V4 kolbide läbipõlemine

Kõik kahetaktilistest ja V-4 mootoriga autodest
Vasta
arhitekt
Postitusi: 119
Liitunud: R Dets 08, 2006 11:19
Asukoht:
Auto:

#1

2007 suvi põles mul läbi kolb (pildil vasakpoolne), peale vahetust sõitsin ma reeglina statoili 95'ga, lisasin alati ka STP pliilisandit ning ka sõidustiili olen hoidnud viisaka, kuid siiski vahetasin ma täna jälle kolvi (pildil parempoolse).
Mõlemad kolvid olid esimeses silindris.

Lootuses kuidagi vältida uuesti mootori laiali lammutamist - küsimus suurele ringile, et mis võib põhjustada sellist kolbide läbipõlemist!

Lisatud failid
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

pakun yhe variandi teise juhu jaoks (parempoolne kolb):
äkki rõngas läks paigaldamisega puruks?? sest näha, et rõngas kolvile nagu kohad sisse kulutand?

esimesel juhul ikka täitsa kolvi sulamine toimunud. see on mystika, 96 puhul... ja ilma turbota...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#3

Mängus on liigsed G jõud:cool:. Võimas kiirendamine ei luba kogu vaja mineval kütusel 1 silindirsse jõuda. Seega jääb seal segu lahjaks ...
Kasutaja avatar
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#4

Ma pole kunagi mingit lisandit kasutanud... pole küll ca 8 aastat küülikuga sõitnud ka muidugi... Ehk siis kas peaks kasutama midagi?
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#5

Mina pole ka ühelgi vanal Saabil( 96, 99, 900) mingit lisandit kasutanud. Sõidan bensiniga 98. Ja kolvid on alati mootori sisse jäänud;-) Aga ei usu ka, et 95-ga sõites miskit sellist juhtuks-kui ehk raketikütusega.
Kui jätta kõrvale lihtsalt praakkolb, siis mingil põhjusel detonatsioon tekkinud...võtab sõnatuks R.I.P.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#6

Pakun ka detonatsiooni,kuigi kahjustuse koht on imelik tavaliselt lõhub detonatsioon kolvi pead ja nurki.Pliilisandit see mootor ei vaja,kuid 98 on see kütus mida ise alati kasutan.
Kas detonatsiooni kuulda polnud?
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#7

Pliiasendaja kasutamise või mittekasutamise kohta on seisukohed jätkuvalt erinevad, samuti sobivaima oktaaniarvu kohta nagu näha ka sellest teemast.

Aga see kolbide sulamine on küll üllatav nähtus küüliku puhul.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
EnnSvensson
Postitusi: 37
Liitunud: E Mär 19, 2007 22:00
Asukoht:
Auto:

#8

Üks võimalus on,et keps on kõver s.t. väntvõlli kaela telg ja kolvisõrme telg ei ole paralleelsed.Siis purunevad rõngad sealpool kuhupoole kõver on ja kolb läheb"kleepima".
Teine võimalus on ,et kolvirõnga sooned on nõge täis ja rõngas ei upu pessa,vaid kolvi paisudes surutakse vastu silindri seina kuni rõngas puruneb ja rõngatükid lõhuvad kolvi.Rõngad võivad puruneda ka siis kui rõnga luku vahe on väike s.t. vale mõõdu rõngas.
Vasta