9-5 ja turbot säästev sõiduviis

eeroz
Postitusi: 265
Liitunud: N Juun 14, 2007 23:09
Asukoht:
Auto:

#26

Algselt postitas: Hendrique
Algselt postitas: Trionic
...ja selle saabitehase näpuka(kahjuks kalli)vastu
pole seni toimivat lahendust...

Kas see "saabitehase näpukas" puudutab vaid 9-5 omanikke või tasub muret tunda ka 9-3 puhul?

Ma jällegi küsiks kas 2.2TiD mootori puhul peaks kah muretsema ja selle karterituulutuse kiti külge kruvida laskma?

EDIT: vabandust et mu rumal küsimus sul pühapäevase päeva ära rikkus :P
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#27

Päris selgelt ju kirjutasin,mis mootoreid antud häda vaevab:wall:
Sinu Opeli diislile pole keegi mingit KIT`i leiutanud.
Aga enne külmade tulekut tasub alati KÕIGIL markidel ja -mudelitel tuulutuse toimimist kontrollida.
Kinnikülmunud kondents tuulutustorustikus ja minutitega on mootor õlist tühi (külmumine eriti Saabe ei kimbuta)
Kasutaja avatar
aix6
Postitusi: 48
Liitunud: T Dets 18, 2007 14:15
Asukoht:
Auto:

#28

Nagu ma olen saanud, siis 2004 a. 9-5 mudelil ei ole enam sellist probleemi, et oleks vajalik karterituulutuskiti paigaldamine.

Kuid, kas on midagi muud, lisaks külma mootoriga vaikselt sõitmine ning soojaga vajutamine, mis pikendaksid turbo eluiga? :?
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#29

Algselt postitas: aix6
Nagu ma olen saanud, siis 2004 a. 9-5 mudelil ei ole enam sellist probleemi, et oleks vajalik karterituulutuskiti paigaldamine.

Kuid, kas on midagi muud, lisaks külma mootoriga vaikselt sõitmine ning soojaga vajutamine, mis pikendaksid turbo eluiga? :?

jahtuda ehk enne suretamist, kui oled ilgelt turbotanud. ühesõnaga kui turbo ikka peedivärvi juba on ära sisi süüdet välja keera:P
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#30

Uuem karterituulutuskit peaks alates 2004a. tõesti juba küljes olema. Aga et mootor on sama sitt edasi, tasuks iga hoolduse ajal lasta uurida kas see kit ikka toimib veel.
Kasutaja avatar
aix6
Postitusi: 48
Liitunud: T Dets 18, 2007 14:15
Asukoht:
Auto:

#31

Algselt postitas: qdwin
Uuem karterituulutuskit peaks alates 2004a. tõesti juba küljes olema. Aga et mootor on sama sitt edasi, tasuks iga hoolduse ajal lasta uurida kas see kit ikka toimib veel.

Kahjuks just natuke aega tagasi sai hoolduses käidud ja ei osanud lasta sellist asja kontrollida :mad:

Kas peaksin kiiremas korras laskma selle üle vaadata või on võimalik ka endal kuidagi seda kontrollida?
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 866
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#32

Ehk veidi kohatu küsimus aga mille järgi on arusaadav kui kõva koormust turbo on sõidu kestel saanud. See näidik mis näidikuteblokis püsib minu autol enamusajast rohelise tsooni poole peal ja sellest vähem. Turbo vilet on kuulda ainult siis kui gaasipedaalpedaal kiirendusel põhjas ja siis ka näidiku osuti kollase tsooni lõpus. Kas linnas 50-60 km/h tunnis veeremisel turbol üldse mingit koormust on ja kas 2 käigu ja 1000 rpm/min elamurajooni siseteel 500 m maja ette veeremine on piisav turbo jahutamiseks.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#33

Ei pea turbot jahutama, tegu on vesijahutusega ja need ei lähe laiali nagu ennemuistsel ajal õlijahutusega turbod seda tegid. Turbo üldjuhul üldse ei tööta, ainult siis kui gaasi sõkkuma hakkad. Maanteel ei tee ta midagi, linnas ei midagi. Tööle läheb siis kui heitgaasid piisavalt tihedad on ja neid hulgim välja hakkab tulema, näiteks kiirendustel. Roheline tsoon ongi vist see kus turbo lebotab, kollases tsoonis teeb tööd ja punane tsoon on see osa kus eluaeg kiiremini lühenema hakkab. Roheline tsoon on ehk vaakum hoopis :conf:
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#34

Et sellest seierist natuke paremini aru saada, siis kollase 1/3 kus ta on reeglina kohapeal seistes = -0,6 kuni -0,7bar. Kollase ja rohelise vaheline joon on = 0Bar. Rohelise ja punase vahel on 0,6-0,8bar. Punase lõpp läheb üle 1,3bar. See ei pruugi alati täpselt sama olla, kuid enda autol olen seda täheldanud.

Vastuseks LeLeonNoire:
Saadud koormust on raske mõõta. Võibolla EGT`ga oleks see võimalik. Ohtlik on kohe peale kiirendamist mootori suretamine. Kui sellest juba möödas x aeg siis pole hullu. Isegi 500m rahulikust sõidus piisab. Linnas 50-60km/h rahulikult sõites on süsteemis pigem vaakum. Turbo surma ette näha, mingi näitaja läbi, on ka peaaegu võimatu.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#35

Odott.. S9K, ära nüüd nii ka ütle... Või siis vähemalt defineeri oma terminid enne..;) Turbo töötab kogu aeg, aga lisa tootma hakkab alles mingist pööretehulgast. Kui sa seda "tööks" nimetad, siis su väide kehtib, muidu mitte.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#36

Tavasõidu juures ta pöörleb niisama kaasa, seda ei saa tööks nimetada. Tööd hakkab tegema kui heitgaasid piisavalt tihedad ja kui neid piisavalt välja tuleb mootorist ning see sõltub tõesti juba mingitest kindlatest mootori pööretest.

Nüüd sai õieti?:P
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 866
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#37

Kas pole ma siis stiilne SAABiomanik või on asi milleski muus. Ka Saksamaa kiirteedel ei ole ma seda rõhunäidiku skaalat kollasesse tsooni püsivalt saanud ja punasest tsoonist rääkimata. Pealegi muutuvad mõnedes riikides inimesed väga õelaks kui parklas seisval autol mootor minuteid käib. See on kuuldud , et enne mootori seiskamist turbomootorit pöördesse lasta on kurjast.
Kas aga pean nüüd turbo tervise huvides iga kord tõstma mootoriruumi kaane ja veenduma , et turbo ei ole peedi värvi nagu Eleri soovitas?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#38

Punasesse ta ei tohikski minna, sest rõhuregulaator ei luba seda. Viimane piir on kollase ja punase vahel :)
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#39

Algselt postitas: LeLeonNoire
Kas pole ma siis stiilne SAABiomanik või on asi milleski muus. Ka Saksamaa kiirteedel ei ole ma seda rõhunäidiku skaalat kollasesse tsooni püsivalt saanud ja punasest tsoonist rääkimata. Pealegi muutuvad mõnedes riikides inimesed väga õelaks kui parklas seisval autol mootor minuteid käib. See on kuuldud , et enne mootori seiskamist turbomootorit pöördesse lasta on kurjast.
Kas aga pean nüüd turbo tervise huvides iga kord tõstma mootoriruumi kaane ja veenduma , et turbo ei ole peedi värvi nagu Eleri soovitas?

No kui seier sul punasesse ei jõua ei lähe see turbo punaseks ka sul.
Iga ratas veab and then some!
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#40

No kui sa enne seisma jäämist pole just viimast kilomeetrit gaas põhjas sõitnud, siis ei ole erilist vajadust mingit järeljahutust teha..:) Või peaks nii ütlema, et kui sa ei ole just entusiastliḱult pidamise piire otsinud (ükskõik kas otse või kurves), siis ei ole see vurr sul ülemäära tuline, et teda peaks jahutama.

Ühtlasel sõidul ei saa sa seda näidikut sinna lõpupoole nagunii..:) See käib sinna kiirendamisel.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 866
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#41

Tänan kõigi soovituste eest ja loodan , et olen SAABiomanik kes sab odomeetrile 200 tjm ja ehk ka 300 tkm näidu enne keti ja turbo vahetust. Ehk ei oska ma otsida aga kas keegi teab foorumi alajaotust mootori säästvaks kasutamiseks. St nii peale käivitamist soojendamist(eelsoojendus puudub) kui ka soovitavaid mootori pöördeid kuna MB oli automaatkastiga ja nüüdne SAAB 9-5 2.3t on manuaalkastiga isend.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#42

Mootori kõige suurem kulumine toimub külmalt, seega tuleb ta kähku soojaks saada. Koha peal käies soojeneb mootor väga aeglaselt, seega tuleb liikuma hakata. Et külmalt siiski kulumine suurem on, siis kõrgeid pöördeid ei tohiks kasutada. Seega lõpptulemusena - pane auto käima ja hakka rahulikult sõitma. Suht kiiresti hakkab ka salongi sooja tulema võrreldes koha peal soojendamisega..;) Kui just katuse all ei hoia autot, siis pead talvel nagunii klaase puhastama ja sellest on kohapeal käimiseks küll ja veel...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#43

Algselt postitas: LeLeonNoire
Ka Saksamaa kiirteedel ei ole ma seda rõhunäidiku skaalat kollasesse tsooni püsivalt saanud ja punasest tsoonist rääkimata.nagu Eleri soovitas?

Ega stabiilselt sõites see turboseier ju eriti ei liigugi. Turbo rõhku on vaja ainult kiirendamisel. Kui sõidad stabiilselt seal kusagil 230-240km/h, siis hakatakse alles tootma rõhku, kuna tuuletakistus räme suur juba.

Näiteks: Sul on cruis peal ja sõidad 100km/h. Ees on mägi, kuid sinu kiirus peab cuisi jaoks samaks jääma. Mida tehakse? Tõstetakse rõhku ja hoitakse seda üleval nii kaua kuni mägi otsa saab. Sama on ka kiirteel.
Vasta