Hei!
Saab 9-3 '98, 2.0L, 232000km läbisõit.
Täna linnasõidu pealt hakkas auto diisli häält tegema. Viking oli samas lähedal ning kuulates nad pakkusid, et genekas või veepump- tõenäolisemalt veepump.
Mulle nüüd meenub, et ~1000km tagasi, kui auto sain, ütles sõber, et ta on aeg-ajalt jahutusvedelikku lisanud, kui tuluke põlema läheb, aga et mingit viga pole leitud.
Minu küsimus nüüd, et Viking tahab 2,5-3k saada selle eest- kas seda on võimalik teha soodsamalt või sootuks edasi lükata?
Hetkel ootan mootori jahtumist, et jahutusvedeliku taset kontrollida.
9-3 generaatori või veepumba viga
Saabi ülalpidamine ei olegi odav lõbu, eriti kui käia esinduses.
Vaata seda teemat: http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=4939
Kui leiad romulast töötava pumba, siis saab veelgi odavamalt
Vaata seda teemat: http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=4939
Kui leiad romulast töötava pumba, siis saab veelgi odavamalt

Olen eelnevalt sõitnud BMW ja Lexusega ja kulude osas nagu ei kurda, aga et selline asi nii läbi läheb- on see normaalne?
Kas sellise autoga sõita tohib? See nagu ainus raha teenimise vahend ja hetkel, nagu teada, ei tule see raha lihtsalt
Kas sellise autoga sõita tohib? See nagu ainus raha teenimise vahend ja hetkel, nagu teada, ei tule see raha lihtsalt

2500-3000 sisaldab kindlasti päris palju tööraha, mis VM-is kindlasti vist odavaim pole. Samuti on seal sees ma arvan veepumba vahetuse puhul jahutusvedelik, pump ise võibolla siis seal uuena nii üle tuhande küündib?
Jupimüüjatelt vast ikka kasutatud veepumba võib osta, hindu ma ei tea. Genekast oskan rohkem rääkida, laagrite vahetus koos töörahaga läks vist 600 krooni kanti. Ise võtsin maha ja viisin taastamisse ja pärast panin peale ka.
Kui aga ise autot ei remondi on alati kallim ju teenust osta, välja arvatud juhul kui enda tööga teenid rohkem kui remondimees tunnis saab + kulumaterjal.
Jupimüüjatelt vast ikka kasutatud veepumba võib osta, hindu ma ei tea. Genekast oskan rohkem rääkida, laagrite vahetus koos töörahaga läks vist 600 krooni kanti. Ise võtsin maha ja viisin taastamisse ja pärast panin peale ka.
Kui aga ise autot ei remondi on alati kallim ju teenust osta, välja arvatud juhul kui enda tööga teenid rohkem kui remondimees tunnis saab + kulumaterjal.
On siin kedagi, kes auto tahab üle vaadata ja siis hinnapakkumise teha?
Auto asub Nõmmel ja Vikingi sõnul sellega vist väga sõita ei tohi.
Ei taha "musta tööd" autoga teha- et kui teha, siis ikka korralikult, aga alati ei pea ju kuldama, et auto oleks hea

Ei taha "musta tööd" autoga teha- et kui teha, siis ikka korralikult, aga alati ei pea ju kuldama, et auto oleks hea

Jahutusvedelik võib pumba kaudu märkamatult kaduda küll. Otsingu abil tuli paar taolist teemat esile.
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php ... #pid131513
Pikalt või kõrgetel pööretel hea sõita ei ole, peab temperatuuri jälgima, kui ikka jahutusvedelik ringi ei käi või jääb väheseks, siis on pahasti.
Soovitan näiteks Troosti või Audacerisse helistada ja hinda küsida, väga asjalikud inimesed ja panevad ka õige diagnoosi kui oma silmaga näevad.
EDIT: 655 EEK uuena: http://ladu24.ee/et/ladu1/6300/4,590,0,1/88032
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php ... #pid131513
Pikalt või kõrgetel pööretel hea sõita ei ole, peab temperatuuri jälgima, kui ikka jahutusvedelik ringi ei käi või jääb väheseks, siis on pahasti.
Soovitan näiteks Troosti või Audacerisse helistada ja hinda küsida, väga asjalikud inimesed ja panevad ka õige diagnoosi kui oma silmaga näevad.
EDIT: 655 EEK uuena: http://ladu24.ee/et/ladu1/6300/4,590,0,1/88032
Jahutusvedeliku tase on okei. Midagi kusagilt ise katsuda ei oska. Auto temperatuur on ka normis. Lõrin jube- hirmus kohe
Pump õnneks pole väga kallis.
Mul isa on kuldsete kätega mees ja autoremondiga sina peal- vaatan, ehk saame kahepeale asja korda
Teen kindlasti sel juhul pilte ka.
Seniks tänud :p

Mul isa on kuldsete kätega mees ja autoremondiga sina peal- vaatan, ehk saame kahepeale asja korda

Seniks tänud :p
Siin ( http://www.saabianti.ee/index.php?page=168& ) on veepump myygil 345.-
Eks mõni saabijumal oskab sulle öelda, et kui ise hakata tegema, millele tähelepanu pöörata. Ja sedagi, kui suur on tõenäosus, et pumbaprobleemi korral jahutusvedelik kusagile mootorisse kaob...
EDIT: Aga mis siis kui ikkagi on genekalaagrid???
Kuna veepump on ühel ja genekas teiselpool mootorit ja eeldatavasti ka häälitsused erinevad, siis õppind kõrv ütleb vahe ära küll. Ma usaldaksin siin Troostis Vikit, aga sinna autoga jällegi sõita sa ei saa...Saabianti mehed jälle ei tundnud kõrvaga nii hästi helisid ära minu puhul, pakkusid kas üks või teine.
EDIT2:
:red::red: coolant pumpi pidasin veepumbaks....oijah, mokk tuleb maas hoida, kui loll oled 
EDIT: Aga mis siis kui ikkagi on genekalaagrid???

EDIT2:


pumba probleemi korral peaks ikka jahutusvedelik l2bi pumba v6lli v2ljapoole lekkima.
V6ta rihm maha ja katsu j2rgi, kas pumbas on l6tku v mitte. Eriti keeruline see pole, ainult k2ed saavad mustaks.
Enda kogemusest tean, et diisli h22l tuleb geneka rikkest. Edu vea leidmisel ja remontimisel.
V6ta rihm maha ja katsu j2rgi, kas pumbas on l6tku v mitte. Eriti keeruline see pole, ainult k2ed saavad mustaks.
Enda kogemusest tean, et diisli h22l tuleb geneka rikkest. Edu vea leidmisel ja remontimisel.
Võimsust pole kunagi piisavalt
Algselt postitas: vallikas
Eks mõni saabijumal oskab sulle öelda, et kui ise hakata tegema, millele tähelepanu pöörata. Ja sedagi, kui suur on tõenäosus, et pumbaprobleemi korral jahutusvedelik kusagile mootorisse kaob...
EDIT: Aga mis siis kui ikkagi on genekalaagrid???Kuna veepump on ühel ja genekas teiselpool mootorit ja eeldatavasti ka häälitsused erinevad, siis õppind kõrv ütleb vahe ära küll. Ma usaldaksin siin Troostis Vikit, aga sinna autoga jällegi sõita sa ei saa...Saabianti mehed jälle ei tundnud kõrvaga nii hästi helisid ära minu puhul, pakkusid kas üks või teine.
pump ikka samal pool, termostaat on teisel pool;)
Võimsust pole kunagi piisavalt
Pump ja Genekas jah samal pool, ütles ka Viking.
Jahutusvedelik on normis, aga täna korra küsis selle lörina ajal isavedelikku mu käest- äkki tõesti pump ei andnud mootorile vajalikku jooki?
Ma ootan enda asjatundja ära, enne, kui midagi ise näppima lähen
Jahutusvedelik on normis, aga täna korra küsis selle lörina ajal isavedelikku mu käest- äkki tõesti pump ei andnud mootorile vajalikku jooki?
Ma ootan enda asjatundja ära, enne, kui midagi ise näppima lähen

Tegin autoga väikese ringi ja hoolikalt kuulates märkasin, et vist geneka rihma libisemise häält ka natuke. Lõgina hääl kõlab ka rohkem nagu laagrite ragina moodi ja see hääl on sünkroonis mootori pööretega- kõrgemad pöörded, kõrgem pöördega lõgin :p
Kui rool lõpuni välja keerata, siis justkui tahaks mootori välja suretada- ehk siis elektrit pole piisavalt. Muidu käivitamisel pole erinevust tunda.
Jahutusvedeliku kohta nii palju, et paar korda oli talvel, kui pidi juurde valama, muidu pole probleeme esinenud.
Kui rool lõpuni välja keerata, siis justkui tahaks mootori välja suretada- ehk siis elektrit pole piisavalt. Muidu käivitamisel pole erinevust tunda.
Jahutusvedeliku kohta nii palju, et paar korda oli talvel, kui pidi juurde valama, muidu pole probleeme esinenud.
Jookse sellise "remondimehe" juurest hästi kaugele, kes seda väitis:bs:Algselt postitas: urmask
Pump ja Genekas jah samal pool, ütles ka Viking.
Tõsi küll, rihm on neil üks...
Pump on ees radika pool, genekas peaaegu vastu tulemüüri.
Ja Vallikale-coolant pump on tõesti veepump:wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Algselt postitas: iisakJookse sellise "remondimehe" juurest hästi kaugele, kes seda väitis:bs:Algselt postitas: urmask
Pump ja Genekas jah samal pool, ütles ka Viking.
Tõsi küll, rihm on neil üks...
Pump on ees radika pool, genekas peaaegu vastu tulemüüri.
Ja Vallikale-coolant pump on tõesti veepump:wise:
Iisak-iisak, kõik sõltub ju kustpoolt vaadata - genekas ja veepump mõlemad mootori kundepoolses otsas

Ausalt ka, jumala piinlik on teise mehe teemas sellist soga ajada, aga ma ei saa enam midagi aru. Geneka peal peaks NG-l olema water pump, ise pole näppind, rihma all midagi on jah, pildil ka nagu on, ees radika vastas on coolant pump, mida siis mis teeb, mul nüüd täitsa arusaamatu see värk.
Urmask, minul genekalaager kuidagi urises, pööretega nagu mingi vahe oli vähe seaotud ka see hääl ja, lõpuks urises ühtlaselt. Rooli välja keeramine ei tohiks mõjutada seda häält, väljasuremise moodi käitumine peaks mujalt tulema, täna just ühe NG-mehega rääkisin sellest, seotud roolivõimuga kuidagi, aga see pole ju elektri peal, või on (appi kui loll ma olen
)?
Elektriga sai natuke aru küll, et kui tarbimine suur, siis poosid mootorit küll tühikäigul genekalaagrid, näiteks sel hetkel sai aru kui panna külmutus taha või kui radika vent tööle läks.
Urmask, minul genekalaager kuidagi urises, pööretega nagu mingi vahe oli vähe seaotud ka see hääl ja, lõpuks urises ühtlaselt. Rooli välja keeramine ei tohiks mõjutada seda häält, väljasuremise moodi käitumine peaks mujalt tulema, täna just ühe NG-mehega rääkisin sellest, seotud roolivõimuga kuidagi, aga see pole ju elektri peal, või on (appi kui loll ma olen

Elektriga sai natuke aru küll, et kui tarbimine suur, siis poosid mootorit küll tühikäigul genekalaagrid, näiteks sel hetkel sai aru kui panna külmutus taha või kui radika vent tööle läks.
Algselt postitas: urmask
Kui rool lõpuni välja keerata, siis justkui tahaks mootori välja suretada- ehk siis elektrit pole piisavalt. Muidu käivitamisel pole erinevust tunda.
Sa ise ütled oma lause esimeses pooles ju diagnoosi ära juba.
Elektriga pole siin mingit pistmist.
Roolivõimu pump hakkab surema(või juba on)
:wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Roolivõimu õli on ok, ja muidu ka täiesti ok
See lõpuni välja keeramise ajal tulenev pöörete järsk langus tekkis täna. Pole veel saanud targematel lasta kontrollida küll...
-edit-
ma vähemalt arvan nii

-edit-
ma vähemalt arvan nii
Aga äkki sõidad läbi ja lõpetame selle hiromantia:poke:Algselt postitas: urmask
Roolivõimu õli on ok, ja muidu ka täiesti okSee lõpuni välja keeramise ajal tulenev pöörete järsk langus tekkis täna. Pole veel saanud targematel lasta kontrollida küll...
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Ristmikul jooksis midagi mootorile ja tossu oli oi kui palju.
Probleem oli tegelikult midagi muud- kliimapumbast oli see 100g õli välja jooksnud. Kust täpselt, ei tea, kuna pole tahtmist seda maha kiskuda. Kliimapumbad jms. tunduvad korras olevat.
Hetkel kliima välja lülitatud ja auto sõidab kenasti.
Oskab keegi öelda, kus asub kliimapumba kaitse? Tahan selle välja võtta, et välistada igasugunegi võimalus kliimapumpa tööle panna ekslikult
Probleem oli tegelikult midagi muud- kliimapumbast oli see 100g õli välja jooksnud. Kust täpselt, ei tea, kuna pole tahtmist seda maha kiskuda. Kliimapumbad jms. tunduvad korras olevat.
Hetkel kliima välja lülitatud ja auto sõidab kenasti.
Oskab keegi öelda, kus asub kliimapumba kaitse? Tahan selle välja võtta, et välistada igasugunegi võimalus kliimapumpa tööle panna ekslikult
