Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Ok hajameelne Jupats leidis siis MAP sensori üles SID`i pealt. Kes oleks osanud, et Pdiff tähendab MAP miinus väliskeskkonna rõhk:D Eile Pärnust tagasi tulles näitas see siis keskmiselt 1bar. Natuke tuleb veel softi siluda, kuna peale kickdowni loob rõhu korraks 1,177bar ja siis kukub 0,97bar peale. Peab välja mõtlema, kuidas selle rõhu 1,2bar peale stabiilseks saaks.
Kas keegi seletaks mulle ära, mis on Purge Valve?
Kas keegi seletaks mulle ära, mis on Purge Valve?
- Homersimpson
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Mida Amul näitab ?
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Amul näitu väga tihti ei vaata. Eelmine nädal vana versiooniga oli kohapeal seistes kusagil 1500 kandis. Pakun, et rikka segu tagamaad asuvad Biostage põhjas. Mis mõttes mõlgub?
Edit: vaatasin paberitest järgi, Aero stock softiga oli see 1580.
Edit: vaatasin paberitest järgi, Aero stock softiga oli see 1580.
- Homersimpson
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Lihtsalt ... Kirjutasid, et adapteerumisest jälgi suurt pole. ... Sul originaalis LPT? Mis pihustid? Injector constant äkki vajab kruttimist?
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Adapteerumise all mõtlesin ma rõhu kadumist. Esialgu püüdsin automaatkasti muredest lahti saada. Kuna mul TCM Limiter on 300Nm, siis suht kõik tuli ümber teha.
Injector constant pakun on endiselt kõrge. Sihiks sinna 3% piirimaile, kuna ei tea oma klappide ega kolvide seisukorda.
Originaalis oli mul jah LPT. Pihustid ka stock (2000-2003 kõigil vist pruun-punane
) . Arvan, et ei ole mõtet panustada pihustitele, kuna ei pürgi oma automaatkastiga üle 330hj piiri.
Injector constant pakun on endiselt kõrge. Sihiks sinna 3% piirimaile, kuna ei tea oma klappide ega kolvide seisukorda.
Originaalis oli mul jah LPT. Pihustid ka stock (2000-2003 kõigil vist pruun-punane

- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Täna sain vastuse Maptunist küsimusele, kas neil on mingisuguseid kit`e automaatkastile.
Dear Tanel!
We are actually investigation this.
We will probably later on this spring rebuild a autogearbox with upgraded parts.
It will be much stronger, and it will gearshift much faster then it does today.
We have customer today with 500 Nm. But they are aware that gearbox might brake down, but it seems like they hold for long time anyway.
/Fredrik
Maptun
Dear Tanel!
We are actually investigation this.
We will probably later on this spring rebuild a autogearbox with upgraded parts.
It will be much stronger, and it will gearshift much faster then it does today.
We have customer today with 500 Nm. But they are aware that gearbox might brake down, but it seems like they hold for long time anyway.
/Fredrik
Maptun
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Kirjutan, mis siis vahepeal tehtud...
Sai siin peaaegu kõik 4mm voolikud silikoonide vastu vahetatud. Ainult üks värdajas voolikujupp asub nii haige kohapealt, et selle vahetamine jäi sinnapaika.
Eilse seisuga sai ka mõlemad katalüsaatorid alt ära võetud ja torud asemele keevitatud. Minek on tunduvalt erksam just madalatel pööretel ja üllatuseks ei lisandunud erilist haisu ega lärmi. Kardsin, et äkki hakkab koledasti haisema kuid seni on nagu ok. Vaikselt sõites ei saa eriti aru, et sumpa mingit erilist häält teeks aga kusagil 4000rpm juures on asi juba teine:evil::evil::evil:
Väike pilt ka...

Sai siin peaaegu kõik 4mm voolikud silikoonide vastu vahetatud. Ainult üks värdajas voolikujupp asub nii haige kohapealt, et selle vahetamine jäi sinnapaika.
Eilse seisuga sai ka mõlemad katalüsaatorid alt ära võetud ja torud asemele keevitatud. Minek on tunduvalt erksam just madalatel pööretel ja üllatuseks ei lisandunud erilist haisu ega lärmi. Kardsin, et äkki hakkab koledasti haisema kuid seni on nagu ok. Vaikselt sõites ei saa eriti aru, et sumpa mingit erilist häält teeks aga kusagil 4000rpm juures on asi juba teine:evil::evil::evil:
Väike pilt ka...
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
Lag- väheneb ikka jõhkralt peale takistite eemaldamist. Kui etteotsa istutada veel 3" DP, siis on hääl veelAlgselt postitas: Jupats
Kirjutan, mis siis vahepeal tehtud...
Sai siin peaaegu kõik 4mm voolikud silikoonide vastu vahetatud. Ainult üks värdajas voolikujupp asub nii haige kohapealt, et selle vahetamine jäi sinnapaika.
Eilse seisuga sai ka mõlemad katalüsaatorid alt ära võetud ja torud asemele keevitatud. Minek on tunduvalt erksam just madalatel pööretel ja üllatuseks ei lisandunud erilist haisu ega lärmi. Kardsin, et äkki hakkab koledasti haisema kuid seni on nagu ok. Vaikselt sõites ei saa eriti aru, et sumpa mingit erilist häält teeks aga kusagil 4000rpm juures on asi juba teine:evil::evil::evil:
Väike pilt ka...
![]()

Aga tühikäigul tuli jorinat juurde?
Sent from my Monte Carlo using B236
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Sai eile kapotti all jälle askeldatud, kui selline asi silma hakkas.

Algul paistis, et katki ainult see kummist liide. Tuli aga välja, et edasi looklevas plastiktorus ka mõrad sees...
Õnneks on Trionicu varud piisavad ning uue voolikukomplekti saingi õhtul kätte.
Algul paistis, et katki ainult see kummist liide. Tuli aga välja, et edasi looklevas plastiktorus ka mõrad sees...
Õnneks on Trionicu varud piisavad ning uue voolikukomplekti saingi õhtul kätte.
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Väike update ka performance kohapealt.
Sai siin nädalavahetusel üle pika aja oma auto häält ka eelmalt kuulata. Nimelt sõitis naine mul nina alt mine hea lauluga (ei mitte selles mõttes
). Ütleme nii, et pisara võttis heas mõttes silma. Hääl oli ikka müstiline, suitsupilvmuljet avaldav ning minek kirjeldamatult kiire:headbang:. AMG V8 hääle ja minekuga ei tasu võrreldagi. 1,4bar ja vaba väljalase teevad ikka oma töö.
Muideks salongi eriti midagi kuulda ei ole, seega võib arvata, et summutusmatid teevad oma tööd hästi.
Plaanis veel on pöörete piiraja 5000 või 5500rpm peale vähendada. Kõrgematel pööretel pole lihtsalt mõtet, Mitsu ei puhu ja mootorile pole ka hea. Hetkel piiraja 6100rpm ja jubedalt häirib. Istud see viimased 1000 pööret selle 0,8bar peal ja ootad uut käiku. Hetkel alates 5000rpm ka vääne ära keelatud, kuna flywheel kannatab mingisuguste mehaaniliste probleemide all.
Sai siin nädalavahetusel üle pika aja oma auto häält ka eelmalt kuulata. Nimelt sõitis naine mul nina alt mine hea lauluga (ei mitte selles mõttes

Muideks salongi eriti midagi kuulda ei ole, seega võib arvata, et summutusmatid teevad oma tööd hästi.
Plaanis veel on pöörete piiraja 5000 või 5500rpm peale vähendada. Kõrgematel pööretel pole lihtsalt mõtet, Mitsu ei puhu ja mootorile pole ka hea. Hetkel piiraja 6100rpm ja jubedalt häirib. Istud see viimased 1000 pööret selle 0,8bar peal ja ootad uut käiku. Hetkel alates 5000rpm ka vääne ära keelatud, kuna flywheel kannatab mingisuguste mehaaniliste probleemide all.
Algselt postitas: Jupats
Sai siin nädalavahetusel üle pika aja oma auto häält ka eelmalt kuulata. Nimelt sõitis naine mul nina alt mine hea lauluga (ei mitte selles mõttes). Ütleme nii, et pisara võttis heas mõttes silma. Hääl oli ikka müstiline, suitsupilvmuljet avaldav ning minek kirjeldamatult kiire:headbang:. AMG V8 hääle ja minekuga ei tasu võrreldagi. 1,4bar ja vaba väljalase teevad ikka oma töö.
Muideks salongi eriti midagi kuulda ei ole, seega võib arvata, et summutusmatid teevad oma tööd hästi.
Just just

Ja siis inimesed imestavad, miks ma suvel lahtiste akendega sõidan.

Iga ratas veab and then some!
- Homersimpson
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Algselt postitas: Jupats
1,4bar ja vaba väljalase teevad ikka oma töö.
Kui vaba se väljalase siis nüüd on

- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Ilma kattideta 2,5", mida võib juba võrrelda racekatiga 3"`ga. Reso istub veel all, kuna madalatel pööretel pole lärmamist vaja. Kuna vääne tuleb juba niigi 2000 pöörde juures taha, siis ei näe põhjust 3" DP`le. Kui veel madalamale ajada, hakkab kast libisema ja hammasrattad lagunema:D:D
Naljakas on see, et rõhu tõstmisega vähenes ka detonatsioon ca 50%:conf:
EDIT: Ma sõidan ka aken lahti. Millegi pärast sumpa hääle summutab sisselaske lärm. Sisseimetav õhukogus suht suur ja vihin ikka päris suur.
Naljakas on see, et rõhu tõstmisega vähenes ka detonatsioon ca 50%:conf:
EDIT: Ma sõidan ka aken lahti. Millegi pärast sumpa hääle summutab sisselaske lärm. Sisseimetav õhukogus suht suur ja vihin ikka päris suur.
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Täna sai siis leitud auto tühja kummiga parklast. Hakkasin siis usinasti kasutut ratast varurattaga asendama, kui avastasin, et tungraua keeramise varras on keevitustest lahti tulnud. Tuli siis MB tungraud alla panna:( Aga noh see selleks.
Aru ma ei saa, miks varurattaks selline nikats pandud on. Esiteks oli koju sõites rool 90 kraadi viltu ning teiseks puudub sel 115/70 rehvil pidamine. Valgusfoori juurest ei saanud minema, käis saadanas ringi kogu aeg. Siinkohal küsimus, kas sinna varuratta koopasse ka normaalmõõdus velje peal olev rehv ära mahub?
Aru ma ei saa, miks varurattaks selline nikats pandud on. Esiteks oli koju sõites rool 90 kraadi viltu ning teiseks puudub sel 115/70 rehvil pidamine. Valgusfoori juurest ei saanud minema, käis saadanas ringi kogu aeg. Siinkohal küsimus, kas sinna varuratta koopasse ka normaalmõõdus velje peal olev rehv ära mahub?
- Homersimpson
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Oleks võinud ju teise abiratta ka ette otsida
... Vaat siis oleks saand kummi vilistada 


Ehh Jupats 
Varuratas peabki nikats olema, muidu oleks su masina pagass ratta võrra (ja vahe on üsna suur) väiksem ja siis hädaldaksid, et midagi ei mahu.
Pidamist varurattaga ei peagi eriti olema, sellega rallit ei sõideta, vaid veeretakse max. 80km/h lähimasse rehviparandusse.
Muidugi, kui kavatsed tolle vankrirattaga näiteks Moskvasse sõita või 1,4 baari turbosse vajutada (mine sind hullu tea
), siis on mõistlik see nikats tagasilda monteerida.
Tungraud, nagu ikka autoga kaasatulevatel tööriistadel tavaks, annab otsad just siis, kui oled middle of nowhere ja soovid ratast vahetada. Sama lugu on ka rattavõtmega, kui pole taibanud korralikku osta. Ümmargused poldipead ja palju vandesõnu

Varuratas peabki nikats olema, muidu oleks su masina pagass ratta võrra (ja vahe on üsna suur) väiksem ja siis hädaldaksid, et midagi ei mahu.
Pidamist varurattaga ei peagi eriti olema, sellega rallit ei sõideta, vaid veeretakse max. 80km/h lähimasse rehviparandusse.
Muidugi, kui kavatsed tolle vankrirattaga näiteks Moskvasse sõita või 1,4 baari turbosse vajutada (mine sind hullu tea

Tungraud, nagu ikka autoga kaasatulevatel tööriistadel tavaks, annab otsad just siis, kui oled middle of nowhere ja soovid ratast vahetada. Sama lugu on ka rattavõtmega, kui pole taibanud korralikku osta. Ümmargused poldipead ja palju vandesõnu

- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Tuli siis välja, et sool ja muud kemikaalid on velje servad ära söönud. Krobeduste vahelt sai õhk jooksu. Ajutiselt "liimiti" rehvid velgede külge.
Seega peab nüüd uued veljed ja rehvid suveks ostma. 205/55/R16 lihtsalt ei pea:evil: (talveks parajad)
Hetkel mõtlen siin osta 235-245/45-40/R17. Falkeneid kahjuks sellist mõõtu pole ning Continentalid liiga kallid. Tõenäoliselt pean kartuli alla neelama ning Contid ära ostma. Mingeid Bonanzasid ka ostma ei hakka.
Seega peab nüüd uued veljed ja rehvid suveks ostma. 205/55/R16 lihtsalt ei pea:evil: (talveks parajad)
Hetkel mõtlen siin osta 235-245/45-40/R17. Falkeneid kahjuks sellist mõõtu pole ning Continentalid liiga kallid. Tõenäoliselt pean kartuli alla neelama ning Contid ära ostma. Mingeid Bonanzasid ka ostma ei hakka.