuudus. Ei ole jõudnud lekkivat salongiradikat vahetada ja klappide asendeid,ajameid,mootorit kontrollida.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#13

Algselt postitas: suur
Kuidas suhtuda igasugustesse radika läbipesuvahenditesse?
s..asti... Kui isegi midagi lahti leotad, siis saadad ju selle ringlema ja ummistad uuest või mõne teise koha... Üldjoontes ei leotagi lahti sealt midagi. Ja kui leotamiseks maha võtad, siis ma paneks juba uue.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: suur
[*]Välisõhu temperatuuri andur - üsnagi tõenäoline, samas on välistemperatuuri näit üsnagi reaalne, kuid mine tea, võibolla viskab singaali mingeid "kahtlasi" piike sisse.
See andur on nüüd välistatud. Võtsin anduri maha, kuid midagi paremaks ei muutunud. Ühtlasi puhastasin anduri ja pistiku klemmid oksiidist.
Anduri takistust ka mõõtsin:
~21C - 2,612 K-Oomi
~8C - 4,800 K-Oomi.

Kunagi tõi Seb selles teemas esile anduri takistuse väärtuvuse sõltuvuse temperatuurist - läheb enam-vähem samasse auku.

Soojendusradika voolikuid ka katsusin - üks voolik oli üsna tuline (nii et kätt peal ei saanud hoida) ja teine oli tüki maad jahedam - salongi aga sooja ei jõudnud.
Kasutaja avatar
jack
Postitusi: 265
Liitunud: P Aug 28, 2005 9:34
Asukoht:
Auto:

#15

Algselt postitas: suur

Soojendusradika voolikuid ka katsusin - üks voolik oli üsna tuline (nii et kätt peal ei saanud hoida) ja teine oli tüki maad jahedam - salongi aga sooja ei jõudnud.

nii et ikkagi viitab umbes radikale.
Aga sa ühenda radika otste külge pikemad vollad ja küta survevett sealt läbi. Kas pärast ka väljundvoolik jahe?
Ei. Ma ei kihuta. Ma lihtsalt lendan madalalt.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#16

Nii, loomkatsete tulemusel selgus, et probleem ei ole põhjustatud elektroonikast/elektrist. Servomootor liigutab seguklappi kenasti, kuid salongis vai külm õhk.

Kas on salongiradikas umbes, või takistab miski muu jahutusvedeliku jõudmist salongiradikani - ei tea.
Kas kellelgi on 9000 veesärgi kohta midagi tarka öelda?
Õhumullid peaks sealt ju minema pääsema? Termostaat ei mõjuta väikse ringi tööd ju üldse? Või on võimalus, et mingi rikke tagajärjel suletakse väike ring?

EDIT: Kuidas need vedelike ringlused seal jahutussüsteemis käiuvad. Kui salongiradikas umbes, siis kas vedelik käib jahutusradikast vabalt läbi? Kas veepump saab seetõttu väga palju valu?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#17

kas sul survet ikka systeem hoiab ja vee temperatuur ikka läheb korralikult ylesse??

alustada tuleks lihtsatest asjadest.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#18

Paagikork on tutikas. Vee temperatuur on normaalne (uuemate tonniste temperatuurinäidikud on kaka).
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#19

Algselt postitas: suur
Paagikork on tutikas. Vee temperatuur on normaalne (uuemate tonniste temperatuurinäidikud on kaka).

Originaal kork või too must nn "fuffel"?

Too must pidas mul vastu vist heal juhul nädala. igastahes nädalapärast vahetasin juba välja. :conf:
Iga ratas veab and then some!
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#20

Algselt postitas: IFF
Algselt postitas: suur
Paagikork on tutikas. Vee temperatuur on normaalne (uuemate tonniste temperatuurinäidikud on kaka).

Originaal kork või too must nn "fuffel"?

Too must pidas mul vastu vist heal juhul nädala. igastahes nädalapärast vahetasin juba välja. :conf:
Kollane. Kui jamad algasid, oli must, aga selle viskasin Trionicu soovitusel minema. Mitte et midagi muutunud oleks.
weedman87
Postitusi: 73
Liitunud: R Veebr 24, 2006 16:20
Asukoht:
Auto:

#21

tere
oskab keegi nõu anda, kuidas viga kindlax teha, nimelt kliima ei puhu, soojax läheb aga ei puhu üldse.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#22

Algselt postitas: weedman87
tere
oskab keegi nõu anda, kuidas viga kindlax teha, nimelt kliima ei puhu, soojax läheb aga ei puhu üldse.

Õeldi ju eelmises teemas, et salongi ventikas on läbi. Asub kojameeste all, juurdepääseb kapoti poolt. Tööaega lammutamiseks ca 3h, mõistlik samas ka salongiradikas ära vahetada, sest nagunii lekib juba.

terv, teager
weedman87
Postitusi: 73
Liitunud: R Veebr 24, 2006 16:20
Asukoht:
Auto:

#23

Suured tänud info eest, uus mootor on juba olemas. Kas keegi on nii hea ja oskab öelda kuidas seda vahetada, või on selle kohta mingi eraldi teema siin foorumis juba läbikäinud?

ette tänades: DEX
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#24

Algselt postitas: weedman87
Suured tänud info eest, uus mootor on juba olemas. Kas keegi on nii hea ja oskab öelda kuidas seda vahetada, või on selle kohta mingi eraldi teema siin foorumis juba läbikäinud?

ette tänades: DEX

Tarkuseterad alamfoorum

terv, teager
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#25

Algselt postitas: suur
Soojendusradika voolikuid ka katsusin - üks voolik oli üsna tuline (nii et kätt peal ei saanud hoida) ja teine oli tüki maad jahedam - salongi aga sooja ei jõudnud.

Ja mis lõpuks sai? Soojendusradikas ikka umbes? Täna mootorit/salongi soojendades alguses hakkas sooja tulema aga üks hetk tuli külma ja jäigi külma tulema. Krt kuidas ajab ikka närvi kui enne TÜV-d hakkab mingeid jamasi tekkima:bs: PS, jahutusradikas hakkas ka pissima:gun:
Vasta