Väga huvitav artikkel Saabist ja inimestest kes nendega sõidavad.
http://www.ft.com/cms/s/2/3ba64a08-74ea ... abdc0.html
FT artikkel - Why the Saab inspires intense feelings
- dreamer12
- Postitusi: 534
- Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
- Asukoht: Viimsi
- Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
- Kontakt:
Lahe artikkel.
Huvitav on Saabi puhul olnud just see, et kui sõidad, nagu mina tänaseks ca 11 või 12 aastat vana 9000 ja siis proovid, mõnda uut tänapäevast sõiduautot, on tagasiistumine vanasse autosse alati meeldiv! Nt Uus Honda Accord - jah tõesti uus auto on uus aga Saabi massiivne kere, istmete mugavus, juhimisseadmete paigutus jms on klass omaette. Turvatunnet andev. Soliidne. Liida sellega turbo laks möödasõidul ja ongi raske leida võrreldavat autot. Jah kalli raha eest saab parema kiirendusega ja mugavamaid autosid aga keskklassi autode seas on Saab tegija. Ja ma olen nõus, et tonnine on siiani üks parimaid masinaid, mida Saab on teinud. Ja nõus ka sellega, et Saab on kindlasti enam, kui vaid kulgemiseks mõeldud auto. Pigem elustiil ja vabadus teha teisti. Millegi pärast Honda, Mercedes jms autod minus sellist kogemust pole tekitanud. Ehk kuigivõrd saaks Saabi nati võrrelda kunagi siin Tallinnas ühes majas müüdud Jaguari või siis Subaru tavaga lahendada asju teisti...
... ja üks asi veel - aeg ajalt heidetakse Saabile ette = Opeliga. Opeli tippmudelid on aga päris lahedad autod! Korralikud OPC versioonid (tänapäeval müüakse OPC detaile tavaautole ka, mis veel seda automaks ei tee) ja vanad 4x4 Vectra 2000 (oli au omada sellist) või Kadett GSi (oli ka seda au omada ja see võimaldas üsna lõdvalt sõita 0-ist 110-ni kolmanda käiguga, omades sealjuures peale 35 km/h saavutamist vägagi head kiirendust!) või siis Lotus Omega. Ka kiiksuga. Ja muidugi on neil vähe ühist standardvarustsuses Astra või Zafiraga, mis on üsna taburetid tõukeratta sõiduomadustega. Samas pole tava Opel väga paha auto - on teist hinnatud keskmisest tunduvalt odavamaks pidada ja ka kõvasti töökindlamaks. Eriti viimastel aastatel. Samas Saabi peamine erinevus Opelist on ju just juhikoha ergonoomika! Uues 9-5 paistab igatahes see selgelt eri keelt Insigniast!
Igatahes on täna varasemast suurem lootus, et Saab on ja jääb. Saaks nad veel selle EIB toetuse ka selja taha. Ehk siis veereb ühel päeval Trollhättani tehasest välja ka taas mõni saab, mis on sama kompromissitult tehtud kui tonnine! Ja taas ka kiiksudega, mis tulnud teisti tegemisest ja mõtlemisest kui keskmine hall kodanik "hiireke".
Huvitav on Saabi puhul olnud just see, et kui sõidad, nagu mina tänaseks ca 11 või 12 aastat vana 9000 ja siis proovid, mõnda uut tänapäevast sõiduautot, on tagasiistumine vanasse autosse alati meeldiv! Nt Uus Honda Accord - jah tõesti uus auto on uus aga Saabi massiivne kere, istmete mugavus, juhimisseadmete paigutus jms on klass omaette. Turvatunnet andev. Soliidne. Liida sellega turbo laks möödasõidul ja ongi raske leida võrreldavat autot. Jah kalli raha eest saab parema kiirendusega ja mugavamaid autosid aga keskklassi autode seas on Saab tegija. Ja ma olen nõus, et tonnine on siiani üks parimaid masinaid, mida Saab on teinud. Ja nõus ka sellega, et Saab on kindlasti enam, kui vaid kulgemiseks mõeldud auto. Pigem elustiil ja vabadus teha teisti. Millegi pärast Honda, Mercedes jms autod minus sellist kogemust pole tekitanud. Ehk kuigivõrd saaks Saabi nati võrrelda kunagi siin Tallinnas ühes majas müüdud Jaguari või siis Subaru tavaga lahendada asju teisti...
... ja üks asi veel - aeg ajalt heidetakse Saabile ette = Opeliga. Opeli tippmudelid on aga päris lahedad autod! Korralikud OPC versioonid (tänapäeval müüakse OPC detaile tavaautole ka, mis veel seda automaks ei tee) ja vanad 4x4 Vectra 2000 (oli au omada sellist) või Kadett GSi (oli ka seda au omada ja see võimaldas üsna lõdvalt sõita 0-ist 110-ni kolmanda käiguga, omades sealjuures peale 35 km/h saavutamist vägagi head kiirendust!) või siis Lotus Omega. Ka kiiksuga. Ja muidugi on neil vähe ühist standardvarustsuses Astra või Zafiraga, mis on üsna taburetid tõukeratta sõiduomadustega. Samas pole tava Opel väga paha auto - on teist hinnatud keskmisest tunduvalt odavamaks pidada ja ka kõvasti töökindlamaks. Eriti viimastel aastatel. Samas Saabi peamine erinevus Opelist on ju just juhikoha ergonoomika! Uues 9-5 paistab igatahes see selgelt eri keelt Insigniast!
Igatahes on täna varasemast suurem lootus, et Saab on ja jääb. Saaks nad veel selle EIB toetuse ka selja taha. Ehk siis veereb ühel päeval Trollhättani tehasest välja ka taas mõni saab, mis on sama kompromissitult tehtud kui tonnine! Ja taas ka kiiksudega, mis tulnud teisti tegemisest ja mõtlemisest kui keskmine hall kodanik "hiireke".
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
