Saab 9-5 Aero, 2000, romza

romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#26

Natuke logi ka.
21.08.07. sai troost autos tehtud korraline hooldus. Vahetatud sai õlid, filtrid, hunniku pukse ja muud pudipadi. Tänud Troosti meestele korraliku töö eest!
Auto jälle vaikne ja mõnus.
31.08.07. vahetasin kodus ära esimesed pidurikettad ja klotsid, kuna vanad nägid juba päris käkid välja. Nüüd jälle mõni aeg mureta.
04.09.07. sai käidud autoga tehnilisel ülevaatusel. Auto 100% korras ja mingeid tehnilisi vigu ei leitud. Järgmine ülevaatus alles 2 aasta pärast :cool:
romza
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#27

Mis siis vahepeal tehtud lisaks tavahooldusele:
1. Uus aku sai peale. Varta Blue Dynamic 12V 74Ah 680A.
2. Vahetasin ära tagaluugi amordid. Vanad ajasid täiega õli välja.
3. Vahetasin ära parempoolse esitule klaasi, kuna eelmine sai kivi, millest oli tekkinud auk klaasi.
4. Panin külge uued Valeo Flatblade kojamehed. Lume saabudes väga abiks asjad. Puhastavad hästi, kuid teevad ka vähe krudisevat häält. Aga noh ikka turvalisem puhta klaasiga :thumb:
5. Nokian talverehvid sai alla. Talvetulekuks valmis :drive:
romza
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#28

Eile õhtul sai maal käidud ning veidi nokitsetud küüni all oma auto kallal. Abiks olid mõned mu vendadest.
Ära sai vahetatud:
- Õli, õlifilter, õhufilter.
- Tagumised pidurikettad, piduriklotsid, käsipiduriklotsid ja muud klambrid, vedrud jne, mis asja juurde käivad.
- Esisilla õõtshoobade esimesed ja tagumised puksid powerflexideks.
- Tagasilla ülemised ja alumised silikoonid.
- Tagasilla õõtshoobade puksid powerflexideks.
- Tagumise stabikavarda puksid powerflexideks.

Esimese stabikavarda puksid jätsin seekord vahetamata, kuna asuvad need suht raskesti kättesaadavas kohas. Eks kunagi nokitseb ka nende kallal.

Tegemist oli just nende vanade pukside kättesaamisega parasjagu, kuid kuna maakodus olemas hüdropress ja treipink, siis vend treis vajalikud tööriistad valmis ning sai kõik välja pressitud või löödud.

Tulemus on üsna hea ja olen täitsa rahul. Roolitunnetus läks täpsemaks ning auto muutus veidi konkreetsemaks. Kuid samas tundus, et nende uute pukside läbi antakse keresse ka rohkem lööke edasi, kui auklikul teel sõita. Et siis kokkuvõttes mugavuses veidi kaotas.

Lähiajal peaks siis sillastendis ära käima, et siis asjale viimane lihv anda.
Sai mõni nädal tagasi ka uued suverehvid alla, et siis oleme valmis suve vastu võtma :head:

Veel mõned asjad, mida kodus lähipäevil edasi nokitsen:
- salongiõhu filtri vahetan ära
- üritan üles otsida ühte elektriviga. Nimelt pagasi luuk vahel avaneb nupust ja vahel mitte. Tundub, et tegu on niiskusega, sest see jamas peamiselt talvel ning nüüd kevade saabudes on hakanud jälle vahel tööle. Eks tuleb pagasiluugi polsterdus vist lahti kiskuda ja uurida.
- pagasi luugil oleva antitiiva (kui seda võib selleks nimetada) kinnituskohtadest korrosiooni peletada. Ei saagi aru täpselt, kas kruvid roostetavad või pagasi luugi plekk, kuid kinnituskohtade vahelt tuleb roostest vett välja.

Tulevikus e. järgmisel aastal on plaan kõik amordid ära vahetada ning lisaks vahetaks ka ketid ära.

Muide ehk keegi oskab selgitada, et mis funktsiooni täidavad suured kummist kamakad, mis on tagasilla õõtshoova esimese puksi lähedal?
Need on kandilised, kinnitatud hoobade külge alumiiniumsulamist alumiiniumklambriga.
Pilt:

EDIT: Siin pildil pole neid küll näha, kuid antud kohtades need umbes asuvad.

Lisatud failid
romza
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 498
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#29

vibratsiooni leevendid
Kasutaja avatar
Reims
Postitusi: 2
Liitunud: N Dets 28, 2006 10:11
Asukoht:
Auto:

#30

Üks härra sai just kaksikute neiude võrra rikkamaks.
Palju õnne veelkord :beer:
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#31

Õnnitlused ka siitpoolt:thumb:
Kasutaja avatar
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 759
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#32

seda ma kartsin ... auto oli sünnitusmaja ees :thumb:
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#33

Tänud!
Kaksikud on ikka lahedad. On üksteisele väga heaks seltsiliseks :drink:

:)
romza
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#34

Üks mulle palun :P Õnnitlused ka minult:drink:
Peedo
Postitusi: 54
Liitunud: K Juun 11, 2008 11:15
Asukoht:
Auto:

#35

Praegu soovin Õnne!:drink:

14-17 aasta pärast tunnen kaasa!:facts:
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#36

Minu poolt ka suured-suured õnnesoovid!!!
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#37

Eile autoga ülevaatusel käies selgus, et auto on ikka veel täiesti korras. Ülevaatuse mees ütles, et väga tipp-topp :thumb:
Tänud Troosti seltskonnale, kes eelnevalt autol mõned asjad üle vaatasid ja mõne defekti kõrvaldasid.
Igatahes enne 2011 aastat ülevaatusele asja pole.

Ainuke asi, mida eile õhtul hiljem märkasin oli tühi tagarehv. Olen vist mingi naela otsa sõitnud, kuid eks täna kui aega saan siis käin kohalikust rehvitöökojast läbi.

Aga jah võttes arvesse, et tegu on pea 10 aastase autoga, siis on ta näidanud ennast heast küljest.
romza
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#38

Kuna autol tiksus ette 200k, siis plaan on veidi garaažis nokitseda, ketid vahetada ning teha ka muid profülaktilisi töid.

Lisaks on kavas paidaldada OBX Helical LSD.
Seoses sellega ka küsimus, et millised tihendid ja muud kulukomponendi tuleks diffri vahetuseks valmis osta?
romza
Kasutaja avatar
owl
Captain Slow
Postitusi: 266
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#39

Kunagi netis ringi vaadates sattusin lsd paigaldamise jutule http://genuinesaab.com/psi/gearbox.htm. Kui veel lugenud ei ole, siis tasuks. Seal mõnede vajalike juppide koodid ka kirjas.
Mitte, et ma sellest palju aru saaks. :red:
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#40

Algselt postitas: owl
Kunagi netis ringi vaadates sattusin lsd paigaldamise jutule http://genuinesaab.com/psi/gearbox.htm. Kui veel lugenud ei ole, siis tasuks. Seal mõnede vajalike juppide koodid ka kirjas.
Mitte, et ma sellest palju aru saaks. :red:

Tänud info eest! Uurin seda asja. Vajalik kit paistab müügis olevat ka Elkpartsis.
romza
Kasutaja avatar
Alfonze
Postitusi: 144
Liitunud: R Juun 25, 2004 3:11
Asukoht:
Auto:

#41

Njaa, need OBX-id on tõepoolest hea hinnaga, sisu peaks olema praktiliselt sama mis Quaife omadel. Ise kasutanud ja super abiks asi, eriti kui madal masin ja talv selline nagu sel aasta viskas.
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#42

Algselt postitas: Alfonze
Njaa, need OBX-id on tõepoolest hea hinnaga, sisu peaks olema praktiliselt sama mis Quaife omadel. Ise kasutanud ja super abiks asi, eriti kui madal masin ja talv selline nagu sel aasta viskas.

Seda olen ise ka mõelnud, et võiks ju proovida. Internetiavarustest otsides olen kuulnud erinevaid arvamusi, mis on peamiselt inimeste poolt, kes ise konkreetset toodet pole proovinud.
Aga eks SAAB siis tulemustest ka teistele siin pajatada ;)
romza
Kasutaja avatar
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 759
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#43

kui suurt lukustus % sa plaanid või sellel juba on?
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#44

Seda teemat veel uurin. Väidetavalt see päris 100% ei lukustu ning momendi suunamine pidavale rattale toimub sujuvalt.

romza
Algselt postitas: spark
kui suurt lukustus % sa plaanid või sellel juba on?
romza
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#45

Quaife LSD sai ära tellitud UK-st, koos kõikide vajalike vidinatega mida paigaldamisel vaja läheb. Eks nüüd tuleb siis oodata kuni need kõik kohale jõuavad.
Samuti olemas nüüd ka kõik vajalikud asjad kettide vahetuseks. Ehk mingi 2-3 nädala pärast saab minna garaaži nokitsema.

Kuid ehk oskab mõni targem inimene ütelda vastust, et miks tekivad B piilari kohale (kus piilar läheb üle katuseks) värvi sees praod. Kusjuures need on mõlemil pool.
Kas tegu on kohaga, kus kaks plekki omavahel kokku keevitatud või liimitud?
Kas peaks neid kohti laskma kuidagi töödelda või on tegu lihtsalt iluveaga?
Roostet sealt igatahes ei tule.

Panin kaasa ka veidi uduse pildi, kus need praod näha on.

Lisatud failid
romza
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#46

LSD koos käigukasti jubinatega jõudis kohale. Päris kärmelt tuli, võttes arvesse, et Inglismaale saatsin tellimuse 27.01.2010.

Lisatud failid
romza
AntonG
Postitusi: 446
Liitunud: P Veebr 04, 2007 22:54
Asukoht:
Auto:

#47

lpt Romza, äkki seletad lihtsate sõnadega mis selline vidin see on. Äkki endale ka soetan :)
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#48

Algselt postitas: AntonG
lpt Romza, äkki seletad lihtsate sõnadega mis selline vidin see on. Äkki endale ka soetan :)
LSD
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 2005
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#49

Huvitav oleks muljeid kuulda peale paigladamist, et kuidas sõita on.
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#50

Seda, kuidas see LSD päris elus toimib, oskan ütelda peale paigaldamist ja pikki kilomeetreid.

Aga positiivset tagasisidet selle kohta on netis küllaga. Näiteks see jutt siin.
Algselt postitas: Cyber
Algselt postitas: AntonG
lpt Romza, äkki seletad lihtsate sõnadega mis selline vidin see on. Äkki endale ka soetan :)
LSD
romza
Vasta